Moet je als TS wel in de illusie geloven wil je gelukkig....

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Moet je als TS wel in de illusie geloven wil je gelukkig kunnen zijn?

Ja je kunt beter niet teveel nadenken als TS en vooral veel dromen... de positieve feedback die je krijgt zonder twijfel aannemen, nergens te lang bij stilstaan en geloven dat je nu gewoon 100% vrouw bent
5
18%
Mijn lichaam herinnert mij dagelijks eraan dat ik geen echte vrouw ben, maar ik maak het mezelf wel wijs anders ben ik doodongelukkig
3
11%
Ik ben iets heel anders geworden dan een vrouw en ben doodongelukkig... ik kan mezelf helaas ook niet meer wijsmaken dat ik een echte vrouw ben...
2
7%
Ik weet dat ik geen echte vrouw ben maar heb er helemaal geen problemen mee
18
64%
 
Totaal aantal stemmen: 28

Gebruikersavatar
FemkeTS
is nieuw hier
Berichten: 8
Lid geworden op: ma feb 14, 2011 12:47
Locatie: Alkmaar

Bericht door FemkeTS »

Heb optie 1 gekozen.

groet Femke
Femke bezit een mannenlichaam, over haar geest verschillen de meningen.
Anja Kok
dagelijks aanwezig
Berichten: 237
Lid geworden op: zo sep 09, 2012 17:07
Locatie: Breda

Re: Moet je als TS wel in de illusie geloven wil je gelukkig

Bericht door Anja Kok »

Optie 1 of optie 2 gaat puur over de mogelijkheden van de creatie van het vrouw zijn en de mate waarin je dat ge-internaliseerd hebt of niet. Of je nu een transseksueel bent volgens de wet en de dokter, of een transgender, zegt nog niets werkelijk over de innerlijke werkelijkheid, hoe zou je anders spijtoptanten kunnen hebben. Waar het echt om gaat is dat je van binnen in je hart en daarop je hoofd ontdekt hoe je innerlijke balans ligt. En de stappen die je van daaruit onderneemt zijn de juiste weg. Als je een vrouw bent, dan heb je ook heus wel een mannelijke kant, een gaatje boren of een auto bandje verwisselen, etc, veranderd hier niks aan. Maar andersom ook niet, het zegt alleen maar dat jij je mannelijkheid of vrouwelijkheid teveel laat bepalen door sociale verwachtingen, maar het zegt nog niet hoe jij je werkelijk qua gender tot jezelf verhoud. Dat antwoord ligt toch nog net iets dieper, maar als je dat weet kun je vrede maken met wie jij echt bent. Wist je dat je ook geboren vrouwen met baarden hebt? Zijn dat dan geen vrouwen? Als je vrouw bent, dan ben je dat en vrouwen heb je in alle soorten en maten, godzijdank.


Laatst omhoog gehaald door Anja Kok op zo jan 27, 2013 1:13.
Plaats reactie