Regretters
Moderator: Moderators
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Regretters
Hallo,
Voor wie Regretters gemist heeft op het Transcreen-festival rond hemelvaartsdag of vanavond op Nederland 2: je kunt 'm nog 10 dagen zien via de site van de VARA:
http://uitgesproken.vara.nl/Nieuws-deta ... cbbef2c2c6
(Met dank aan Sabrina voor de tip)
Groetjes,
Frederique
Voor wie Regretters gemist heeft op het Transcreen-festival rond hemelvaartsdag of vanavond op Nederland 2: je kunt 'm nog 10 dagen zien via de site van de VARA:
http://uitgesproken.vara.nl/Nieuws-deta ... cbbef2c2c6
(Met dank aan Sabrina voor de tip)
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
via de link heb ik de documentaire gezien en vond dat de 2 heren beide mooi hun eigen persoon/persoonlijkheid hebben laten zien. De vorm waarin het werd weergegeven (De ene keer beide kijkend naar oude foto/film opnames van een van hen waar ze dan vrij commentaar op gaven, dan weer recht tegenover elkaar in een 2-gesprek met alleen een donkere achtergrond) is natuurlijk een keuze de regiseur. Persoonlijk vind ik dat daardoor heel mooi het accent kwam te liggen bij wat de heren te vertellen hadden.
Ik heb toevallig de korte versie op tv bijna helemaal gezien en vond het heel interessant. Sensatieloos, een sfeer van intimiteit, van een ontspannen huis gesprek wat ik niet direct zou verwachten te zien op TV. Het is denk ik zelden dat het keven van transen zo weergegeven wordt, of het nu regretters zijn of niet.
Petra.
Petra.
Man, man wat is het fijn een vrouw te zijn.....
-
- Eredivisie
Nu ja, dat is het punt dus een beetje, het waren dus geen transseksuelen. En dat is volgens mij niet echt goed duidelijk gemaakt aan de kijker, en dat vind ik gevaarlijk.
Je hoort vaak genoeg mensen roepen dat zo'n transitie niet helpt en dat mensen er alleen maar ongelukkiger van worden, en die mensen hebben er mooi wat ammunitie bij gekregen met deze film.
In de V.S. hebben ze ook een keer een documentaire gemaakt over spijtoptanten (ik geloof door MSNBC), en een van die spijtoptanten had er juist weer spijt van terug te zijn gegaan. Ze was doodongelukkig als man en had helaas niet het geld om weer een transitie naar vrouw te ondergaan. Zij was dus wel transseksueel, en op die manier maak je aan de kijker dus veel beter duidelijk dat voor iemand die echt transseksueel is teruggaan gewoon geen optie is.
groeten,
Joandelynn
Je hoort vaak genoeg mensen roepen dat zo'n transitie niet helpt en dat mensen er alleen maar ongelukkiger van worden, en die mensen hebben er mooi wat ammunitie bij gekregen met deze film.
In de V.S. hebben ze ook een keer een documentaire gemaakt over spijtoptanten (ik geloof door MSNBC), en een van die spijtoptanten had er juist weer spijt van terug te zijn gegaan. Ze was doodongelukkig als man en had helaas niet het geld om weer een transitie naar vrouw te ondergaan. Zij was dus wel transseksueel, en op die manier maak je aan de kijker dus veel beter duidelijk dat voor iemand die echt transseksueel is teruggaan gewoon geen optie is.
groeten,
Joandelynn
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
-
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
Inderdaad. Het waren geen transsexuelen, terwijl dat wel zo werd aangekondigd.
Het waren 'vrouwelijke' homo's, die dachten dat ze gelukkiger zouden worden in die rol. Of, zoals die linker zei; "dat ik nu eindelijk mijn huis ga opruimen". Alsof je daar vrouw voor moet zijn!
Bovendien zat er totaal geen diepgang in. Omdat ze elkaar interviewden, bleef het een opperrvlakkig, en vooral beleefd gesprek.
Een echte journalist zou veel verder zijn gegaan met vragen stellen.
Nee, ik vond het echt slecht, en een gemiste kans.
Dit waren geen transsexuelen met spijt, maar 2 mensen die de behandeling hebben ondergaan, en daar spijt van hebben.
Had dus niet zoveel, of eigenlijk niets, met transsexualiteit te maken.
Het waren 'vrouwelijke' homo's, die dachten dat ze gelukkiger zouden worden in die rol. Of, zoals die linker zei; "dat ik nu eindelijk mijn huis ga opruimen". Alsof je daar vrouw voor moet zijn!
Bovendien zat er totaal geen diepgang in. Omdat ze elkaar interviewden, bleef het een opperrvlakkig, en vooral beleefd gesprek.
Dit waren geen transsexuelen met spijt, maar 2 mensen die de behandeling hebben ondergaan, en daar spijt van hebben.
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Goed, dat Homos het tegenwoordig makkelijker hebben.....
groetjes uit Genova
Mara
groetjes uit Genova
Mara
Geen Seks Met Nazis --> hier niet op klikken <--
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Tsja, en als het nu eens 2 spijtoptanten zijn?
En wat nu, als iedereen die zich bij de VU aanmeldt een kans van 2% heeft om spijtoptant te worden? Of denken we nu -echt- dat die 2% al tijdens de diagnostiek weet "ik word later spijtoptant en daarom wil ik hormonen en een geslachtsoperatie"?
Ik vind het prima om ook deze kant te belichten. Wat mij betreft zoeken ze zo veel mogelijk mensen, met zoveel mogelijk levensverhalen, om zoveel mogelijk kanten van "ons soort mensen" te belichten. Dat is volgens mij de enige manier om -en- duidelijk te maken dat de behandeling een noodzaak is -en- tegelijkertijd duidelijk te maken dat sommige mensen er wel degelijk spijt van hebben. Om welke reden dan ook...
Groetjes,
Frederique
En wat nu, als iedereen die zich bij de VU aanmeldt een kans van 2% heeft om spijtoptant te worden? Of denken we nu -echt- dat die 2% al tijdens de diagnostiek weet "ik word later spijtoptant en daarom wil ik hormonen en een geslachtsoperatie"?
Ik vind het prima om ook deze kant te belichten. Wat mij betreft zoeken ze zo veel mogelijk mensen, met zoveel mogelijk levensverhalen, om zoveel mogelijk kanten van "ons soort mensen" te belichten. Dat is volgens mij de enige manier om -en- duidelijk te maken dat de behandeling een noodzaak is -en- tegelijkertijd duidelijk te maken dat sommige mensen er wel degelijk spijt van hebben. Om welke reden dan ook...
Groetjes,
Frederique
-
- Eredivisie
Ik heb deze documentaire al op een relisite gebruikt zien worden als munitie om tegen de behandeling van transseksuelen zijn.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
'tuurlijk zal dit vast wel ergens tegen ons gebruikt worden...
...maar is dat nu -echt- een reden om deze kant, van sommigen van ons, dan maar onder het tapijt te schuiven?
Wat mij betreft mag ALLES van ons er zijn. Dus ook de negatieve kanten en de kanten die lang niet ieder van ons accepteert. Dat heb ik liever dan dat we ons ALLEMAAL in de beeldvorming gaan aanpassen tot "vrouw-in-mannenlichaam" waarbij IEDEREEN na de operatie nog "lang en gelukkig verderleeft" omdat dat tenslotte het enige is dat de buitenwereld van ons accepteert...
Groetjes,
Frederique
...maar is dat nu -echt- een reden om deze kant, van sommigen van ons, dan maar onder het tapijt te schuiven?
Wat mij betreft mag ALLES van ons er zijn. Dus ook de negatieve kanten en de kanten die lang niet ieder van ons accepteert. Dat heb ik liever dan dat we ons ALLEMAAL in de beeldvorming gaan aanpassen tot "vrouw-in-mannenlichaam" waarbij IEDEREEN na de operatie nog "lang en gelukkig verderleeft" omdat dat tenslotte het enige is dat de buitenwereld van ons accepteert...
Groetjes,
Frederique
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Het gaat zich toch erom eens een gangbaar leven te leiden....voor sommigen is de weg dan wel weer het doel....
....ik vind dus niet, dat we het hier met echte spijtoptanten te maken hebben....bij spijtoptanten stel ik me altijd mensen voor, die juist na de aanpassing nog een tikkeltje ongelukkiger zijn als ze al niet waren....ik zie alleen twee mensen, die op hun leven trug kijken vol ervaringen....en zeker ook slechte....
....ik heb in mun kenniskring ook een man, die 20 jaar van z'n leven volledig als vrouw door de wereld ging, nu weer trug transformeerd....hij is alles andere dan ongelukkig, hij is juist rete interessant....
....en trouwens, wie zijn wij om te oordelen over andermans leven....
groetjes uit Verwegistan
Mara
....ik vind dus niet, dat we het hier met echte spijtoptanten te maken hebben....bij spijtoptanten stel ik me altijd mensen voor, die juist na de aanpassing nog een tikkeltje ongelukkiger zijn als ze al niet waren....ik zie alleen twee mensen, die op hun leven trug kijken vol ervaringen....en zeker ook slechte....
....ik heb in mun kenniskring ook een man, die 20 jaar van z'n leven volledig als vrouw door de wereld ging, nu weer trug transformeerd....hij is alles andere dan ongelukkig, hij is juist rete interessant....
....en trouwens, wie zijn wij om te oordelen over andermans leven....
groetjes uit Verwegistan
Mara
Geen Seks Met Nazis --> hier niet op klikken <--
Dat is knap van je om ziende blind en horende doof een documentaire te zien zeg.Robijntje schreef:Inderdaad. Het waren geen transsexuelen, terwijl dat wel zo werd aangekondigd.
Die met die bril en die korte donkere pruik doet uitentreure uit en te na uit de doeken dat hij ontzettend op vrouwen viel die hij onbereikbaar vond en er zelf dus maar een werd.
Geen vrouwelijke homo dus, maar een heteroman die zich vergist heeft.
Het woord 'diepgang' leest in deze context wel erg vreemd uit jouw toetsenbord als je niet eens weet of begrijpt waar 'het beleefde gesprek' precies over ging.
Vanavond waren er bij Paul&Witteman 2 transexuele die heel mooi hun levensverhaal vertelden. De eerste vrouw was rond de 60 en is 40 jaar geleden geopereerd door een franse arts.
De andere vrouw had dat pas 4 jaar geleden gedaan. De filmmaker wilde vrouwen volgen hoe zij er nu over nadenken. Vond het een positief gegeven.
Is na te kijken bij uitzending grmis.
De andere vrouw had dat pas 4 jaar geleden gedaan. De filmmaker wilde vrouwen volgen hoe zij er nu over nadenken. Vond het een positief gegeven.
Is na te kijken bij uitzending grmis.