Verplichte sterilisatie transseksuelen mogelijk geschrapt
Moderator: Moderators
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
-
- Forumdiva
Je haalt een heel belangrijk stuk weg, en dat is dat je als je het genderteam en je srs achter de rug hebt dat je je dan ook nog eens voor de rechter zou moeten verdedigen dat je van het geslacht bent wat bij je geboorte is vastgesteld. Nu is heel het rechtbank gebeuren een puur administratief gebeuren, er is geen echte zitting oid waarbij de rechter je nog hoort. Dat zou dan wel het geval kunnen worden, en DAAR denk ik dat de meesten niet op zitten te wachten.Sticky schreef:Ik mag toch hopen dat je je transitie voor jezelf doet, en niet voor een wetgever of een genderteam. Beetje krom om dan te stellen dat anderen maar hetzelfde moeten doen als jij, OMDAT jij het zo moeilijk hebt gehad.Nannette schreef: Nou, ik geloof dat de ts populatie daar niet echt op zit te wachten na alles wat je daarvoor bij het genderteam al hebt meegemaakt.
Ik zou een keuze voor welke operatie dan ook niet laten afhangen van wat er in de wet staat, ook niet van wat Plasterk nu zegt.
Een V-tje in mijn paspoort, graag, maar mijn eigen gevoel en integriteit is belangrijker dan dat. En ook belangrijker dan het oordeel van de ts populatie.Sticky
-
- ff weer wat posten
- Contacteer:
Hallo,
Maar wat is nou de argumentatie van de 'castratiewet' ?
Zou de verplichte castratie een medische reden kunnen hebben ? Wellicht om mijn verontwaardiging (ik speelde vroeger graag moedertje) enigzins te temperen heb ik me ooit bedacht dat de regel zou kunnen voortvloeien uit medische hoek, dat de hormoonbehandelingen bepaalde invloed zouden kunnen hebben op een ongeboren kind. Maar toen dacht/hoopte ik ook nog dat het mogelijk zou zijn een baarmoeder/eierstok transplantatie te kunnen krijgen, en zwanger te worden.... op de vrouwlijke manier... (tja, levendige fantasie)
Maar ik vind het heel vreemd, en eng, om te bedenken dat je in Nederland wel officieel tot het geslacht "vrouw"kunt gaan behoren, maar tegelijktijd officieel "nimmer in staat zal zijn om kinderen te verwekken", moet zijn, dus ook niet als het ooit wel medisch mogelijk zou worden. Dat is toch niet verdedigbaar ?
Transseksuelen beschermen tegen vreemde situaties ? Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat er een vreemdere situatie in mijn leven is geweest dan die 1e keer dat ik tegen iemand vertelde dat ik "eigenlijk een vrouw ben". Toch heb ik daar nu geen moeite meer mee. Als het alleen zou gaan om het vakje "vader=", dan zou dat een sterk staaltje calvinisme zijn, maar ook makkelijk te omzeilen door het niet in te vullen (gebeurt zo vaak bij alleenstaande moeders)
t.a.v. transgenderisten, vind ik ook dat iedereen zelf zou moeten mogen bepalen of er een V-tje staat in je paspoort. Dat dan iedereen wel kan 'switchen' tussen een M-etje, of een V-tje, dat vind ik dan heel grappig, maar ik denk dat er maar weinig mensen zullen zijn die zich dat op de hals halen, als het niet consistent is met hun gevoel erover.
Dan zouden de M-etjes, en de V-tjes nog problemen kunnen geven in vreemde landen. Maar een transgenderist met een M-etje, of een V-tje, in haar paspoort..... op een vliegveld.... gefouileerd worden.....? Laat iedereen toch zelf kiezen tussen die probleempjes. Hoewel, ook dat kun je ondervangen, een X-je.
Maar wat is nou de argumentatie van de 'castratiewet' ?
Zou de verplichte castratie een medische reden kunnen hebben ? Wellicht om mijn verontwaardiging (ik speelde vroeger graag moedertje) enigzins te temperen heb ik me ooit bedacht dat de regel zou kunnen voortvloeien uit medische hoek, dat de hormoonbehandelingen bepaalde invloed zouden kunnen hebben op een ongeboren kind. Maar toen dacht/hoopte ik ook nog dat het mogelijk zou zijn een baarmoeder/eierstok transplantatie te kunnen krijgen, en zwanger te worden.... op de vrouwlijke manier... (tja, levendige fantasie)
Maar ik vind het heel vreemd, en eng, om te bedenken dat je in Nederland wel officieel tot het geslacht "vrouw"kunt gaan behoren, maar tegelijktijd officieel "nimmer in staat zal zijn om kinderen te verwekken", moet zijn, dus ook niet als het ooit wel medisch mogelijk zou worden. Dat is toch niet verdedigbaar ?
Transseksuelen beschermen tegen vreemde situaties ? Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat er een vreemdere situatie in mijn leven is geweest dan die 1e keer dat ik tegen iemand vertelde dat ik "eigenlijk een vrouw ben". Toch heb ik daar nu geen moeite meer mee. Als het alleen zou gaan om het vakje "vader=", dan zou dat een sterk staaltje calvinisme zijn, maar ook makkelijk te omzeilen door het niet in te vullen (gebeurt zo vaak bij alleenstaande moeders)
t.a.v. transgenderisten, vind ik ook dat iedereen zelf zou moeten mogen bepalen of er een V-tje staat in je paspoort. Dat dan iedereen wel kan 'switchen' tussen een M-etje, of een V-tje, dat vind ik dan heel grappig, maar ik denk dat er maar weinig mensen zullen zijn die zich dat op de hals halen, als het niet consistent is met hun gevoel erover.
Dan zouden de M-etjes, en de V-tjes nog problemen kunnen geven in vreemde landen. Maar een transgenderist met een M-etje, of een V-tje, in haar paspoort..... op een vliegveld.... gefouileerd worden.....? Laat iedereen toch zelf kiezen tussen die probleempjes. Hoewel, ook dat kun je ondervangen, een X-je.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Een paar dingen:
1) De reden achter de wet is dat men (toendertijd) bang was dat transseksualiteit erfelijk zou zijn, daar zat men niet op te wachten.
2) Medisch gezien is een m-v-geslachtsoperatie: het maken van een vagina van een piemel. Dat betekent dat je wel een clitorus, kleine schaamlippen, grote schaamlippen en een vagina krijgt, maar geen baarmoeder en eierstokken. Omdat ook je teelballen verwijderd worden betekent dat dat je automatisch onvruchtbaar bent na de geslachtsoperatie.
[3] Voor transmannen (v-m-transseksuelen) is dit anders. Ondanks een langdurige hormoonbehandeling kunnen ze (als ze de hormonen stoppen) "technisch gezien" toch nog kinderen baren. Dit is onder meer bij een transman in Amerika gebeurt (Thomas Beaty).
[4] Ik ben er een voorstander van dat mensen net zo vaak wisselen van M/V als men maar wil (wat mij betreft betaalt men legekosten die net zo hoog zijn als de werkelijke kosten aan tijd en papiermateriaal - vervolgens is er niets op tegen om dagelijks van M in V en terug te wisselen, nietwaar?).
[5] In Nederland bestaat helaas geen X-je. Wat mij betreft mag in Nederland het hele alfabet bestaan: van A(nders) tot Z(oek het lekker zelf uit) en alle letters die ertussen bestaan...
[6] Vreemde landen: er is een idee geweest van de PVDA in de tijd van de Europese verkiezingen dat er helemaal geen gendervermelding meer in paspoorten zou hoeven te bestaan. Ik ben daar wel een voorstander van.
[7] Let op: de gendervermelding gaat niet alleen over paspoorten maar over alles wat aan de GBA = Gemeentelijke Basis Administratie hangt. Dat zijn ook rijbewijzen (geen gendervermelding, wel voornaam), verzekeringen, etc. In totaal is ongeveer 1/3 van de papierwinkel die je brievenbus instroomt direkt of indirekt gekoppeld aan de GBA.
Groetjes,
Frederique
1) De reden achter de wet is dat men (toendertijd) bang was dat transseksualiteit erfelijk zou zijn, daar zat men niet op te wachten.
2) Medisch gezien is een m-v-geslachtsoperatie: het maken van een vagina van een piemel. Dat betekent dat je wel een clitorus, kleine schaamlippen, grote schaamlippen en een vagina krijgt, maar geen baarmoeder en eierstokken. Omdat ook je teelballen verwijderd worden betekent dat dat je automatisch onvruchtbaar bent na de geslachtsoperatie.
[3] Voor transmannen (v-m-transseksuelen) is dit anders. Ondanks een langdurige hormoonbehandeling kunnen ze (als ze de hormonen stoppen) "technisch gezien" toch nog kinderen baren. Dit is onder meer bij een transman in Amerika gebeurt (Thomas Beaty).
[4] Ik ben er een voorstander van dat mensen net zo vaak wisselen van M/V als men maar wil (wat mij betreft betaalt men legekosten die net zo hoog zijn als de werkelijke kosten aan tijd en papiermateriaal - vervolgens is er niets op tegen om dagelijks van M in V en terug te wisselen, nietwaar?).
[5] In Nederland bestaat helaas geen X-je. Wat mij betreft mag in Nederland het hele alfabet bestaan: van A(nders) tot Z(oek het lekker zelf uit) en alle letters die ertussen bestaan...
[6] Vreemde landen: er is een idee geweest van de PVDA in de tijd van de Europese verkiezingen dat er helemaal geen gendervermelding meer in paspoorten zou hoeven te bestaan. Ik ben daar wel een voorstander van.
[7] Let op: de gendervermelding gaat niet alleen over paspoorten maar over alles wat aan de GBA = Gemeentelijke Basis Administratie hangt. Dat zijn ook rijbewijzen (geen gendervermelding, wel voornaam), verzekeringen, etc. In totaal is ongeveer 1/3 van de papierwinkel die je brievenbus instroomt direkt of indirekt gekoppeld aan de GBA.
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
- Hexley
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
Als je zo'n ranzige zedendelinquent bent die nog eventjes moet zitten, dan zal dat ook wel f#ck*ng vet zijn ja,....Frederique_ schreef: [4] Ik ben er een voorstander van dat mensen net zo vaak wisselen van M/V als men maar wil (wat mij betreft betaalt men legekosten die net zo hoog zijn als de werkelijke kosten aan tijd en papiermateriaal - vervolgens is er niets op tegen om dagelijks van M in V en terug te wisselen, nietwaar?).
-
- ff weer wat posten
- Contacteer:
1) dat argument begrijp ik wel, gelukkig is het achterhaald, En wordt het veranderd. ik ben zelf heel gevoelig voor fatsoensrakkers, dus ik zie dat vrij snel ergens achter. Vandaar mijn verontwaardiging. Blij dat het anders is.
3)hmmm, leuk voor Thomas, jammer voor mij. Ik zou het wel ultiem vinden om een kind te (kunnen) baren. Maar uiteindelijk is dat ook maar een doorgetrokken fantasie uit mn jeugd. Verder ben ik nu iig nog niet klaar voor kinderen.
4 t/m6) Vind ik ook, ik hou ook niet zo van bureaucratische hokjesgeest. De meeste mensen zullen er totaal geen moeite mee hebben om hun geslacht te pas en te onpas op te moeten geven, en ik moet eerlijk bekennen dat ik het wel altijd extra fijn vind om een V-tje aan te kruisen als het niet een officieel ding is. Maar het weegt niet op tegen de onlust als je het moet doen terwijl het niet klopt. Het zegt ook maar zo weinig over iemands persoon, zo'n Veetje of Meetje.
Vandaag zou ik een "Z" in mijn paspoort laten zetten, ....van Zeemeerminnetje hoor .
groetjes, Kim
3)hmmm, leuk voor Thomas, jammer voor mij. Ik zou het wel ultiem vinden om een kind te (kunnen) baren. Maar uiteindelijk is dat ook maar een doorgetrokken fantasie uit mn jeugd. Verder ben ik nu iig nog niet klaar voor kinderen.
4 t/m6) Vind ik ook, ik hou ook niet zo van bureaucratische hokjesgeest. De meeste mensen zullen er totaal geen moeite mee hebben om hun geslacht te pas en te onpas op te moeten geven, en ik moet eerlijk bekennen dat ik het wel altijd extra fijn vind om een V-tje aan te kruisen als het niet een officieel ding is. Maar het weegt niet op tegen de onlust als je het moet doen terwijl het niet klopt. Het zegt ook maar zo weinig over iemands persoon, zo'n Veetje of Meetje.
Vandaag zou ik een "Z" in mijn paspoort laten zetten, ....van Zeemeerminnetje hoor .
groetjes, Kim
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Ja, lijkt me een goed argument om alles maar bij het oude te laten...Hexley schreef:Als je zo'n ranzige zedendelinquent bent die nog eventjes moet zitten, dan zal dat ook wel f#ck*ng vet zijn ja,....Frederique_ schreef: [4] Ik ben er een voorstander van dat mensen net zo vaak wisselen van M/V als men maar wil (wat mij betreft betaalt men legekosten die net zo hoog zijn als de werkelijke kosten aan tijd en papiermateriaal - vervolgens is er niets op tegen om dagelijks van M in V en terug te wisselen, nietwaar?).
...serieus: je denkt toch niet in alle ernst dat iemand een straf kan ontlopen door een andere gendervermelding in een paspoort of GBA te laten zetten?!
Groetjes,
Frederique
- Hexley
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
...serieus: je denkt toch niet in alle ernst dat niemand het misbruikt of wel?!Frederique_ schreef:Ja, lijkt me een goed argument om alles maar bij het oude te laten...Hexley schreef:Als je zo'n ranzige zedendelinquent bent die nog eventjes moet zitten, dan zal dat ook wel f#ck*ng vet zijn ja,....Frederique_ schreef: [4] Ik ben er een voorstander van dat mensen net zo vaak wisselen van M/V als men maar wil (wat mij betreft betaalt men legekosten die net zo hoog zijn als de werkelijke kosten aan tijd en papiermateriaal - vervolgens is er niets op tegen om dagelijks van M in V en terug te wisselen, nietwaar?).
...serieus: je denkt toch niet in alle ernst dat iemand een straf kan ontlopen door een andere gendervermelding in een paspoort of GBA te laten zetten?!
Groetjes,
Frederique
Die laatste spreekt mij wel aan.Frederique_ schreef: de Z van Z(oek het lekker zelf uit)
In de toekomst lijkt het waarschijnlijk dat iedereen een chip krijgt...sommigen zullen misschien zeggen... welneeeeee, dat gebeurt niet... maar in feite is dat nu al zo als je je mobiele telefoon bij je hebt.
Het is bekend waar je bent, wie je bent, waar je naartoe gaat met de bus en trein enz enz....
Dus mijn verwachting is wel dat het in de toekomst zal gaan gebeuren.
je vergeet iig nooit je ID kaart mee te nemen
En die chip houdt je gezondheid dan ook in de gaten... en nog veel meer dingen, bijv je stemgedrag...en dat kan zon chip dan wel beinvloeden
Maar bij de GBA is dus bekend dat je TS bent. Dus er is helemaal niet ECHT sprake van een werkelijke registratie als "vrouw". Je bent voor de wet vrouw, maar ook bekend als TS.
Dus in de toekomst hoeven T lovers of politieagenten echt niet naar je ID te vragen....alle TSen hebben dan, om hun TS aura te ondersteunen, een mooi roze aura om zich heen zodat iedereen dat kan zien
En dat wel zeker 150 jaar lang.. want we worden steeds ouder, en mogelijk wordt het verouderings/aftakelingsproces in de toekomst definitief stopgezet.
Dat betekent dus dat je voor eeuwig in het verkeerde lichaam zult blijven zitten... hoewel tegen die tijd kunnen ze misschien ook wel een echt vrouwenlichaam maken voor ons...
En kun je als mens, mits je dat zelf betaalt natuurlijk, dagelijks van lijf veranderen, ipv ID kaart.
Zal wel onwijs verwarrend worden, met zoveel overtuigende T's op de wereld dan. Dan moet je dus zelfs vrouwen gaan verdenken van travestie en fetishisme...
Pff gelukkig is het allemaal nog niet zo gecompliceerd.
- EvaLvanE
- ForumFan
- Contacteer:
Dat hoeft niet. Er wordt inderdaad een 'geslachtsverandering' genoteerd, maar als je dat vraagt kan ook die aantekening worden verwijderd. Dan ben je dus gewoon in je nieuwe geslacht geboren, volgens de GBA.marinth schreef:Maar bij de GBA is dus bekend dat je TS bent. Dus er is helemaal niet ECHT sprake van een werkelijke registratie als "vrouw". Je bent voor de wet vrouw, maar ook bekend als TS.
Erger u niet. Verwonder u slechts.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Serieus: je denkt toch niet dat je zo gemakkelijk onder een straf uit komt? Dat je ineens geen burgerservicenummer meer hebt omdat je van gender veranderd bent? Dat je ineens niet meer in de burgerlijke stand staat omdat je van gender veranderd bent?Hexley schreef:...serieus: je denkt toch niet in alle ernst dat niemand het misbruikt of wel?!
Er zijn makkelijker manieren om onder de GBA uit te komen dan een genderwijziging in de GBA. Bijvoorbeeld door te verhuizen naar een illegaal onderverhuurd huis en je verhuizing niet aan de gemeente door te geven. Daar hoef je je gender echt niet voor aan te passen. Sterker nog: je zult overtuigender overkomen als je -wel- je naam, maar -niet- je gender aanpast...
Groetjes,
Frederique