Regretters

Algemeen

Moderator: Moderators

pipa
Troll
Berichten: 309
Lid geworden op: zo nov 06, 2011 22:11

Bericht door pipa »

marinth schreef:
joandelynn schreef: Het is volgens mij gewoon een vorm van zelfbescherming.
Is het ook. Maar je zegt het niet op een manier van: "sorry dat ik besta"... je zegt het omdat je duidelijk wilt maken dat het iets is waar je niet door in de knel gaat komen (want zelfbewust en je maakt er geen issue van).

Als je dat niet laat zien, kunnen mensen van alles gaan denken en verwachten van je. Bijvoorbeeld dat je totaal niet tegen een confrontatie kunt op dat vlak.
Mee eensch!
"A person starts to live when he can live outside himself."
Albert Einstein
pipa
Troll
Berichten: 309
Lid geworden op: zo nov 06, 2011 22:11

Bericht door pipa »

Klein voorbeeldje:

ik fietste es over straat, haasthaasthaast, en opeens viel mijn oog op een andere fietser.
Mijn eerste gedachte was in een split second: 'wat een vreemde man is dat'?

Bleek het een post op TS kennis van mij te zijn, gekleed in een jackje, spijkerbroek en gympen.
Ik reageerde intuitief op haar (mooie) gezicht en lichaamslengte en herkende haar pas een seconde later, of te laat.

Nog zo'n voorbeeldje:

ik was es bij een TS op visite en zag naar mijn idee een mooie man de tuin in komen met een fiets die tegen het raam gezet werd.

Was ook een post op, ook gekleed in jack, spijkerbroek enz, maar ik reageerde andermaal intuitief op lichaamslengte, (FFS) gezicht en in dit geval motoriek en herkende haar ook een seconde te laat.

Ik heb zo het idee dat veel mensen ook zo naar transen kunnen kijken, intuitief er dwars door heen de (voormalige) man zien in een split second, en later corrigeren in 'TS'.

Een van de theorieen van Freud is dat ieder mens binnen een seconde besluit of iemand een m of een v is.

Same thing for me. Onbewust/intuitief.
"A person starts to live when he can live outside himself."
Albert Einstein
joandelynn
Eredivisie
Berichten: 529
Lid geworden op: vr jan 02, 2009 12:34

Bericht door joandelynn »

pipa schreef:En ik kan het weten want zo heb ik het namelijk ook 2x aangepakt bij een sollicitatie.
Aangenomen en verder geen enkel probleem gehad.
Ja, duh, jij bent toch non-op? Dan komen ze er toch wel achter zodra je een kopie van je paspoort moet laten maken...
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
Gebruikersavatar
Prescilla
dagelijks aanwezig
Berichten: 233
Lid geworden op: vr feb 28, 2003 14:55
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Prescilla »

pipa schreef:

Wat vreselijk, zo'n baas! Je ziet er goed uit en ik neem aan dat je een V in je paspoort hebt staan.

Heb je soms je TS zijn besproken?

Een dergelijke 'mededeling' kan namelijk misverstanden of geruchten wegnemen en de lucht klaren maar zoiets moet je wel gedoseerd aanpakken.

Korte verklaring, dus niet in de verdediging schieten, niet slachtofferen en je vooral niet excuseren voor wie of wat je bent.

En in wat voor sector werk je dan?

Hoi Pipa

Ik werk op dit moment op een sociale werkplaats waar dus ook gehandicapte mensen werken. En ja ik heb het besproken in het eerste gesprek dat ik ts ben ik ben van mening dat je dit ook bespreekbaar moet kunnen maken.

Naast dit alles ben ik altijd heel open over mijn ts zijn juist om mensen te laten zien dat ik ook gewoon maar een mens ben en niet een freak zoals veel mensen tegen ts aan kijken. Juist door te laten zien dat je gewoon een mens bent accepteren ze het ook sneller en is het gewoner voor ze. Ik loop echt niet op straat te gillen van he ik ben transseksueel maar als mensen mij vragen gaan stellen dan antwoord ik ook gewoon.

Maar hoe mijn baas reageerde kan gewoon niet en hier is hij dan ook wel op aangesproken door mijn consulente van het reintergratie bureau. Ik woon nu in een klein dorp en werd in het begin wel eens raar aan gekeken maar nu is het voor de mensen ook gewoon en kijken ze niet zo vreemd meer op als ik in de winkel of over straat loop. Denk dat ik meer opviel door mijn lengte van 1,88 dan door het feit dat ik vrouw ben want de meeste vrouwen in dit dorp zijn klein dus dan val je wel op als je met kop en schouders erboven uit steekt.
Groetjes Prescilla
pipa
Troll
Berichten: 309
Lid geworden op: zo nov 06, 2011 22:11

Bericht door pipa »

Prescilla schreef:
pipa schreef:

Wat vreselijk, zo'n baas! Je ziet er goed uit en ik neem aan dat je een V in je paspoort hebt staan.

Heb je soms je TS zijn besproken?

Een dergelijke 'mededeling' kan namelijk misverstanden of geruchten wegnemen en de lucht klaren maar zoiets moet je wel gedoseerd aanpakken.

Korte verklaring, dus niet in de verdediging schieten, niet slachtofferen en je vooral niet excuseren voor wie of wat je bent.

En in wat voor sector werk je dan?

Hoi Pipa

Ik werk op dit moment op een sociale werkplaats waar dus ook gehandicapte mensen werken. En ja ik heb het besproken in het eerste gesprek dat ik ts ben ik ben van mening dat je dit ook bespreekbaar moet kunnen maken.

Naast dit alles ben ik altijd heel open over mijn ts zijn juist om mensen te laten zien dat ik ook gewoon maar een mens ben en niet een freak zoals veel mensen tegen ts aan kijken. Juist door te laten zien dat je gewoon een mens bent accepteren ze het ook sneller en is het gewoner voor ze. Ik loop echt niet op straat te gillen van he ik ben transseksueel maar als mensen mij vragen gaan stellen dan antwoord ik ook gewoon.

Maar hoe mijn baas reageerde kan gewoon niet en hier is hij dan ook wel op aangesproken door mijn consulente van het reintergratie bureau. Ik woon nu in een klein dorp en werd in het begin wel eens raar aan gekeken maar nu is het voor de mensen ook gewoon en kijken ze niet zo vreemd meer op als ik in de winkel of over straat loop. Denk dat ik meer opviel door mijn lengte van 1,88 dan door het feit dat ik vrouw ben want de meeste vrouwen in dit dorp zijn klein dus dan val je wel op als je met kop en schouders erboven uit steekt.
?????? Wat een botte boer is je baas dan? Uitgerekend op die plek waar ook gehandicapte mensen werken een oordeel vellen over een werkneemster?? Is ie soms zwakbegaafd of zo?

En je consulente, heeft die actie ondernomen? Het is namelijk regelrechte discriminatie wat je baas daar doet.
Plus dat ie nou niet bepaald geschikt klinkt voor een leidinggevende functie.
"A person starts to live when he can live outside himself."
Albert Einstein
Gebruikersavatar
Prescilla
dagelijks aanwezig
Berichten: 233
Lid geworden op: vr feb 28, 2003 14:55
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Prescilla »

pipa schreef:
?????? Wat een botte boer is je baas dan? Uitgerekend op die plek waar ook gehandicapte mensen werken een oordeel vellen over een werkneemster?? Is ie soms zwakbegaafd of zo?

En je consulente, heeft die actie ondernomen? Het is namelijk regelrechte discriminatie wat je baas daar doet.
Plus dat ie nou niet bepaald geschikt klinkt voor een leidinggevende functie.
Ze heeft er niet echt veel aan gedaan alleen een mail gestuurd met een waarschuwing dat hij mij met respect moet behandelen. Zwakbegaafd zou het niet weten of die dat is weet alleen dat die vent erg gelovig is en alles volgens de bijbel doet en alles wat daar in verboden is is niet goed voor hem.

Heb me in gehouden om juist niet te gaan schelden en doen maar de volgende keer als die weer iets zegt wat niet kan dan zal ik zeker mijn bekkie niet houden en hem ook eens even vertellen met hoe ik over hem denk kijken of die dan anders gaat piepen. Soms kan ik me best wel verbazen hoe mensen kunnen zijn maar daar verander je niet zo snel iets aan.
Groetjes Prescilla
pipa
Troll
Berichten: 309
Lid geworden op: zo nov 06, 2011 22:11

Bericht door pipa »

Prescilla schreef:
pipa schreef:
?????? Wat een botte boer is je baas dan? Uitgerekend op die plek waar ook gehandicapte mensen werken een oordeel vellen over een werkneemster?? Is ie soms zwakbegaafd of zo?

En je consulente, heeft die actie ondernomen? Het is namelijk regelrechte discriminatie wat je baas daar doet.
Plus dat ie nou niet bepaald geschikt klinkt voor een leidinggevende functie.
Ze heeft er niet echt veel aan gedaan alleen een mail gestuurd met een waarschuwing dat hij mij met respect moet behandelen. Zwakbegaafd zou het niet weten of die dat is weet alleen dat die vent erg gelovig is en alles volgens de bijbel doet en alles wat daar in verboden is is niet goed voor hem.

Heb me in gehouden om juist niet te gaan schelden en doen maar de volgende keer als die weer iets zegt wat niet kan dan zal ik zeker mijn bekkie niet houden en hem ook eens even vertellen met hoe ik over hem denk kijken of die dan anders gaat piepen. Soms kan ik me best wel verbazen hoe mensen kunnen zijn maar daar verander je niet zo snel iets aan.
Hoezo? Zegt ie het bij herhaling dan? En een gelovig christen?? 'heb uw naaste lief als uzelve' bv??
Je kunt natuurlijk een discussie aangaan waarin je stelt dat god de mensheid de medische wetenschap heeft gegeven om optimale levensvormen te creeëren, maar daar schiet je ws weinig mee op.

En je consulente mag ook wel es wat meer actie ondernemen in deze duidelijke discriminatiezaak.
Attendeer haar even op onze huidige grondwet!

Ter info: deze man, nota bene een leidinggevende, zorgt voor verstoorde arbeidsverhoudingen, en wel door zijn discriminerende gedrag. punt 1.

Staat en religie zijn in NL gescheiden. punt 2.

Discriminatie op grond van kleur, ras seksuele voorkeur, sekse en geloof is bij de grondwet verboden. punt 3.

Wrijf het hem of die consulente onder de neus en laat die consulente er iets mee doen....of schakel anders het COC in.
Die zijn ervaren in het afhandelen van deze vorm van discriminatie.

Als laatste middel: je hebt toch verleden jaar in de Telegraaf gestaan als post op TS met die hele mooie foto's? Waarop je volkomen geloofwaardig bent als vrouw?

Je zou evt aan de hand van dat artikel indertijd de Telegraaf in kunnen schakelen.
Je foto's van toen zijn dermate geloofwaardig als vrouw dat je met gemak de pubieke opinie achter je krijgt.


Wat mensen over transen denken is hun zaak en hun goed recht, maar het is je goed recht om respect te verwachten in de zin dat ze hun gedachten voor zich houden, laat staan discrimineren.
"A person starts to live when he can live outside himself."
Albert Einstein
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Prescilla schreef:weet alleen dat die vent erg gelovig is en alles volgens de bijbel doet en alles wat daar in verboden is is niet goed voor hem.
Er staat nergens in de bijbel dat t verboden is om je te laten opereren of iets dergelijks. Wel staat er "wie zonder zonde is, werpe de eerste steen."en "want het zwaard waar gij mee oordeelt zult gij zelf veroordeelt worden." Die krijgt zn portie dus nog wel...
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Plaats reactie