Vrouw voelen ?

Algemeen

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Jipp Joanne....en ik zeg nu vaker tegen iemand, dat ik nu veel beter mijn mannelijke kanten kan aanvaarden....

...ik vind dit best een vooruitgang....

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
marinth
ForumFan
Berichten: 340
Lid geworden op: wo okt 13, 2010 14:18

Bericht door marinth »

Wat leuk dat jullie dit ook zo ervaren...
En klopt mara...elk mens heeft n mannelijke en vrouwelijke kant....
En die balans was bij mij pre transitie totaal weg maar nu kan ik eindelijk aan de slag met mijn mannelijke kant
pipa
Troll
Berichten: 309
Lid geworden op: zo nov 06, 2011 22:11

Bericht door pipa »

Hét ultieme voorbeeld van de superzelfverzekerde T die zich 100% vrouw voelt en dat ook uitdraagt. *zucht*..........ik wou dat ik al die zelfverzekerheid en verpletterende schoonheid had....benijdenswaardig gewoon.

http://www.youtube.com/watch?v=sMUUzNU7 ... re=related
"A person starts to live when he can live outside himself."
Albert Einstein
marinth
ForumFan
Berichten: 340
Lid geworden op: wo okt 13, 2010 14:18

Bericht door marinth »

pipa schreef:Hét ultieme voorbeeld van de superzelfverzekerde T die zich 100% vrouw voelt en dat ook uitdraagt. *zucht*..........ik wou dat ik al die zelfverzekerheid en verpletterende schoonheid had....benijdenswaardig gewoon.

http://www.youtube.com/watch?v=sMUUzNU7 ... re=related
She make grandpa feeeel like 21 !!!!!!!!!

LOL

Jaaa, maar Divine voelde zich gewoon een man volgens mij.
En daarom!!! ga ik mijzelf van binnen tot man bombarderen...

Weet je wel... elk vriendje als je bitch behandelen enzo...
Oh nee dat is wat overdreven...

Maar ik denk dat wat mannelijke zelfverzekerdheid in de vorm van schijt hebben aan alles en iedereen wonderen kan doen...

Weg met dat vrouw zijn....
:D

be a maaaan!!!!!!!!!!
pipa
Troll
Berichten: 309
Lid geworden op: zo nov 06, 2011 22:11

Bericht door pipa »

marinth schreef:
pipa schreef:Hét ultieme voorbeeld van de superzelfverzekerde T die zich 100% vrouw voelt en dat ook uitdraagt. *zucht*..........ik wou dat ik al die zelfverzekerheid en verpletterende schoonheid had....benijdenswaardig gewoon.

http://www.youtube.com/watch?v=sMUUzNU7 ... re=related
She make grandpa feeeel like 21 !!!!!!!!!

LOL

Jaaa, maar Divine voelde zich gewoon een man volgens mij.
En daarom!!! ga ik mijzelf van binnen tot man bombarderen...

Weet je wel... elk vriendje als je bitch behandelen enzo...
Oh nee dat is wat overdreven...

Maar ik denk dat wat mannelijke zelfverzekerdheid in de vorm van schijt hebben aan alles en iedereen wonderen kan doen...

Weg met dat vrouw zijn....
:D

be a maaaan!!!!!!!!!!
Ik geloof dat ik het wel es geschreven heb? TS zijn en in transitie gaan kan niet van volledig man geweest zijn tot volledig vrouw worden, dat bestaat niet...

Het is meer een balans tussen die 2 vinden zonder je verleden volledig te ontkennen maar wel je vrouwelijkheid te erkennen.

Als je dat niveau pre of post op weet te bereiken dan ben je qua ID het beste af.

Het kalmeert en geeft rust.

Maw: zelfacceptatie van ál je kanten die je in je herbergt.
"A person starts to live when he can live outside himself."
Albert Einstein
marinth
ForumFan
Berichten: 340
Lid geworden op: wo okt 13, 2010 14:18

Bericht door marinth »

pipa schreef: Ik geloof dat ik het wel es geschreven heb? TS zijn en in transitie gaan kan niet van volledig man geweest zijn tot volledig vrouw worden, dat bestaat niet...
.
klopt... dat kan ook niet.
vandaag dacht ik er toevallig aan dat er in wezen geen drol veranderd is...
ik ben van te vrouwelijke "jongen" naar te mannelijke "vrouw" gegaan...

best wel komische desillusie maar wel heel kalmerend indd...
Ik ben nog steeds dezelfde persoon in dezelfde situatie... en daarmee omgaan... dat is de kunst.

En dat doe je niet even 1 2 3... en ik denk dat je hier altijd wel mee bezig zult zijn...

denk je niet?
pipa
Troll
Berichten: 309
Lid geworden op: zo nov 06, 2011 22:11

Bericht door pipa »

marinth schreef:
pipa schreef: Ik geloof dat ik het wel es geschreven heb? TS zijn en in transitie gaan kan niet van volledig man geweest zijn tot volledig vrouw worden, dat bestaat niet...
.
klopt... dat kan ook niet.
vandaag dacht ik er toevallig aan dat er in wezen geen drol veranderd is...
ik ben van te vrouwelijke "jongen" naar te mannelijke "vrouw" gegaan...

best wel komische desillusie maar wel heel kalmerend indd...
Ik ben nog steeds dezelfde persoon in dezelfde situatie... en daarmee omgaan... dat is de kunst.

En dat doe je niet even 1 2 3... en ik denk dat je hier altijd wel mee bezig zult zijn...

denk je niet?
Eh ja, ik heb ook wel es gezegd dat ik van een heel erg vrouwelijke jongen naar een jongensachtige vrouw ben gegaan...

Je bent idd in dezelfde situatie, maar dan omgekeerd :-)

Bij mij is er wezenlijk ook niet zo veel veranderd, behalve dat ik fysieke vermannelijking voorkomen heb en dáár ben ik wel degelijk heel erg blij mee. Maar ik was, ben en blijf dezelfde persoon, hoe dan ook.

Maar goed, als je jezelf dat eenmaal realiseert dan duurt het idd even voordat dat goed uitkristalliseert.
Maar dan zit je wel goed in je vel en kan 'de buitenwereld' je ook evt niet meer raken.
Je bent wel al een heel eind dat je je dat pre op realiseert want meestal komt zoiets pas een jaar of 5 post srs.
Het is een vorm van 'luxe' om al je trekjes uit het verleden en heden onder ogen te zien en te integreren in je huidige persoon.

Want je moet het jezelf maar toestaan en dat is voor veel transen niet eenvoudig.
Die gaan meestal van 'eenduidig' naar 'eenduidig' met vaak alle gevolgen van dien.
"A person starts to live when he can live outside himself."
Albert Einstein
pipa
Troll
Berichten: 309
Lid geworden op: zo nov 06, 2011 22:11

Bericht door pipa »

marinth schreef:
pipa schreef: Ik geloof dat ik het wel es geschreven heb? TS zijn en in transitie gaan kan niet van volledig man geweest zijn tot volledig vrouw worden, dat bestaat niet...
.
klopt... dat kan ook niet.
vandaag dacht ik er toevallig aan dat er in wezen geen drol veranderd is...
ik ben van te vrouwelijke "jongen" naar te mannelijke "vrouw" gegaan...

best wel komische desillusie maar wel heel kalmerend indd...
Ik ben nog steeds dezelfde persoon in dezelfde situatie... en daarmee omgaan... dat is de kunst.

En dat doe je niet even 1 2 3... en ik denk dat je hier altijd wel mee bezig zult zijn...

denk je niet?
Eh ja, ik heb ook wel es gezegd dat ik van een heel erg vrouwelijke jongen naar een jongensachtige vrouw ben gegaan...

Je bent idd in dezelfde situatie, maar dan omgekeerd :-)

Bij mij is er wezenlijk ook niet zo veel veranderd, behalve dat ik fysieke vermannelijking voorkomen heb en dáár ben ik wel degelijk heel erg blij mee. Maar ik was, ben en blijf dezelfde persoon, hoe dan ook.

Maar goed, als je jezelf dat eenmaal realiseert dan duurt het idd even voordat dat goed uitkristalliseert.
Maar dan zit je wel goed in je vel en kan 'de buitenwereld' je ook evt niet meer raken.
Je bent wel al een heel eind dat je je dat pre op realiseert want meestal komt zoiets pas een jaar of 5 post srs.
Het is een vorm van 'luxe' om al je trekjes uit het verleden en heden onder ogen te zien en te integreren in je huidige persoon.

Want je moet het jezelf maar toestaan en dat is voor veel transen niet eenvoudig.
Die gaan meestal van 'eenduidig' naar 'eenduidig' met vaak alle gevolgen van dien.
"A person starts to live when he can live outside himself."
Albert Einstein
marinth
ForumFan
Berichten: 340
Lid geworden op: wo okt 13, 2010 14:18

Bericht door marinth »

pipa schreef: Je bent wel al een heel eind dat je je dat pre op realiseert want meestal komt zoiets pas een jaar of 5 post srs.
Het is een vorm van 'luxe' om al je trekjes uit het verleden en heden onder ogen te zien en te integreren in je huidige persoon.
.
Maar ik ben ook niet hiermee begonnen op het moment dat ik in transitie ging, ik was er daarvoor ook al jaren mee bezig.
Dat is ook waarom ik altijd al van binnen geweten heb dat ik altijd anders blijf, al ga ik op mijn kop staan, ...
Als je eerder in dezelfde situatie hebt gezeten maar dan andersom... dan herken je het ook direct heel snel. Zo van... hmmmmmm dit is me al te herkenbaar en heb ik eerder meegemaakt...

En dan kunnen mensen nog zoveel beloftes maken, je wordt een vrouw, je bent een vrouw... maar van binnen weet je beter...

Ik blijf het ergens wel ironisch vinden...
pipa
Troll
Berichten: 309
Lid geworden op: zo nov 06, 2011 22:11

Bericht door pipa »

marinth schreef:
pipa schreef: Je bent wel al een heel eind dat je je dat pre op realiseert want meestal komt zoiets pas een jaar of 5 post srs.
Het is een vorm van 'luxe' om al je trekjes uit het verleden en heden onder ogen te zien en te integreren in je huidige persoon.
.
Maar ik ben ook niet hiermee begonnen op het moment dat ik in transitie ging, ik was er daarvoor ook al jaren mee bezig.
Dat is ook waarom ik altijd al van binnen geweten heb dat ik altijd anders blijf, al ga ik op mijn kop staan, ...
Als je eerder in dezelfde situatie hebt gezeten maar dan andersom... dan herken je het ook direct heel snel. Zo van... hmmmmmm dit is me al te herkenbaar en heb ik eerder meegemaakt...

En dan kunnen mensen nog zoveel beloftes maken, je wordt een vrouw, je bent een vrouw... maar van binnen weet je beter...

Ik blijf het ergens wel ironisch vinden...
Ja, als TS ben en blijf je anders tot in de lengte der dagen.

En van binnen weet je idd beter, ondanks alle 'beloftes' maar hou ook je fysieke kant in het oog.
Geen transitie/hormonen= hoe ouder je word hoe onherroepelijker je fysiek vermannelijkt.
En dat wil je toch niet met een in de kern vrouwelijke inslag?

Want dan ben je écht van god los namelijk. Zeer vrouwelijk met een fysiek vermannelijkt uiterlijk, vreselijk lijkt me dat.
"A person starts to live when he can live outside himself."
Albert Einstein
pipa
Troll
Berichten: 309
Lid geworden op: zo nov 06, 2011 22:11

Bericht door pipa »

marinth schreef:
pipa schreef: Je bent wel al een heel eind dat je je dat pre op realiseert want meestal komt zoiets pas een jaar of 5 post srs.
Het is een vorm van 'luxe' om al je trekjes uit het verleden en heden onder ogen te zien en te integreren in je huidige persoon.
.
Maar ik ben ook niet hiermee begonnen op het moment dat ik in transitie ging, ik was er daarvoor ook al jaren mee bezig.
Dat is ook waarom ik altijd al van binnen geweten heb dat ik altijd anders blijf, al ga ik op mijn kop staan, ...
Als je eerder in dezelfde situatie hebt gezeten maar dan andersom... dan herken je het ook direct heel snel. Zo van... hmmmmmm dit is me al te herkenbaar en heb ik eerder meegemaakt...

En dan kunnen mensen nog zoveel beloftes maken, je wordt een vrouw, je bent een vrouw... maar van binnen weet je beter...

Ik blijf het ergens wel ironisch vinden...
Ja, als TS ben en blijf je anders tot in de lengte der dagen.

En van binnen weet je idd beter, ondanks alle 'beloftes' maar hou ook je fysieke kant in het oog.
Geen transitie/hormonen= hoe ouder je word hoe onherroepelijker je fysiek vermannelijkt.
En dat wil je toch niet met een in de kern vrouwelijke inslag?

Want dan ben je écht van god los namelijk. Zeer vrouwelijk met een fysiek vermannelijkt uiterlijk, vreselijk lijkt me dat.
"A person starts to live when he can live outside himself."
Albert Einstein
pipa
Troll
Berichten: 309
Lid geworden op: zo nov 06, 2011 22:11

Bericht door pipa »

Ik wil maar even zeggen....ook al eerder gezegd....het is geen schande om een TS te zijn hoor.
"A person starts to live when he can live outside himself."
Albert Einstein
marinth
ForumFan
Berichten: 340
Lid geworden op: wo okt 13, 2010 14:18

Bericht door marinth »

pipa schreef:Ik wil maar even zeggen....ook al eerder gezegd....het is geen schande om een TS te zijn hoor.
En met zon naam kan het helemaal niet meer stuk...

Moet er steeds om lachen lol
pipa
Troll
Berichten: 309
Lid geworden op: zo nov 06, 2011 22:11

Bericht door pipa »

marinth schreef:
pipa schreef:Ik wil maar even zeggen....ook al eerder gezegd....het is geen schande om een TS te zijn hoor.
En met zon naam kan het helemaal niet meer stuk...

Moet er steeds om lachen lol
Pipa de kloon is de vrouwelijke versie van pipo de clown :-)

En tjah, je zou denken dat de conslusie dat je TS bent een vaststaand gegeven is waarmee je in transitie gaat....maar zo ligt het niet helemaal.
Pas TIJDENS en NA je transitie breekt de ID crisis uit en de evt ID crisis die je pre transitie had verbleekt daarbij....
En dan pas ga je nadenken over wie, wat, hoe enz je bent. Oftewel: je ontwikkeld jezelf, al dan niet tegen heug en meug. 'Onder toeziend oog van de buitenwereld' omdat je tot dan toe binnenwereld zichtbaar is geworden door je transitionerende buitenkant.

Tijdens een transitie komen niet te onderschatten psychologische krachten vrij die post SRS aanvankelijk nog heftiger zullen worden.

Plus, ook niet te onderschatten: als je in transitie gaat en als TS/vrouw gaat leven dan komt er vroeger of later een moment dat je jezelf door de ogen van anderen gaat zien.
Want: hoe kijken mensen in het dagelijks leven naar je, hoe reageren ze op je, enz.
Je wordt je bewust van een soort wisselwerking tussen jou en anderen en dus word je je (heel)(erg) bewust van jezelf.

Ook iets wat even tijd neemt voor je die wisselwerking een plaats kunt geven en er mee om kunt gaan, zodat je mentaal minder kwetsbaar bent.
Want mentaal kwetsbaar, dat word je aanvankelijk tijdens je transitie en zeker kort post srs.
"A person starts to live when he can live outside himself."
Albert Einstein
marinth
ForumFan
Berichten: 340
Lid geworden op: wo okt 13, 2010 14:18

Bericht door marinth »

Hoi Pipa,

Ik denk dat je helemaal gelijkt hebt. Ik ben er ook nog lang niet hoor.
Het liefst zou ik toch helemaal onzichtbaar zijn, en zoveel mogelijk normaal door het leven gaan. Ik merk dat ik elke dag er nog steeds in mijn hoofd mee bezig ben in sociale situaties. Heb nog geen maniertje gevonden dat los te laten. Misschien hoeft dat ook wel niet...en het verschilt ook per dag.
Ik vond de ID crisis die vooraf ging aan mijn acceptatie als vrouw bijzonder pittig... maar je hebt wel gelijk. In het begin zit je nog in een soort flow en zie je elke verbetering als winst.
Tot je een bepaald punt bereikt, en dat is het dan, daar moet je het mee doen. En dat dwingt je nogmaals jezelf onder de loep te nemen. Hoe sta ik nu in het leven, en hoe pak ik dit allemaal het beste aan.
Of ik me weerbaar voel of niet heeft veel te maken met of ik lekker in mijn vel zit. Als ik me gelukkig voel kan ik het allemaal aan, maar als ik somber ben zou je graag willen dat je niet opvalt en dat mensen niet op je reageren of erover beginnen.
Mensen zeggen het dan misschien wel niet, maar regelmatig merk ik wel op dat mensen wat aan me zien, en zowel positieve als negatieve reacties heb je dan soms geen zin in.
Je wilt ook wel eens een paar anonieme dagen hebben.

groetjes
Marinth
Plaats reactie