Libido bij post-op Ts

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Suzette
ff weer wat posten
Berichten: 62
Lid geworden op: zo jan 15, 2012 23:05
Locatie: Z.H.

Libido bij post-op Ts

Bericht door Suzette »

Hallo,

Ondrwerp www.travestie.org/html/forum/viewtopic.php?t=7173 (post op mv libido)

heeft mij aan het denken gezet.
Als ik het goed begrepen heb worden m-v transseksuelen gecastreerd. Eerst chemisch daarna lichamelijk. Daarbij zou ik verwachten dat de (het?) libido zou verminderen, geheel zou verdwijnen.
Zedendelinquenten worden verplicht vrijwillig een chemische (en in sommige landen lichamelijke) castratie te ondergaan met bijvoorbeeld Androcur (cyproteronacetaat) of Provera (medroxyprogesteron) om hun libido zo te verminderen dat ze geen gevaar voor anderen zijn. Een tijdje geleden werden ook harembewakers gecastreerd.

Nu vraag ik mij af of ondanks de castratie er toch libido bij transseksuelen aanwezig is.
Ook Wij houden van U

Suzette
pipa
Troll
Berichten: 309
Lid geworden op: zo nov 06, 2011 22:11

Re: Libido bij post-op Ts

Bericht door pipa »

Suzette schreef:Hallo,

Ondrwerp www.travestie.org/html/forum/viewtopic.php?t=7173 (post op mv libido)

heeft mij aan het denken gezet.
Als ik het goed begrepen heb worden m-v transseksuelen gecastreerd. Eerst chemisch daarna lichamelijk. Daarbij zou ik verwachten dat de (het?) libido zou verminderen, geheel zou verdwijnen.
Zedendelinquenten worden verplicht vrijwillig een chemische (en in sommige landen lichamelijke) castratie te ondergaan met bijvoorbeeld Androcur (cyproteronacetaat) of Provera (medroxyprogesteron) om hun libido zo te verminderen dat ze geen gevaar voor anderen zijn. Een tijdje geleden werden ook harembewakers gecastreerd.

Nu vraag ik mij af of ondanks de castratie er toch libido bij transseksuelen aanwezig is.
Dat hangt van het uitgangspunt af....zedendelinquenten voelen zich een man en worden gecastreerd.
Transen voelen zich een vrouw en zijn maar al te blij met die chemische castratie.
Afhankelijk van de TS in kwestie zit het libido post op vooral tussen de oren. Gelukkig met het SRS resultaat en gelukkig met de beslissing= een vrouwelijk libido.
Waar dus EEN BEETJE testo aan te pas moet komen ook, net als bij bio vrouwen.
Alleen verklaren bio vrouwen het woord testosteron niet tot een vloekwoord en doen niet als TS'en werkelijk alles om hun testo gehalte tot 0 te brengen.

Is ook erg ongezond want: libidoverlies, nagel en haar!! problemen, vermoeidheid enzenzenz.
"A person starts to live when he can live outside himself."
Albert Einstein
Gebruikersavatar
Suzette
ff weer wat posten
Berichten: 62
Lid geworden op: zo jan 15, 2012 23:05
Locatie: Z.H.

Re: Libido bij post-op Ts

Bericht door Suzette »

pipa schreef: Dat hangt van het uitgangspunt af....zedendelinquenten voelen zich een man en worden gecastreerd.
Transen voelen zich een vrouw en zijn maar al te blij met die chemische castratie.
Afhankelijk van de TS in kwestie zit het libido post op vooral tussen de oren. Gelukkig met het SRS resultaat en gelukkig met de beslissing= een vrouwelijk libido.
Waar dus EEN BEETJE testo aan te pas moet komen ook, net als bij bio vrouwen.
Alleen verklaren bio vrouwen het woord testosteron niet tot een vloekwoord en doen niet als TS'en werkelijk alles om hun testo gehalte tot 0 te brengen.

Is ook erg ongezond want: libidoverlies, nagel en haar!! problemen, vermoeidheid enzenzenz.
Ik had meer de indruk dat voor transen die geen groen licht kregen maar ook niet geheel afgewezen werden een periode alleen Androcur moesten gebruiken als een soort real live test. Voldeed die test niet dan waren er geen onherstelbare lichamelijke veranderingen opgetreden. Transen met groen licht kregen ook Androcur maar dat meer als toevoegmiddel om beter te vervrouwelijken.

Maar waarom is een, groenlicht, trans blij om weinig of geen libido te hebben?
Vind het ook erg dom om het testo gehalte geheel naar 0 te brengen, lijk wel een wedstrijd “mijn 0 testo is minder dan de jouwes”.

Inderdaad bio-vrouwen maken zelf testo aan en als ze te weinig libido hebben kunnen ze een testopleister gebruiken.

Als men last heeft van een droge huid, haar, afbrekende nagels, osteoporose enz. kan het wezen dat onvoldoende oestrogenen en progestagenen ingenomen wordt.
Ook Wij houden van U

Suzette
pipa
Troll
Berichten: 309
Lid geworden op: zo nov 06, 2011 22:11

Bericht door pipa »

Op zich is het beslist geen gek idee om de 'twijfelaars' van hormonen te voorzien om te kijken hoe die gaan reageren op het verdwijnen van erecties etc.

Ik ken een persoon die korte tijd androcur gebruikt heeft, zich dankzij de effecten bedacht en weer als (vrouwelijke) man is gaan leven.
En deze keer zonder twijfel.

Overigens is het lang niet altijd zo dat libido, erecties etc volledig verdwijnen door androcurgebruik hoor.
Ook de fysieke reactie op androcur is individueel.
"A person starts to live when he can live outside himself."
Albert Einstein
marinth
ForumFan
Berichten: 340
Lid geworden op: wo okt 13, 2010 14:18

Bericht door marinth »

Ik vind het meer dan idioot dat je op dit soort manieren verplicht wordt te bewijzen dat je een vrouw bent...alsof vrouwen seksloos zijn...

En medisch onverantwoord.

mij is dat ook overkomen met alle gevolgen van dien, was de enige manier om de behandeling bij de VU te krijgen...

Toen ik de oestro nam, kreeg ik mijn seksualiteit weer terug... zij het in een heel andere vorm....in vrouwelijke vorm.

iemand andro geven als diagnosemiddel en hormonaal braak leggen en dan kijken hoe iemand reageert... vind ik gewoon barbaars eerlijk gezegd.

Wat je moet weten als trans is niet hoe androcur voelt maar hoe OESTROGENEN voelen... pas dan weet je het.
pipa
Troll
Berichten: 309
Lid geworden op: zo nov 06, 2011 22:11

Bericht door pipa »

marinth schreef:Ik vind het meer dan idioot dat je op dit soort manieren verplicht wordt te bewijzen dat je een vrouw bent...alsof vrouwen seksloos zijn...

En medisch onverantwoord.

mij is dat ook overkomen met alle gevolgen van dien, was de enige manier om de behandeling bij de VU te krijgen...

Toen ik de oestro nam, kreeg ik mijn seksualiteit weer terug... zij het in een heel andere vorm....in vrouwelijke vorm.

iemand andro geven als diagnosemiddel en hormonaal braak leggen en dan kijken hoe iemand reageert... vind ik gewoon barbaars eerlijk gezegd.

Wat je moet weten als trans is niet hoe androcur voelt maar hoe OESTROGENEN voelen... pas dan weet je het.
Ja en nee. Beter na androcurgebruik gas terug nemen en je bedenken dan full ahead gaan en vergissingen maken...

Maar in de zin van oestro gebruik en de ontwikkeling van een vrouwelijke seksualiteit heb je zeker 100% gelijk....
"A person starts to live when he can live outside himself."
Albert Einstein
marinth
ForumFan
Berichten: 340
Lid geworden op: wo okt 13, 2010 14:18

Bericht door marinth »

pipa schreef:
marinth schreef:Ik vind het meer dan idioot dat je op dit soort manieren verplicht wordt te bewijzen dat je een vrouw bent...alsof vrouwen seksloos zijn...

En medisch onverantwoord.

mij is dat ook overkomen met alle gevolgen van dien, was de enige manier om de behandeling bij de VU te krijgen...

Toen ik de oestro nam, kreeg ik mijn seksualiteit weer terug... zij het in een heel andere vorm....in vrouwelijke vorm.

iemand andro geven als diagnosemiddel en hormonaal braak leggen en dan kijken hoe iemand reageert... vind ik gewoon barbaars eerlijk gezegd.

Wat je moet weten als trans is niet hoe androcur voelt maar hoe OESTROGENEN voelen... pas dan weet je het.
Ja en nee. Beter na androcurgebruik gas terug nemen en je bedenken dan full ahead gaan en vergissingen maken...

Maar in de zin van oestro gebruik en de ontwikkeling van een vrouwelijke seksualiteit heb je zeker 100% gelijk....
Als dat n vrije keuze is...maar dat was het voor mij niet.
Ik wist vanaf het begin zeker wat ik wilde (hormonen) en twijfelde over srs...vandaar 7 maanden androcur onder protest omdat zij ouderwetse opvattingen hebben over wat n vrouw of trans is...

Jouw vriend/vriendin had zich misschien wel heel goed gevoeld op de oestrogenen...

Aan de andere kant als je echt twijfelt kan ik het me voorstellen...maar anders niet
marinth
ForumFan
Berichten: 340
Lid geworden op: wo okt 13, 2010 14:18

Bericht door marinth »

Ik ben door die androcur zelfs gaan twijfelen...want voelde me leeg en uitgehold...
Gebruikersavatar
Suzette
ff weer wat posten
Berichten: 62
Lid geworden op: zo jan 15, 2012 23:05
Locatie: Z.H.

Bericht door Suzette »

marinth schreef:Ik vind het meer dan idioot dat je op dit soort manieren verplicht wordt te bewijzen dat je een vrouw bent...alsof vrouwen seksloos zijn...

En medisch onverantwoord.

mij is dat ook overkomen met alle gevolgen van dien, was de enige manier om de behandeling bij de VU te krijgen...

Toen ik de oestro nam, kreeg ik mijn seksualiteit weer terug... zij het in een heel andere vorm....in vrouwelijke vorm.

iemand andro geven als diagnosemiddel en hormonaal braak leggen en dan kijken hoe iemand reageert... vind ik gewoon barbaars eerlijk gezegd.

Wat je moet weten als trans is niet hoe androcur voelt maar hoe OESTROGENEN voelen... pas dan weet je het.
Ten 1ste ben je niet verplicht je aan te melden bij de VUA en als er een behandeling geadviseerd wordt om een betere diagnose te stellen dan hoef je die niet op te op te volgen.

Om een beter inzicht te krijgen wat de verlangens en mogelijkheden van een persoon zijn waarvan het niet geheel duidelijk is of deze met een ingrijpende operatie geholpen kan woorden is het gebruik van Androcur zeker geen slecht test middel. Je kunt moeilijk iemand een test met een lichamelijke castratie laten ondergaan. Ook, om test reden, gelijk toedienen van hormonen die lichamelijke veranderingen teweeg brengen welke, operatief, verholpen moeten worden als na eigen inzicht of dringend advies besloten is om niet verder te gaan.
Ook Wij houden van U

Suzette
marinth
ForumFan
Berichten: 340
Lid geworden op: wo okt 13, 2010 14:18

Bericht door marinth »

De vu en mensen in het algemeen moeten eens van het vastgeroeste idee af dat de geslachtsoperatie n oplossing is voor genderdysforie...het is n hulpmiddel...geen oplossing...

Ik wist zeker dat ik borstjes wilde en wilde vervrouwelijken en vind het schandalig dat ik die srs door mn strot geduwd kreeg van de psycholoog.
Gebruikersavatar
Suzette
ff weer wat posten
Berichten: 62
Lid geworden op: zo jan 15, 2012 23:05
Locatie: Z.H.

Bericht door Suzette »

marinth schreef:De vu en mensen in het algemeen moeten eens van het vastgeroeste idee af dat de geslachtsoperatie n oplossing is voor genderdysforie...het is n hulpmiddel...geen oplossing...

Ik wist zeker dat ik borstjes wilde en wilde vervrouwelijken en vind het schandalig dat ik die srs door mn strot geduwd kreeg van de psycholoog.
De VUA doet onderzoek naar transseksualiteit, daarvoor zijn transseksuelen nodig. Andere genderdyfore varianten zijn voor hun onderzoek niet van belang.

Helaas komt het meer voor dat psychologen mensen onder druk zetten in een richting die zij willen en niet de wens van de patiënt is. Als je alleen komt om middelen te verkrijgen die je vervrouwelijken is misschien beter om dit niet zo aan te geven. In hun richting meegaan tot alles geregeld is (hormonen worden door de huisarts voorgeschreven). En dan kun je je eigen weg gaan zonder een srs.
En ik weet het dat het zo kan gaan.
Ook Wij houden van U

Suzette
vrouwtje
is nieuw hier
Berichten: 7
Lid geworden op: vr mar 05, 2010 20:04

Bericht door vrouwtje »

Ik ken dus iemand die al een tijdje alleen vrouwelijke hormonen gebruikt onder begeleiding van het VUmc, en ook (vooralsnog) geen srs wil . Wat ik van haar begrepen heb heeft nog niet eens zo heel veel moeite gekost. Oftwel momenteel staat het genderteam van het VUmc wel meer open dan enkele jaren geleden.
Jaimee
Eredivisie
Berichten: 620
Lid geworden op: vr dec 24, 2004 21:56
Locatie: Amsterdam

Re: Libido bij post-op Ts

Bericht door Jaimee »

Mijn libido is zo goed als 0 sinds ik geen testosteron in mijn lichaam meer heb. (Ik heb maar kort androcur geslikt, kort daarna heb ik mijn testikels chirurgisch laten verwijderen nog ver voor de srs)

10 april heb ik een gesprek met de endocrinoloog van het VUmc om te bespreken of er iets aan gedaan kan worden. Misschien het veranderen van de dosis van de oestrogenen (ik slik nu 6 mg per dag) of misschien het aanvullen met een progesteron.

Ben heel benieuwd want ben nog niet eens 30 en voel me net een oud, opgedroogd besje van 90....
Gebruikersavatar
Suzette
ff weer wat posten
Berichten: 62
Lid geworden op: zo jan 15, 2012 23:05
Locatie: Z.H.

Re: Libido bij post-op Ts

Bericht door Suzette »

Jaimee schreef:Mijn libido is zo goed als 0 sinds ik geen testosteron in mijn lichaam meer heb. (Ik heb maar kort androcur geslikt, kort daarna heb ik mijn testikels chirurgisch laten verwijderen nog ver voor de srs)

10 april heb ik een gesprek met de endocrinoloog van het VUmc om te bespreken of er iets aan gedaan kan worden. Misschien het veranderen van de dosis van de oestrogenen (ik slik nu 6 mg per dag) of misschien het aanvullen met een progesteron.

Ben heel benieuwd want ben nog niet eens 30 en voel me net een oud, opgedroogd besje van 90....
Je zou eens om DHEA (Dehydroepiandrosteron) kunnen vragen. Schijnt het libido, enorm, op te peppen (geen persoonlijke ervaring). Mij is bekend dat als je erom vraagt het wel willen voorschrijven bij de VUA, of natuurlijk ook je huisarts. Recept kun je krijgen maar je moet het zelf betalen bij de apotheek. Zelf importeren kan goedkoper zijn. In de USA is het in de vrije verkoop, zie mr. Google die weet er meer van.

Een aanvulling,

Denk niet dat de hoeveelheid estadiolvaleraat (progynova) iets met je libido te maken heeft. Het lijkt mij wel een stevige dosis, ben je pas begonnen?
Transgenders die alleen oestradiol gebruiken (en dus geen testo remmers) blijft, of bijna, hun libido gelijk. Ook zij vervrouwelijken maar dan langzamer.

Verder vraag ik mij af waarom veel (dus niet allen) transseksuelen zo graag van hun libido af willen.
Laatst gewijzigd door Suzette op wo apr 04, 2012 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Ook Wij houden van U

Suzette
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Re: Libido bij post-op Ts

Bericht door Mara »

Mun libido is wel vermindert sinds ik 1997 met de hormonen begonnen ben, maar ik vond het echt nie erg, zat me mun eigen libido toch behoorlijk in de weg....ik was ja alleen maar rattig, dagelijks 3 keer 8 uur lang....verschrikkelijk....

....maarja, nu zit het wel goed....en neen, ik wil nooit, maar ook nooooit meer trug naar de toestanden van ooit....

groetjes uit Zwitserland

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Plaats reactie