Holebi-Tg wooncomplex voor ouderen 'Roze Avondschemer'

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Suzette
ff weer wat posten
Berichten: 62
Lid geworden op: zo jan 15, 2012 23:05
Locatie: Z.H.

Holebi-Tg wooncomplex voor ouderen 'Roze Avondschemer'

Bericht door Suzette »

Hallo,

http://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/ar ... nnes.dhtml
http://www.gk.nl/news/9927-homo-woonproject_in_den_haag

Hoe zijn jullie gedachten daar over?
Als voor je de mogelijkheid bestaat om in je eigen omgeving in een woonomgeving te leven die speciaal bestemd is voor holebi’s en waar ook transgenders en lovers daarvan toegelaten worden, zou je daar willen gaan wonen (als je de leeftijd daarvoor hebt)?
Ik er gemengde gevoelens over, tegen het negatieve aan.
Ik heb moeite met het gegeven dat je als transgender afgeschermd moet worden tegen de grote boze buitenwereld.
Buiten dat het Buitenom (Den Haag) aan de rand van een buurt is met een hoog schotel gehalte vind ik het ook geen geslaagd idee om holebi’s en transgenders samen in een wooncomplex te stoppen.
Homo’s zijn mannen met een ander seksuele geaardheid, maar het blijven wel mannen. En ze hebben een pest hekel aan mannen die hun geslacht verraden door vrouw te worden.
Vrij neutraal, probleemloos, is het overgrote deel van de lesbiennes maar niet de Pot, Butch, Dykes voor hen ben je een man die zich in de vrouwen gemeenschap wil werken. Dit mag niet gebeuren en moet tegen gewerkt worden, en dat zul je weten ook.
Lijkt mij ook geen groots idee als om je adres gevraagd word er gedacht wordt “Oh, ben je er zo eentje”, want die wonen daar.
Ook Wij houden van U

Suzette
florence12
ff weer wat posten
Berichten: 28
Lid geworden op: do aug 18, 2011 9:54
Locatie: noord belgie

Bericht door florence12 »

Geplaatst: Zo Nov 23, 2008 23:18 Onderwerp: bejaardenhuis

Het sluit wel aan bij de vraag die ik al eerder gesteld heb--------------------------------------------------------------------------------

Beste vriendinnen,

Nu ik wat ouder wordt ,vraag ik me wel eens af hoe het zal gaan als ik in een bejaardenhuis beland.ik heb namelijk een oudere man gekend die altijd aan de rand van het dorp woonde en alle vrijheid had om zich omtekleden,wat hij ook vaak deed,totdat hij en lichte beroerte kreeg en in het ziekenhuis belandde.zijn familie vond het toen beter dat hij naar een bejaarden huis ging,van toen af heeft hij zich nooit meer om kunnen kleden,en hij is enkele jaren daarna van verdriet gestorven.Is er in nederland of belgie een tehuis waar men zo ruimdenkend is dat er voor de gevoelens van deze mensen ruimte is?

groetjes Florence
pipa
Troll
Berichten: 309
Lid geworden op: zo nov 06, 2011 22:11

Re: Holebi-Tg wooncomplex voor ouderen 'Roze Avondschemer'

Bericht door pipa »

Suzette schreef:Hallo,

http://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/ar ... nnes.dhtml
http://www.gk.nl/news/9927-homo-woonproject_in_den_haag

Hoe zijn jullie gedachten daar over?
Als voor je de mogelijkheid bestaat om in je eigen omgeving in een woonomgeving te leven die speciaal bestemd is voor holebi’s en waar ook transgenders en lovers daarvan toegelaten worden, zou je daar willen gaan wonen (als je de leeftijd daarvoor hebt)?
Ik er gemengde gevoelens over, tegen het negatieve aan.
Ik heb moeite met het gegeven dat je als transgender afgeschermd moet worden tegen de grote boze buitenwereld.
Buiten dat het Buitenom (Den Haag) aan de rand van een buurt is met een hoog schotel gehalte vind ik het ook geen geslaagd idee om holebi’s en transgenders samen in een wooncomplex te stoppen.
Homo’s zijn mannen met een ander seksuele geaardheid, maar het blijven wel mannen. En ze hebben een pest hekel aan mannen die hun geslacht verraden door vrouw te worden.
Vrij neutraal, probleemloos, is het overgrote deel van de lesbiennes maar niet de Pot, Butch, Dykes voor hen ben je een man die zich in de vrouwen gemeenschap wil werken. Dit mag niet gebeuren en moet tegen gewerkt worden, en dat zul je weten ook.
Lijkt mij ook geen groots idee als om je adres gevraagd word er gedacht wordt “Oh, ben je er zo eentje”, want die wonen daar.
De schotelbezitters hebben niet alleen 'moeite' met ho/tg enz maar ook met hoofddoekloze vrouwen, hondenbezitters, joden enzenz.

Is allang geen kwestie meer van homofobie alleen maar van een duidelijke afkeer van niet moslims en de westerse cultuur.

En nee, dat is geen generalisatie; ik word bij tijd en wijle ook luidkeels voor HOER enz uitgemaakt omdat ik A: hoofddoekloos ben en B: me zomaar na zonsondergang alleen op straat begeef, bv.
En vele hoofddoekloze meisjes en vrouwen met mij.

Verder komt het me voor dat homo's mv's vaker als 'gemankeerde homo's' zien dan als 'mannen die hun mannelijkheid verraden'....
Homo's zijn in de regel toch al niet de meest manneljke mannen en voor 'mannelijkheid verraden' moet je bij heteromannen zijn.
Die zijn vaker 'castratie-angstig' dan homomannen. Voor die castratie-angstige heteromannen is een mv het levende bewijs dat hun mannelijkheid niet voor de eeuwigheid gegeven is; het kan er zó afgeschroefd worden.

Bio vrouwen zijn in de regel tamelijk relaxed vwb mv's...behalve dan idd de superbutches die maar beter als man geboren hadden kunnen worden. Hun afkeer van mv's is vaak gestoeld op hun eigen (naturel) 'genderverwarring'.

En een roze bejaardentehuis? Why not? Er bestaan Joodse bejaardentehuizen, bejaardentehuizen alleen voor Indischen/Molukkers en ook bejaardentehuizen voor alleen Chinezen.
Ik kan het me voorstellen dat als je ouder wordt (*en je geestelijke weerstand afneemt*) het prettiger toeven is in je eigen cultuur; je wordt natuurlijk es moe van 'uitleggen' over hoe en wat. En 'aanpassen' aan een dominante cultuur houdt ook eens op, uit idd: moeheid.

And guess what? Hoe vroeg je ook begonnen bent met hormonen, hoeveel FFS/SRS je ook hebt gehad....IEDEREEN, ook bio vrouwen, vermannelijkt bij het ouder worden.
In de zin van dunner wordend haar of zelfs (diffuus) kalend, vetverlies in het gezicht met mannelijke diepe plooien en rimpels als gevolg enz.

Dus tegen de tijd dat een mv 'bejaardentehuis rijp is' is, is evt passabiliteit simpelweg....verdwenen.

Net als heftige 'testo gerelateerde' issues bij heteromannen; op leeftijd daalt hun testo gehalte tot het bijna verdwenen is en daarmee hun seksualiteit.
En worden heteromannen aldus milder qua opvattingen over andersvoelenden.
Die zijn dan geen 'bedreiging' meer.
(Maw: testo gedreven heteromannen worden 'gedwongen' om over zichzelf 'na te denken' tgv andersvoelenden. En daar kunnen veel testo gedreven mannen helemaal niet tegen. Angst voor de eigen homoseksuele tendenzen, castratie-angst, niet te vergeten tv/cd neigingen, komt ook meer voor dan je denkt...geloof het of niet, de gemiddelde grootbekkende heteroman is...onzeker over zichzelf en heeft een zwakke, niet geconsolideerde identiteit)

P.s: (hoog)bejaarde mensen zijn niet meer bezig met hun mannelijk of vrouwelijkheid of hun seksualiteit....dat hebben ze allang achter de rug.
Ik heb zo de indruk dat het hun geen bal meer uitmaakt of iemand nou he, ho, bi of TS is...dus in die zin zou 'gemengd wonen' in een bejaardentehuis wel kunnen....alleen de sociale achtergronden en samenstellingen gaan dan misschien tellen.
Het overgrote deel van de homo's/lesbo's heeft geen kinderen/kleinkinderen bv. Mv vader en opa transen te over...maar of die dan geloofwaardig als 'moeder en oma transen' overkomen is vraag 2.
P.p.s: (post op) TS en alzheimer/dementie, ook een interessante topic. Is daar al onderzoek naar gedaan?
Sinds 1975 of zo worden (toen vaak middelbare) mv's behandeld in NL. Hoe is het deze inmiddels (hoogbejaarde) mv's vergaan? Hoe is hun geestelijke gezondheid nu?
Hoe reageren ze op hun post op status als ze alzheimer krijgen of gaan dementeren?
Het lange termijn geheugen blijft namelijk redelijk intact bij Alzheimer/dementie.
"A person starts to live when he can live outside himself."
Albert Einstein
marinth
ForumFan
Berichten: 340
Lid geworden op: wo okt 13, 2010 14:18

Bericht door marinth »

Hmmm ik weet het niet...ben niet van plan oud te worden...maar stel het gebeurt...hmmm ik weet het niet...
Ik word nu ook niet per se gelukkig van t bijeenkomsten of homobijeenkomsten...zal ik me daartussen niet net zon vreemde eend in de bijt voelen als in n normaal bejaardehuis? Maakt misschien wel niks uit.
florence12
ff weer wat posten
Berichten: 28
Lid geworden op: do aug 18, 2011 9:54
Locatie: noord belgie

Bericht door florence12 »

Hoi,
Ik denk zelf ook niet dat ik gelukkig zou worden,in een reservaat van holibis en transgenders,ik zou het wel leuk vinden als de directie en personeel open staan voor transgenders en of holibis zodat zij toch zichzelf kunnen zijn.
Groetjes Florence.
Gebruikersavatar
San10
dagelijks aanwezig
Berichten: 126
Lid geworden op: zo aug 06, 2006 16:09

Bericht door San10 »

Ik zou het toch prettig vinden als instellingen en het personeel in z'n algemeen er open voor zouden staan, in welke instelling dan ook.

Ik denk dat het ook verschil maakt, of je in een aanleunwoning of in een verpleeginstelling woont. Ik woon zelf in een bejaarden complex in het zelfstandige aanleun gedeelte, maar kan rustig me gang gaan. Ik bemoei me met niemand daar; heb ik geen behoefte aan. (Dat heeft in mijn geval ook een beetje te maken met dat ik jong ben en met de meeste ouderen niet op dezelfde golflengte zit). Ja, er is een buurvrouw waar ik af en toe eens thee drink. Die is niet super oud nog en openminded.
M'n huishoudelijke hulp is ook openminded. Ik heb maar 1 keer een evangelistisch iemand gehad en die wilde me bekeren. Ik heb toen gewoon een ander gevraagd.

Maar als je in een verpleeghuis of verzorgingshuis zit, waar je elke 5 min. verzorgers over de vloer hebt en soort van standaard overdag in een grote woonkamer met wildvreemden zit, lijkt het me moeilijker.
Oude mensen die op dit moment in verpleeg en bejaardenhuizen zitten zijn vaak 90+ of anders 80+, maar toch van de oude stempel en bezigen dan uitdrukkingen als "die is van de verkeerde kant". Wat ik een rot uitdrukking vind, want dat doet mij juist weer teveel aan de 2de wereld oorlog denken. (Als iemand in de oorlog aan de verkeerde kant stond, landverrader en zo). Maar ze bedoelen homo; wat ik ook niet ben, maar hoe dan ook verder ook weinig empathie, want men moest vroeger hard werken en gevoelens waren er niet bij.
Veel ouwetjes komen me dan nogal hard, ingedut, of verbitterd over.
In die zin zou het juist wel weer fijn zijn als dus holebi/transgender bij elkaar konden, omdat ie dan elkaar wél aanvoelen.
Ik droom, dus ik ben.
Robijntje
dagelijks aanwezig
Berichten: 199
Lid geworden op: ma mar 16, 2009 13:12
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Robijntje »

Of dit "roze" bejaardentehuis een goed idee is, doet er niet toe.
Niemand wordt er namelijk verplicht naartoe gestuurd. Je mag er vrijwillig gaan wonen als je dat wil.
Ben je het niet eens met dit concept? Dan ga je er gewoon niet naartoe. Ze simpel is het.

De locatie is echter een zeer grote vergissing!
Het is bijvoorbeeld slechts een paar stappen (kleine bejaarden stapjes) verwijderd van de beruchte Delftse Laan, waar Marokkaanse homo haters regeren.
Wanneer deze roze ouderen eens een uitstapje willen maken, zullen ze dezelfde bus en tramhaltes moeten gebruiken als dit tuig. En ik voorzie erg veel ellende.
Mensen (en stadsbestuurders) sluiten hier nog steeds hun ogen voor.
En niemand op dit forum hoeft mij te vertellen dat dit niet zo is.
Ik woon ook in Den Haag, en 99,9% van alle negativiteit die ik ondervind, komt van allochtonen, met de Marokkanen voorop.
pipa
Troll
Berichten: 309
Lid geworden op: zo nov 06, 2011 22:11

Bericht door pipa »

Robijntje schreef:De locatie is echter een zeer grote vergissing!
Het is bijvoorbeeld slechts een paar stappen (kleine bejaarden stapjes) verwijderd van de beruchte Delftse Laan, waar Marokkaanse homo haters regeren.Wanneer deze roze ouderen eens een uitstapje willen maken, zullen ze dezelfde bus en tramhaltes moeten gebruiken als dit tuig. En ik voorzie erg veel ellende.
Mensen (en stadsbestuurders) sluiten hier nog steeds hun ogen voor.
En niemand op dit forum hoeft mij te vertellen dat dit niet zo is.
Ik woon ook in Den Haag, en 99,9% van alle negativiteit die ik ondervind, komt van allochtonen, met de Marokkanen voorop.
Tjah, overal sluiten ze hiervoor hun ogen hoor. Vooropgesteld dat je volkomen gelijk hebt en het recht hebt het gewoon te benoemen; ik ben hier wel es voor minder hysterisch krijsend voor 'rascist' uitgemaakt door politiek correct grondig gehersenspoelde figuren.
"A person starts to live when he can live outside himself."
Albert Einstein
Robijntje
dagelijks aanwezig
Berichten: 199
Lid geworden op: ma mar 16, 2009 13:12
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Robijntje »

Wanneer je constateert dat de Marokkanen onze vrije westerse maatsschappij ontwrichten, ben je echt geen racist, maar een realist.
Dus laat die linkse naivelingen maar praten.
Gebruikersavatar
Forumwatch
de baas van de dag
Berichten: 182
Lid geworden op: wo jun 13, 2001 2:00

Bericht door Forumwatch »

Robijntje schreef:Wanneer je constateert dat de Marokkanen onze vrije westerse maatsschappij ontwrichten, ben je echt geen racist, maar een realist.
Dus laat die linkse naivelingen maar praten.
Bovenstaande opmerking is off-topic. Het gaat om een holebi verzorgingshuis.
Robijntje
dagelijks aanwezig
Berichten: 199
Lid geworden op: ma mar 16, 2009 13:12
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Robijntje »

Forumwatch schreef:
Robijntje schreef:Wanneer je constateert dat de Marokkanen onze vrije westerse maatsschappij ontwrichten, ben je echt geen racist, maar een realist.
Dus laat die linkse naivelingen maar praten.
Bovenstaande opmerking is off-topic. Het gaat om een holebi verzorgingshuis.
Zoiets kinderachtigs had ik al verwacht.
Als je bovenstaande berichtjes leest, weet je dat het helemaal niet off topic is.
Maar je bent gewoon bang dat er een 'rel' uitbreekt.
Dat is precies dezelfde reden waarom politici constant hun ogen sluiten voor dit probleem.
Die, en onze forumwatcher hier, dragen oogkleppen, om dat ze een eerlijke discussie over dit probleem niet aandurven.

Dit "Roze" bejaardentehuis grenst aan een gevaren zone voor homosexuelen en transgenders. Geloof me, ik heb zelf ook gewoond in deze buurt in het verleden.
En een eerlijke discussie hierover op dit forum, is dus ook hardstikke ON topic.
Forumwatcher; waar ben je bang voor?
marinth
ForumFan
Berichten: 340
Lid geworden op: wo okt 13, 2010 14:18

Bericht door marinth »

Robijntje schreef: Forumwatcher; waar ben je bang voor?
Om in transitie te gaan waarschijnlijk :lol:
Gebruikersavatar
Forumwatch
de baas van de dag
Berichten: 182
Lid geworden op: wo jun 13, 2001 2:00

Bericht door Forumwatch »

Waar wij niet bang voor zijn, is om de ban knop te hanteren of een thread op slot te doen als het uit de hand loopt, als mensen elkaar of anderen beledigen, of als ze onze waarschuwingen negeren.

Wij herhalen de waarschuwing: blijf on-topic: een verzorgingshuis voor holebi.
Robijntje
dagelijks aanwezig
Berichten: 199
Lid geworden op: ma mar 16, 2009 13:12
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Robijntje »

Forumwatch schreef:Waar wij niet bang voor zijn, is om de ban knop te hanteren of een thread op slot te doen als het uit de hand loopt, als mensen elkaar of anderen beledigen, of als ze onze waarschuwingen negeren.

Wij herhalen de waarschuwing: blijf on-topic: een verzorgingshuis voor holebi.
En hoe komt dat dan, dat hier alleen maar bij dit onderwerp, waar het taboe-woord "marokkanen" valt, mee wordt gedreigt?

Want wees nou even eerrlijk; bij elke tread gaan we wel eens van het topic af, om even een grap te maken, of om een ander punt te verduidelijken.
En nooit komt onze forumwatch om ons erop te wijzen on topic te blijven.
Maar bij een thread waar het om Marokkanen gaat, zitten ze er bovenop.

En dan ook gelijk dreigen om me te bannen, of de thread te sluiten.

Dit is Nederrland! Niet Marokko! Hier is vrijheid van speech, weet je wel.
Of heeft de forumwatch soms zelf Marokkaans bloed?

En als jij er zo op kickt dat jij de 'macht' hebt over de 'ban'knop, dan moet je die lekker gebruiken joh!
Gebruikersavatar
Nadia
daar ben ik weer
Berichten: 15
Lid geworden op: vr feb 01, 2008 17:15

Bericht door Nadia »

Robijntje schreef:
Forumwatch schreef:Waar wij niet bang voor zijn, is om de ban knop te hanteren of een thread op slot te doen als het uit de hand loopt, als mensen elkaar of anderen beledigen, of als ze onze waarschuwingen negeren.

Wij herhalen de waarschuwing: blijf on-topic: een verzorgingshuis voor holebi.
En hoe komt dat dan, dat hier alleen maar bij dit onderwerp, waar het taboe-woord "marokkanen" valt, mee wordt gedreigt?

Want wees nou even eerrlijk; bij elke tread gaan we wel eens van het topic af, om even een grap te maken, of om een ander punt te verduidelijken.
En nooit komt onze forumwatch om ons erop te wijzen on topic te blijven.
Maar bij een thread waar het om Marokkanen gaat, zitten ze er bovenop.

En dan ook gelijk dreigen om me te bannen, of de thread te sluiten.

Dit is Nederrland! Niet Marokko! Hier is vrijheid van speech, weet je wel.
Of heeft de forumwatch soms zelf Marokkaans bloed?

En als jij er zo op kickt dat jij de 'macht' hebt over de 'ban'knop, dan moet je die lekker gebruiken joh!
wat ik niet begrijp is waarom ik er nooit last van heb van die marokkanen waar jij en Pipa het zo graag over hebben. Ik kan overal komen van schilderswijk in DH tot A'dam oost en R-dam Zuid en West. En ik kom er graag. Ik wordt absoluut niet lastiggevallen in tegen deel ik wordt versierd door de stoerste en lekkerste marokkanen/turken...en weet je ik vind ze ook nog galant en echte gentlemen die weten hoe ze een dame moeten behandelen, maar goed ik zie er overwegend classy en fatsoenlijk uit...in tegenstelling tot heel wat transen. Sommigen kunnen echt wandelende kermisattracties zijn
Gesloten