Het is jammer, maar helaas

Algemeen

Moderator: Moderators

lief dinnetje
Eredivisie

Re: Het is jammer, maar helaas

Bericht door lief dinnetje »

Pipa schreef :

Ik veralgemeniseer omdat maar liefst even 85% van de man-vrouw transseksuelen voorheen een vruchtbare hetero man en zich als zodanig gedroeg en voor het overgrote deel tevens bio vader van zelfverwekte kinderen.

Voor de zeldzame (primaire) TS'en die altijd al op mannen vielen (en altijd al vrouwelijk waren trouwens) is het voor een deel daarvan een tragedie dat ze geen kinderen kunnen krijgen.

EN zich er mentaal en fysiek NIET toe kunnen zetten om gebruik te maken van hun mannelijke vruchtbaarheid, pre TS dan...

Ik heb geen kids neen.
Jij spreekt al meteen van vruchtbaarheid....ik had zelfs geen mannelijke seksualiteit.
Nooit echt gehad eigenlijk .... a-seksueel staat er niet tussen blijkbaar ? of zit dat in die 15%
Invriezen van sperma, heb ik trouwens meteen geweigerd bij de intake genderteam.

Misschien had ik als moeder wel een dochter gewild, maar bon dat kan dus niet.
Adoptie ligt ook niet meteen voor de hand natuurlijk.
pipa
Troll

Bericht door pipa »

lief dinnetje schreef: Is het dan ook hun goed recht om :

1) Een trans-vrouw te zitten versieren en éénmaal ze het dan te weten komen om agressief te reageren ?
Het is inmiddels welbekend dat je als (overwegend) passabele TS uit moet kijken voor versierderige heteromannen. En JUIST de TS geeft de indruk beschikbaar te zijn door bv de man in kwestie recht in de ogen/het gezicht aan te kijken, iets wat een bio vrouw niet snel zal doen, en volop mee te 'flirten' bij wijze van 'positieve feedback'.
Niet slim, en vooral een inschattingsfout van de TS in kwestie. Want beslist niet alle mannen zijn gediend van TS 'aandacht'.
2) Is het dan ook hun goed recht om bewust homokoppels aan te vallen ?
Ondertussen blijkbaar een lokale sport van jongerenbendes in bepaalde regio's in ons multi-cul landje ?
Het is inmiddels welbekend dat dergelijke 'multicul' 'heteromannen' ZELF (nood)ho/bi tendenzen hebben. EN dat in het geniep volop uitleven.
Dergelijke figuren denken alleen in termen van 'actief= hetero' en 'passief= homo, vrouw, geit, whatever'.
Zo werkt het in HUN cultuur maar in ONZE cultuur heeft dat een volledig erkende naam/term: HOMOSEKSUEEL GEDRAG. En dat dat volledig erkend wordt, daar wringt em de schoen omdat ze hun eigen (omni-nood) seksualiteit 'erkend zien'.
3) Moet elk ander persoon die per toeval XXY chromosomen heeft, een operatie/correctie aan de vagina heeft ondergaan (doen bio-vrouwen wel vaker)
Klinefelter patienten zijn geen bio vrouwen en worden dankzij die ene Y in de regel als man geboren. Pas later blijkt door allerlei zaken de XXY aandoening/klinefelter.
Hoeveel bio-vrouwen zijn er tegenwoordig nog volledig bio trouwens ?
Allemaal. Want bio vrouwen zijn XX bio vrouwen. Turnersyndroom vrouwen zijn (1) X bio vrouwen, XXX supervrouwen (ja, dat bestaat ook) zijn bio vrouwen enz.
De ingebouwde homofoob in vele heteromannen
(Hetero) mannen zijn in de regel (verborgen) onzeker over hun mannelijkheid en hun seksualiteit. En sommigen gaan daar heel verkeerd mee om ja.
Een heteroman die goed en lekker in zijn vel zit heeft niet zo snel een probleem met andersvoelenden. En dat bedoel ik sociaal gezien, net seksueel. Hetero= nou eenmaal hetero.

Het probleem zit hij hen, niet bij ons en niet bij de huidige wetgeving.
Het is toch wel zeer vreemd :
Een heteroman kan ons niet als volwaardige "vrouw" zien, maar een heterovrouw en vaak ook een lesbische vrouw wel ?
Post op transen zijn nou eenmaal post op transen met een uitgebreid verleden als (vruchtbare) bioman. En dat is iets compleet anders dan een bio vrouw, die als XX meisje geboren is.
Dat is toch vreemd ? Op het zelfde ogenblik ben je dus voor de ene kant wel een volwaardige vrouw en voor de andere kant niet ?
Een volwaardige bio vrouw is iets heel anders dan een volwaardige post op ts. En nee, het is helemaal niet vreemd dat 'men' daar zo hun ideeën over heeft, want het is nou eenmaal een gegeven feit.

Als volwaardige post op ts kun je als volwaardig worden gezien door mensen juist niet 'ik ben een vrouw!!!!!!' door de strot te duwen terwijl die mensen wel beter weten.
Je jaagt ze dan tegen je in het harnas.
"A person starts to live when he can live outside himself."
Albert Einstein
marinth
ForumFan

Bericht door marinth »

pipa schreef:
lief dinnetje schreef: Het is inmiddels welbekend dat je als (overwegend) passabele TS uit moet kijken voor versierderige heteromannen. En JUIST de TS geeft de indruk beschikbaar te zijn door bv de man in kwestie recht in de ogen/het gezicht aan te kijken, iets wat een bio vrouw niet snel zal doen, en volop mee te 'flirten' bij wijze van 'positieve feedback'.
Niet slim, en vooral een inschattingsfout van de TS in kwestie. Want beslist niet alle mannen zijn gediend van TS 'aandacht'.
Ik maak me hier ook wel eens schuldig aan maar ik vind het toch ook niet altijd leuk altijd maar weg te kijken. Ik heb dan het idee dat ik mezelf niet meer ben wanneer ik iemand(een man) niet meer open en vriendelijk aan mag kijken...? Ik merk dat wanneer een man het initiatief neemt dat ik dan wel laat merken dat ik blij ben met de positieve feedback. Veel mannen vinden dat dan ook weer leuk. Want ze zijn meestal anders gewend. Ik weet het is inderdaad vast een inschattingsfout... maar eentje die ik graag maak dan. Vind het leuk.
pipa
Troll

Bericht door pipa »

marinth schreef:
pipa schreef:
lief dinnetje schreef: Het is inmiddels welbekend dat je als (overwegend) passabele TS uit moet kijken voor versierderige heteromannen. En JUIST de TS geeft de indruk beschikbaar te zijn door bv de man in kwestie recht in de ogen/het gezicht aan te kijken, iets wat een bio vrouw niet snel zal doen, en volop mee te 'flirten' bij wijze van 'positieve feedback'.
Ik maak me hier ook wel eens schuldig aan maar ik vind het toch ook niet altijd leuk altijd maar weg te kijken. Ik heb dan het idee dat ik mezelf niet meer ben wanneer ik iemand(een man) niet meer open en vriendelijk aan mag kijken...? Ik merk dat wanneer een man het initiatief neemt dat ik dan wel laat merken dat ik blij ben met de positieve feedback. Veel mannen vinden dat dan ook weer leuk. Want ze zijn meestal anders gewend. Ik weet het is inderdaad vast een inschattingsfout... maar eentje die ik graag maak dan. Vind het leuk.
Ik denk dat een man heus wel snel in de gaten heeft dan wel aanvoelt met een TS te maken te hebben hoor. De omgang tussen bio hetero mannen en bio heterovrouwen is vol 'psychologische spelletjes' etc die in de regel bij een TS volkomen ontbreken.
Is de TS in kwestie uiterlijk en qua motoriek en stemgeluid passabel dan is het ontbreken van 'psychologische' spelletjes HET moment dat de man in kwestie in de gaten krijgt met wie hij precies te maken heeft.
En sommigen worden dan idd agressief.

Ik had al vrij kort na mijn transitie in de gaten dat 'het gezicht en de blik afwenden en een half glimlachje geven' geen problemen met 'geinteresseerde' mannen betekende.

Tuurlijk is aandacht en een beetje flirten leuk, het geeft sjeu aan het bestaan. Ik laat ook, afhankelijk van het type man en zijn manier van flirten blijken dat ik het waardeer....zonder ergens op in te gaan, dan wel 'sjoege' te geven.
Want 'als het uitkomt' dan heb IK het gedaan natuurljk.
Terwijl ik dus NOOIT aanleiding geef of uit mezelf ga flirten.

Ik kijk wel uit. Dat doe ik alleen op 'geëigende' plekken. What you see is what you (evt) get.
Laatst gewijzigd door pipa op vr apr 06, 2012 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Albert Einstein
lief dinnetje
Eredivisie

Pipa schreef :

Post op transen zijn nou eenmaal post op transen met een uitgebreid verleden als (vruchtbare) bioman. En dat is iets compleet anders dan een bio vrouw, die als XX meisje geboren is.

Wel dat klopt dus niet helemaal.
Ik ken ondertussen best wat transen ....
Vaak stel ik vast dat post op transen met een uitgebreid verleden als (vruchtbare) bioman na hun transitie nog steeds voor vrouwen gaan.
Ze worden dan lesbisch laat ons zeggen
Het lijken me eerder de niet zo vruchtbare biomannen, beetje verwijfde mannen die na hun transitie voor mannen gaan.

Het is inmiddels welbekend dat je als (overwegend) passabele TS uit moet kijken voor versierderige heteromannen. En JUIST de TS geeft de indruk beschikbaar te zijn door bv de man in kwestie recht in de ogen/het gezicht aan te kijken, iets wat een bio vrouw niet snel zal doen, en volop mee te 'flirten' bij wijze van 'positieve feedback'.

Wat stel je dat weer 100% van uit de mannelijke visie zeg.
Zou het niet kunnen dat onder invloed van de oestrogenen en de 2de puberteit het juist logisch is dat een TS op zoek gaat naar dat soort avontuur ?
Is het niet het uiteindelijke doel van de medische wereld om dit mogelijk te maken ?
En als een man wil flirten en de TS ook dan maakt de TS geen enkele fout.
Er is maar één struikelblok en dat is het ziekelijk ingebouwde en ingebeelde homofoob gedrag van de man in kwestie.
De TS (M->V) heeft naar mijn mening meer dan voldoende weg afgelegd om het "spel' te spelen.
Ik ken trouwens enkele TS-vrouwen die het systematisch niet vertellen, niet voor en niet na.
Wat is dan het probleem ?
Denk je dat die heteroman daarna nachten zal wakker liggen van de aanwezige XY-chromosomen, niet aanwezige eierstokken of baarmoeder.
Niks weten ze, gewoon niks.
Zeg nu zelf, dat valt dan toch echt tegen ? Homofoob zijn en dan toch met een XY'tje seks hebben ?
daarom dat ik dan ook zeg, het zit gewoon in hun hoofd ......want voelen doen ze het blijkbaar niet.
pipa
Troll

Bericht door pipa »

lief dinnetje schreef:
Het lijken me eerder de niet zo vruchtbare biomannen, beetje verwijfde mannen die na hun transitie voor mannen gaan.
Hoe vrouwelijk een pre ts of een man ook is; het betekent nog niet dat die daardoor fysiek onvruchtbaar is. XY chromosomen, een prostaat, testikels, een piemel, zaadblaasje en zaadleiders.
Daar kun je indien gewenst kinderen mee verwekken. Al dan niet via KI.

Beetje erg heteromannelijk om verwijfde mannen meteen tot fysiek onvruchtbaar te verklaren zeg...
Zou het niet kunnen dat onder invloed van de oestrogenen en de 2de puberteit het juist logisch is dat een TS op zoek gaat naar dat soort avontuur ?
En dan als een overjarige, volwassen puber gaan mekkeren als een man agressief wordt?
Tja....het verstand komt met de jaren...zullen we maar zeggen. Maar bij sommige transen helaas helemaal nooit, want 'vrouw. punt', terwijl zeker niet iedereen dat zo ziet en niet geheel onterecht.

Is het niet het uiteindelijke doel van de medische wereld om dit mogelijk te maken ?
*GASP*!!
En als een man wil flirten en de TS ook dan maakt de TS geen enkele fout.
[/quote]

Tuurlijk wil een man flirten, maar die wil niet onaangenaam verrast worden door een 'positieve feedback' zoekende TS die een inschattingsfout maakt.
Albert Einstein
pipa
Troll

Bericht door pipa »

En dan nog iets: poets het aantal mannen dat wel degelijk in de gaten heeft met een TS te maken te hebben niet weg....die denken vaak:
'ha, fijn, lekker makkelijke seks, maar dan zonder dat ik me de blaren op mijn tong hoef te praten, haar suf hoef te charmeren en ik hoef me ook niet eens als 'betrouwbaar' voor te doen!'
Zoals ie zich bij een bio vrouw moet gedragen om 'ergens' te komen dus en transen staan nou eenmaal bekend als 'easylays'.

Ook voor getrouwde mannen en die transen hoeven zich dan heus niet schuldig te voelen want het ligt aan 'de zieke seksualiteit van die rondn*ukende getrouwde man hoor', tuuuuuuuuuuuuuurlijk niet aan de TS die met hem in bed stapt! Stel je toch voor zeg!
Infantiliteit komt nogal vaak onder dat soort transen voor, helaas.

Direct na de seks wordt dan de TS in kwestie als een stuk oud vuil gedumpt maar volgens de TS 'had hij echt niets in de gaten hoor'....

Natuurlijk zegt zo'n man dat niet omdat ie lekker makkelijk wil n*uken EN omdat ie dan zijn eigen 'seksuele voorkeur' zou moeten 'herzien'.

En dan na een poosje, als de man weer trek heeft in lekker makkelijk te krijgen seks neemt ie weer contact op met die TS enzenz.

Ik denk dat het JUIST transen zijn die geen kaas hebben gegeten van menselijke omgangsvormen, non verbale communicatie, intuitie enz.

Hun verstand wordt gewoon geblokkeerd door 'ik heb een neovagina en siliborsten en een V in mijn paspoort, dus ben ik nu een vrouw'.

Tragisch eigenlijk.
Laatst gewijzigd door pipa op vr apr 06, 2012 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Albert Einstein
lief dinnetje
Eredivisie

lief dinnetje schreef:

Hoe vrouwelijk een pre ts of een man ook is; het betekent nog niet dat die daardoor fysiek onvruchtbaar is. XY chromosomen, een prostaat, testikels, een piemel, zaadblaasje en zaadleiders.

Beetje erg heteromannelijk om verwijfde mannen meteen tot fysiek onvruchtbaar te verklaren zeg...

Heb ik dat geschreven ?
Neen dus. Er zijn nu éénmaal biomannen die helemaal niks doen met hun vruchtbaarheid.
Dus geen kinderen, geen seks en geen uitgebreid mannelijk seks verleden
Passen die niet helemaal in je theorie ofzo ? Klopt dat niet met je beeld van de mannelijk , bonkige vader trans ?
Wat is je theorie dan rond a-seksuele biomannen zonder kids ? Hoe passen die in het verhaal ?
marinth
ForumFan

Bericht door marinth »

pipa schreef: Ik denk dat een man heus wel snel in de gaten heeft dan wel aanvoelt met een TS te maken te hebben hoor. De omgang tussen bio hetero mannen en bio heterovrouwen is vol 'psychologische spelletjes' etc die in de regel bij een TS volkomen ontbreken.
Is de TS in kwestie uiterlijk en qua motoriek en stemgeluid passabel dan is het ontbreken van 'psychologische' spelletjes HET moment dat de man in kwestie in de gaten krijgt met wie hij precies te maken heeft.

Ik had al vrij kort na mijn transitie in de gaten dat 'het gezicht en de blik afwenden en een half glimlachje geven' geen problemen met 'geinteresseerde' mannen betekende.

Tuurlijk is aandacht en een beetje flirten leuk, het geeft sjeu aan het bestaan. Ik laat ook, afhankelijk van het type man en zijn manier van flirten blijken dat ik het waardeer....zonder ergens op in te gaan, dan wel 'sjoege' te geven.
Want 'als het uitkomt' dan heb IK het gedaan natuurljk.
Terwijl ik dus NOOIT aanleiding geef of uit mezelf ga flirten.

Ik kijk wel uit. Dat doe ik alleen op 'geëigende' plekken. What you see is what you (evt) get.
Hmmm ik vind dit wel een beetje overdreven.
Mijn ervaring is, dat wanneer je als "trans" of "vrouw" bij het flirten altijd een reactieve en bijna onderdanige rol aanneemt, dat er dan geen probleem moet zijn.
Zo tast je de man ook niet aan in zn waarde omdat hij jou toevallig voor een vrouw aanzag toch?

Ik zou btw alleen zeggen dat ik TS ben wanneer iemand echt meer diepgaande interesse toont dan een flirt (als ik vrijgezel zou zijn dan).
Ik heb ook eens gezegd tegen een jongen op een heel open en vriendelijke manier dat ik al een vriendje heb, en weg zijn ze.

Mocht ik ooit moeten zeggen dat ik TS ben dan doe ik dat altijd uit respect naar de ander toe en laat de ander merken dat ik ervanuit ga dat hij dan vast
geen interesse meer heeft. Ik heb dat eens gedaan bij een turkse jongen maar het maakte hem toen niks uit. Het probleem was vervolgens wel om van hem
af te komen nadat we hadden gezoend lol. Doe ik ook niet meer. Was een beetje puberaal inderdaad.

Maar om nu alleen maar contacten op te doen op "geeigende" plekken vind ik echt zeer beperkend klinken. Alsof ik alleen als leproos met leprozen om mag gaan lol
marinth
ForumFan

Bericht door marinth »

En daarnaast zijn er ook mannen waaraan ik "denk" te merken dat ze het doorhebben....
Inderdaad wanneer ze direct op een meer "seksuele" manier naar me durven kijken.
Uitzonderingen daargelaten want je hebt natuurlijk ook gewoon heel "onbeschofte" mannen.

Wanneer een man naar me kijkt van: "die zou ik wel es willen ***" dan ga ik er ongeveer al vanuit dat ze iets zien lol.
maar ja dat is ook niet altijd zo.

Ingewikkeld is dat wel :-?

Maar ik blijf wel gewoon altijd mezelf... en ik neem gewoon een onderdanige positie aan omwille van het ego van de man ;)
Tot nu toe nooit een probleem mee gehad.

Ik heb ook best wel een sterke intuïtie...denk ik graag over mezelf dan.
En in veel gevallen maak ik mezelf er ook vanaf met een half glimlachje en kijk weg.

En soms doe ik net alsof ik hersendood ben lol Wanneer ik geen zin heb in aandacht lol.
marinth
ForumFan

Bericht door marinth »

pipa schreef: Ik denk dat een man heus wel snel in de gaten heeft dan wel aanvoelt met een TS te maken te hebben hoor. De omgang tussen bio hetero mannen en bio heterovrouwen is vol 'psychologische spelletjes' etc die in de regel bij een TS volkomen ontbreken.

Bij mannen die ik niet vertrouw en ervan vermoed dat ze wel eens agressief zouden kunnen reageren doe ik net alsof ik een biovrouw ben die geen interesse heeft. Bij leuke mannen laat ik zien dat ik een TS ben. Door juist open en direct iemand vriendelijk aan te kijken. Dat is toch ook een soort "what you see is what you get" ?

Ik heb ook eens meegemaakt dat een man mij op een heel open half verbaasde vriendelijke manier aankeek. Heel geinig heel veel vriendelijkheid... En ik wist gelijk. AHA die weet dat ik een TS ben... en hij is een T lover LOL
pipa
Troll

Bericht door pipa »

lief dinnetje schreef: lief dinnetje schreef:

Heb ik dat geschreven ?
Neen dus. Er zijn nu éénmaal biomannen die helemaal niks doen met hun vruchtbaarheid.
Dus geen kinderen, geen seks en geen uitgebreid mannelijk seks verleden
Passen die niet helemaal in je theorie ofzo ? Klopt dat niet met je beeld van de mannelijk , bonkige vader trans ?
Wat is je theorie dan rond a-seksuele biomannen zonder kids ? Hoe passen die in het verhaal ?
A-seksueel, vrouwelijk, verwijfd; voor dergelijke mannen geldt niet per definitie dat ze fysiek onvruchtbaar zijn en het krijgen van een kind via bv KI, zoals ik al eerder benoemde, is voor hun een keus.
Als ze wel een kind willen maar niet met een vrouw naar bed willen gaan dus.

En FYSIEK onvruchtbaar zijn is GEEN KEUS.

Net zo min als kinderen van vader transen hebben kunnen kiezen voor een (latere) trans als vader.
Albert Einstein
marinth
ForumFan

Bericht door marinth »

En nu ik er nog even verder over nadenk... want ik denk hier niet zoveel over na en laat mn gevoel in elke situatie bepalen wat ik doe...

Maar ik vind dat onderdaniger is tov het ego van een man... om hem te bedanken voor een complimentje... dan uit angst weg te kijken... bijv...
of niet te reageren... als hij er dan achter komt dat je een TS bent... dan zijn de rapen eerder gaar denk ik...

Als je begrijpt wat ik bedoel.
Het is ook de toon waarmee je iemand bedankt.... ik doe dat altijd op heel bescheiden onderdanige toon ;)
Maar wel een stem die laat zien dat ik zelfrespect heb en precies weet wat ik wel en niet wil...

Ingewikkeld dat ik zoiets allemaal in een stem leg...
beter maar niet meer over nadenken, dadelijk kan ik het niet meer :D
lief dinnetje
Eredivisie

Pipa schreef :

A-seksueel, vrouwelijk, verwijfd; voor dergelijke mannen geldt niet per definitie dat ze fysiek onvruchtbaar zijn en het krijgen van een kind via bv KI, zoals ik al eerder benoemde, is voor hun een keus.
Als ze wel een kind willen maar niet met een vrouw naar bed willen gaan dus.

Daar ben ik nog niet zo zeker van eigenlijk.
Denk je dan dat transseksualiteit een keuze is ? Dat een transitie een bewuste keuze is ?
Ik heb eerder het gevoel dat het niet hebben van kids en de T problematiek nogal met elkaar gelinkt zijn.
Als je van je 8 jaar beseft dat er iets niet klopt dan ga je toch even nadenken.
Neen, ik ben vrijwel zeker dat er een in mijn geval een oorzakelijk verband is tussen T zijn en het niet hebben van kids.
Een heel erg vrije keuze lijkt me dat dan toch niet te zijn geweest.
Als je weet dat je ergens met een probleem zit dan is het toch niet zo simpel om tussendoor even vader te worden.
Blijkbaar kunnen sommige transen dat wel, .........hoeveel kinderen hebben jullie eigenlijk ?
Ik heb nooit kinderen gehad en zal die ook nooit hebben.
Nu sowieso voor je ouders kies je immers nooit als kind.
Dat het nu een trans vader is, trans moeder, drugsverslaafde, .............
marinth
ForumFan

Bericht door marinth »

Ik heb geen kinderen en heb ook nooit geprobeerd ze te maken...
En ik zie ook een oorzakelijk verband tussen transseksueel zijn en het niet hebben van kinderen.

In veel gevallen is dat bij transen anders.
Dan zeg ik soms nog wel eens wat vraagtekens bij puntje 1) mentaal vrouw :D
Maar dat is respectloos...

Maar kan het nu eenmaal niet helpen, dat ook ik niet alle transen als vrouwen zie.
Plaats reactie