Het is jammer, maar helaas

Algemeen

Moderator: Moderators

pipa
Troll

Re: Het is jammer, maar helaas

Bericht door pipa »

lief dinnetje schreef:Dat een transitie een bewuste keuze is ?
AANGEPAST DOOR MODERATORS :(
Niet alle transen hadden of hebben dezelfde drijfveren en motivatie.
Ze verschillen onderling nogal.
"A person starts to live when he can live outside himself."
Albert Einstein
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Mijn complimenten aan Pipa, Marinth en Lief Dinnetje voor het niveau en de toon van dit gesprek. Wanneer men hun energie steekt in een inhoudelijke discussie over zulke onderwerpen, levert het iets waarvan anderen niet alleen kunnen genieten maar ook iets opsteken.
If all else fails, buy new shoes
marinth
ForumFan

Bericht door marinth »

Jij ook bedankt Lisa dat je de ruwe kantjes van mijn postje hebt afgehaald... Toen ik het had geplaatst had ik direct al spijt dus was een soort blij dat je ze eruit gemodereerd had...

Fijn Pasen!
gerdaatje
dagelijks aanwezig

Bericht door gerdaatje »

Ik heb een en ander nog eens overdacht, ik kan niet overal in meegaan.
Er wordt teveel verabsoluteert volgens mij.
Dat psychologisch spelletje dat alle biovrouwen zouden beheersen?
Forget it.
Ook daar zitten koeien en horken tussen.
Ik heb voldoende transvrouwen gezien waarvan ik pas achteraf hoorde dat dat geen bio was.
Strikt passabel en natuurlijk in de omgang.
Natuurlijk zijn er ook bouwvakkers van 2 meter op te hoge pumps.
En inderdaad, daar ruik je op anderhalve km al dat het geen bio is.
Maar ik weet van een bio die ook zo door kon gaan voor verbouwde bouwvakker.

Het ligt allemaal nu eenmaal wat minder zwartwit dan we zo graag zouden willen.
En die tweede puberteit, daar hebben we allemaal wel last van.
Wat biomeisjes uitspoken tussen de 12 en 18 doen wij na het uit de kast klimmen.
Duurt enkele maanden tot jaren en lost dan op.

Tien jaar terug op usenet had je al van die 'bitch fights' tussen transen die voor elkaar de meest perfecte vrouw wilden zijn.
Een enkel berichtje van mijn hand zou je daar ook nog kunnen vinden onder de naam 'Tanja Cornellissen'.

Met andere woorden, niets nieuws onder de zon.
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Gerdaatje schreef :

Dat psychologisch spelletje dat alle biovrouwen zouden beheersen?
Forget it.

Mee eens.

Ook daar zitten koeien en horken tussen.

Absoluut, olifanten zelfs.

Ik heb voldoende transvrouwen gezien waarvan ik pas achteraf hoorde dat dat geen bio was.
Strikt passabel en natuurlijk in de omgang.
Natuurlijk zijn er ook bouwvakkers van 2 meter op te hoge pumps.
En inderdaad, daar ruik je op anderhalve km al dat het geen bio is.

Als je dat zo leest dan heeft ze ook nog zweetvoeten met opvallend mannelijke geur ?
Hoe ruik je anders dat het geen bio is ? :)
gerdaatje
dagelijks aanwezig

Bericht door gerdaatje »

Als je dat zo leest dan heeft ze ook nog zweetvoeten met opvallend mannelijke geur ?
Hoe ruik je anders dat het geen bio is ?
:D :D :D :D :D
Mik van Es
ff weer wat posten
Contacteer:

Bericht door Mik van Es »

Marinth:
Ik zal je wat vertellen... ik leef nu al 5 jaar als vrouw in de maatschappij...en ik word overal
als vrouw of transvrouw geaccepteerd... ik voel me vrouw, en heb mezelf als vrouw geaccepteerd.

Over de SRS heb ik al lange tijd twijfels vanwege medische redenen. Maar dat maakt mij
niet minder vrouw hoor. In elk geval niet minder vrouw dan een post op transseksueel.

Wat wij al vanaf de allereerste dag je duidelijk proberen te maken, is dat je misschien wel
als vrouw geaccepteerd wordt, maar dat je op een bepaalde manier altijd te maken hebt
met je transseksualiteit. Je kunt het niet helemaal wegstoppen. Zeker niet in intieme relaties.

Bovendien kan ik me zo voorstellen dat je zelf ook binnen een intieme relatie niet wilt
liegen over je achtergrond. Met andere woorden.... we zitten uiteindelijk met bepaalde
zaken allemaal in hetzelfde schuitje. En je beter voor doen dan anderen vind ik in dat opzicht
echt een beetje zot.

De reactie's die Kelly daar krijgt... kunnen jij en ik evengoed krijgen....
Kijk bijvoorbeeld eens naar de reactie's op dit bericht... bepaald geen Kelly... maar vergelijkbare reactie's.
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... ation.html" onclick="window.open(this.href);return false;

En daarbij... het is gewoon bot en kwetsend andere transseksuelen als mannen te omschrijven omdat ze
geen SRS hebben ondergaan... en te beweren dat de SRS noodzakelijk is voor het vrouw-zijn.

Als transseksueel waren we allemaal vanaf de geboorte in ons hoofd al vrouw. Wel of geen operatie veranderd niets
meer aan dat gevoel. En als jij wilt dat jij in je waarde gelaten wordt, laat dan ook anderen in hun waarde.
En neem hen in hun gevoelens ook serieus.
...
Wat ik weet is dat je transseksueel voor de rest van je leven blijft.
Of je nu geopereerd bent of niet. En hoezeer je je ook vrouw voelt... wij allen zullen geen kinderen kunnen baren
en zullen in dat opzicht altijd verschillen van vrouwen, ook onze opvoeding en achtergrond verschilt van vrouwen...

En zoals je ziet aan de reactie's op die artikelen, hoeven we ook niet altijd op hetzelfde respect te rekenen die
vrouwen krijgen...
En dat is voor ons allemaal zo... niemand uitgezonderd....
Volgens mij gaat het zelfs nog een stap verder. Ik ben TV en al heel lang uit de kast. Biologisch gezien ben ik dus gewoon man en daar heb ik verder geen probleem mee. Ik voel me beslist geen vrouw. Maar andere mensen, vooral mannen, zien dat belangrijk anders. Voor hen ben ik geen echte man, maar ik ben natuurlijk ook geen echte vrouw. En daar blijft het niet bij, want uiteindelijk krijg ik dat op allerlei manieren te merken. Dat heeft niets te maken met hoe ik er uitzie, want als man zie ik er vrij goed uit en als vrouw ook. Het heeft ook niets te maken met mijn opleiding (universiteit) en verder heb ik een aardige baan en een leuke vrouw. Dat is allemaal mooi, maar niet het punt waar het op vastzit. Ik ben geen echte man/vrouw en dat zal ik weten ook. Dus ook al ben je biologisch gezien 100% man dan is dat nog niet voldoende om als echte 'man' gezien te worden.

Ik denk dus dat we met zijn allen in hetzelfde schuitje zitten: we zijn voor de buitenwereld niet echt man of vrouw, maar t(ransgender). Of we dat nu leuk vinden of niet. En net als bij Kelly gebeurt het helaas maar al te vaak dat dat niet echt leuk is.
Mik van Es
ff weer wat posten
Contacteer:

Bericht door Mik van Es »

Marinth:
Er zijn voor mij 4 levels.

1) Mentaal vrouw,

2) Geslachtelijk vrouw

3) Juridisch vrouw

4) Maatschappelijk vrouw.

Misschien is het nu iets duidelijker ?

Een travestiet : man => jawel geslachtelijk en bijna ook altijd juridisch. Bovendien ook vaak maatschappelijk een man.
Hmmm, ik voel me geen vrouw. Biologisch gezien ben ik 100% man. Juridisch ben ik man. Maatschappelijk ben ik t.

Alleen als ik in travestie ben, wil het wel eens gebeuren dat ik iets overtuigender overkom dan mijn bedoeling was en dan zien mensen me als vrouw en willen ze niet meer geloven dat ik gewoon man ben.

Hoe je dus maatschappelijk overkomt, heeft niets te maken met hoe je je voelt, hoe je wilt overkomen, wat je biologisch bent en wat je juridisch bent.
Prescilla
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Prescilla »

pipa schreef:

Worstje is weg en een neovagina is iets compleet anders dan een bio vagina. Wordt niet nat, gaat niet licht openstaan bij opwinding, schaamlippen zwellen niet bij opwinding. Is hoger geplaatst dan een bio vagina.
Sorry hoor maar hier moet ik toch even op reageren. Ik ben het hier dus totaal niet met je eens want bij mij werken de punten die je hier aangeeft dus totaal echt wel. Ik wordt nat en mijn schaamlippen zwellen op het is maar net door wie je bent geopereerd en wat voor technieken ze hebben toegepast. Ik heb 2 relaties gehad in de afgelopen 3 jaar en de mannen waar ik mee ging zijn hetero en heb het eerlijk verteld dat ik trans ben hadden ze totaal geen moeite mee. Daarnaast zagen ze geen verschil tussen mijn vagina en die van een bio vrouw. Ok dat elke neovagina anders werkt kan kloppen want geen enkele vagina ziet er hetzelfde uit maar je kan niet zeggen dat een neovagina niet nat wordt en niet opzwelt want dan moet ik je toch echt uit de droom halen.

Sorry maar dit moest ik even kwijt :wink:
Groetjes Prescilla
gerdaatje
dagelijks aanwezig

Bericht door gerdaatje »

Wie heeft dan de operatie gedaan Pricella?
Prescilla
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Prescilla »

gerdaatje schreef:Wie heeft dan de operatie gedaan Pricella?
Mijn chirurg heet Dr Wermter en ben in 2009 door hem geholpen hij is toen 8 uur bezig geweest. Ben geopereerd in het UMCG en heb toen een week in het ziekenhuis gelegen na die week ben ik 2 maanden bij mijn moeder geweest en toen ben ik weer naar mijn eigen huis gegaan. In totaal duurde het herstel 3 maanden.
Groetjes Prescilla
gerdaatje
dagelijks aanwezig

Bericht door gerdaatje »

Bedankt.
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Mik van Es schreef :

Hmmm, ik voel me geen vrouw. Biologisch gezien ben ik 100% man. Juridisch ben ik man. Maatschappelijk ben ik t.

Alleen als ik in travestie ben, wil het wel eens gebeuren dat ik iets overtuigender overkom dan mijn bedoeling was en dan zien mensen me als vrouw en willen ze niet meer geloven dat ik gewoon man ben.

Hoe je dus maatschappelijk overkomt, heeft niets te maken met hoe je je voelt, hoe je wilt overkomen, wat je biologisch bent en wat je juridisch bent.

Ik schreef Maatschappelijk vrouw als 4de logische fase eigenlijk.
Want ik bedoelde hiermee, dat je vrijwel full-time, altijd en overal kan functioneren in je gender- en geslachtsrol als vrouw.
Er zijn sommige TV's en transgenders die dat ook wel doen hoor.
Maar die gaan dan ook wel werken als vrouw, naar de sportclub, naar de kookles .....het kan zeker ook wel maar is niet zo evident.

Simpel voorbeeld : ik moest deze ochtend vlug uit mijn bed om een pakje aan te nemen van een TNT leverancier ....ook dan ben je meteen en gewoon een vrouw (even badjas overtrekken en naar beneden, dus zonder eerst uren voor de spiegel te moeten staan en snel naar een pruik te moeten zoeken)
Het pakje werd uiteraard geleverd op Mevr, ID kaart die ik moest tonen bij aanvaarden van de levering toonde een V en ik werd ook aangesproken als Mevrouw.
Dat noem ik een simpel voorbeeld van gewoon maatschappelijk functioneren als vrouw.
Ik weet goed genoeg dat zoiets in mijn TV periode gewoon onmogelijk was.
In feite durf ik na 10 jaar wel schrijven : het functioneren als vrouw binnen de maatschappij lukt wel best aardig.
Werk, sport, studie, huis laten bouwen of huis kopen, sociaal functioneren in nieuwe omgeving, .........
Het is in de meer complexe zaken, zoals intieme relaties waar het inderdaad wel een pak moeilijker ligt.
De positie naar zowel bio-mannen als bio-vrouwen ligt soms zelfs heel complex.
Anja Kok
dagelijks aanwezig

Bericht door Anja Kok »

Alle transen die hier iets uitspreken zijn ondanks hun gevoel, als kind misschien al, op latere leeftijd begonnen hun vrouwelijkheid middels de vrouwelijke symbolen duidelijk te maken.
De weg daarnaar toe maakt je anders omdat je althans maatschappelijk, misschien niet in je gevoel, noodgedwongen een tijd een vertaalslag hebt moeten maken omdat men je als mannelijk zag. Dat effect kun je nooit wissen, je hebt je misschien tegen je wil en wens in, moeten functioneren in een dubbelrol. Een natuurlijke harmonieuze ontwikkeling is daardoor als vanzelf onmogelijk geworden. Je hechtingen en balans zijn vroeg verstoord, op sommige punten harmonieus en andere niet. En dat maakt je tot een trans, hoewel je in de loop van je leven meer in evenwicht kan komen met jezelf kun je de basis niet veranderen en in de basis had je een conflict. Als je daar vrede mee maakt kom je werkelijk in harmonie.
Vandaar dat ze nu kinderen zo jong mogelijk proberen in de gender van hun gevoel groot te brengen, gevolg minder stoornis, minder transseksuele problemen. Passabiliteit, zie Joppe van 13, wordt als vanzelf opgelost en ook de ontwikkeling binnen de sexuele indentiteit verloopt natuurlijker. Spijtoptanten zal je onder die groep niet hebben, maar volledig harmonieus is het voor hun ook niet, bijvoorbeeld geen kinderen kunnen krijgen kan later dramatisch worden. Als je weet dat men er nu van uit gaat dat je karakter en hele persoon gevormd wordt door de eerste vier jaar van je leven en als je als trans dan al op je achtste aan sociale transite begint nog voor de puberteit dan is ben je nauwelijks beschadigd en meer vrouw dan transseksueel. Want een transsekueel of transgender draagt altijd de beschadiging met zich mee van haar ontkenning door de omgeving. De coming out en de tijd daartussen bepaald ook de diepte van die beschadiging dat is onontkoombaar voor iedereen op latere leeftijd. De tijd tussen de erkenning van jezelf als vrouw bepaalt de diepte van je transseksualiteit, of je nu leeft als transgender, of zelfs in een mannelijke rol, iets anders niet. Problemen als passabiliteit, en andere sociale aanpassingen kunnen een beter hanteerbaar evenwich voor jezelf als vrouw maken. Minder onrust , uiterlijk kun je aanpassen tot een grote perfectie, kwestie van geld en de beste mogelijkheden vinden, maar je transseksualiteit kun je nooit uitwissen.
Anne-Nienke
ff weer wat posten

Bericht door Anne-Nienke »

Tja, je kan de reaguurders op al die sites wel dom noemen, maar wat schiet je daar mee op. Dat is overigens ook nog maar een vooroordeel. Ik denk dat er in dit geval een aantal dingen een rol spelen.

1. Veel reaguurders zijn bij dit soort reacties totaal niet geremd door enige vorm van sociale normen en waarden. ze flappen er maar wat uit.
2. Kelly is natuurlijk een bijzonder mens, zij gedraagt zich natuurlijk op een manier die nu eenmaal reacties losmaakt.
3. Doordat ze bekend is geworden via Big Brother als transseksueel zal ze dat voor de meeste TV kijkers ook altijd zo blijven.
4. Veel mannen kunnen nu eenmaal niet begrijpen dat je liever een meisje bent, en dat keuren ze dan ook graag openlijk af.

Ik zou het bijna inherent noemen aan mannen, internet en groepen die de mannelijke status aantasten....

Uiteindelijk hoop ik maar dat Kelly er zelf mee om kan gaan end at ze sterk genoeg is om hier mee om te gaan. Ze is in iedergeval een stuk moediger dan ik....
Plaats reactie