Nieuwe wet genderidentiteit, haken en ogen?

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

gerdaatje
dagelijks aanwezig
Berichten: 195
Lid geworden op: zo apr 01, 2012 22:57

Re: Nieuwe wet genderidentiteit, haken en ogen?

Bericht door gerdaatje »

Bolle onzin.
Indien het bewuste koppel de mogelijkheid had gehad om eigen sperma te gebruiken hadden ze het gedaan.
Je werpt een dilemma op dat niet bestaat.

Indien de nonbio in het verleden sperma donor geweest zou zijn zou de mogelijkheid er zijn dat de biopartner met het sperma van de nonbio geïnsemineerd wordt.
Je frustreert dus de kansen op een kind van een koppel doordat je het gebruik van sperma wil verbieden.

Ergo, je spreekt domweg onzin.
pipa
Troll
Berichten: 309
Lid geworden op: zo nov 06, 2011 22:11

Re: Nieuwe wet genderidentiteit, haken en ogen?

Bericht door pipa »

lief dinnetje schreef: Hier vind ik dat de T gemeenschap te ver gaat en hun rechten wil toekennen die gewone bio vrouwen niet hebben.
Wat kwaak je nou toch steeds over rechten van bio vrouwen? Die hebben qua ouderschap aanzienlijk meer rechten dan bio mannen hoor.

Hoe vaak het wel niet gebeurt dat een single vrouw met kinderwens onder het mom 'ik ben aan de pil hoor' met een man naar bed gaat en zich door hem ONGEWENST laat bezwangeren.

De bewust ongewenste vader heeft 0.0 rechten vwb rechten in zijn vaderschap want als de moeder het niet toestaat dan wordt er geen DNA test toegepast om het vaderschap te bepalen.
En de bewust ongewenste bio vader kan hoog en laag springen maar als de bio moeder hem niet wettelijk erkend als vader dan is ie rechtelijk gezien helemaal nergens.

Tenzij de bio moeder geld wil zien voor de 'opvoeding' of het kind naar de vader gaat vragen....dan wordt de bio vader lastig gevallen en tot eea gedwongen/emotioneel gechanteerd.

Een paar maanden geleden stond er een artikel in de Opzij, 'kroegbaby's' geheten over vrouwen met een kinderwens die een man in de kroeg oppikken en hem onder het mom van een 'one night stand' bijna letterlijk aftappen.

EN de bewust ongewenste vader later confronteerden met zijn 'vaderschap'.

ZELFS de redactie van de Opzij koos de kant van de mannen en vind dat wat dat 'moederschap' betreft de vrouwen VEEL TE VER gingen in het halen van 'hun rechten'.

En noemde dat soort vrouwen zelfs letterlijk in dat artikel botte egoisten.
"A person starts to live when he can live outside himself."
Albert Einstein
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Re: Nieuwe wet genderidentiteit, haken en ogen?

Bericht door lief dinnetje »

Bolle onzin.
Indien het bewuste koppel de mogelijkheid had gehad om eigen sperma te gebruiken hadden ze het gedaan.
Je werpt een dilemma op dat niet bestaat.

Indien de nonbio in het verleden sperma donor geweest zou zijn zou de mogelijkheid er zijn dat de biopartner met het sperma van de nonbio geïnsemineerd wordt.
Je frustreert dus de kansen op een kind van een koppel doordat je het gebruik van sperma wil verbieden.

Ergo, je spreekt domweg onzin.


Helemaal niet hoor.
Ik zie gewoon juridisch al een enorm probleem.
Namelijk : de juridisch vrouw, die ook juridisch (gekende donor) de vader van een kind kan worden.
En dan zwijgen we nog over de ethische kant van deze situatie.

Uiteraard bestaat dat dilemma wel.
Een lesbische trans heeft immers meer mogelijkheden dan een lesbische bio vrouw.
Als je kiest om als juridisch vrouw te leven dan moet je er ook de nadelen willen bijnemen.
Vrouwen maken nu éénmaal geen sperma aan.

Het is best een serieus dilemma en ik denk dat er politiek ook best een stevige discussie over kan volgen !
Ik vermoed dat niet alle politieke partijen dit ethisch verantwoord vinden.

Een paar maanden geleden stond er een artikel in de Opzij, 'kroegbaby's' geheten over vrouwen met een kinderwens die een man in de kroeg oppikken en hem onder het mom van een 'one night stand' bijna letterlijk aftappen.

EN de bewust ongewenste vader later confronteerden met zijn 'vaderschap'.

ZELFS de redactie van de Opzij koos de kant van de mannen en vind dat wat dat 'moederschap' betreft de vrouwen VEEL TE VER gingen in het halen van 'hun rechten'.

En noemde dat soort vrouwen zelfs letterlijk in dat artikel botte egoisten.


Het is nog niet zo vaak het geval geweest, maar ik ben het deze keer met je eens.
Een kind is een bewuste keuze van de 2 partners samen en mag niet worden opgedrongen door één van de twee partners.
En ja, als het op rechten naar kinderen toe aankomt dan kiest men vaak de kant van de vrouw.
En dat is in bepaalde gevallen niet terecht.

Gewoon terloops een vraag : om welke reden neem jij het systematisch op voor bio mannen en ben je sterk tegen transen in het algemeen ?
Slechte ervaringen met bio vrouwen/transen ?
gerdaatje
dagelijks aanwezig
Berichten: 195
Lid geworden op: zo apr 01, 2012 22:57

Re: Nieuwe wet genderidentiteit, haken en ogen?

Bericht door gerdaatje »

Als het probleem juridisch is, dan laten we het toch gewoon juridisch uitbollen?
Ik zie het probleem niet.
joandelynn
Eredivisie
Berichten: 529
Lid geworden op: vr jan 02, 2009 12:34

Re: Nieuwe wet genderidentiteit, haken en ogen?

Bericht door joandelynn »

lief dinnetje schreef:Ik zie gewoon juridisch al een enorm probleem.
Namelijk : de juridisch vrouw, die ook juridisch (gekende donor) de vader van een kind kan worden.
De nieuwe wet lijkt daar rekening mee te houden, zo iemand wordt straks gewoon juridisch als moeder erkend. Zo'n kind heeft dus straks twee wettelijke moeders en geen wettelijke vader.
lief dinnetje schreef:En dan zwijgen we nog over de ethische kant van deze situatie.
F*ck ethiek. Met dat argument werden en worden ook nog steeds geslachtsoperaties geblokkeerd door achterlijke wetgevers. In Litouwen willen ze het nu b.v. weer gaan verbieden, echt schandalig.
lief dinnetje schreef:Als je kiest om als juridisch vrouw te leven dan moet je er ook de nadelen willen bijnemen.
Vrouwen maken nu éénmaal geen sperma aan.
Waarom zou je in vredesnaam die nadelen accepteren? Er zitten al zoveel nadelen aan trans zijn. Het kan voor sommigen een heel goede oplossing zijn om samen met hun partner een eigen kind op de wereld te zetten.
lief dinnetje schreef:Het is best een serieus dilemma en ik denk dat er politiek ook best een stevige discussie over kan volgen !
Ik vermoed dat niet alle politieke partijen dit ethisch verantwoord vinden.
We zullen zien, het nieuwe wetsvoorstel ligt nu bij de Raad van State en gaat daarna door naar de Tweede Kamer. Ik verwacht dat het makkelijk een meerderheid gaat krijgen, behalve misschien als Rutte weer eens voorover moet bukken voor de SGP om zijn plekje in het pluche warm te houden.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
pipa
Troll
Berichten: 309
Lid geworden op: zo nov 06, 2011 22:11

Re: Nieuwe wet genderidentiteit, haken en ogen?

Bericht door pipa »

lief dinnetje schreef: Gewoon terloops een vraag : om welke reden neem jij het systematisch op voor bio mannen en ben je sterk tegen transen in het algemeen ?
Slechte ervaringen met bio vrouwen/transen ?
Regelmatig meegemaakt in mijn omgeving.
Vrouw'beslist', zowel buiten als binnen een relatie, man wordt het ongewenste vaderschap door de strot geduwd, met alle emotionele consequenties van dien, en wordt bij 'bezwaar' emotioneel gechanteerd, onder druk gezet, onterecht voor rotte vis 'van allerlei' uitgemaakt en heeft al naar gelang van de situatie/'relatie' geen enkel recht (meer).

En deze mannen hebben héle slechte ervaringen met bio vrouwen.

I feel for them, want het zal je maar gebeuren.
"A person starts to live when he can live outside himself."
Albert Einstein
pipa
Troll
Berichten: 309
Lid geworden op: zo nov 06, 2011 22:11

Re: Nieuwe wet genderidentiteit, haken en ogen?

Bericht door pipa »

En oh ja, het inlevingsvermogen van bio dames die een man aftappen om alsnog een kind te krijgen/de vader door de strot te duwen is minimaal.
Mbt tot het kind wat als wapen ingezet wordt om bio vader op de knieën te dwingen en tegen de bio vader opgezet wordt.
Aan de gevoelens van de bio vader wordt natuurlijk helemaal voorbij gegaan.
'Vrouwenrechten', weet je wel?

Tot zover de bot egoistische biodames die een bioman het vaderschap door strot duwen.

Anderzijds zijn er ook biodames die iets te weinig eigen persoonlijkheid hebben en koste wat kost, no matter what bij hun TS echtgeno(o)t(e) blijven.

Hier wordt teveel rekening gehouden met de vader TS en te weinig met de kinderen.

Ik ken dus een middelbare man die nu in therapie is gegaan om de indertijd door inmiddels hoogbejaarde post op TS( sinds eind jaren 70) paps aangerichte schade alsnog te verwerken.
"A person starts to live when he can live outside himself."
Albert Einstein
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Re: Nieuwe wet genderidentiteit, haken en ogen?

Bericht door Lisa met een S »

pipa schreef:
lief dinnetje schreef: Gewoon terloops een vraag : om welke reden neem jij het systematisch op voor bio mannen en ben je sterk tegen transen in het algemeen ?
Slechte ervaringen met bio vrouwen/transen ?
Regelmatig meegemaakt in mijn omgeving.
Vrouw'beslist', zowel buiten als binnen een relatie, man wordt het ongewenste vaderschap door de strot geduwd, met alle emotionele consequenties van dien, en wordt bij 'bezwaar' emotioneel gechanteerd, onder druk gezet, onterecht voor rotte vis 'van allerlei' uitgemaakt en heeft al naar gelang van de situatie/'relatie' geen enkel recht (meer).

En deze mannen hebben héle slechte ervaringen met bio vrouwen.

I feel for them, want het zal je maar gebeuren.
Het is dan geen wonder dat mannen die dit overkomen liever met transgender vrouwen omgaan dan met biologische vrouwen. Het zou ze maar geen tweede keer gebeuren! :wink:
If all else fails, buy new shoes
marinth
ForumFan
Berichten: 340
Lid geworden op: wo okt 13, 2010 14:18

Re: Nieuwe wet genderidentiteit, haken en ogen?

Bericht door marinth »

Ja ik mag bij vriendjes iedere keer weer over kinderen beginnen, geen probleem :D
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Re: Nieuwe wet genderidentiteit, haken en ogen?

Bericht door Mara »

Ik heb het in mijn tienerjaren meegemaakt....leerde een meid kennen, hing veel met haar uit en op eens had ik er geen zin meer in....nee, seks hadden we nooit maar iets later ging het gerucht om, dat ik vader zou worden....maandenlang ging dat zo....tja, tot de kleine ter wereld kwam....en toen wist iedereen het, dat ik helemaal de vader nie kon zijn....want deze meid ging vlak voor mij met een man uit Angola om en dat zag je ook aan het kind....

....ergens vond ik het nie leuk voor haar, want die Angolees was alleen voor opleiding in de DDR en moest dus weer het land verlaten....en zij zat nu zonder vader voor die kleine....

groetjes uit Italië

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Re: Nieuwe wet genderidentiteit, haken en ogen?

Bericht door lief dinnetje »

Net op het nieuws in België.
In Nederland komen er nieuwe verkiezingen ?
Hoe zit het dan met dit wetsvoorstel ?
Zal dit nog tijdig door het parlement geraken ?
Gebruikersavatar
Suzette
ff weer wat posten
Berichten: 62
Lid geworden op: zo jan 15, 2012 23:05
Locatie: Z.H.

Re: Nieuwe wet genderidentiteit, haken en ogen?

Bericht door Suzette »

lief dinnetje schreef:Net op het nieuws in België.
In Nederland komen er nieuwe verkiezingen ?
Is nog de vraag.
Bij verkiezingen zijn dan de grote verliezers regeringspartijen VVD en CDA, gedoogpartner PVV krijgt, door dat Wilders weer ruim propaganda kan maken, tenminste een status-quo. Oppositie, verliezers PvdA, D66 en GL. Gelijk blijven, CU, SGP en PvdD. En de winnaar is, SP.
De VVD en CDA hebben er belang bij dat de regering niet valt. Hoe ze dat willen regelen is iets waar iedereen benieuwd naar is. De kansen worden niet hoog ingeschat.
lief dinnetje schreef: Hoe zit het dan met dit wetsvoorstel ?
Zal dit nog tijdig door het parlement geraken ?
Blijft de regering aan, dan is het gewoon afwachten.
Bij een demissionair (ontslagnemend) kabinet, ik weet niet hoever ze de bevoegdheid krijgen om die wet te behandelen.
Nieuwe regering??? Tja, hoe gaat díé er uitzien.
Een gok, SP, VVD, CU, SGP. Ik weet het, lijkt een onmogelijke combinatie maar kan wel. Wat ik er van denk SP VVD zullen neutraal positief er tegenoverstaan.
CU SGP tegen. Dus zou er steun moeten zijn bij andere partijen.


Waarom is er een mogelijkheid regering van SP, VVD, CU, SGP?
SP en VVD kan gezien worden als de werknemers en werkgevers partijen die samen moeten werken in deze crisis. CU had al eerder meegeregeerd en dat beviel SGP zie ik er wel in meegaan. CDA en PvdA zijn stuurloos. GL, D66, bomvol met leuke plannetjes die onuitvoerbaar verzanden. PVV, wie wil daar nu mee samen regeren. PvdD heeft geen ambities denk ik. Ben benieuwd of Hero Brinkman meedoet en voldoende stemmen krijgt.

Mijn Gedachten, en dat is het.
Ook Wij houden van U

Suzette
marinth
ForumFan
Berichten: 340
Lid geworden op: wo okt 13, 2010 14:18

Re: Nieuwe wet genderidentiteit, haken en ogen?

Bericht door marinth »

Nou suzette mag wel n "wonder" gebeuren als je die samen in 1 kabinet krijgt....schat de kans zeeeer laag in lol
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Re: Nieuwe wet genderidentiteit, haken en ogen?

Bericht door Frederique_ »

Als ik even terugga naar de vraag: ik denk dat de nieuwe wet een duidelijke verbetering is t.o.v. de huidige:

1) Het is niet meer nodig om een rechtszaak te beginnen om je genderaanduiding (en naam) te veranderen, dit scheelt een transgender zo'n € 800.
2) Het is niet meer nodig om je te laten steriliseren voordat je je genderaanduiding mag veranderen. De huidige wet eist GEEN SRS, in tegenstelling tot wat hierboven gesuggereerd wordt.

Er zit ook één nadeel in de nieuwe wet:
3) De nieuwe wet eist dat een "deskundige" aangeeft dat iemand zich vrouw (of man) voelt. Dit zie ik als het grootste nadeel van de wet, want ik vind dat iemand prima in staat is om zelf aan te geven of dit wel-of-niet het geval is. De "deskundige" die mij onderzocht heeft wist veel minder van gender en genderdiversiteit dan ik zelf wist, ik heb haar voorgelicht in plaats van zij mij.

Dan de vraag waar het om ging: zullen politici de nieuwe wet als reden gaan gebruiken om SRS uit de ziektekostenverzekering te halen? Misschien, misschien niet. In deze tijd van bezuinigingen op de gezondheidszorg ben je nergens zeker van. Maar draai de vraag eens om: ben jij er zeker van dat de SRS in de basisverzekering blijft als artikel 28 niet aangepast wordt? En vindt jij het een goede zaak dat elke transgender € 800 moet blijven betalen om naam + genderaanduiding veranderd te krijgen? Vind jij het een goede zaak dat je drie jaar of langer full-time als vrouw leeft en dat desondanks de basisadministratie nog steeds een M aangeeft?

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Plaats reactie