De Nacht dat de Sterren Dansten

Algemeen

Moderator: Moderators

marinth
ForumFan
Berichten: 340
Lid geworden op: wo okt 13, 2010 14:18

Bericht door marinth »

JOUW perspectief???

Je doet net alsof je half verlicht bent met dat boek... doe eens normaal man... en schop jezelf van dat meditatiekussen af...

je doet net alsof je iets van transsekualiteit begrijpt terwijl je zelf gewoon een fetish travestiet bent die teveel in new age groepen en op T&T avonden heeft rondgehangen.

Ik zou het boek direct de vuilnismand in gooien of ritueel verbranden lol.

Het ik ook gedaan met een boek van Christiane Beerlandt, wat een vette zeug is dat zeg!!! Je kunt nog beter een katholieke priester een oordeel laten geven over transseksualiteit dan dit soort new age guru's in diepe zelfontkenning over hun overwicht (ze heeft duidelijk MORBIDE obesitas) wat een vette oplichtster is dat zeg!!!

En jij ook met je onzin!!!!!!!!!

Zelfs Osho is een debiel, als je leest wat hij over vrouwen en transseksualiteit te zeggen heeft. Zo leuk om de grote guru van zn troon te stoten!!!!
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

marinth schreef:Dit is mn laatste postje hier...

doei en het beste allemaal
Anastasia
Aha...okee dan... :)

Ja doei hè.... :wink:

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Welk nut heeft t verder gaan van n discussie na n s

Bericht door AM_ber_79 »

Welk nut heeft het verder gaan op n discussie die bijna n jaar stil ligt? En dan op zo'n manier....
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik heb zelf veel gehad aan Christiane Beerlandt haar boeken. Heb wel even moeten leren om om alle hoofdletters en uitroeptekens heen te lezen, want die stelligheid irriteerde me. Maar toen ik daar om heen kon lezen vond ik het wel erg nuttig en herkenbaar wat ze schreef...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
marinth
ForumFan
Berichten: 340
Lid geworden op: wo okt 13, 2010 14:18

Bericht door marinth »

Frederique_ schreef:Ik heb zelf veel gehad aan Christiane Beerlandt haar boeken. Heb wel even moeten leren om om alle hoofdletters en uitroeptekens heen te lezen, want die stelligheid irriteerde me. Maar toen ik daar om heen kon lezen vond ik het wel erg nuttig en herkenbaar wat ze schreef...

Groetjes,

Frederique
Zeker heel nuttig om onder het kopje "verkrachting" te lezen welke "spirituele reden" ze heeft ontvangen uit haar "innerlijke wijsheidsbron" waarmee ze jou uit altruïsme wil leren (nadat je natuurlijk 60 euro hebt uitgegeven aan een kilo klinkklare onzin), wat jij -anders- had moeten denken, want dat had je niet verkracht geweest.
Het is er eentje die gelooft dat we alleen maar sterven omdat we denken dat we sterfelijk zijn.
De grootst mogelijke onzin en zelfontkenning en voor werkelijke elke aandoening heeft ze wel een onzinnige geestelijke "aanleiding" verzonnen maar wel even een apart boek schrijven over "dik zijn" omdat Christine zelf nl. aan morbide obesitas lijdt en daar maar niet vanaf komt...dus dik zijn is OK.

Het is gewoon te zot, dat je een oplichter bent ala, maar dan ook nog zon doorzichtige.

Dat jij en andere mensen erin trappen vind ik te bizar.

Onder het kopje transseksualiteit beweert ze overigens dat een geslachtsoperatie helemaal niet nodig is en dat transseksuelen lijden aan een dierlijke neiging van aantrekken en afstoten (zoals volgens haar de dynamiek is tussen de seksen)...

Net zon dynamiek dus, die zijzelf met de koekjestrommel en koelkast heeft....

Afbeelding

Vraag me af onder welke rol vet ze die "innerlijke wijsheidsbron" van haar heeft verstopt :wink: :wink:
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Re: De Nacht dat de Sterren Dansten

Bericht door Frederique_ »

Weet je, je kunt op twee manieren met dit soort boeken omgaan: je leest ze, je denkt bij het eerste-het-beste wat je niet zint "dit zint me niet" en vervolgens verketter je het. Je kunt ze ook lezen, om de hoofdletters, uitroeptekens, stelligheid heen. Je kunt kijken waar het je past, waar je er -wel- wat mee kunt. En daar dan wat mee doen. En waar je niets mee kunt leg je naast je neer, misschien kan een ander er wel wat mee?

Ik kon er wat mee. Ik heb een lijstje gemaakt met alle aandoeningen die ik me herinner vanaf het moment dat ik een heel klein jongentje was. De beschrijvingen van een paar aandoeningen pasten niet bij mij, de meeste echter wel. De paar die -toen- (2004) niet leken te passen, blijken -nu- (2012) veel beter te passen. Mijn conclusie, voor wat die waard is: soms kost het ook wel tijd om iets te accepteren.

Daarmee wil ik zeker niet zeggen dat werkelijk alles precies klopt wat er in dat boek staat. Wat ik alleen maar wil zeggen is dat -ik- er veel aan gehad heb, dat ik het vanuit mijn eigen ervaringen kan aanraden. En dat ik het jammer vindt dat jij het verkettert als iets wat absoluut waardeloos is.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
marinth
ForumFan
Berichten: 340
Lid geworden op: wo okt 13, 2010 14:18

Re: De Nacht dat de Sterren Dansten

Bericht door marinth »

Nou ja waardeloos waardeloos... je kunt beter een leuk sprookjesboek kopen ja... daar leer je meer van... of de Donald Duck zelfs...

Maar helemaal onschuldig zijn dit soort boeken niet.... ze worden vooral geraadpleegd door mensen die toch al wat problemen hebben of niet helemaal helder van geest zijn of realistisch kunnen denken.

Ik vraag me overigens wel af of Christine haar boek gaat updaten op het moment dat er een naam is voor die nieuwe onbekende ziekte die uitgebroken is in Afrika en de levens van jonge kinderen vraagt. Het zou wel handig zijn als het boek dan vertaald wordt in de plaatselijke taal aldaar... zo dat iedereen kennis kan nemen van die "waardevolle" informatie vanuit haar "innerlijke wijsheidsbron", en die kinderen weten wat ze hadden moeten denken om de ziekte te voorkomen.

Heel onschuldig dit soort boeken.
Ik heb verhalen gehoord van ouders die een ongeneeslijke ziekte kregen en waarvan de kinderen dit boek hadden gelezen en papa of mama kreeg natuurlijk de bladzijden van dit boek onder de neus gewreven.... en kinderen boos dat papa of mama maar niet wilde genezen... je hoeft immers alleen maar even anders na te denken.

En als je niet meer geloofd dat je sterfelijk bent, ga je ook niet meer dood.
Zo eenvoudig is de wereld nou.

En zo iemand verdedig jij lol!

Tip: sla het boek zomaar eens open bij een omschrijving van een andere aandoening... en bedenk je dan of je wat herkent in de omschreven oplossing! En wanneer niet direct, probeer het over een paar jaar nog eens :D
lol
Durf te wedden dat je er iets in herkent lol

het is gewoon in zowel letterlijke als figuurlijke zin een vette oplichtster.
Laatst gewijzigd door marinth op wo apr 04, 2012 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
gerdaatje
dagelijks aanwezig
Berichten: 195
Lid geworden op: zo apr 01, 2012 22:57

Re: De Nacht dat de Sterren Dansten

Bericht door gerdaatje »

Op Skepp is een heel topic aan de dame gewijd.
Zegt voldoende over haar.
Skepp.be
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Re: De Nacht dat de Sterren Dansten

Bericht door Frederique_ »

En als je niet meer geloofd dat je sterfelijk bent, ga je ook niet meer dood.
Zo eenvoudig is de wereld nou.
Dit heb ik nooit beweerd, volgens mij Christiane ook niet...
Tip: sla het boek zomaar eens open bij een omschrijving van een andere aandoening... en bedenk je dan of je wat herkent in de omschreven oplossing! En wanneer niet direct, probeer het over een paar jaar nog eens :D
lol
Durf te wedden dat je er iets in herkent lol
Dit heb ik geprobeerd, want in het begin was ik net zo cynisch als jij. Dit bleek niet zo te zijn voor de ziektes die ik at-random opzocht. En omgekeerd was het wel zo bij alle ziektes die ik in mijn jeugd, puberteit en vroege volwassenheid had. Vaak stond er ook (vrijwel) hetzelfde onder. Dat is geen bewijs, maar wel een goede aanwijzing dat het niet helemaal willekeurig is wat er onder staat.
Misschien ten overvloede: als jij er niet in wilt geloven is dat je goed recht. Ik kijk er anders tegenaan, ik zie haar niet als oplichtster.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
marinth
ForumFan
Berichten: 340
Lid geworden op: wo okt 13, 2010 14:18

Re: De Nacht dat de Sterren Dansten

Bericht door marinth »

Dat beweert ze wel hoor. In elk geval in haar boek "Leven"....
Je hoopt altijd toch dat mensen wat minder naïef zijn, maar helaas...je wilt ook ergens in geloven he?
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Re: De Nacht dat de Sterren Dansten

Bericht door Frederique_ »

Bedankt voor de tip, ik ga het boek lezen en kom er dan op terug.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
marinth
ForumFan
Berichten: 340
Lid geworden op: wo okt 13, 2010 14:18

Re: De Nacht dat de Sterren Dansten

Bericht door marinth »

Je hebt het boek geleend hoop ik ?
Heel "leuk" stukje over transseksualiteit staat er ook in want daar weet ze alles vanaf...natuurlijk...

Ik heb het boek weggegooid zo slecht vond ik het....

Gewoon in de pedaalemmer...

Gaan de folders van jehova getuigen ook in...op pagina 1 of 2wordt homoseksualiteit direct in verband gebracht met aardbevingen en overstromingen....
Hoppa prullebak in...

Hoop niet dat je het boek hebt gekocht...daar koopt ze dan weer taart en snoep van en ze is al zo dik, ondanks haar innerlijke wijsheidsbron lol
marinth
ForumFan
Berichten: 340
Lid geworden op: wo okt 13, 2010 14:18

Re: De Nacht dat de Sterren Dansten

Bericht door marinth »

Hoewel, als ze nog iets dikker wordt dan kan ze met die worstenvingertjes geen pen meer vasthouden en als dat zou betekenen dat ze hierna geen "boeken""meer schrijft, zou dat heel positief zijn :D
marinth
ForumFan
Berichten: 340
Lid geworden op: wo okt 13, 2010 14:18

Re: De Nacht dat de Sterren Dansten

Bericht door marinth »

Nog een opmerkelijk stukje:

'Het jodenras leeft vanuit slachtofferschap'
http://www2.hpdetijd.nl/2009-07-21/het- ... offerschap" onclick="window.open(this.href);return false;

Een opmerkelijk interview vandaag in Trouw. Volgens bestsellerauteur Christiane Beerlandt uit het Belgische Nazareth zijn alle oorzaken van ziekten psychisch. Zo wordt aids veroorzaakt door ‘twijfel aan je eigen meesterschap en aan je eigen kracht en immuniteit’. Dat is ook toepasbaar op huishoudelijke ongemakken. Een overstroming van een kelder betekent dat ‘dat oude zaken die opgeslagen liggen, mogen worden weggezuiverd’. Ook seksueel misbruik heeft zo’n bijzondere oorzaak. Slachtoffers daarvan hadden al zo’n trauma, maar zenden bewust of onbewust ‘verleidingsenergieën naar de dader uit.’ Zoiets geldt volgens haar ook voor de joden. Het ‘jodenras leeft vanuit slachtofferschap, met de energetische overtuiging dat het altijd achtervolgd zal worden, waardoor het de energie van achtervolging naar zich toe haalt.’ Ronny Naftaniel van het CIDI vindt deze theorie ‘buitengewoon smakeloos’.



Meneer Naftaniel, wat vindt u van deze analyse?
"Het is een moderne variant op een eeuwenoud thema. Dat het slachtofferschap en de vervolging joden overkomt omdat ze Jezus, de verzoening en de verlossing niet hebben geaccepteerd. Daardoor zouden de joden hun eigen ellende en lijdensgeschiedenis over zichzelf afroepen. Ik vind dat idee dat deze mevrouw beschrijft buitengewoon smakeloos.”

Zijn joden altijd slachtoffers?
"Het is een bekend idee dat vervolging komt door gedrag van het slachtoffer. Ik zou de joden niet in een slachtofferrol willen plaatsen. Na het ontstaan van de staat Israël is er toch wel het nodige veranderd."

Joden zouden altijd zwelgen in hun zelfmedelijden.
"Dat is een typisch vooroordeel. Ik denk juist dat het jodendom uitblinkt in optimisme en door te gaan. We zijn een van de volkeren die millennia van vervolging overleefd hebben en nog steeds bouwen aan cultuur en de samenleving."

De wereld is overigens nog lang niet af van Beerlandt. Ze is namelijk onsterfelijk, zegt ze.
Anja Kok
dagelijks aanwezig
Berichten: 237
Lid geworden op: zo sep 09, 2012 17:07
Locatie: Breda

Re: De Nacht dat de Sterren Dansten

Bericht door Anja Kok »

Ik denk dat elke medicus erkend dat er aan een ziekte ook een psychische factor verbonden is. Mensen als Christiane Beerland vergroten dit gegeven uit en blazen een simpel principe het op tot mega proporties. De rechtlijnigheid ervan, het fanatisme en extremistische aspect is zo oorverdovend dat het inderdaad moeilijk is het kaf van het koren te scheiden en het weer te zien binnen zijn ware proporties. Het begint met een kleine waarheid, die boodschap is op zich zinvol en zoals sektarisch denken eigen wordt dat absoluut en opgeblazen tot formaat wereldorde. Ik kan het weten want mijn broer is een bekend Goeroe van een bekende sekte.
Maar wat de schrijfster van dit boek betreft dat is geen goeroe slechts een lief en dromerig meisje die spiritueel wel iets aanvoelt, daar vol van is maar zich verliest binnen haar eigen droomsymboliek. Ze is nog jong, bedoeld het goed, heeft een leesbare verkoopbare stijl, en sluit aan bij een behoefte tot mystificatie voor een libelle doelgroep. En de vraag is natuurlijk of transgenders in dit geval wel die doelgroep zijn. Dat trans- zijn het onderwerp is wil nog niet zeggen dat het de doelgroep is. Eerlijk gezegd denk ik dat de meesten onder ons dromen best leuk vinden, maar dat uiteindelijk er meer behoefte is aan helderheid en eerlijkheid om te komen tot een zelfacceptatie in de realiteit van alledag.
Plaats reactie