Libido bij post-op Ts

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
EvaLvanE
ForumFan
Berichten: 343
Lid geworden op: ma jan 12, 2009 18:42
Locatie: Regio Breda
Contacteer:

Re: Libido bij post-op Ts

Bericht door EvaLvanE »

Jaimee schreef:Ik heb maar kort androcur geslikt, kort daarna heb ik mijn testikels chirurgisch laten verwijderen nog ver voor de srs
Wil je verklappen wie je bereid hebt gevonden om dat bij jou uit te voeren, Jaimee? Mag ook in een PM als je dat liever doet.
Tot nu toe vang ik bij elke uroloog in NL bot...
Erger u niet. Verwonder u slechts.
Jaimee
Eredivisie
Berichten: 620
Lid geworden op: vr dec 24, 2004 21:56
Locatie: Amsterdam

Re: Libido bij post-op Ts

Bericht door Jaimee »

Suzette schreef: Je zou eens om DHEA (Dehydroepiandrosteron) kunnen vragen. Schijnt het libido, enorm, op te peppen (geen persoonlijke ervaring). Mij is bekend dat als je erom vraagt het wel willen voorschrijven bij de VUA, of natuurlijk ook je huisarts. Recept kun je krijgen maar je moet het zelf betalen bij de apotheek. Zelf importeren kan goedkoper zijn. In de USA is het in de vrije verkoop, zie mr. Google die weet er meer van.

Een aanvulling,

Denk niet dat de hoeveelheid estadiolvaleraat (progynova) iets met je libido te maken heeft. Het lijkt mij wel een stevige dosis, ben je pas begonnen?
Transgenders die alleen oestradiol gebruiken (en dus geen testo remmers) blijft, of bijna, hun libido gelijk. Ook zij vervrouwelijken maar dan langzamer.

Verder vraag ik mij af waarom veel (dus niet allen) transseksuelen zo graag van hun libido af willen.

Bedankt voor de tip. Heb het opgeschreven en zal het de endocrinoloog voorleggen aankomende dinsdag.

Ik slik vanaf 2002/2003 estradiol. (4 mg) En de dosis is vanaf eind 2008 omhoog gegaan van 4 mg naar 6 mg. Dus nu 3,5 jaar. Ik ben al weer een hele tijd post-op dus nee, net begonnen ben ik niet.

Ik denk dat veel transseksuelen van hun libido af willen omdat ze voor de geslachtsoperatie dan nog een erectie kunnen krijgen. En dan is voor velen een nachtmerrie. Na de operatie is dat anders...
Jaimee
Eredivisie
Berichten: 620
Lid geworden op: vr dec 24, 2004 21:56
Locatie: Amsterdam

Re: Libido bij post-op Ts

Bericht door Jaimee »

EvaVanA schreef:
Jaimee schreef:Ik heb maar kort androcur geslikt, kort daarna heb ik mijn testikels chirurgisch laten verwijderen nog ver voor de srs
Wil je verklappen wie je bereid hebt gevonden om dat bij jou uit te voeren, Jaimee? Mag ook in een PM als je dat liever doet.
Tot nu toe vang ik bij elke uroloog in NL bot...
Die persoon is dood... :(

Als hij nog had geleefd had ik hem van harte aanbevolen. Hij deed misschien illegale procedures maar hij leverde heel goed werk af.

http://www.nu.nl/algemeen/1964786/hoge- ... aties.html" onclick="window.open(this.href);return false;

In de VS en Thailand zijn er genoeg legale artsen die de procedure voor weinig geld uitvoeren.
Gebruikersavatar
EvaLvanE
ForumFan
Berichten: 343
Lid geworden op: ma jan 12, 2009 18:42
Locatie: Regio Breda
Contacteer:

Re: Libido bij post-op Ts

Bericht door EvaLvanE »

Dank je wel, Jaimee. Jammer dat de man er niet meer is.
Vliegen is voor mij geen optie (claustrofobie), maar ik vind wel een oplossing ;)
Erger u niet. Verwonder u slechts.
Gebruikersavatar
Suzette
ff weer wat posten
Berichten: 62
Lid geworden op: zo jan 15, 2012 23:05
Locatie: Z.H.

Re: Libido bij post-op Ts

Bericht door Suzette »

Jaimee schreef: Bedankt voor de tip. Heb het opgeschreven en zal het de endocrinoloog voorleggen aankomende dinsdag.
Ik heb gehoord dat meerdere post-op transseksuelen een recept voorgeschreven kregen. Succes.
Jaimee schreef: Ik slik vanaf 2002/2003 estradiol. (4 mg) En de dosis is vanaf eind 2008 omhoog gegaan van 4 mg naar 6 mg. Dus nu 3,5 jaar. Ik ben al weer een hele tijd post-op dus nee, net begonnen ben ik niet.
Sorry, ik dacht door de dosis dat je pas begon. Het kan natuurlijk geen kwaad maar je kunt je afvragen of zo’n, hoge, dosis nog wel echt nodig is.
Jaimee schreef: Ik denk dat veel transseksuelen van hun libido af willen omdat ze voor de geslachtsoperatie dan nog een erectie kunnen krijgen. En dan is voor velen een nachtmerrie. Na de operatie is dat anders...
Mmm, een idee om er een draadje over op te starten.
Ook Wij houden van U

Suzette
pipa
Troll
Berichten: 309
Lid geworden op: zo nov 06, 2011 22:11

Re: Libido bij post-op Ts

Bericht door pipa »

Jaimee schreef:
Die persoon is dood... :(

Als hij nog had geleefd had ik hem van harte aanbevolen. Hij deed misschien illegale procedures maar hij leverde heel goed werk af.

http://www.nu.nl/algemeen/1964786/hoge- ... aties.html" onclick="window.open(this.href);return false;

.
O! Je kon er ook terecht om je vagina dicht te laten naaien, lees ik!

Zouden ze misschien TS klanten hebben gehad die eerst pre op hun testikels daar lieten verwijderen en post op hun neo vagina 'voor straf' dicht hebben laten naaien? ;-)

Ik ken idd 1 persoon die daar haar testikels middels een SM operatie heeft laten verwijderen....
"A person starts to live when he can live outside himself."
Albert Einstein
Jaimee
Eredivisie
Berichten: 620
Lid geworden op: vr dec 24, 2004 21:56
Locatie: Amsterdam

Re: Libido bij post-op Ts

Bericht door Jaimee »

Dat klopt. Dat deed hij ook. En nog veel meer fetish-operaties.
Maar dat heeft mij er niet van weerhouden om mijn testikels door hem te laten verwijderen.
Nogmaals: ik was in de tijd zo in paniek dat ik die testikels nog zelf had verwijderd.
En hij heeft ze keurig via 1 heel klein sneetje via de bestaande lijn van het scrotum verwijderd. Ook het hechtwerk was heel netjes.

Nooit spijt gehad van deze procedure. En dat hij toevallig naast gewone operaties ook fetish operaties deed, maakte mij niks uit.

Er viel een enorme last van mijn schouders na de operatie. De haartjes op mijn lichaam werden veel minder, die spierkracht nam af, lichamelijke libido werd gereduceerd tot bijna niks en mijn huid werd zachter en gladder. Mijn lichaam was in die tijd namelijk nog steeds aan het vermannelijken en door dat dat gestopt werd kon ik in alle rust mijn transitie doen.
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Re: Libido bij post-op Ts

Bericht door Mara »

Ik snap je volledig Jaimee....ik heb het gehate toen ik op eens begin mijn twenties begon erg te vermannelijken.... :x

groetjes

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Re: Libido bij post-op Ts

Bericht door Joanne »

Mijn libido is bijna nihil en ik voel me er prima bij. Alles beter dan voor mijn SRS.
marinth
ForumFan
Berichten: 340
Lid geworden op: wo okt 13, 2010 14:18

Re: Libido bij post-op Ts

Bericht door marinth »

Joanne schreef:Mijn libido is bijna nihil en ik voel me er prima bij. Alles beter dan voor mijn SRS.
Je zou eens natuurlijke progesterone creme kunnen proberen joanne... veel post ops in amerika gebruiken dat en heeft
een antidepressieve (kalmeert de zenuwen) en libidoverhogende werking...

Soms vraag ik me wel eens af of transen niet alles voor lief nemen omdat ze geen vergelijkingsmateriaal hebben
en beter niet gewend zijn,

Veel biovrouwen zijn erg bewust bezig met hun hormoonspiegels....
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Re: Libido bij post-op Ts

Bericht door Joanne »

Misschien heb je wel gelijk maar ik ervaar het voornamelijk als heerlijk rustig. Ik heb alleen maar ellende gehad door mijn hoge libido als man (nou ja man :) ) Een beetje meer zou ik inmiddels wel kunnen verdragen denk ik, dus ik zal het toch eens navragen. Ik werk bij het AMC en die hebben ook andrologen. Daar kan ik vast wel iemand vinden die me daar bij wil helpen. Wellicht kan ik nog iets betekenen voor onderzoek of zo.

Over die 6Mg estradiol bij Jaimee maak ik me wel zorgen. Een bijwerking bij langdurige overdosering is de vorm van goedaardige hersentumoren (als dat uberhaupt bestaat. Je gaat er immers net zo hard dood aan als ze te groot worden) Je zou het eens kunnen heroverwegen en een androloog raadplegen. Anne Lawrence een sexuologe uit America die er toch behoorlijk wat studie naar verricht heeft geeft aan dat 2 tot 4 mg per dag meer dan genoeg is als onderhoudsdosis. VU geeft standaard 2mg per dag.
marinth
ForumFan
Berichten: 340
Lid geworden op: wo okt 13, 2010 14:18

Re: Libido bij post-op Ts

Bericht door marinth »

Ja als vrouw een mannelijk libido hebben is natuurlijk vragen om problemen...maar dat betekent nog niet dat wij als transseksuelen het helemaal zonder libido zouden moeten doen... ik denk dat het eerder wenselijk is te proberen een vrouwelijk libido te bereiken...

Ik vraag me ook wel eens af of dat hoge aantal transseksuelen met een depressie niet iets met de hormonen te maken kan hebben.
Onze behandelaars zijn namelijk niet erg vooruitstrevend op dat vlak.


Let us see what these low progesterone infertility symptoms are:

* Weight gain especially over the belly area
* irregular periods
* Abnormally heavy flow during periods
* Low sexual drive
* Infertility
* Pain in breasts
* Mood swings
* General body pain
* Hot flashes
* Varying degrees of fatigue
* Irritability
* Cravings of a wide variety
* Depression
* Mental stress
* Onset of insomnia
* Lowered immune system
* Hampered intestinal health
* Uterine and breast cancer as a long term effect
* Several heart diseases
* Osteoporosis
* Increase in cholesterol levels
* The formation of fibroids
* Frequent bloating and occurrence of gas
* Indigestion
* Migraines and headaches
* Snoring
* Miscarriage in the early stages of pregnancy
* No ovulation
* Formation of ovarian cysts
* Lowered body temperature
* Cramping during menstruation
* Excess water retention
* Puffiness in cheeks
* Formation of acne and tremendously oily skin
* Feelings of anxiety
* Lack of concentration
* Memory loss
* Problems in urination
* Night sweating
* Thoughts of suicide and exhibiting suicidal tendencies
* Vaginal dryness
* Joint pain
* Onset of urinary tract infection
* Changes in appetite
* Inability to lose weight


What are the progesterone deficiency symptoms in a menopausal woman? Given below are some of them:

* Migraine headache
* Uterine fibroids
* Onset of premenstrual symptoms
* Formation of ovarian cysts
* Blood clots in body
* Severe back pain
* Pain in joints
* Hot flashes
* Excessive sweating
* Severe muscle pain
* Fatigue
* Lack of concentration
* Feeling depressed at all times
* Memory loss
* Constant irritation
* Lack of drive for sexual activity
* Disturbances in mood

Bedenk wel dat je natuurlijke progesterone moet gebruiken want progestins zijn ongezond en hebben niet de gunstige bijwerkingen die je wilt hebben.
het is een kwestie van voorzichtig proberen.

Oestrogenen die niet gebalanceerd worden met progesteron wordt een stresshormoon...Daarbij hebben alle vrouwen ook een beetje testosteron in hun lichaam...
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Re: Libido bij post-op Ts

Bericht door Mara »

Ik heb wel het nodige en juiste Progesteron ter beschikking en gebruik het ook....nie regelmatig maar ik zet me een spuit juist enkele dagen voordat ik iets afgesproken heb en ja, het werkt....

....okee, ik ben wel nie zo rattig als toen als kerel, maar het is wel un beetje hulp....maar als me iemand bevalt, die ook nog echt zin in mij heeft en zun best doet en dus de juiste knopjes weet te vinden, dan wor ik ook zonder stimulerende middelen uitermate rattig....het duurt alleen altijd un bepaalde tijd....en zomaar un quicky tussendoor kan ik gewoon vergeten....ik heb gewoon tijd nodig om in vaart te komen en dat lukt dus ook nie zo heel vaak....

....een a twee keer in de maand heb ik wel zin in wat te beleven onder de lakens, de rest van de maand moet ik het nie zo van hebben en mis ook echt niks....

groetjes uit Brembate

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
marinth
ForumFan
Berichten: 340
Lid geworden op: wo okt 13, 2010 14:18

Re: Libido bij post-op Ts

Bericht door marinth »

Interessant zeg Mara... weet je ook welke soort progesteron je gebruikt?
Fijn te horen dat het op jou een positieve uitwerking heeft...

Voor wat betreft het libido lijken wij erg op elkaar, als ik het zo lees. Van mij mag het nog wel een tandje hoger,
en een goede lover maakt bij mij ook het verschil.... ik kom niet in the mood als het alleen om seks gaat en als
er geen voorspel oid is...
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Re: Libido bij post-op Ts

Bericht door Joanne »

Het gaat er in mijn leven vooral om wat wenselijk voor MIJ is. Ik ben namelijk geen vrouw ik ben een omgebouwde kerel. En ik ben daarom ook niet te vergelijken met een bio vrouw. Ik kan prima sexen maar niet zonder enige voorbereiding of voorspel. En aangezien ik geen zin in one night stands heb blijft het voorlopig op handwerk en dat is in tien minuten bekeken voor een maandje of twee. Volgens mijn bio vriendinnen is dat toch echt heel vrouwelijk.

Als ik die lijst zie kan ik tig verschijnselen aanwijzen die ik heb maar ik begin er niet aan want zo vergelijk ik me ziek.

Spuiten zetten of smeren is allemaal zo'n gedoe. En goeie tongzoen doet veel meer :P
Plaats reactie