Waar zijn de mensen met vragen?

Wil je wat kwijt over travestie.org? Doe het dan hier.

Moderator: Moderators

Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Toen ik een jaar of tien geleden in conflict met mezelf kwam, ging ik op zoek naar informatie en ontdekte ik gelukkig Travestie.org. Het bestond toen een paar jaar, en werd bevolkt door mensen zoals ik, die ook op zoek waren naar antwoorden. De meesten waren wel verder dan ik -- niet zozeer in welke traject dan ook, hoewel dat voor een aantal wel zo was, maar wel in zichzelf begrijpen. De discussies die ik hier trof waren levendig, soms erg vel, soms zelfs hard aan toe. Hoewel wij allemaal verschillende wegen bewandelden, beseften wij meestal dat wij allemaal nog niet waren waar wij moesten zijn, en probeerden elkaar zo goed mogelijk te helpen. Hoe hard het soms ging, konden wij elkaar in de ogen kijken, en er ontstond zelfs vaak wederzijds respect tussen mensen die totaal andere visies hadden. Een enkele keer liep het uit de hand, maar via de chat, of via persoonlijk berichten of MSN of direkte kontakten, kwam het vaker goed dan dat het mis afliep. Ook ik heb meegedaan met de ruzies, en ook is het mij niet altijd gelukt om het met iedereen uiteindelijk goed te maken, en dat betreur ik.

Naarmate de tijd verliep, verminderden de vragen bij deze mensen, en langzaam maar zeker verdwenen de mensen van het eerste uur, terwijl nieuwe mensen hun plaats innamen.

Tegenwoordig, echter, lijkt het alsof heel weinig mensen met vragen lang hier blijven hangen. De mensen die wel blijven, geven mij soms de indruk dat ze denken dat ze alle antwoorden al hebben; niet meer zoekend, wel zeker van hun zaak, hun mening, hun waarheid. Dat is niet zo erg, ware het niet dat het lijkt alsof ze liever conflicten opzoeken, dan dat ze anderen helpen. Ze tonen weinig begrip voor anderen die niet direct ja en amen zeggen als ze hun eigen waarheid verkondigen. Voor elkaar maakt het niet zo veel uit dat ze soms figuurlijk op de vuist gaan met elkaar, maar het is niet echt sfeerbevorderend. En wanneer ze met hun felheid de nieuwelingen bejegenen, jagen zij ze vaak weg, in plaats van ze te helpen.

In plaats dat het forum een veilige haven biedt waar men rustig de tijd kan nemen om op zoek naar antwoorden te gaan, wordt het een slangenkuil waar elke blijk van onzekerheid of twijfel wordt beantwoordt door een giftige snauw van iemand die onder het mom van 'een spiegel voorhouden' of 'confronteren met de harde werkelijkheid' ze laat weten dat ze het helemaaaaaaaaaaaaaaaaaal niet begrijpen, en hier niet thuis horen. Dit geldt natuurlijk niet voor iedereen; een paar van de mensen die hier nog af en toe schrijven hebben weldegelijk vrede met zichzelf gevonden, en kunnen nu anderen helpen. Helaas worden ze soms overschreeuwd door anderen die, voor redenen die ik niet begrijp, het niet kan laten om de confrontatie met iedereen op te zoeken.

Het is spijtig dat men zo weinig wederzijds begrip en respect voor elkaar kan opbrengen, dat ze liever elkaar naar beneden halen, dan dat ze proberen elkaar omhoog te helpen. Het is spijtig dat men liever de zwaktes van elkaar probeert bloot te leggen, dan dat ze het beste van zichzelf laten zien. Het is spijtig dat men vergeten is waarom ze in eerst instantie op zoek gingen naar een plek zoals Travestie.org wilde zijn.

Op persoonlijke titel
If all else fails, buy new shoes
Chloe'tje
ForumFan

Bericht door Chloe'tje »

Weet niet of het een retorische vraag is.....Maar via internet zijn er zoveel meer bronnen beschikbaar dan 10 jaar geleden. Op het moment dat iemand iets niet bevalt, gaat ie ergens anders heen.

Ik denk dat dat de belangrijkste reden is waarom 'wij' steeds meer versplinterd raken. Er is volgens mij geen 'wij' en ook geen 'trans gemeenschap'. Er zijn kleine groepjes die iets met elkaar gemeen hebben en blijven klitten.

Persoonlijk leer ik zo langzamerhand alle trollen en frusto's te mijden. En dan bedoel ik de mensen die bewust hun frustraties op anderen botvieren om zichzelf te helpen. Afhankelijk van welk proces je doorloopt, zijn er genoeg beren op de weg die het je moeilijk kunnen maken dus alles wat niet absoluut nodig is laat ik vallen.

Dat is misschien niet eerlijk voor de mensen die zoveel moeite doen iets te regelen voor anderen, maar (zeker op internet) is het niet anders. Als je je serieus bezig houdt met iedereen die meent dat hun probleem het belangrijkst is, kom je niet meer toe aan jezelf.

Dus er zijn nog wat andere fora en een Facebook groepje waar ik kom. Sommigen nieuwere fora of nieuwsgroepen heb ik direkt weer gedropt toen bleek dat het virus ook daar toegeslagen had. Info heb ik niet zo veel meer nodig, maar als dat wel zo zou zijn, zijn er inmiddels genoeg bronnen. En voor de gezelligheid? Eerlijk gezegd vind ik transen niet zo gezellig, uitzonderingen daargelaten.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik denk dat Chloe de spijker op de kop slaat. Om voor mezelf te spreken, ik doe niet zoveel meer met fora, zeker niet als ik ergens mee zit, want ook ik heb geen zin meer in die oeverloze 'discussie' met mensen die menen de waarheid in pacht te hebben. Dat is niet voorbehouden aan dit forum overigens, maar meer een tijdsgeest. Mensen poneren makkelijker dan vroeger een vastgeroeste mening met de toevoeging op voorhand dat als je het er niet mee eens bent er iets aan je verstandelijke vermogens mankeert. Niet erg uitnodigend. Dat soort lieden van welk pluimage dan ook probeer ik zoveel mogelijk te vermijden en negeer ze als ze toch in mijn omgeving opduiken.

Irene
Kleine stapjes
Anitamichelle
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Anitamichelle »

Ik denk zelf dat de manier waarop we met elkaar hier omgaan daar ook debet aan zit.
Respect is iets wat je moet verdienen en niet kan afdwingen.
Wat voor de ene mens een waarheid en voldrongen feit is, kan voor de andere mens een onmogelijkheid zijn of een onbereikbaar iets.

Het feit dat we met zijn allen zo verschillend zijn en dat die verschillen soms onoverbrugbaar zijn bij sommigen is erg jammer.
Blijkbaar is voor sommige hun waarheid de enige en dat doet het forum geen goed en schrik menig startend forumlid af.

Bijkomend iets is ook dat er veel meer informatie op het internet beschikbaar.
Het leven is een geschenk.............alleen de verpakking had beter gekunt :-) Enjoy
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Anitamichelle schreef: Respect is iets wat je moet verdienen en niet kan afdwingen.
Ik heb altijd de mening gehad, dat respect iets is wat je normaliter elkaar geeft, totdat iemand het verspeelt.
joandelynn
Eredivisie

Bericht door joandelynn »

Tja, mag ik daar ook even een totaal falend beheer aan toevoegen?

Pas de laatste dagen zien we eindelijk weer eens een moderator af en toe ingrijpen hier, maar die heeft blijkbaar nog steeds niet in de gaten dat er gewoon weer mensen lopen te trollen die in het verleden al een ban te pakken hadden. Ironisch genoeg zijn het juist die trollen die weer een beetje leven pompen in dit zo goed als dode forum.

Ondertussen moeten mensen die toegang vragen tot de besloten groepen daar eeuwen op wachten en lopen spammers met 1 post op hun conto fetish en sex-sites te promoten in de vraag- en aanbod groep

Geen wonder dat mensen elders hun heil gaan zoeken... :roll:
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

De moderators hebben best wel in de gaten wat er aan de hand is en door wie, maar hebben zich terughoudend opgesteld tot nu toe voor weloverwogen redenen. Dat is altijd het beleid geweest.

Vwb de toegang tot de besloten groepen is dat inderdaad een punt van aandacht voor redenen van prive aarde voor de betrokkenen.

Vwb de posts in Vraag en Aanbod, is het het beleid van Travestie.org om "de verschillende facetten van travestie, transgenderisme en transseksualiteit te belichten. Een ieder kan het T* zijn op een andere wijze beleven. Daarom is het belangrijk om elkaar hierin te accepteren en respecteren. Wij streven dan ook naar respect onderling en van buitenaf. " Dat geldt ook voor mensen in de fetisj hoek. Vwb sex-sites, geldt dat ook tot op bepaalde hoogte en binnen bepaalde grenzen. Reken maar dat wij elke link naar een website bekijken en per geval beoordelen of het voor ons aanvaardbaar is. Wij zijn geen blauwkousen, maar hebben wel onze grenzen, maar wellicht kan het zijn dat ze ruimer zijn dan anderen dat wensen. Ook dat is altijd het beleid geweest.
joandelynn
Eredivisie

Bericht door joandelynn »

In de forum regels staat anders duidelijk "Geen reclame maken voor internetsites van welke aarde dan ook".

Lijkt me dat daar ook links naar sexshops onder vallen (vooral als de persoon in kwestie maar een post count van 1 heeft en dus duidelijk een site aan het spammen is).
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Alle forumregels hebben wij zelf opgesteld, en hebben wij altijd met flexibiliteit toegepast. Dat is dan het voordeel als je zelf een site beheert; je mag het volgens eigen inzicht doen, zonder verantwoording af te leggen behalve aan elkaar.

Wij nemen de verantwoordelijkheid voor onszelf. Laat anderen dat ook doen.
mireille
Eredivisie

Bericht door mireille »

Ook zonde is het verwijderen van oude artikelen (omdat de database zoveel geld koste ???) waar een schat van informatie verloren ging. Resteert alleen de zure gesprekken (vaak over de definitie van passabiliteit die niemand kon volgen...) tussen fundamentalistische transen die iedereen die geen GAB heeft gehad maar dom vinden. Zo, dat moest er even uit. :-?
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

mireille schreef:Ook zonde is het verwijderen van oude artikelen (omdat de database zoveel geld koste ???) waar een schat van informatie verloren ging. Resteert alleen de zure gesprekken (vaak over de definitie van passabiliteit die niemand kon volgen...) tussen fundamentalistische transen die iedereen die geen GAB heeft gehad maar dom vinden. Zo, dat moest er even uit. :-?
Volgens mij hebben wij grotendeels juist de oude zure gesprekken verwijderd, destijds, en niet de waardevolle discussies. Ik kan mij herinneren dat ik dagen lang de oude draden hebben doorgenomen om de ruzies te verwijderen in plaats van alles wat ouder dan zo veel was te verwijderen.

De oudste draden in dit forum dateren van 2003, en zijn er nog.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Re: Waar zijn de mensen met vragen?

Bericht door Frederique_ »

Als ik ook nog even mag reageren: ik merk aan mijzelf dat ik in de loop van de jaren rustiger geworden ben. Logisch ook: geen testosteron meer in mijn lichaam, meer vrede met mijn uiterlijk en met mijn lichaam, minder verplichte gesprekken met de trollen van de VU, langere tijd 24/7 als vrouw leven en vrede hebben met die situatie... Het maakt me rustiger dan ik in het verleden was (in ieder geval op T*-gebied). En ja, soms kan het er nog wel wat mee...

Maar als ik terugkijk dan heb ik wel veel aan dit forum gehad. Juist -omdat- ik mijn "absolute waarheden" hier kon posten. En daarbij in het ongelijk gesteld ben. Ik heb mijn "harde waarheden" moeten nuanceren. Heb moeten accepteren dat er soms een kern van waarheid zit in de standpunten die ik bevocht. En omgekeerd hebben mensen die ik bevocht moeten erkennen dat ook in mijn standpunten wel iets zit... Maar goed, om zover te komen kost het wel wat tijd. En strijd. Hier, op andere plekken op het internet, in mijzelf. En die tijd en strijd gun ik ook een ander...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Nou, ik kan het wel onderschrijven wat Frederique daar zegt...

....en Frederique, zie je wel....zo af en toe zijn we toch de zelfde mening over iets.... :wink:

Ook ik heb trouwens veel aan dit forum gehad en zo nu en dan ga ik hier ook nog iemand te woord staan via persoonlijk bericht of zo als iemand met vragen zit....

groetjes uit Fino Mornasco

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
gerdaatje
dagelijks aanwezig

Bericht door gerdaatje »

Hmm, ik ben weliswaar nieuw hier, maar veel vragen heb ik niet.
Zit 'en femme' met de laptop op schoot op de bank naast mijn meisje TV te kijken en even over 'n forum te bladeren.
Neu, niet echt vragen.
Anja Kok
dagelijks aanwezig

Bericht door Anja Kok »

Ik ben nieuw op de site en ik zit altijd boordevol vragen naar anderen en mezelf toe. en gelukkig heb ik ook wat antwoorden ten aanzien van de problemen die je kunt ontmoeten in het leven met genderdysforie en ook daarbuiten. Persoonlijk is voor mij genderdyforie de aanzet geweest tot een levenslang onderzoek naar mensen, hun motieven, beweegredenen op sociaal, emotioneel maatschappelijk en spiritueel gebied.
De huidige chirurgische mogelijkheden, als wel de cosmetische, spelen naar mijn idee een te grote rol binnen genderdysforie. Ik heb het gevoel dat het voor veel mensen het probleem verlegd en de beleving teveel stuurt. In de oudheid bestonden er ook transgenders, het probleem is zo uit als de weg naar Rome en komt in alle culturen voor. Het is een innerlijk probleem en ingrepen kunnen een gevolg daarvan zijn.
Het heeft te maken met hechting, met verwachting en nog veel meer.
Het toont aan dat de gezamenlijke werkelijkheid niet zo vast is als men geneigd is aan te nemen. Door het zijn van een transgender, travestiet of transsexueel ben je al voorbij grenzen en aangezien we nu eenmaal kuddedieren zijn volgt er paniek. En dan begint het grote zoeken, het zoeken naar visie. Visie ontstaat door de grenzen te zoeken en je angst voor de grenzeloosheid te overwinnen en verder te kijken, altijd weer verder te zien. De wil om hierin te groeien tot je dood aan toe. Dat is de positieve kant van het hebben van genderdysforie dat je een ruimer mens moet worden, Kun je niet genoeg groeien in liefde en begrip tot jezelf en anderen dan kan geen operatie je helpen. Naar mijn mening is genderdysforie op zichzelf al een vraag die de zin van het leven in al zijn facetten aanraakt. Niemand met dit probleem ontkomt aan een herwaardering van de realiteit en ook de eenzaamheid daarbinnen en confrontaties. Er ligt een vat vol verwarring tussen zijn en niet zijn en een ieder moet zijn grens trekken bij wat voor hem of haar een evenwichtig leven maakt. Want de totale grenzeloosheid is niet van deze wereld, we hebben dus een vorm nodig... maar ja, welke?
Plaats reactie