Openheid is besmettelijk?

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

dhiamara
ForumFan
Berichten: 489
Lid geworden op: ma dec 19, 2005 19:34
Locatie: Groningen (dorpje in groningen)

Bericht door dhiamara »

Rot hé Snoopy :( toon je liefde omdat je liefdezoekt dan krijg je het niet. Immers dan ben je bezig om te zoeken, niet om te geven van de hoeveelheid liefde die je in je hebt. :)

Dat is juist het knelpunt wat vaak speelt: We hebben "geleerd" om iets te geven en dan "in de verwachting" dat we iets terug ontvangen. Immers, ik geef jou iets en dan wil ik er wel wat voor terug.

Ook in de werksituatie die ik hiervoor beschreven heb is het regelmatig het geval dat ik mijn verwachting dat het dan rustig word vaak niet uitkomt :( behalve wanneer ik "onvoorwaardelijk" gaf. Dus zelf rustig ben geworden, zelf liefde voor mijzelf erken en zelf de angst, woede etc erken Vaak zag ik aan het einde van de dag pas wat er gebeurt was in het grote geheel.

Dus het feit dat degene niet reageert om juist datgene wat je uitstraalt is in wezen niet van belang. Misschien kan hij of zij dit weer doorgeven of bekijken op een ander moment of aan iemand anders.

Gaan we dit nu even toepassen op onze situatie.

Hoe vaak is het wel niet gezegd door de ouderen onder ons dat je jezelf moet zijn in jouw transitie of tijdens jouw eerste uitstapje als travestiet.
Bijvoorbeeld: Loop rechtop, toon wie je bent, wees zeker van je zelf, dan ontmoet je mensen die je tegemoet komen. Loop je krom, onzeker van jezelf, ben je bang voor commentaar, etc dan ontmoet je mensen die dit bevestigen door kritiek te leveren, je onzeker te maken enz.

Laatst nog zelf meegemaakt. Bracht als vrouw de kliko naar de weg en opdat moment kwam net een buurvrouw naar buiten. Eerste reactie was oeps maar direct daarna besloot ik mij zelfverzekerd te tonen en we hebben een heel leuk gesprek gehad buiten op straat. Later weer eens met haar gepraat maar toen was ik als man en ongevraagd gaf zij het volgende te kennen: Ik was eerst onzeker hoe ik je moest benaderen maar toen ik voelde dat je er zelf niets omgaf en zeker overkwam werd ik ook rustig en zekerder van mijzelf en kon ik kijken naar mijzelf hoe ik ermee om kon gaan. Moest ook wat vooroordelen van mijzelf bekijken en veranderen." :) :)
With Love and Lightness.

"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
princessi
daar ben ik weer
Berichten: 11
Lid geworden op: wo nov 09, 2011 6:20

Bericht door princessi »

We openen om gevaarlijk zijn! Mensen denken dat transseksualiteit is telepathisch doorgegeven! Dat is zo'n onzin in onze Rusland!
Als een persoon publiekelijk verklaart dat hij transseksueel is, kan het een boete krijgen voor indirecte kinderverkrachting!
In Rusland een puinhoop.
pipa
Troll
Berichten: 309
Lid geworden op: zo nov 06, 2011 22:11

Bericht door pipa »

AM_ber_79 schreef:
dhiamara schreef: "Wat je geeft krijg je terug"

Wat je terug krijgt is eigenlijk een bevestiging van jouw eigen gevoelens.
Vraag ik me toch af waarom mijn ex is vreemd gegaan tijdens onze relatie terwijl ik zo trouw en monogaam als de paus ben...
De paus is trouw aan god en sowieso monogaam omdat ie niet mag trouwen.

En je ex ging natuurlijk een relatie aan met een man, niet een geheime vrouw. Ze heeft helemaal gelijk dat ze vreemd ging en is er goed vanaf gekomen door niet bij jou te blijven.
Dan zat ze nu met een man in transitie c.q. vriendin ipv een mannelijke partner.
Anja Kok
dagelijks aanwezig
Berichten: 237
Lid geworden op: zo sep 09, 2012 17:07
Locatie: Breda

Re: Openheid is besmettelijk?

Bericht door Anja Kok »

Psychologisch bezien is het niet zo ingewikkeld wat er gebeurt als je je open stelt. Als jij je open stelt en de ander is bereid zich open te stellen om te ontvangen en te luisteren, dan hef je de, normale, sociale grenzen op. Dat de ander zich in reactie opent is puur een poging om het evenwicht te herstellen en weer gelijkwaardig te zijn.
Iets anders is het als mensen zich ongevraagd openen, het biecht effect heeft te maken met luisteren zonder oordeel, met je ego relatief kunnen maken ten opzichte van de ander. kortom gezegd komt dat door je absorberend vermogen.
Dit absorberend vermogen is ook de basis van de vrouwelijke energie en het zit ingebakken in het vrouwelijk rolpatroon. Vandaar dat vrouwen zichzelf eerder klein maken dan groot in taal en in gedrag, het is ook een seksueel model, passief, actief.
Kleding, etc is een middel om haar ego uit te drukken en hiervoor bevestiging te krijgen of zelfs af te dwingen via sexuele middelen die horen bij haar rol. Haar seksualiteit geeft haar macht voor haar ego, maar het is indirect. Ze zal bijna nooit direct zijn in haar ego zoals een man. Zo ja, dan is ze niet sexy. Waarom vinden veel mannen een dom blondje nog sexy? Elke vrouw is ergens een dom blondje en gebruikt dit ook om zichzelf te profileren.
KF2
is nieuw hier
Berichten: 7
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 8:46

Re: Openheid is besmettelijk?

Bericht door KF2 »

Ik denk dat dat komt doordat de mens een kuddedier is. Als één iets doet, volgen anderen vanzelf (meestal).
pipa
Troll
Berichten: 309
Lid geworden op: zo nov 06, 2011 22:11

Re: Openheid is besmettelijk?

Bericht door pipa »

KF2 schreef:Ik denk dat dat komt doordat de mens een kuddedier is. Als één iets doet, volgen anderen vanzelf (meestal).
Welnee....een diep in de kast zittende tv zal niet een openlijke tv 'volgen' hoor.

Sterker nog: er zijn heeeeeeeeeel erg weinig openlijke tv's en heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg veel, een grote kudde zelfs, kast tv's.
"A person starts to live when he can live outside himself."
Albert Einstein
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Openheid is besmettelijk?

Bericht door Irene »

Welnee....een diep in de kast zittende tv zal niet een openlijke tv 'volgen' hoor.

Sterker nog: er zijn heeeeeeeeeel erg weinig openlijke tv's en heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg veel, een grote kudde zelfs, kast tv's.
Dat lijkt me nogal logisch, als je kan leven met af en toe omkleden, waarom zou je dan in vredesnaam uit de kast komen, met alle mogelijke consequenties van dien.

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Joyy
Forumdiva
Berichten: 1198
Lid geworden op: di feb 26, 2008 0:44
Locatie: Eindhoven

Re: Openheid is besmettelijk?

Bericht door Joyy »

mm, om te ervaren dat er meer zou kunnen zijn buiten die kast?

Lijkt me anders zo eenzaam:)
Riminie
daar ben ik weer
Berichten: 17
Lid geworden op: zo okt 10, 2010 16:25
Locatie: Nederland

Re: Openheid is besmettelijk?

Bericht door Riminie »

Hoi allemaal,ik schrijf normaal niet zo veel op het forum,ik ben meer een lezer met dien verstande dat ik graag leer van andermans ervaringen,maar hier wil ik toch graag een reactie op geven.Ik zit al mijn hele leven met het probleem dat ik niet aanvaard werd hoe en wat ik was,waardoor ik mezelf ook ben gaan verloochenen met alle nare gevolgen van dien.Maar sinds ik open ben tegenover mezelf is er een wereld vaar me opengegaan,mede doordat ik dit forum heb leren kennen en heb geleerde mezelf te zijn.Sinds kort ben ik verhuisd naar een andere plaats waar ze mij niet kenden,maar waar ik volledig kan leven als de vrouw die ik wil zijn.Ik wordt hier ook volledig aanvaard als vrouw en niemand kijkt raar op als ik hier over straat ga,er wordt normaal tegen me gepraat en geen rare opmerkingen gemaakt,met andere woorden, ik kan hier zijn wie ik ben..dat is ook een soort van openheid,maar dan tegenover jezelf.Ik heb het gevoel dat ik na 65 jaar pas ben gaan leven.Ik ben er zeer gelukkig mee en ik hoop voor iedereen dat ze dat ook mogen ervaren. dat wilde ik even kwijt.
beter half heel goed dan helemaal verkeerd
Bea-Smit.
Forumdiva
Berichten: 1131
Lid geworden op: za mar 12, 2005 23:09
Locatie: zuidoostdrenthe

Re: Openheid is besmettelijk?

Bericht door Bea-Smit. »

JA Reminie, je hebt gelijk, als je verhuist en op je nieuwe adres het leven gaat leiden wat jezelf wilt, geeft dat een heel rustig gevoel. Ook omdat de mensen daar je eerdere leven niet kennen en dat ook niet kunnen vergelijken, heb jij de rust gekregen die je graag wilt. Veel plezier in je nieuwe leven.

En het is zo dat sommige kast T's wel naar buiten willen maar niet durven. Het is dan ook leuk om iemand mee te nemen de stad in, die er nog nooit is geweest in de gedaante die ze zelf graag willen. De reactie achteraf is zo ontspannend.
Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Openheid is besmettelijk?

Bericht door Irene »

Een keertje gaan winkelen is wel iets anders dan uit de kast komen.
(volgens mijn definitie dan toch)

Irene
Kleine stapjes
gerdaatje
dagelijks aanwezig
Berichten: 195
Lid geworden op: zo apr 01, 2012 22:57

Re: Openheid is besmettelijk?

Bericht door gerdaatje »

Eensch.
pipa
Troll
Berichten: 309
Lid geworden op: zo nov 06, 2011 22:11

Re: Openheid is besmettelijk?

Bericht door pipa »

Joyy schreef:mm, om te ervaren dat er meer zou kunnen zijn buiten die kast?

Lijkt me anders zo eenzaam:)
Net zo eenzaam als een wannabe TS zijn (die het hoogste woord voert....)
"A person starts to live when he can live outside himself."
Albert Einstein
Riminie
daar ben ik weer
Berichten: 17
Lid geworden op: zo okt 10, 2010 16:25
Locatie: Nederland

Re: Openheid is besmettelijk?

Bericht door Riminie »

Hoi allemaal,om verder te gaan met mijn verhaal,ik denk dat er geen eenzamer mensen zijn al T,s die in de kast zitten en er niet uit durven komen.Meestal stuit je op een hoop onbegrip,om nog maar niet te spreken van schaamte van andere mensen,""gewone mensen""om naast je te willen lopen,laat staan met je de stad mee in willen gaan.De hele materie heeft me 2 huwelijken gekost omdat de wederhelft niets meer met me te maken wilde hebben.Dan wil je wel in de kast en de eenzaamheid slaat dan toe,totdat je ontdekt dat je eigenlijk niet alleen bent en dat er zoveel mensen zijn als jij.Een groot ding in deze is leren jezelf te leren waarderen en open tegenover jezelf te durven zijn,dan wordt het leven voor jezelf al een stuk prettiger,maar dat moet je leren,is niet altijd even gemakkelijk.Maar als je zover bent ga je echt wel aangenamer leven.
Dat wilde ik nog even kwijt.
beter half heel goed dan helemaal verkeerd
Sandra

Re: Openheid is besmettelijk?

Bericht door Sandra »

Hallo Riminie
Uit jouw uitleg begrijp ik dat je pas op latere leeftijd "echt" gelukkig bent geworden. Wat ik me afvraag is, hoe heb je dat opgelost met familie enof eventuele kinderen? Heb je ze ingelicht of juist niet? Zie je ze nog en in welke hoedanigheid? Hoe ver kan men op een "verstandige" manier open zijn?
Ik wil graag proberen iets van je te leren, ik heb zelf ook al veel verloren.
Plaats reactie