STELLING: Lees & Reageer ! !

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Lana
ff weer wat posten

STELLING: Lees & Reageer ! !

Bericht door Lana »

Dameskleding is soms lastig en ongemakkelijk, maar o zo zalig om te dragen . . . . . . . . . . . ?!
zo ik ben klaar met die forum
Chieftac
daar ben ik weer

Re: STELLING: Lees & Reageer ! !

Bericht door Chieftac »

Inderdaad! :wink:
NathalieTV
ff weer wat posten

Bericht door NathalieTV »

Haha. Amen to that. Lastig en zalig is het absoluut tegelijkertijd. De discussie waarom vind ik ook nog wel interessant :) Lastig: de vele frutseltjes en dingetjes, knopen die andersom zitten dan bij mannen kleding (heb ik erg aan moeten wennen!) en tel daar de frustratie bij op dat niet alles wat je graag wil hebben je goed past. Maar tegelijkertijd is het zo fijn. De stoffen die gebruikt worden vind ik zachter op de huid, er zit over het algemeen meer vorm in vrouwenkleding dan in mannenkleding...het is niet alleen rechte lijnen snap je. Ik persoonlijk houd wel van kleur, leuke printjes, en dat zie je veel meer terug in dameskleding. En niet de vergeten het geeft steeds toch weer een soort van bevrijdend gevoel. Ik denk dat voor 'ons' een erg belangrijk aspect is.
Bea-Smit.
Forumdiva

Bericht door Bea-Smit. »

Nu ik heb er geen enkel probleem mee. Maar als je kijkt hoeveel verschil er zit in de vrouwen, ja dan is het zo dat je toch elk kledingstuk moet passen. Soms heb ik wel dat ik vaak iets heel moois zie maar het is dan te klein, omdat het voor de slanke dames gemaakt wordt. Maar als ik iets nieuws wil wel dan vindt ik ook altijd wel iets van mijn gaarding. Zelfs schoenen en laarzen zijn nu in mijn maat (44) ruim voorradig. Maar helaas is het wel zo dat je het moet passen en dat geeft via internet toch te vaak problemen. Ik heb de ervaring dat het in geen enkele winkel problemen heeft gegeven.
Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
NathalieTV
ff weer wat posten

Je moet inderdaad alles echt passen. En internet shoppen is voor discretie erg handig en voor de beginneling een absolute uitkomst, maar het is ook stront vervelend want de helft ziet er niet uit als op het plaatje van de website. Heb vorig weekend een eerste shop voor dames kleding ervaring gehad in Arnhem. Helaas niet en-femme want dat durfde ik nog niet, wel met wat oog make-up op overigens. Heb gewoon lekker voor mezelf sjaaltjes gekocht, wat sieraden en ook nog wat kleding gepast. Er werd gelukkig inderdaad niks vreemds van gezegd, slechts een enkele wenkbrauw die werd opgetrokken maar daar kan ik wel tegen.
Lana
ff weer wat posten

Bericht door Lana »

Ik loop nu sinds heel kort lekker bijna constant rond in mijn dameskleding in huis. Het hele gezin vindt het prima, geen enkel probleem. Ik mag lekker mijzelf zijn. Maar af en toe moet je ook wel eens eens naar de toilet, ik ben dan toch wel iets langer bezig om alles weer netjes terug te doen. Dus niet die spijkerbroek ophalen en gaan, maar nu toch echt dat vervelende ding wegwerken, broekje weer omhoog zo dat er niets terugflubbert, panties strak eroverheen. Evt correctie jurkje netjes stak naar beneden en dat je jurkje of rokje weer netjes doen. Het hoort erbij en ik voel mij alleen maar meer vrouw hierdoor, maar even snel naar de toilet is er niet meer bij. En ik heb jurkjes en truitjes met van die leuke ophangbandjes. Die willen dus altijd zichtbaar zijn bij mij, ik ze weer terugstoppen, nee dat willen ze niet. Nou ja tegen dit soort dingetjes loop je aan. Ik wilde ze er al afknippen maar mijn vrouw vond het een slecht idee. . hahaha Maar O, wat ben ik blij dat ik compleet vrouw mag zijn ! Ik zit al heel stiekem aan vervolgstappen te denken . . . (oestrogeen) sttt niet verder vertellen !
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Leuk dat je je zo lekker ontwikkeld Dana.

Even reageren op de stelling:

Ik vind dameskleding gewoon echt prettiger dragen, het is ook gemakkelijker passende kleding te vinden voor mij. Ik vind het dus niet lastig en ongemakkelijk.
Kleine stapjes
veronique02
dagelijks aanwezig

Bericht door veronique02 »

Hoi lana ,
Dit is inderdaad soms lastig maar o zo prettig dragen mijn garderobe ben ik nog aan het vervolledigen moet soms een beetje wachten tot het terug is uit de was
soms ondervind ik pijn in de knieen als ik in salon zit met pumps aan ,nu heb ik mijn oranje jeans met witte pumps en een wit met oranje strepen truitje aan
voel me daar geweldig in

Liefs Veronique
NathalieTV
ff weer wat posten

Lana schreef:Ik loop nu sinds heel kort lekker bijna constant rond in mijn dameskleding in huis. Het hele gezin vindt het prima, geen enkel probleem. Ik mag lekker mijzelf zijn. Maar af en toe moet je ook wel eens eens naar de toilet, ik ben dan toch wel iets langer bezig om alles weer netjes terug te doen. Dus niet die spijkerbroek ophalen en gaan, maar nu toch echt dat vervelende ding wegwerken, broekje weer omhoog zo dat er niets terugflubbert, panties strak eroverheen. Evt correctie jurkje netjes stak naar beneden en dat je jurkje of rokje weer netjes doen. Het hoort erbij en ik voel mij alleen maar meer vrouw hierdoor, maar even snel naar de toilet is er niet meer bij. En ik heb jurkjes en truitjes met van die leuke ophangbandjes. Die willen dus altijd zichtbaar zijn bij mij, ik ze weer terugstoppen, nee dat willen ze niet. Nou ja tegen dit soort dingetjes loop je aan. Ik wilde ze er al afknippen maar mijn vrouw vond het een slecht idee. . hahaha Maar O, wat ben ik blij dat ik compleet vrouw mag zijn ! Ik zit al heel stiekem aan vervolgstappen te denken . . . (oestrogeen) sttt niet verder vertellen !
Ik vertel niks door hoor :wink: Ik kan zwijgen als 10 graven tegelijk.

En fijn dat je thuis constant lekker jezelf kan zijn zeg! Super duper fijn voor je.
Sandy
dagelijks aanwezig

Bericht door Sandy »

Er zijn erg veel fijne stoffen waar dames-kleding van wordt gemaakt, die meer om je heen 'zweven'. Die hebben echter ook een nadeel: ze zijn heel wat minder sterk dan de vaak robuustere stoffen van de heren-kleding. Ik moet bijvoorbeeld erg oppassen met de pootjes van mijn kat.

Naar mijn mening heeft dames-kleding niet een betere pasvorm dan heren-kleding. Het is wel zo (vind ik) dat dames-kleding sneller getailleerd is, terwijl je bij heren-kleding daarvoor in de dure merken komt (mijn overhemden van Gianfranco Ferre en Roberto Cavalli bijvoorbeeld zijn echt geen 'rechte zakken').

Wat ik ook fijn vind is dat er zoveel is. Soms vind je voor een paar euro al de leukste dingetjes, bijvoorbeeld op braderieën of rekken voor de ingang van een winkel. En dan het snuffelen bij alle kettingen, oorbellen, horloges, armbanden, make-up, enzovoort. Heerlijk!

Ik had verleden week donderdag mijn eerste shop-ervaring: gewoon als man ben ik dames-schoenen gaan kopen. En dat was tof! De verkoper en verkoopster vonden het ontzettend leuk en wilden van alles weten. Ik vertelde dat de schoenen bedoeld waren voor de glamour party van Mariposa op 9 maart, en ik moest beloven een foto te mailen van mijn complete outfit. Zo leuk :D

En wat betreft de extra frutseltjes aan dames-kleding: die zijn strontvervelend, maar tegelijk o zo leuk!

Als alle mannen zouden weten wat ze missen door geen vrouw te zijn zou er geen man meer overblijven :lol:

Liefs, Sandy
Lana
ff weer wat posten

Bericht door Lana »

Als alle mannen zouden weten wat ze missen door geen vrouw te zijn zou er geen man meer overblijven
Hahaha leuk ! De wereld zou er een stuk mooier uit gaan zien. En ik denk ook liever ! Zodra ik terug ben in 'man' ben ik harder en minder flexibel merk ik.
Maar als ik je bericht zo lees heb ik wel erggg veel zin in om met je te gaan shoppen ! G e z e l l i g g g g ! ! ! (en dan tussen het shoppen door even lekker
tutten bij een koffie'tje of een thee'tje met een appelgebakje . . of een lekker wit wijntje ) Wat hebben wij dames toch een geluk dat we zo zijn ! !
Anja Kok
dagelijks aanwezig

Bericht door Anja Kok »

De stoffen, kleuren, accessoires als schoenen, tassen, sieraden en de juiste make up geven je zoveel expressie mogelijkheden voor je gevoelens, dat is niet met mannenkleding uit te drukken. Toch is de perfecte pasvorm nog wel eens moeilijk, want ik heb nu eenmaal niet helemaal een vrouwelijk figuur. Met foundation kom je een heel eind, maar met zelf kleren maken nog verder. Want dan kan je al in je patroon correcties doorvoeren die je zwakkere kanten maskeren. Vandaar dat ik nu eindelijk zelf een naaicursus op maat krijg van mijn partner. Mijn eerste werkstuk wordt het beroemde zwarte basisjurkje, van daar uit kun je bijna alles maken zegt mijn partner. Reuze spannend dus.

Anja
NathalieTV
ff weer wat posten

Sandy schreef:
Ik had verleden week donderdag mijn eerste shop-ervaring: gewoon als man ben ik dames-schoenen gaan kopen. En dat was tof! De verkoper en verkoopster vonden het ontzettend leuk en wilden van alles weten. Ik vertelde dat de schoenen bedoeld waren voor de glamour party van Mariposa op 9 maart, en ik moest beloven een foto te mailen van mijn complete outfit. Zo leuk :D

Liefs, Sandy
Wow wat leuk Sandy. Moet je vast een geweldig gevoel hebben gegeven, zo een geweldige eerste shop ervaring :) Gefeliciteerd voor het durven. Zelf hoop ik over een maand ofzo uitgebreid voor lente garderobe te shoppen samen met mijn ma. Sp an ne nd!
Lana
ff weer wat posten

Bericht door Lana »

Hoe kunnen we erachter komen op een veilige manier -omdat de boze buitenwereld mee kan lezen- waar we ongeveer wonen ? Misschien is het leuk voor mensen die bij elkaar in de buurt wonen af en toe gezamelijk te shoppen als vrouw of als man ? (off-topic, ik weet het)
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Je zou een oproepje kunnen doen en dan vragen om per pb te reageren
Kleine stapjes
Plaats reactie