Flash & Go IPL

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
andrea66
daar ben ik weer
Berichten: 16
Lid geworden op: ma sep 08, 2008 18:30
Locatie: Spijkenisse

Flash & Go IPL

Bericht door andrea66 »

Hi Dames,

Ik heh even een vraagje.
Ik krijg genoeg van het scheren en nu ben ik aan het twijfelen of ik wel of niet de Flash & Go van Silk'n zal aanschaffen.
Het lijkt me fijn om me voor altijd niet meer te hoeven scheren, maar werkt dat apparaat dan wel zoals ze doen beloven?
Eens in de 2 weken het lichaamsdeel behandelen en de haren komen na verloop van tijd niet meer terug. Dit lijkt te mooi om waar te zijn.
Daarom deze vraag.
Zijn er onders ons die zo'n apparaat hebben aangeschaft en wat is jullie ervaring.


Hoor het graag van jullie

lieve groet,

Andrea
Wees jezelf, heb maling aan een ander!!
Bea-Smit.
Forumdiva
Berichten: 1131
Lid geworden op: za mar 12, 2005 23:09
Locatie: zuidoostdrenthe

Re: Flash & Go IPL

Bericht door Bea-Smit. »

ten eerste werkt het apparaat waarschijnlijk niet op lichte haren. en ja er zullen haren verdwijnen, maar er komen daaarna anderen terug. Je zult na verloop van jaren de donkere haren kwijt zijn, maar de lichte blijven wel zitten. Dus zal je als jij je kleur haar hebt zoals op de foto!! Er geen probaat bij hebben.
2de als je geen hormonen gebruikt zal het haar waarschijnlijk toch erg moeilijk te verwijderen zijn, omdat je mannelijk hormonen dit weer aan gaan maken.

Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Kiara
ff weer wat posten
Berichten: 53
Lid geworden op: di feb 28, 2012 21:11
Locatie: Regio Deventer

Re: Flash & Go IPL

Bericht door Kiara »

Hoi Andrea,

Ik ga nu voor bijna een jaar naar een IPL salon, en natuurlijk heb ik ook na gevraagd of zo een apparaat werkt.
het lijkt logisch dat ze zeggen van niet, maar de argumenten zijn steek houdend.
de flits is niet sterk genoeg en het lampje moet vaak vervangen worden.
daarnaast kan onzorgvuldig gebruik tot (mogelijk) kanker leiden.

Mijn advies, ga naar een IPL salon.
kost mischien iets meer, is wel zekerder (voor oksels bijv. is het in Deventer 40 euro per behandeling, bij redelijk donker haar op lichtste stand ongeveer 15 behandelingen)
maar daarna is het wel permanent weg.
property, person, proud
Gebruikersavatar
andrea66
daar ben ik weer
Berichten: 16
Lid geworden op: ma sep 08, 2008 18:30
Locatie: Spijkenisse

Re: Flash & Go IPL

Bericht door andrea66 »

Meiden,

Dank jullie wel voor jullie antwoorden.
Ik was al sceptisch, en nu weet ik het gewoon zeker, dat ik zo'n apparaat dus niet koop.
Klara, jou tip ga ik opvolgen.
Ik ga lekker naar een salon, daar zijn ze opgeleid om deze behandelingen te doen.
En dit zal ook wel wat kosten, maar dan heb ik wel de zekerheid dat de haren permanent weg zijn.

Nogmaals bedankt.

lieve groet,

andrea
Wees jezelf, heb maling aan een ander!!
Bea-Smit.
Forumdiva
Berichten: 1131
Lid geworden op: za mar 12, 2005 23:09
Locatie: zuidoostdrenthe

Re: Flash & Go IPL

Bericht door Bea-Smit. »

Andrea, meid geweldig dat je naar een salon gaat. Nu is het zo dat sommige verzekeringen iets vergoeden. Alleen vergoeden ze dan wel de duurdere salons. Misschien handig om dit na te kijken en dan een gedeelte in de duurdere salon te doen en de rest in een goedkopere salon.

Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Gebruikersavatar
andrea66
daar ben ik weer
Berichten: 16
Lid geworden op: ma sep 08, 2008 18:30
Locatie: Spijkenisse

Re: Flash & Go IPL

Bericht door andrea66 »

Hi Bea,

Bedankt voor je advies.
Dit zal ik zeker gaan uitzoeken.
Alles is meegenomen in deze tijd van crisis.


Lieve groet,

Andrea
Wees jezelf, heb maling aan een ander!!
Kay
daar ben ik weer
Berichten: 13
Lid geworden op: do mei 16, 2013 20:40

Re: Flash & Go IPL

Bericht door Kay »

Hoi Andrea,

Ik wil ook van mn gezichtshaar af en heb zo'n flash en go apparaat aangeschaft (weet niet meer het type maar was een sjieke van philips van ongeveer 500 euro).
In de handleiding zie je pas staan dat het NIET geschikt is voor het gezichthaar voor mannen.
Ik heb geen risico genomen en het ding daarom geretourneerd. Beetje jammer dat dat stukje informatie alleen in de handleiding te vinden is. :(

Ik epileer mn gezicht handmatig. Ben benieuwd of dat helpt zo'n salon behandeling (als je geen hormonen neemt).
Gebruikersavatar
Sandy
dagelijks aanwezig
Berichten: 94
Lid geworden op: di dec 11, 2012 15:50
Locatie: Almere

Re: Flash & Go IPL

Bericht door Sandy »

Dat is niet helemaal eerlijk tegenover Philips, omdat met een klein beetje zoeken wel degelijk op hun website te vinden is dat de Lumea niet geschikt voor voor de mannen-baard. Zie hier: http://www.philips.nl/c/ontharing/lumea ... upport#rdy" onclick="window.open(this.href);return false;

Zelfs de Lumea speciaal voor mannen is niet geschikt voor het gezicht:
http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/cpin ... GB&slg=ENG" onclick="window.open(this.href);return false;

Een beetje onderzoek doen op internet leert dat geen een fabrikant aangeeft dat zijn apparaat geschikt is voor het gezicht.

Overigens geeft ook iedere salon andere informatie. Bij eentje in Amsterdam zou ik zo'n 20 behandelingen nodig hebben van 150 euro per keer. Eentje in Almere gaf aan dat het verwijderen van de volledige baard alleen mogelijk is in combinatie met hormoon-gebruik. Waar ik afgelopen zaterdag mijn eerste behandeling heb gehad zegt mij van mijn baard af te kunnen helpen in 8-10 behandelingen voor 50 euro per keer.
Ik denk dat het altijd afwachten is hoe het gaat.

Liefs, Sandy
Bea-Smit.
Forumdiva
Berichten: 1131
Lid geworden op: za mar 12, 2005 23:09
Locatie: zuidoostdrenthe

Re: Flash & Go IPL

Bericht door Bea-Smit. »

Hoi SAndy,
nu vergeet het dat je baard volledig verdwijnt. Als alles zwart haar is dan gaat het meeste weg maar helaas der zitten altijd vervelende haartjes tussen. Maar als de helft definitief verdwijnt is dat al meegenomen.
Bij mij is die helft ongeveer weg, maar na 3 jaar komen er toch nog weer donkere haren terug. Ik weet van iemand die al meer dan 20 jaar bezig is, met al middelen maar die heeft nog steeds haartjes op de kin . Uiteraard is het beste om voor de baardgroei te beginnen maar ja dat wisten we toen nog niet. Jammer genoeg.

Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Gebruikersavatar
Sandy
dagelijks aanwezig
Berichten: 94
Lid geworden op: di dec 11, 2012 15:50
Locatie: Almere

Re: Flash & Go IPL

Bericht door Sandy »

Hoi Bea,

Wat dat betreft zijn de merken van thuis-apparaten eerlijker dan veel van de salons: (vrijwel) alle merken geven zelf al aan dat IPL zorgt voor een haar-vermindering, maar dat het definitief verwijderen niet zal gebeuren. De meeste salons waar ik contact mee heb gehad of heb gevonden op internet beweren echter wel een definitieve haar-verwijdering te kunnen bereiken. Sommige zijn wel eerlijker en zeggen dat na de grote verwijdering (6-10 sessies) het voor de rest van je leven bijgehouden moet worden met 1 a 2 sessies per jaar.

Het merk Rio beweert dat hun laser-apparaten in tegenstelling tot hun IPL-apparaten wel een definitief resultaat geven.

Mijn eerste behandeling is nu ruim 2 weken geleden, en ik zie duidelijk resultaat: mijn kin is nog net zo behaard als voor de behandeling, maar voor de rest bestaat mijn baard nu uit vlekken/plukken (stukjes waar veel minder terug groeit en stukjes war weinig verbetering is).
Over een kleine 2 weken is mijn volgende behandeling :D

Liefs, Sandy
Kay
daar ben ik weer
Berichten: 13
Lid geworden op: do mei 16, 2013 20:40

Re: Flash & Go IPL

Bericht door Kay »

Er is ook een verschil in lasertechniek las ik, waar de meest voorkomende zijn Sopranolaser of diode laser. Ik heb begrepen dat de diodelaser beter werkt (en pijnlijker is).. IPL is volgens mij de mildste vorm van ontharen via licht. Toch ?
Gebruikersavatar
Sandy
dagelijks aanwezig
Berichten: 94
Lid geworden op: di dec 11, 2012 15:50
Locatie: Almere

Re: Flash & Go IPL

Bericht door Sandy »

IPL kan je zo pijnlijk maken als je zelf wilt.
Bij mij was de volgens de fabrikant aanbevolen sterkte van de flits '20'. Daarbij voelde ik heel weinig, dus heb de sterkte wat omhoog laten zetten (met de achterliggende gedachte dat het dan ook effectiever zou zijn). Uiteindelijk is het standje '28' geworden. Dat was best pijnlijk, maar het de benadeling van mijn hele gezicht en hals duurt maar een kwartiertje, dus dat is wel vol te houden.

Liefs, Sandy
pipa
Troll
Berichten: 309
Lid geworden op: zo nov 06, 2011 22:11

Re: Flash & Go IPL

Bericht door pipa »

Kiara schreef:.
daarnaast kan onzorgvuldig gebruik tot (mogelijk) kanker leiden.
.
Dit hoor ik echt voor het eerst. Hebben ze je dat in die salon verteld?

Of bedoel je http://iplandlaserdamagesupport.prophpbb.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Daar rept niemand over kanker maar wel over andere bijwerkingen/nare gevolgen.
"A person starts to live when he can live outside himself."
Albert Einstein
Plaats reactie