erdic borstvergrotende middelen

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Maanden terug is er bij de VPRO, in het programma Zembla op een vrijdagavond iets over hormonen geweest. Daarin kwamen o.a. bodybuilders die illegale middelen gebruiken voor een zo gespierd mogelijk lichaam. Plus hun leveranciers.

Zat daar geen bruikbare informatie voor je, Isabelle? Ik weet alleen niet meer welke datum. Zal wel ergens in de zomer van 2002 geweest zijn.

Groetjes, Joost
Gebruikersavatar
Isabelle Raulin dAymeries
dagelijks aanwezig
Berichten: 230
Lid geworden op: za aug 31, 2002 14:33
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Isabelle Raulin dAymeries »

Hee Joost,

Dat programma heb ik niet gezien, maar het is geen gek idee om even bij de sporterspilletjes te kijken. Ik wil zo ver mogelijk bij de illegale hormonenmaffia vandaan blijven, maar er zijn ook serieuze bedrijven die bruikbare hormoonvrije voedingssupplementen aanbieden. Laatst kocht ik Dong Quai bij het Kruidvat, van Sundown, en voor zover ik weet is dat een ijzertillersmerk.

Even een uurtje etiketten lezen dus,

Isabelle
Get over it.
_Saskia_
ff weer wat posten
Berichten: 47
Lid geworden op: do okt 11, 2001 2:00
Contacteer:

Bericht door _Saskia_ »

Ik zou eerlijk gezegd die homeopathische en kruidenmiddeltjes links laten liggen. Het lijkt me een stuk vertrouwder, veiliger en effectiever om klinisch geteste hormoonprodukten te gebruiken, dezelfde die ze ook bij de VU gebruiken, dus Progynova (estradiolvaleraat, pillen) of Climara of Estraderm-pleisters (estradiol).

Voor betrouwbare verkoopadressen, zie http://www.annelawrence.com/internethormones.html
Gebruikersavatar
Isabelle Raulin dAymeries
dagelijks aanwezig
Berichten: 230
Lid geworden op: za aug 31, 2002 14:33
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Isabelle Raulin dAymeries »

Hoi Saskija,

Dat is het 'm nou: die doen voor zover ik weet weinig aan de vetverdeling tussen buik en billen. En ze hebben nogal wat neveneffecten, vooral het risico op depressie vind ik zeer gevaarlijk in mijn situatie.

In bredere zin ben ik op zoek naar manieren om man te blijven en er wat vrouwelijker uit te zien. En estradiol is dan de verkeerde kant op.

Maar in elk geval dank voor je mening, en je bezorgdheid,

Isabelle
Get over it.
_Saskia_
ff weer wat posten
Berichten: 47
Lid geworden op: do okt 11, 2001 2:00
Contacteer:

Bericht door _Saskia_ »

Isabelle Raulin dAymeries schreef:In bredere zin ben ik op zoek naar manieren om man te blijven en er wat vrouwelijker uit te zien. En estradiol is dan de verkeerde kant op.
En dan kun je rustig vrouwelijke hormonen gebruiken. Wat je in dat geval dus niet moet gebruiken zijn anti-mannelijke hormonen zoals Androcur want dat werkt heel sterk op je libido en maakt je na verloop van tijd steriel.

Wat depressie betreft, ik denk dat de belangrijkste oorzaak voor depressie bij hormoongebruik een verlaging van de testosteron is. Als je kijkt op http://www.jennifer-o.com/Hormones zie je dat alle vrouwelijke hormonen en anti-mannelijke hormonen dit als een mogelijk neveneffect noemen. In dat geval betekent het dat je met kruidenextracten die een licht feminiserende werking in principe ook depressief zou kunnen worden. Het moet wel gezegd worden dat bepaalde produkten eerder depri maken dan andere. Met Androcur en Provera is de kans daarop groter. Bij het gebruik van Progynova, Climara of Estraderm is dat niet echt snel aanwezig.

Dat gevaar van depressie moet trouwens niet overschat worden. Als het echt zo erg was, werd het heus niet voorgeschreven. Het middel mag tenslotte niet erger dan de kwaal zijn. Mocht je er toch last van hebben kun je altijd overschakelen op iets anders. En nog iets, elk medicijn heeft mogelijke bijwerkingen. Datzelfde geldt ook voor kruidenmedicijnen. Dat iets een natuurprodukt is, wil absoluut niet zeggen dat het daarom inherent veiliger is. Als je me niet gelooft moet je maar eens van die rode paddestoelen met witte stippen gaan eten... Medicijnen zijn echter uitgebreid getest en elk neveneffect, hoe klein ook, gedocumenteerd. Als er 1 op de 100.000 mensen jeuk krijgen van medicijn x, komt dat ook in de bijsluiter te staan.
Gebruikersavatar
Isabelle Raulin dAymeries
dagelijks aanwezig
Berichten: 230
Lid geworden op: za aug 31, 2002 14:33
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Isabelle Raulin dAymeries »

Hee Saskija,

Je hebt alweer een punt: er is aan hormonen natuurlijk enorm veel onderzoek gedaan, en aan die kruidenmiddeltjes minder. Toch is er steeds meer, en de belangstelling gaat met name uit naar de risico's op depressie en borstkanker bij vrouwen in de overgang, die normaal hormonen zouden krijgen. Voor mij zijn de resultaten vooralsnog positief.

Borstkanker is voor mij relevant, want die ene man op een miljoen die daamee te maken krijgt is directe familie van mij. In dit verband is er veel literatuur over de "aziatische paradox": genisteïne kan, afhankelijk van de concentratie, kankercellen doen groeien of doen afsterven. In elk geval, even generaliserend: Japanse vrouwen krijgen geen borstkanker, en komen niet in de overgang. Maar daar kan zowel soya als veel vis, of de combinatie, de oorzaak van zijn.

Bij meer diepgaand onderzoek blijken alle iso-flavonen net even wat anders te doen, dus het moet mogelijk zijn om hele specifieke doelen na te streven, als het allemaal al uitgezocht was tenminste. Bijwerkingen zijn er niet zoveel, omdat de estrogene werking heel mild is. Wel tegenindicaties, maar ook goede bijsluiters bij de betere producten.

Voor mij is iets zeer milds ideaal: behalve snelle spiergroei bij sporten wijst niets erop dat mijn testosteronspiegel hoog is, of ooit geweest is. Ik heb niet veel beharing, bijna geen adamsappel, en juist een zachte huid en bepaald geen hoekige lichaamsbouw. Dus ik kan beter een beetje bijsturen, dan mijn hele hormoonsysteem omspoelen.

Liefs,

Isabelle
Get over it.
capt haok
Eredivisie
Berichten: 694
Lid geworden op: do mei 29, 2003 10:59

Bericht door capt haok »

Wie van jullie heeft hier ervaring mee?
www.volleboezem.nl


liefs,

het elfje
_Saskia_
ff weer wat posten
Berichten: 47
Lid geworden op: do okt 11, 2001 2:00
Contacteer:

Bericht door _Saskia_ »

Ik hoop niemand..... jeetje, wat ziet dat er amateuristisch uit.... Ook typerend dat nergens staat vermeld wat er in die pilletjes en creme zit. 100% natuurlijk. Ja, dat zijn aardbeien ook, maar daar krijg je nog geen borsten van.

Ver wegblijven van dat soort rommel zou ik zeggen.
transcommunity-girl2
ForumFan
Berichten: 369
Lid geworden op: vr feb 28, 2003 15:47

Bericht door transcommunity-girl2 »

wegls
Laatst gewijzigd door transcommunity-girl2 op wo jul 07, 2004 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
I am proud to be transcommunity girl
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Volleboezem.nl? Naam klinkt als 'Supertech', 'Frontech', 'Yoko' of 'Prima' op electrische apparaten. Geen kwaliteit.

Als je zo'n armoedige naam voor je dienst kan bedenken, en zeker in deze sector dan sluit ik me bij Kendra's en Saskia's advies aan: wegblijven van die tent. Je betaalt teveel voor het ruïneren van je lichaam.

Ruïneren van je lichaam? Nooit
liefs, Josette
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Even los van het feit of je dit middel nou serieus moet nemen of niet (vergeet het placebo-effect niet, als men er maar in gelooft, werkt het *lol*) vind ik dat de website er zeker niet amateuristisch uitziet. Sterker nog: ik durf zelfs te beweren dat ze daarmee behoorlijk hun best hebben gedaan.
Je kunt redetwisten over de domeinnaam, maar feit is wel dattie relevant is, zal blijven hangen (in je geheugen dan) en een zekere impact genereert. Er wordt zelfs op fora al over gepraat. Wat wil een webmaster nog meer ?

Dus waar de kwalificatie 'amateuristisch' vandaan komt is me even een raadsel.. leg eens uit als je wilt, saskjia ?
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Gebruikersavatar
Isabelle Raulin dAymeries
dagelijks aanwezig
Berichten: 230
Lid geworden op: za aug 31, 2002 14:33
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Isabelle Raulin dAymeries »

Hee Nathalie,

Die site is zelfs doortrapt in elkaar gezet. Bij de ingrediënten staat terloops "Placenta", en verder niet of het een extract is, hoe sterk, en van wat voor dier dan wel. Hoe dan ook, het bevat dus hormonen, en pas helemaal onderaan staat dat ze bij twijfel adviseren toch maar een arts te raadplegen. Zonder arts is dit Le-vens-gevaarlijk.

En wat de isoflavonen betreft, 120 dong quai pilletjes heb je bij het Kruidvat voor een tientje of zo, van Sundown. 80 euro, hallo?

Moest verboden worden (en is het waarschijnlijk ook)

Isabelle
Get over it.
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Isabelleke,
Zoals je uit mijn eerste zin had kunnen opmaken ("Even los van het feit of je dit middel nou serieus moet nemen of niet") ging het mij dan ook niet om het middel op zich dan wel het design van de website. En uitsluitend dat. Met dit soort middeltjes laat ik me so-wie-so niet in..Ik hou er, wat dat aangaat, dan ook een eigen mening op na. Maar deze zal ik voor me houden, deze keer.
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
capt haok
Eredivisie
Berichten: 694
Lid geworden op: do mei 29, 2003 10:59

Bericht door capt haok »

Maare..als ik nou van mijn platte voorgevel een b cupje wil toveren.
Zonder mijn toverstafje, wat kan ik dan het best slikken zonder dat ik belazerd wordt, veel geld uitgeef, daarbij nog net zo plat ben zoals eerst. :cry:
En misschien een griezelige ziekte er van overhoud.

het elfje
Pamela-
Moderator
Berichten: 1849
Lid geworden op: wo mar 13, 2002 1:00
Locatie: zuid holland

Bericht door Pamela- »

Hoi hoi,

Eet nou gewoon heel veel vlees dan krijg je vanzelf de cup die je wil. Believe me ik ben een walking example !

Liefs,
<i><b>Change the things you can, accept the things you can't change.</i></b>
Plaats reactie