Onzichtbare verhalen van trans mensen in detentie – wil jij iets delen?

Alles wat je kwijt wilt of zoekt plaats je hier

Moderator: Moderators

Plaats reactie
amab
is nieuw hier

Onzichtbare verhalen van trans mensen in detentie – wil jij iets delen?

Bericht door amab »

Hoi allemaal,
Ik ben journalist en zelf transgender, en ik werk aan een artikel voor OneWorld over hoe trans mensen worden behandeld in Nederlandse gevangenissen. Hier is nog heel weinig over bekend, terwijl het voor veel trans personen in detentie enorm onveilig en kwetsbaar kan zijn.

Ik heb al met een aantal mensen gesproken. Zij vertelden bijvoorbeeld over het gebrek aan medische zorg, hoe lastig het is om in de juiste inrichting geplaatst te worden, en hoe gevaarlijk het kan zijn als je openlijk trans bent in de gevangenis.

OneWorld is een journalistiek platform dat zich richt op mensenrechten, rechtvaardigheid en ongelijkheid, en daarom willen we hier aandacht voor vragen. Ik ben nog op zoek naar meer ervaringen. Heb jij als trans persoon in een Nederlandse gevangenis gezeten, of ken je iemand die dat heeft? Dan hoor ik heel graag van je.

Je verhaal delen kan ook anoniem. Stuur me gerust een privébericht als je iets zou willen vertellen of vragen — alles is welkom, ook kleine of losse ervaringen. Je kunt ook mailen naar ama.boahene@oneworld.nl

Dankjewel alvast 🙏
Ama
Plaats reactie