Make-up workshop

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Cross-Sonja50
is nieuw hier

Make-up workshop

Bericht door Cross-Sonja50 »

Na vele jaren zelf een beetje proberen heb ik deze workshop gedaan

Ik deed de "Full Face Make-up voor Mannen" workshop bij Art in the Attic en wat een ervaring! Deze workshop richt zich specifiek op crossdressing (man-naar-vrouw transformatie) en ik was van tevoren best nerveus, maar Roos stelde me direct op mijn gemak door me volkomen normaal en zonder enig oordeel te behandelen.

Roos is een echte vakvrouw die alles duidelijk uitlegt en precies weet hoe ze een veilige, ontspannen sfeer moet creëren. Ze leerde me wat er allemaal bij komt kijken om mooie make-up op te doen: hoe ik smokey eyes kan creëren en vooral hoe ik mannelijke gezichtskenmerken subtiel kan verhullen. Het resultaat was verbluffend mooi - zo mooi zelfs dat Roos me adviseerde om volledig getransformeerd de deur uit te gaan en naar huis te rijden.

De sessie duurde uiteindelijk ongeveer 3,5 uur - Roos heeft echt haar tijd voor me genomen. Ik had ook een uurtje extra geboekt, en de kleding die ik aanhad paste perfect bij de transformatie: een zwarte top met ruches, kant en patchwork met lantaarnmouwen, coated jeans, een leverkleurig stoffen bikerjasje en donkergroene lak enkellaarsjes met 10 cm hak.

Helemaal als Sonja naar huis gaan was echt super fijn en voelde verrassend natuurlijk. Toen ik bij Roos wegliep was ik misschien 2 meter bang dat ik iemand zou tegenkomen (valt toch op, een vrouw van 1,93m in 10cm hakken), maar dat gevoel was zo voorbij. Het voelde gewoon goed en natuurlijk om er als vrouw uit te zien - niets sexueels of opwindends, waar ik van tevoren even bang voor was geweest. Het was meer een gevoel van bevrijding, alsof ik mezelf toestemming gaf om een kant van mezelf te uiten die er altijd al was.

Ik voel niet de behoefte om echt vrouw te worden, maar wel om er af en toe zo uit te zien - als een soort uitlaatklep. Na al die jaren leven met de rem erop, hoop ik dat dit mij als man ook iets brengt: meer vrijheid om volledig mezelf te zijn.

Naast haar vakkundigheid is Roos ook gewoon een geweldig mens om mee te praten. De workshop heeft me niet alleen veel geleerd over make-up, maar ook veel meer respect gegeven voor vrouwen die zich dagelijks mooi maken. Wat komt er toch veel bij kijken! Ik kreeg ook een handige handleiding mee met productaanbevelingen in zowel top- als budgetcategorieën, zodat ik thuis verder kan oefenen.

Ik vond het zo'n waardevolle ervaring dat ik zeker weer een keer naar Roos ga als ik de kans heb. Voor iedereen die zo'n workshop overweegt: doe het! Je bent bij Roos in hele goede handen.
50+ crossdresser
matthijsse
Eredivisie

Re: Make-up workshop

Bericht door matthijsse »

helemaal leuk . kan je kenbaar maken en en waar en wat het kost?
Cross-Sonja50
is nieuw hier

Re: Make-up workshop

Bericht door Cross-Sonja50 »

ik heb deze gedaan https://artintheattic.nl/product/prive- ... nderqueer/
€179,- in Apeldoorn
50+ crossdresser
Plaats reactie