Mijn moeder

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Re: Nee, dan die van mij.

Bericht door Josette »

Cynthia schreef:Hoi meiden.

Moet ff wat kwijt.
Daarvoor is dit forum zeer geschikt.
Cynthia schreef: Gisteren mijn moeder aan de telefoon, en op een zeker moment kwam het opeens over mijn T-gevoelens. Een beetje een provocatie, want ze speelt struisvogeltje en gaat dat altijd uit de weg.
Ben je daar dan weer mee bezig, was de reactie.
Waarop ik haar weer vertelde van wel, en na wat heen en weer gepraat de opmerking dat ik eigenlijk liever een vrouw was geweest. :oops:
Ben je daar dan weer mee bezig. Alleen al die vraag al :x :evil: , zegt al voldoende over de acceptatie. :cry:
Cynthia schreef:
De “meelevende” reacties hierop :
- daar mag je ons toch niet mee belasten, wij zijn al oud (80 en 76)
Ik ken ook ouderen, zowel jonger als ouder dan jouw ouders, die daar aanzienlijker opener meer omgaan. Ik zie het zelf bij mijn dameslaarzenliefhebberij, van mijn oma heb ik over sommige laarzen complimenten gekregen, ook van anderen die zo oud als haar waren.
Cynthia schreef:- wij hebben vroeger nooit wat gemerkt (wat dus absoluut niet waar is, omdat mijn moeder mij 1x volledig omgekleed betrapt heeft toen ik 17 was, en omdat ze ooit gezegd heeft, dat ik in mijn puberteit zelfs meer “ontwikkelde” dan een buurmeisje (lichte borstvorming dus)
Daar zat dus wel al iets dat je niet zonder meer een volwassen man werd in je puberteit. :-? Die vrouw in je ontwikkelde zich ook.
Cynthia schreef:- maar gelukkig ben je geen vrouw, maar een echte man (haar argument: je hebt toch een kind kunnen maken dus ben je een man)
Slecht argument. Dodelijk, in ieder geval een zware psychische aanslag voor bijvoorbeeld vrouw-man transen die ook een kind kunnen baren al zijn ze feitelijk geen vrouw. :evil:
Cynthia schreef: - vroeger hoorde je dat niet; toen bestond dat niet (verdediging over gedrag van vroeger, en feitelijk het enige dat een beetje klopte).
Travestie heeft altijd bestaan. En in tijden dat daar intolerant tegenover werd gedaan, ook door de overheid, ging dat illegaal. En hoe harder de repressie, des te harder de illegaliteit. En als je op een prominente post zat en sommige figuren maar voldoende geld toestopte kon je je toch T* zijn. Het verbod is onverminderd de ziel van de illegaliteit.
Cynthia schreef:
Echt hartverwarmend, :cry: :evil: dat meeleven van ze als je het weer eens aandurft om te praten over je echte gevoelens en wat je het meest van al bezighoudt.
Blij dat ik jullie nog heb. :D
Kort gezegd heb je voor je privé-problemen niets aan je ouders. Ze leven niet mee. Ze kennen je alleen als man en ik vermoed dat ze jou als Cynthia nooit zullen accepteren. Hard gezegd, maar het is waar.

Ken je geen vriend/vriendin waar je wel hierover goed en serieus kan spreken? Ik denk je zoiets naast het forum hard nodig hebt om je ei kwijt te kunnen, hier ben je 24/7 mee bezig. Cynthia, het beste in deze moeilijke tijden.
liefs, Josette
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Hoi Joost, bedankt voor je opbeurende reactie. :P
Ik ben momenteel in een fase waarin het wel lijkt of alles in een stroomversnelling komt, ik aan niets anders kan denken en bijna nergens anders mee bezig kan zijn.

Jij zei
Kort gezegd heb je voor je privé-problemen niets aan je ouders. Ze leven niet mee. Ze kennen je alleen als man en ik vermoed dat ze jou als Cynthia nooit zullen accepteren. Hard gezegd, maar het is waar.
Ik heb voor mezelf de volgende cynische benadering naar hun toe : "Als jullie beloven er niet naar te vragen, beloof ik om er niet over te beginnen".
Maar eigenlijk schreeuwt je hart het uit bij zoveel onbegrip. Maar zo is de hele familie hoor. Daar heb ik geen bal aan in deze materie. Je mag eigenlijk allleen maar zeggen dat het goed gaat en gezellig is.

Verder vroeg je :
Ken je geen vriend/vriendin waar je wel hierover goed en serieus kan spreken? Ik denk je zoiets naast het forum hard nodig hebt om je ei kwijt te kunnen, hier ben je 24/7 mee bezig.
Ik heb niet zoveel vrienden meer (veel uit het oog verloren de laatste jaren) en bij degene die ik nu heb moet ik opnieuw beginnen met het hele proces van op de hoogte brengen. Maar dat gaat zeker gebeuren.
Ben er ook al langzaam mee begonnen. Maar eigenlijk kan het me niet hard genoeg gaan. Enrzijds ben ik heel erg bang van die ontwikkeling en "hoop" ik dat het een reactie is op het jarenlang weg hebben moeten stoppen, en dat ik het misschien over een tijdje weer kan integreren in mijn leven.
Maar ik ben er nu zoveel mee bezig (inderdaad 24/7 zoals je schreef) dat ik bang ben dat het dit keer verder gaat. Ik ben dan ook al serieus stappen aan het overwegen die ik vroeger echt niet zou doen. :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

En sterkte, ja, maar dat hebben we hier allemaal nodig, niet toch?

Maar ben blij dat je meeleeft.
Cyn.
capt haok
Eredivisie
Berichten: 694
Lid geworden op: do mei 29, 2003 10:59

Bericht door capt haok »

Dag Cynthia,

Een paar dagen geleden nog zat ik in dezelfde situatie als waar jij nu in zit.
Steeds maar bezig zijn met je transseksualiteit, eigenlijk begon het een geobsedeerd denken te worden.
Het is vreemd, ook wel weer te verklaren, maar het had ook te maken met de situatie waar ik in zat.
Ik was helemaal op mezelf, en dit kwam doordat ik vakantie had.
Nu ik weer mijn gewone levensritme heb, ben weer begonnen te werken, is het steeds er aan denken verminderd.
In die periode ben ik ook naar de huisarts geweest om te vragen of hij me wil helpen aan hormonen.
De dokter is niet direkt afwijzend, maar nu ben ik zelf aan het denken, jaa wil ik dit wel!!! Gooit het mijn leventje niet helemaal overhoop.
Hoe kan een mens veranderen, en dit brengt uiteraard ook weer verwarring mee, en twijfel over jezelf.
Niet dat ik twijfel of ik een transeksueel ben, maar de weg die ik moet inslaan.
Ik weet natuurlijk niet of jouw situatie met die van mij is te vergelijken.
Maar misschien helpt het je.

Ik heb een citaat gelezen, die ik graag met je wil delen.

"wat we vermijden, wordt wat we vrezen.
wat we vrezen, wordt wat we zijn".

Liefs,

Narayani
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Hoi Narayani,

Het is allemaal heel herkenbaar. Hoewel iedereen zijn eigen weg moet zoeken, komen we toch allemaal dezelfde vragen tegen.
En ja, ook ik ben TS, daar twijfel ik niet meer aan (denk ik :P ).
En nee, bij mij is mijn levensritme weer "normaal" (werk weer) maar het denken aan heeft zeker invloed op mijn werk. Niet zozeer kwalitatief, maar wel kwantitatief. Moeite nl. om je te concentreren op iets anders dan .....
Alleen wanneer ik met anderen aan een probleem werk kan ik dat een tijdje naar de achtergrond krijgen (maar ook weer niet constant).
Dus denk ik wel dat onze situaties met elkaar te vergelijken zijn, want ook ik twijfel welke weg ik moet kiezen (eigenlijk twijfel ik constant of de weg die ik gekozen had wel de juiste was, en of ik daar niet op terug moet komen). :-? Moeilijk moeilijk moeilijk.

Dus is het wel handig als we wat steun bij elkaar zoeken. :wink:
Ik kan dan wel niet toveren, maar verder.........

Ik weet nog een vergelijkbaar citaat

"Een mens lijdt het meest
van datgene dat hij vreest"

Ik wens je wijsheid en weet hoe moeilijk het is..
Cyn.
adriana
Eredivisie
Berichten: 502
Lid geworden op: zo nov 18, 2001 1:00
Locatie: zuidholland

Bericht door adriana »

Hi Cynthia en Narayani,

we zouden bladzijden vol kunnen schrijven over twijfels wat te doen en wat niet te doen, maar zoals met vele dingen een goed begin is het halve werk.
Het is een ieder vrij om met zelfmedicatie hormonen te beginnen en ik heb daar ook geen oordeel over, maar ik zelf heb dit niet gedaan omdat ik teveel twijfels had over iets "transseksualiteit" waarvan ik toen de konsekwensies en de betekenis ervan niet kende.

Het goede begin was praten met gendertherapeute van Humanitas, eerst in Amsterdam en daarna in Rotterdam, deelnemen aan de werkgroep transseksualiteit, bezoeken van de TS groep Virgin een keer in de maand op een zondagmiddag in Amsterdam.
Dit kost je niets behalve je tijd en helpt zeker om meer duidelijkheid te verkrijgen over vele vragen of ideeen. Ook het zien en spreken van postups helpt je met het beeld hoe het eventueel zou kunnen zijn, positief maar ook negatief.

zo maar wat gedachten.

groetjes, Adriana

n.b. waarom haast
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

hi

het is gewoon ronduit K*t asje het je ouders verteld, ze in eerste instantie naar inschatting redelijk reageren, waarna blijkt dat ze je op geen enkele manier kunnen en willen steunen,gewoon omdat ze daar niet capabel genoeg voor zijn,om wat voor reden dan ook

ook ik dacht van die goedkeuring af te zijn, toch hoopte ik op meer steun dan nu, al wist ik al langer dat dat er echt niet inzat , het laatste beetje hoop is hiermee vervlogen

de 1e mensen aan wi je het zou moeten kunnen vertellen in alle vrijheid zijn nu eenmala je ouders, vaklt daarin steun, begrip weg, dan moeje op zoek naar toch ene soort vervanger waar je we je gevoelens bij kwijt kan surrogaat,het gat wat je ouders achtelieten zullen andere mensen helas noit op kunnen vullen

ik leg me er bij neer, heb geen andere keus, maar leuk is anders

(geschreven, gewoon omdat ik het ff kwijt wilde - en vanwege de herkenning va de problematiek)

shalomm - ietwat dippie joy
capt haok
Eredivisie
Berichten: 694
Lid geworden op: do mei 29, 2003 10:59

Bericht door capt haok »

Is het niet zoals het leven van prins Siddharta.
Hij woonde in een paleis, had alles wat hij kon krijgen....maar een verlangen kwelde hem.....moest op zoek naar zijn bestemming, zijn karma.
Hij nam de stap...na veel arzelen.. en ging op reis....ik vond het eigenlijk typerend "menseigen"....op een gegeven moment gaf hij zelf invulling hoe hij de verlichter kon worden...ging met een aantal fakirs in een moeras wonen, en zich kastijde om het te bereiken.
Op een nacht kwam er een roofdier...en hij wilde zich opofferen om zijn vrienden te beschermen.
In die nacht kwam hij er achter dat zijn bestemming ergens anders lag...niet in een moeras om te mediteren maar bij de mensen, die in nood waren.
Zo kun je leren...en wieweet vind je je ware bestemming, en die kan heel ergens anders liggen dan je ooit denkt.

Veel liefs,

Narayani
Gebruikersavatar
JolandaM
dagelijks aanwezig
Berichten: 187
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Steenwijk

Bericht door JolandaM »

Hoi Cynthia,

Hierbij een late reactie, maar niet minder welgemeend.
Moeite nl. om je te concentreren op iets anders dan .....
Je concentratieproblemen zijn heel herkenbaar voor mij. Na mijn comingout maart 2000 ging het hollend achteruit op mijn werk. Ik kon aan niets anders meer denken dan aan dat ene fotootje van mijzelf in damesoutfit dat ik de hele dag bij mij droeg. Het voelde alsof ik zo'n beetje verliefd op mezelf was. Mijn werkgever had heel snel in de gaten dat het niet goed ging met mij. Aanvankelijk bleef ik aan de oppervlakte, en vertelde dat er huwelijksproblemen waren. Later heb ik het aangedurfd om er eerlijk over te praten, en daar heb ik geen moment spijt van gehad. Het heeft mij ook behoed voor een ontslag.

Ik hoop dat bij jou de problemen niet zo ernstig zijn als destijds bij mij. Wees er echter zeer alert op, en probeer er op je werk over te praten, desnoods door een vertrouwelijk gesprek met de bedrijfsarts.

Heb je ook al andere concrete stappen overwogen? Je weet toch dat er gendertherapeuten zijn?
Ik weet nog een vergelijkbaar citaat
"Een mens lijdt het meest
van datgene dat hij vreest"
Kijk eens naar wat ik over vrijheid heb geschreven op 5 mei 2002 onder transseksualiteit / 4 en 5 mei.

Ik hoop oprecht voor je dat je de moed vindt concrete stappen te zetten. Het lijkt mij dat het zo niet langer gaat. Als ik je op welke manier dan ook kan helpen laat het me dan alsjeblieft weten.

Sterkte en liefs,
Jolanda
Je kunt het leven slechts vieren wanneer je het als een geschenk aanvaardt
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

ola

toeval of nie, ik lop momenteel een betje met hetzelfde,ik werk nu, 3 dagen in de week, vrijwilligerswerk, en loop daar toch gespannen rond, het gaat allemaal wel, maar ik denk steeds, dit is maar bijzaak,mijn gedachten zijn gericht op iets heel anders

dat was al opgevallen natuurlijk, en een gesprek met de baas volgde,vond dat ik meer van mezelf moest laten zien - ik hang nu vooral - als overlevingsmechanisme, de pipo uit, waardoor het tevens lijkt alsof het met mij goed gaat, altijd lachen smile op mijn gezicht, 1 en al houding, realiteit is anders

meer van mezelf laten zien? heb tussen neus en lippen door getoetst hoe men erover denkt, en dat sucks, ouwe stempel,ouderwetse opvattingen en zo flexibel in denken als een eikehouten biels

nu is het werk maar tijdelijk, maar toch werkt het verstikkend als mensen je vragen, wat je gaat doen in de toekomst, wat je plannen zijn, die je wel weet,maar je kan daar eigenlijk geen antwoord op geven, omdat je weet, dat begrijpt men hier gewoon niet, ook is het niet de juiste omgeving

ik werk met vluchtelingen, surinamers,koerden,chinezen antilanen etcetc, enorme cultuurverschillen,en coming out daar zou em enorm veel problemen opleveren

enfin, gevolg is dat er idd geen diepgang uit me komt, hoe graag ik dat zou willen, niet meer van mezelf laat zien dan nodig

ik ben met hele andere dingen bezg en dat ga ik daar niet bespreken

enfin, ik doe het er voorlopig nog maar ff mee, en misschien is mijn inschatting van: men kan daar niet veel mee, wel onterecht,voorlopig is het nog niet zo dat ik knettergek dreig te worden:)

Joy - als reactie en eigen eitje :)
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

JolandaM schreef:Kijk eens naar wat ik over vrijheid heb geschreven op 5 mei 2002 onder transseksualiteit / 4 en 5 mei.
Dit is de link: http://www.travestie.org/html/forum/viewtopic.php?t=416

Veel leesplezier, alhoewel het pittige materie is en er sinds die 4e, 5e en 6e mei veel in NL is gebeurd.
liefs, Josette
Gebruikersavatar
esther1
ForumFan
Berichten: 390
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Vlaardingen

Bericht door esther1 »

Ha Joost,

De link tussen laarzen en transseksualiteit blijft me ontgaan.

Neem nu eens een voorbeeld aan een aantal andere trouwe schrijvers(sters) en beperk je tot de forumonderdelen waar je beter thuishoort.
Whatever that may be!

Ik zou hierover trouwens graag de mening horen van de andere lezeressen op dit forumonderdeel.

Esther
:evil: parttime-heks :evil:
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Esther schreef:Ha Joost,

De link tussen laarzen en transseksualiteit blijft me ontgaan.

Neem nu eens een voorbeeld aan een aantal andere trouwe schrijvers(sters) en beperk je tot de forumonderdelen waar je beter thuishoort.
Whatever that may be!

Ik zou hierover trouwens graag de mening horen van de andere lezeressen op dit forumonderdeel.

Esther
:evil: parttime-heks :evil:
Wat is je probleem en waar vind je dat mijn postings op het TS-onderdeel irrelevant zijn? Toch niet bij mijn laatste waar ik op zoek ging naar de draad over 5 mei en daar keurig een verwijzing plaatste zodat de andere forumgangers zeer vlot daar naar toe kunnen gaan. Dat was als reactie wat Jolanda schreef, zodoende hoefde men niet het gehele forum door te zoeken.

We hebben hier op het forum eerder een discussie hierover gehad en anderen bleken er veel minder moeite mee te hebben. Zou dan ook andere mensen, waarvan ook niet duidelijk is in wie ze feitelijk zijn,dan ook niet in de besloten fora mogen posten of lezen en het TS of TG forum slechts gereserveerd zijn voor TS resp. TG? Is het TS of TG forum dan alleen gereserveerd voor mensen met damesnamen? Dat zou helemaal vreemd zijn gezien er ook V->M TS en V->M TG's zijn.

Met vriendelijke groet (maar wel met ergenis), Joost
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

ola

mij ontgaat de relatie ook, maar dat wil niet zeggen dat iemand als zijnde geen ts-tg geen zinnig of onzinnig woord daarover mag zeggen

voor wie bedoelde je die url overigens joost?

sghalom, Joy
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Joy schreef:ola

mij ontgaat de relatie ook, maar dat wil niet zeggen dat iemand als zijnde geen ts-tg geen zinnig of onzinnig woord daarover mag zeggen

voor wie bedoelde je die url overigens joost?

sghalom, Joy
Dat was een URL over wat Jolanda rond mei 2002 schreef. Ze verwees daar naar,
Jolanda schreef: Kijk eens naar wat ik over vrijheid heb geschreven op 5 mei 2002 onder transseksualiteit / 4 en 5 mei.
zonder de link te vermelden. Als 'n stukkie dienstverlening dacht ik, ik zoek die link op, dat kan ik toch vrij vlot, en ik voeg het voor jullie toe.
liefs, Josette
Gebruikersavatar
esther1
ForumFan
Berichten: 390
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Vlaardingen

Bericht door esther1 »

Ha Joy,
mij ontgaat de relatie ook, maar dat wil niet zeggen dat iemand als zijnde geen ts-tg geen zinnig of onzinnig woord daarover mag zeggen
Kern van de zaak Joy, onzinnig zitten we geloof ik niet op te wachten, en op iets zinnigs in deze heb ik Joost tot op heden niet kunnen betrappen.
Sterker nog, ik vind de ideeen en meningen van Joost soms zelfs gevaarlijk. Zeker voor mensen die hier "nieuw en zoekend" binnen komen vallen. Maar voorlopig wacht ik even rustig af.

Ik kom hiet tzt nog wel eens uitgebreider op terug.

Groetjes,
Esther
Plaats reactie