Mijn moeder

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Hallo allemaal,

In de eerste plaats bied ik mijn excuses aan zij die zich gekwetst voelen op grond van felle postings van mij in het verleden.

Ik heb een aantal dagen gewacht, totdat de storm was uitgewoed in deze topic. Anders ging het zo emotioneel hard tegen hard, dat het alleen maar verliezers opleverde. Van emotie kun je niet winnen, of slechts ternauwernood.
Esther schreef:Niet TS-en met een open blik, schrijvend en denkend vanuit gemeende interesse, zonder belerend te willen zijn zouden een aanwinst zijn voor dit forum.
Ik ben bereid om aan die voorwaarde te voldoen. Het was nooit de bedoeling geweest om als 'hulpverlener' of met het 'domineesvingertje' over te komen. Mocht dat zo overkomen dan berust dat op misverstanden, ook al lijkt mijn taalgebruik daar zeer sterk op. Ik weet echter dat ik fel, direct en rationeel post, soms zelfs tegen het koude en afstandelijke aan. Dat is niet altijd makkelijk voor velen die hier met veel emotie komen en daar ben ik me niet altijd van bewust. In de toekomst wil ik dit anders doen en minder belerend zijn en met een opener blik.
Esther schreef:Laten we dit soort dingen proberen binnenskamers op te lossen.


Daar ben ik het mee eens. Niemand uit mijn vriendenkring, circuit, hulpverlening weet dit ik hier post laat staan dat ik in de clinch lig.
Esther schreef:Laten ze eens antwoord geven op de volgende vragen:
1. Wie wordt toegelaten tot het forum transseksualiteit?
2. Hoe bepalen ze of iemand al dan niet legitiem toegang heeft?
3. Wat doen ze als gaandeweg blijkt dat ze ten aanzien van de toelating van Joost een vergissing begaan hebben?
Dat geschied middels gebruikersgroepen, gebruikers met meer rechten dan een 'gewone' gebruiker die dan lees en schrijfrechten voor een gedeelte van een forum krijgen. Je dient een verzoek in middels door op een knop in een menu aan te klikken. En zonder controle of formulieren kon ik binnen een dag toegang krijgen tot de besloten fora TS en ook TG. Je moet wel geregistreerd zijn. Hoe men bepaalt of dit legitiem is of een vergissing is, is mij onbekend. Uitsluiting is alleen voorgekomen toen er grove beledigingen of zware schending van de privacy voorkwam, dit laatste kwam enkele maanden geleden voor.
Cynthia schreef:Ik vind dit algemeen bedoeld. Joost is op zich o.k. maar zonder regulering kan in principe iedereen toegang krijgen tot toch wel prive informatie. Ik zeg bijvoorbeeld in deze groep zaken die ik niet in algemene groepen zou zetten. Maar blijft een lastig iets natuurlijk.
Ik heb echter nooit de privacy geschonden van wie dan ook. Wanneer het andere 'gedeelte' (ik kan niet anders formuleren) van de persoon niet op het forum bekend is, dan ben ik niet de man om die bekend te maken. In een oude topic heb ik bijvoorbeeld aan een privacyverzoek van Joanne gehoor gegeven door het bericht zodanig te bewerken dat de discretie in dat bericht weer terugkeert.
Kendra schreef: Ik moet hierbij ook reageren, en je volkomen gelijk geven, toen ik nog maar net mijn trans zijn durfde erkennen en op zoek was naar informatie van hoe nu verder en wat hormoon gebruik kon betekenen poste Joost idd een stelling die later volkomen onjuist bleek, gelukig werd ik dmv postings van jullie zowel met pb,s als via het ts forum daar op gewezen, waarvoor mijn dank, mn jij en Saskia vd kruisweg hebben veel voor mij betekend en betekenen nog steeds veel voor mij in mijn zoektocht naar info en op het persoonlijke vlak, trouwens dan kan ik er nog veel meer noemen die samen met mij deze reis maken.
Die informatie had ik van een andere internetsite overgenomen en ongewijzigd erop gezet. Dat daar verschillende werkingen heeft blijkt weer. Ik had me daar veel beter van bewust moeten zijn, excuus ervoor, ook al is dat nu te makkelijk gezegd.

Tenslotte: Jolanda, dank voor de bemiddeldende rol en dat je ertussen kwam.

Met vriendelijke groet, Joost
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

...and the Gods made love...

Shalomm
Gebruikersavatar
esther1
ForumFan
Berichten: 390
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Vlaardingen

Bericht door esther1 »

Ha Joost,
In de eerste plaats bied ik mijn excuses aan zij die zich gekwetst voelen op grond van felle postings van mij in het verleden.
Dat is mooi naar diegenen die zich misschien gekwetst gevoeld hebben Joost. Persoonlijk voelde ik me iig niet gekwetst.
Esther schreef:Niet TS-en met een open blik, schrijvend en denkend vanuit gemeende interesse, zonder belerend te willen zijn zouden een aanwinst zijn voor dit forum.
Ik ben bereid om aan die voorwaarde te voldoen. Het was nooit de bedoeling geweest om als 'hulpverlener' of met het 'domineesvingertje' over te komen. Mocht dat zo overkomen dan berust dat op misverstanden, ook al lijkt mijn taalgebruik daar zeer sterk op. Ik weet echter dat ik fel, direct en rationeel post, soms zelfs tegen het koude en afstandelijke aan. Dat is niet altijd makkelijk voor velen die hier met veel emotie komen en daar ben ik me niet altijd van bewust. In de toekomst wil ik dit anders doen en minder belerend zijn en met een opener blik.
Een mooie toekomst Joost :D
Zelf zal ik je postings hier en elders op het forum in de toekomst negeren.
Tenzij er duidelijk onjuiste en daardoor gevaarlijke meningen in zouden staan uiteraard. Maar gezien het bovenstaande zal dat wel meevallen, hoop ik.
Esther schreef:Laten we dit soort dingen proberen binnenskamers op te lossen.
Nee hoor, deze is niet van mij, maar van Jolanda.
Esther schreef:Laten ze eens antwoord geven op de volgende vragen:
1. Wie wordt toegelaten tot het forum transseksualiteit?
2. Hoe bepalen ze of iemand al dan niet legitiem toegang heeft?
3. Wat doen ze als gaandeweg blijkt dat ze ten aanzien van de toelating van Joost een vergissing begaan hebben?
Ook deze verstandige woorden zijn niet van mij, maar alweer van Jolanda.
De vragen waren overigens gericht aan de moderatoren van deze groep en niet aan jou. Het zou mooi zijn als er vanuit die kant dan ook een reactie zou komen.
Dat geschied middels gebruikersgroepen, gebruikers met meer rechten dan een 'gewone' gebruiker die dan lees en schrijfrechten voor een gedeelte van een forum krijgen. Je dient een verzoek in middels door op een knop in een menu aan te klikken. En zonder controle of formulieren kon ik binnen een dag toegang krijgen tot de besloten fora TS en ook TG. Je moet wel geregistreerd zijn. Hoe men bepaalt of dit legitiem is of een vergissing is, is mij onbekend. Uitsluiting is alleen voorgekomen toen er grove beledigingen of zware schending van de privacy voorkwam, dit laatste kwam enkele maanden geleden voor.
Wat belerend zeg :cry:

Groetjes,
Esther.
Plaats reactie