Politiek en transgender emancipatie

Algemeen

Moderator: Moderators

Hoe je je levenswijze beleefd heeft de toekomst

Nee, "boy's will be boy's en omgekeerd girl's
0
Geen stemmen
Zou wel meer mijzelf willen zijn bij anderen maar is nog niet haalbaar
8
44%
door mijzelf te zijn help ik mee tot algemene acceptatie van ons allen als "T"
5
28%
Kan mij er niet druk over maken blijf toch een besloten beleving en verlang niets meer dan dat
0
Geen stemmen
Ben het volledig met de stelling - "poll vraag" eens
5
28%
 
Totaal aantal stemmen: 18

Meikemeid
dagelijks aanwezig
Berichten: 181
Lid geworden op: di jun 10, 2003 23:21
Locatie: Ht gooi

Bericht door Meikemeid »

Hoi Adriana,

Ik kies volledig voor 3, naar mijn gevoel is het zo (maar dat is mijn gevoel) wees zo open mogelijk in de presentatie van jezelf en de positieve responsen zijn er meer dan de negatieve.
Ik ga helemaal mee met Kendra :) Die positieve reacties die ik heb gemerkt bij o.a. Cinderella doen me deugt en ik geloof ook, waneer we wat sterker in onze schoenen staan en naar buiten gaan, dat het transgender leven een stuk aangenamer word in de toekomst. Het zal een tijd duren, maar het vooruitzicht aleen al, daar word ik al blij van, een leuke en idd goeie poll !!
I'm my own special creation !! *Shirley Bassey*
adriana
Eredivisie
Berichten: 502
Lid geworden op: zo nov 18, 2001 1:00
Locatie: zuidholland

Bericht door adriana »

Hi allemaal,

had wel verwacht dat 1 en 4 het minst gekozen zouden worden maar in feite herkent niemand zich hierin, mijn "analyse" (voor wat het waard is) dat we toch aktief/bewust met ons TV/TG/TS zijn omgaan, de een in een begin fase en de ander al een eind onderweg.

Joca heeft stuk voor stuk alle 5 de mogelijkheden bekeken, interessante persoonlijke analyse, en geeft een duidelijke reden waarom ze voor 5 heeft gekozen, is in feite jezelf zijn zonder o.a. konsessies naar anderen, lijkt ideaal :D = ontzettend moeilijk :-? , maar niet nodig voor iedereen zoals hier blijkt uit deze poll.

WE hebben een gemeenschappelijk raakvlak, :D maar met hele verschillende uitkomsten en bij sommigen is na verloop van tijd een verschuiving richting 5. :-?

Alles ligt vast en niets ligt vast, :roll: om weer eens die rijdende rechter te citeren " U zult het hiermee moeten doen" :wink:

groetjes, Adriana
Kati
daar ben ik weer
Berichten: 16
Lid geworden op: wo aug 06, 2003 14:00
Locatie: België (Gent)
Contacteer:

Bericht door Kati »

Nu we het toch over politiek hebben (in de titel toch):

Iemand heeft ergens op dit forum - maar ik vind het bericht zelfs met de zoekfunctie niet meer terug - eens het volgende gepost, wat ik wel een goede "tijdslijn" vond. Natuurlijk gebeurt dit niet zomaar...
1) De bewustwording van de betrokkenen
2) Het ontmoeten en "opvoeden" van elkaar
3) Het informeren van de maatschappij
4) Het gezamenlijk naar buiten treden om op te komen voor de eigen belangen
5) Het geaccepteerd worden door de maatschappij
Ik denk dat we nu ergens bij 2 of 3 aangeland zijn. Tien jaar geleden zaten we bij 1.
capt haok
Eredivisie
Berichten: 694
Lid geworden op: do mei 29, 2003 10:59

Bericht door capt haok »

Kati, helder verhaal...
Tuurlijk gaat dit niet zomaar, naar de volwassenheid groeien kost tijd, en met veel vallen en opstaan...dan komen we er wel.
En we hebben mensen bij ons, sterke mensen, de baanbrekend bezig zijn...Namen noem ik liever niet, want je vergeet er dan 1, 2 ...of meer.
Maar ze zijn er...ook hier.

het elfje
adriana
Eredivisie
Berichten: 502
Lid geworden op: zo nov 18, 2001 1:00
Locatie: zuidholland

Bericht door adriana »

Hi Kati,

Quote:
1) De bewustwording van de betrokkenen
2) Het ontmoeten en "opvoeden" van elkaar
3) Het informeren van de maatschappij
4) Het gezamenlijk naar buiten treden om op te komen voor de eigen belangen
5) Het geaccepteerd worden door de maatschappij
Ik denk dat we nu ergens bij 2 of 3 aangeland zijn. Tien jaar geleden zaten we bij 1.

quote]
Weet ook niet wie dit geschreven heeft kan wel een paar namen plaatsen maar blijft een gok, er waren goede schrijfster hier die nu niet meer posten, wat uiteindelijk normaal is want alles is vrijblijvend.

Dat we verder zijn is zeker, het feit van o.ao trav. org. is hier het bewijs van over de behoefte en de openheid om het TV/TG/TS zijn met anderen tedelen.

Punt 3 vind ik belangrijk n.l. de maatschappij veranderd onmiskenbaar en ik denk dat de vroeger onneembare scheidslijn tussen wat typisch mannelijk of vrouwelijk was, aan het vervagen is.
Bijvoorbeeld de reacties van personen ( de maatschappij) die ik heb ervaren, zijn veel positiever (toleranter) dan ik ooit vroeger had verwacht.

Ik vind dat de huidige jeugd veel toleranter is dan de vorige generatie (TS, nou het is toch jouw leven als jij zo gelukkig bent daar gaat het om - en dit is niet van een buitenstaander, maar eigen bloed)

Als we in feite zoveel mogelijk werken aan openheid op basis van dat ieder mens het recht heeft om zijn leven in terichten naar zijn eigen gevoelens en aard, waarbij anderen niet geschaad worden, zullen we toch eens bij 5 aankomen, 100% zal het nooit worden - leefbaar is al genoeg.

groetjes, Adriana
Plaats reactie