Verslag van een succeservaring

Algemeen

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Verslag van een succeservaring

Bericht door Nathalie »

Lieverds,

Graag doe ik hier een verslag van afgelopen vrijdagavond toen ik als Nathalie naar een bedrijfsfeest ben geweest. Het was een feest van drie afdelingen (EHBO, OK en ICU) van het ziekenhuis waar ik werk en het had dit jaar als thema Glitter en Glamour. De afgelopen weken heb ik het met een aantal van jullie gehad over dit feest. Zo ook over mijn twijfels daarbij. Ik ben er erg mee bezig geweest. Zowel met de fysieke (jurk, sieraden, makeup) als ook de mentale voorbereiding daarvan.

Om kort te gaan: het was een geweldig succes ! Vooral de reactie van met name mijn directe collega's was er één uit duizenden. Ze vonden het zo mooi en waren zeer blij en verrast dat ik toch was gekomen (ik was helaas nogal laat, daarover later meer) Ze waren zeer warm, bewonderend en enthousiast in hun reacties.

Het feest was op een mooie lokatie in Nieuwegein in een oud klooster waar een partycentrum is gevestigd. Voordat ik daar veel te laat aankwam was ik om zes uur die avond al op weg naar Cassandra. En zou daar op het afgesproken tijdstip, zo rond 7'en) zijn. Ik werd als vanouds warm ontvangen door Cassandra en haar vriendelijke partner. Lekker even gekeuveld en mijn divajurk bekeken die ik die avond zou dragen. Belangrijk voor de keuze van de makeup. We kwamen uiteindelijk uit op een zwart/witte makeup met een kleurig accent erin. Uiteraard voorzien van een aantal diva-like attributen (lange wimpers, hoge wenkbrauwen, glitterlippenstift en een strass steentje in de ooghoek. )

Veel te laat was ik klaar bij Cassandra. Ik had ingezet op een uurtje of twee zodat ik zo rond 9'en de rit terug naar nieuwegein zou kunnen aanvaarden. Het werd echter pas half elf dat ik het pand verliet. Maar het was het waard geweest. Ik zag er schitterend uit. Niet in de laatste plaats door de professionele visagiste in kwestie. Met de vlam in de pijp de rit over de A2 gemaakt (waar stonden die flitspalen ook alweer ?) En op zoek naar de feestlokatie. Onderweg een paar maal gevraagd aan langslopende vriendelijke heren. Hun blikken spraken boekdelen ;)

Uiteindelijk: the grand entree. Nadat ik mijn jas een plekje had laten vinden op de kapstok en de obligate witte boa had omgeslagen wandelde ik doodgemoederd en met opgeheven hoofd de feestzaal binnen. Hevig verrekkende nekjes waren mijn deel. Vriendelijk lachend begroette ik de glimlachen en de blikken.
Nadat mijn collega's mij hadden gespot werd ik bijkans bestormd ! Ze vonden het schitterend ! en hadden niet verwacht dat ik zou komen, het was immers al na elven. Na iedereen de gelegenheid te hebben gegeven e.e.a. te bewonderen.. werd het tijd voor het echte feest. lekker gedanst, gelachen en gedronken. Kortom het was een wereldfeest. Ik heb (werkelijk waar) nog nooit zoveel complimenten gekregen over de looks, de makeup, de haardracht, de heels en de manier waarop ik erop kon dansen.

En dat dit een act was die ik neerzette als zijnde diva Nathalie.. en redelijk ver weg stond van de ware Nathalie: het mocht mijn pret niet drukken .. En de twijfels die ik had vanwege de werksfeer erna en hoe dat nu verder zou moeten als de de feeststemming minder of anders was geweest.. het maakte allemaal niet meer uit.

Bijgaand een fotootje:

Afbeelding
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Pamela-
Moderator
Berichten: 1849
Lid geworden op: wo mar 13, 2002 1:00
Locatie: zuid holland

Bericht door Pamela- »

Nathalie,

Ik wist van je feestje af om diverse redenen. Desalniettemin lijkt me dat je een geweldig weekend hebt gehad. Een avond om niet meer te vergeten.

Nu doet voor mij ook de gelegenheid voor om op een feestavond van mijn zaak als enfemme tegaan. Zal het even kort uitleggen.

13 december hebben we een feestavond van me werk en is het thema gekostumeerd. Nu kun je natuurlijk hierbij aan alles denken maar voor PAmmie een uitgelegen mogelijkheid om enfemme tegaan. Het enige waar ik mee zit is : Zou ik niet teveel door de mand vallen ????????

Nou ja ik zie wel. Iedergeval jou dag is ,denk ik, een dag om niet meer te vergeten en heb al de pictures gezien en moet ook zeggen dat je er toppie uitzag.

Liefs,
<i><b>Change the things you can, accept the things you can't change.</i></b>
Margot
is nieuw hier
Berichten: 2
Lid geworden op: vr mei 23, 2003 23:30

Bericht door Margot »

Haai cutie ....

Wat onwijs gaaf zeg ! Great looks !
En dat van dat lekkere dansen en lopen op high heels dat wisten we natuurlijk allang :wink:
Kus
Margot
jenifer_36
is nieuw hier
Berichten: 9
Lid geworden op: ma okt 13, 2003 22:46

hey nathalie

Bericht door jenifer_36 »

Ik vind het ontzettend heel dapper van je en moet zeggen dat je er heel mooi uitziet op die foto :D . Het is gewoon weg schitterend hetgeen je gedaan hebt en vind het zeer leuk voor je dat je direct aanvaard was als nathalie. Je ziet maar dat je geen angst moest hebben he en dat het van een leie dakje ging. Maar natuurlijk kon je dat nooit van tevoren weten. Maar nogmaals lieverd, gefeliciteerd met je prestatie en je ziet er echt beeldig uit :wink:

groetjes jenifer_36 xxxxxxxxjes
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Pam schreef:Het enige waar ik mee zit is : Zou ik niet teveel door de mand vallen ????????
Lieffie, inmiddels heb ik je via MSN al uitgelegd wat daar mijn gedachtes en gevoelens over zijn. Omdat dit ook waardevol kan zijn voor onze collega T*'s zet ik dit antwoord hier nog maar eens neer.

Hoewel ik je met heel mijn hart een zelfde succeservaring gun, moet je wel begrijpen dat mijn insteek op deze avond een geheel andere was dan de jouwe zal gaan worden. Immers: mijn directe collega's waren al lang van te voren op de hoogte van mijn plannen. En weten bovendien al veel langer van mijn affiniteiten met de travestie in het algemeen en de visagie in het bijzonder. Daarom was het voor mij eigenlijk minder bezwarend deze stap te nemen. Te meer daar deze avond zich daar uitstekend voor bleek te lenen. En omdat ik hier een showtje op kon voeren die niet al te veel raakvlakken had met het ware Nathalie gevoel .

Jouw insteek, als de vrouw Pamela aanwezig zijn op een dergelijk feest, zou een hele andere zijn. Niemand weet immers van te voren waar je mee komt. En je wens, zo gaf je aan op MSN, was juist niet door de mand te vallen. Begrijpelijk maar ook erg moeilijk. Waar het bij mij om collega's ging zijn het bij jou je werknemers. Dit geeft als een redelijk standsverschil aan. Op feesten is dat opeens minder belangrijk, dat geef ik toe, maar je wilt wel weer de volgende dag met ze werken en ze weer recht in de oogjes aankijken.

Wat dat vrouw-zijn aangaat: ik denk dat jij daarvoor een van de meest geschikte personen bent, je bent absoluut een van de meest lieve, charmante en vrouwelijke trava's (ja zelfs T*'s) die ik ken. Wat dat aangaat geen probleem. Maar ik kijk anders naar je dan vrouwen dat doen. En die zijn kritisch. En opmerkzaam. Dus zal er op je gelet gaan worden en de kans dat men met meer dan gemiddelde aandacht zal kijken naar je handen, je adamsappel en je stijl van lopen en bewegen is levensgroot.

Nogmaals.. ik gun het je van harte. Maar door het in je werksfeer te betrekken loop je daarmee een zeker risico. Is je doel op de langere termijn zo door het leven te gaan, dan heb ik niets gezegd. Als je echter een act als trava Pam gaat, en het feest en de sfeer leent zich daarvoor, is dit risico opeens alweer een stuk meer aanvaardbaarder. Dan is het een gemeend: *YOU GO, GIRL !*

Veel sterkte en wijsheid met je beslissing, cutey.
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
tonnie54
ff weer wat posten
Berichten: 56
Lid geworden op: di okt 21, 2003 12:30
Contacteer:

Bericht door tonnie54 »

Wat zie je er moooooi uit zo, Nathalie.
ik heb net nog even op je site gekeken maar deze foto is boven verwachtig goed (die groepsfoto) :wink:

groetjes en hugs
Meikemeid
dagelijks aanwezig
Berichten: 181
Lid geworden op: di jun 10, 2003 23:21
Locatie: Ht gooi

Bericht door Meikemeid »

Nath, als ik je associeer met iets wat te eten is.... een vlammetje, zo pittig :D
I'm my own special creation !! *Shirley Bassey*
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

*hehehe* een vlammetje. Gelukkig maar dat ik geen Mmmmmora op mijn billetjes heb laten tatoëren :wink:
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Gebruikersavatar
Selena Maria
dagelijks aanwezig
Berichten: 138
Lid geworden op: za aug 09, 2003 4:18

Bericht door Selena Maria »

Werkelijk Nathalie,geweldig!Wat moet dat een fijn gevoel zijn geweest daar zo rond te lopen! :D En je ziet erg mooi uit op de foto!Groetjes Selena
Selena,eres el camino para mi corazon y alma
Gebruikersavatar
Kathleen
ForumFan
Berichten: 428
Lid geworden op: do feb 13, 2003 19:37
Locatie: Belgie
Contacteer:

Bericht door Kathleen »

Eh, Nathalie, je moet wel even aangeven wie op de foto je eigenlijk bent! Ik kom er echt niet aan uit, hoor! :wink: :wink: :wink:

Nee meid, echt, je bent een plaatje!!! :D

Groetjes, :D :D :D
Liefs, Kathleen
Come una ragazza! Per sempre!
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

*Grin*
Die met dat champagnekleurig haar en die meid die eigenlijk niet verplicht kan poseren.
Die.... :)
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Ik heb er maar een woord voor. Gaaf! Ben heeeeeelemaaaal sprakeloos.

:-D

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Yvon1
ff weer wat posten
Berichten: 48
Lid geworden op: vr mei 02, 2003 23:35

Re: Verslag van een succeservaring

Bericht door Yvon1 »

Gut Nathalie, zit je nu ook al in een ziekenhuis soap! Was er als een normale vrouw naar toe gegaan, zoals de 3 mooie dames op de foto. Be your self, als je vrouw wilt zijn, dan komt dat vanuit je geest en je lichaam. Daar heb je geen theater voor nodig, het zij, dat je nog niet echt durft. Liefs Yvon
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Beste Yvon .

Ik geloof dat je de insteek van mij op dit feest niet helemaal juist uitlegt. Ik had daar best gewoontjes naar toe kunnen gaan. Maar het thema was nu eenmaal Glitter en Glamour. En dus ga je all the way ... Diva style. En dan wil ik opvallen ook ! Het was nou juist zo'n mooie gelegenheid om eens flink uit te pakken. Dat komt toch eigenlijk maar zelden voor ? Ik zie werkelijk niet in wat daar mis mee is.

Waarom vind je dat ik als 'gewone vrouw' had moeten gaan naar een Glitter en glamourfeest ? Misschien had dat gepast geweest als ik had gestreeft naar een acceptatie van mij, als vrouw, te midden van mijn collega's. Maar als je mijn verslag nog eens doorleest, dan zou je kunnen lezen dat dit niet het geval is geweest. Dat was dan ook niet mijn doel. Het doel was een gezellige avond en het laten zien van een stukje Nathalie aan mijn collega's, die me daarin hebben gemotiveerd.

Niettemin, toch bedankt voor je visie.
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Ik vond het nog wel meevallen, Nathalie was niet als drag maar in het chique en aan de foto te zien had je erg veel plezier met je collega's. Ik vind het fijn voor je dat je open over je crossdressing kan zijn en er op een mooie manier iets mee kan doen tegenover je collega's
liefs, Josette
Plaats reactie