verteld aan mijn ouders

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Selena Maria
dagelijks aanwezig
Berichten: 138
Lid geworden op: za aug 09, 2003 4:18

Bericht door Selena Maria »

Dat is fijn Irena,zoals je met je kinderen omgaat.Om toch voor hun papa te zijn.En vreselijk moedig van je!Het lijkt me toch al moeilijk om te kunnen beoordelen hoe kinderen van rond de 10 jaar hier mee omgaan.Maar inderdaad weer een stap verder lijkt me.Heel veel succes met je weg naar je geluk en je hart,je bent te gek goed bezig!Groetjes Selena
Selena,eres el camino para mi corazon y alma
Gebruikersavatar
Kathleen
ForumFan
Berichten: 428
Lid geworden op: do feb 13, 2003 19:37
Locatie: Belgie
Contacteer:

Bericht door Kathleen »

Hoi Irena,

We hebben het er al vaak over gehad, he meid! Eindelijk heb je de stap gewaagd. Ook mijn kinderen zijn van rond die leeftijd, zoals je weet, en gaan er vooralsnog goed mee om. Duimen maar! :wink: :wink: :wink:

De meningen over het te vertellen aan de kids lopen hier nog steeds fel uiteen, dus daar ga ik hier niet over uitweiden. Hoofdzaak is dat wanneer ze het weten ze er op een gezonde manier mee om kunnen gaan. Hangt natuurlijk ook van jouw houding af. Maar zoals ik je ken levert dat absoluut geen probleem op. Go for it, girl! :D

Ik ben echt blij voor je! :D :D :D

Groetjes van je T*vriendin!

PS, De spin is nog steeds niet gevangen! Brrrr! :wink: :wink: :wink:
Liefs, Kathleen
Come una ragazza! Per sempre!
Lisa Hart
dagelijks aanwezig
Berichten: 84
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 1:25
Contacteer:

Bericht door Lisa Hart »

Hoi Irena,
Ik heb met een flinke brok in me keel je verhaal zitten lezen en kan alleen maar zeggen dat je het onwijs goed verteld heb aan je ouders en dat ze gelukkig zo positief reageerde.
De enige die het van mij wist was me vader aangezien hij me overliep in zijn eigen huis als dame zijnde.
Vooral zijn reactie daarop leerde mij dat dit iets was wat ik vooral maar diep moest wegstoppen.
Is me jaren gelukt door de nodige drank en soms ook drugs tot me te nemen.
Vlak daarna overleed mijn vader en is het geheim altijd tussen ons gebleven.
Nu leef ik samen met me moeder en tsja de afgelopen maanden laat ik express aanwijzingen achter in de hoop dat me moeder me eens bij me roept van joh doe je verhaal.
Erg slap misschien maar goed mijn moeder en ik hebben de afgelopen 2 jaar echt een vreselijk leven gehad met onzettend veel spanningen,ook helaas onder en tegen elkaar.
Ik weet dat me moeder me zeker zal steunen en zoals ze van karakter is me met van alles zou helpen alleen ik vind de tijd nog te beroerd.
We zijn bijna door de ellende heen dus ik wil een moment uitkiezen dat we zonder al die spanningen zitten die we nu nog ervaren.
Mocht ik dat punt zien dan vertel ik het direkt want god ik voel me er zo klote onder.
Kortom Irena meid kan alleen maar zeggen dat je heel erg trots op jezelf mag zijn.
Heel veel liefs en sterkte van mij:Lisa
Stukje bij beetje vind ik mezelf.
Gelukkig hoeft dat vinden van mijzelf niet meer in eenzaamheid.
Irena
dagelijks aanwezig
Berichten: 108
Lid geworden op: wo feb 19, 2003 23:29
Locatie: Belgisch Limburg

Bericht door Irena »

hoi Lisa,

bedankt hoor,
jij ook sterkte, kies een goed moment uit en vertel het gewoon tegen je moeder, of er emoties aan te pas komen of niet, gewoon doen meid.
Tot nu toe heb ik nog geen enkele negatieve reactie gekregen, en eenmaal verteld valt er een loodzware last van je af,
ook goed van je dat je drank en drugs achterwege laat, ik weet het , het is niet makkelijk , ik heb ook dikwijls in de put gezeten, ik neem nog iedere dag medicatie voor mijn maagproblemen......
Maar ik ben er ieder keer sterker uit gekomen, en dat gaat jou ook lukken, hou ons op de hoogte.

groetjes van Irena
ik denk veel aan de toekomst , want het is daar dat ik de rest van mijn leven zal doorbrengen
Lisa Hart
dagelijks aanwezig
Berichten: 84
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 1:25
Contacteer:

Bericht door Lisa Hart »

Hoi Irena,
Dank je wel voor je lieve reactie n.a.v.mijn berichtje op het forum.
Ja je verhaal bracht echt de tranen in me ogen maar wel dat ik er kracht uit gehaald heb.
Uiteraard zijn jullie de 2e die van mij vernemen als ik eenmaal de kracht heb gevonden mijn moeder het te vertellen.
Ik kwam er achter dat ik met drinken alleen maar verder mezelf de goot in dronk en ik het er alleen maar moeilijker mee kreeg.
Maar goed ik heb gewoon bepaalde doelen gesteld om het niet drinken vol te houden.
Ik ga me zeker trakteren op een prachtige trui die ik zag hangen,helemaal niet duur maar zo lief.
Vind wel dat ik dat verdiend heb na alle ellende van de afgelopen tijd.
Kortom ik hou jullie op de hoogte lieve meiden,dat beloof ik.
Liefs en xxxjes:Lisa
Stukje bij beetje vind ik mezelf.
Gelukkig hoeft dat vinden van mijzelf niet meer in eenzaamheid.
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Lisa Hart schreef:Ik weet dat me moeder me zeker zal steunen en zoals ze van karakter is me met van alles zou helpen alleen ik vind de tijd nog te beroerd.
Er is nooit een goede moment voor zulke dingen. Alleen momenten die minder slecht zijn.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Isabelle Raulin dAymeries
dagelijks aanwezig
Berichten: 230
Lid geworden op: za aug 31, 2002 14:33
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Isabelle Raulin dAymeries »

Hee Lisa & Lisa,

Een goed moment bestaat inderdaad niet, maar kies wel zelf het beste moment. En nooit spullen laten slingeren, of je laten betrappen! Mensen die zich rot schrikken, reageren altijd raar, dus ik vind het niet eens zo verbazend van je vader.

Leg de verantwoordelijkheid nou niet bij je moeder neer, maar bereid zelf het gesprek voor,

Isabelle
Get over it.
Kellyanna
daar ben ik weer
Berichten: 20
Lid geworden op: ma dec 22, 2003 21:18
Locatie: Den Haag

Bericht door Kellyanna »

Hoi Lisa,

Dit forum is echt fantastisch, ik wou dat ik het jaren geleden al had ontdekt. Zoveel gevoelens die iedereen heeft zijn herkenbaar. Ik heb mijn ouders het van de week verteld en inmiddels weten een aantal goede vrienden en hun partners het ook. Na een paar keer wordt het voor mij steeds makkelijker mijn verhaal te doen.

Maar voor de eerste keer heeft het mij geholpen een dagboek te laten lezen. Ik had hier nog maar voor twee weken in staan, maar je kan hier je diepste gevoelens in kwijt, zonder dat het gefilterd/beinvloed wordt door degene voor wie je het schrijft. Je zou alles waar je mee zit voor je zelf kunnen opschrijven zonder terughoudendheid. Je kan dan bij je coming out je moeder je dagboek laten lezen. Natuurlijk wel heel eng, maar je moeder kan dan heel veel van je gevoelens uit het dagboek halen, zoals angst, eenzaamheid, verlangen, gedrag onderdrukken. Voor mij werkt dit goed. Ik denk dat ik die gevoelens in een 1 op 1 gesprek voor de eerste keer nooit zo goed mondeling had kunnen uitdrukken. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Veel liefs,

Kellyanna
Plaats reactie