Ik heb het mijn ouders verteld...

Op dit forum kunnen de partners van t*'s hun hart luchten

Moderator: Moderators

Kellyanna
daar ben ik weer
Berichten: 20
Lid geworden op: ma dec 22, 2003 21:18
Locatie: Den Haag

Ik heb het mijn ouders verteld...

Bericht door Kellyanna »

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Gisteren heb ik mezelf het mooiste kerstkado gegeven wat ik kon bedenken. Ik heb mijn ouders verteld dat ik travestiet ben en misschien wel transgender/transexueel. Mijn ouders zijn al vrij lang gescheiden en wonen apart. Dus ik heb gisteren twee maal mijn verhaal gedaan. Ik heb sinds een paar maanden geleden steeds meer laten doorschemeren dat ik me niet gelukkig voel en niet zo goed in mijn vel zat. Dat konden ze al wel aanvoelen. Sinds anderhalve week ben ik een dagboek gaan bijhouden waarin ik mijn diepste gevoelens en gedachten heb geschreven en ook een kort levensverhaal met herinneringen van vroeger.

Dankzij wat ik de laatste tijd in boeken en op het internet heb gelezen en zeker ook dankzij jullie lieve reactie pasgeleden heb ik het gedurfd dat dagboek te laten lezen aan mijn ouders. Ik zat echt de hele dag te trillen, in afwachting van hun reacties, maar ben achteraf heel opgelucht om geen geheimen meer te hoeven te hebben. Het is pas een eerste stapje natuurlijk, ik woon hier in een kamerverhuurbedrijf, dus ik zal nog niet echt overdag als meisje gaan rondlopen (we hebben een gemeenschappelijke ingang met z'n allen).

Toch ben ik nu vrijer om kleding te gaan bestellen via internet. Ik kan nu zonder rare vragen van mijn pa beginnen met mijn benen en borst te gaan scheren. Dat lijkt me echt heerlijk panties dragen zonder die haren ertussen. Mijn pa stelde zelfs voor om het mijn zus in te lichten. Dat is dan weer een zorg minder voor mij. Ze vonden het wel heel dapper van me, maar vonden het heel heel erg dat ik hier zo lang mee rond heb gelopen (ik ben 36 jaar). Ze waren wel allebei behoorlijk emotioneel en zullen waarschijnlijk nog maanden nodig hebben om hier mee om te gaan. Ik weet nog niet goed hoe ze te ondersteunen, anders dan al hun vragen uitgebreid en zonder terughoudendheid te beantwoorden. Gek genoeg was het makkelijk erover te praten met hun, nadat ik de eerste zinnen als "ik ben travestiet" of "ik ben erachter gekomen dat ik heel graag vrouwenkleding draag", er uit waren.

Zaterdag ga ik lekker met mijn moeder winkelen LOL. Ik denk dat ik een grotere kledingkast ga kopen :) :) :) . Ik heb er nu een plezierig probleem bij. Ik moet serieus gaan nadenken over wat ik het liefst wil gaan dragen...

Wat is heerlijk vrij te kunnen praten over mijn verlangens. Het zal toch nog een hele stap zijn voordat ik buiten de deur als sexy meid durf te lopen. Lijkt me wel heerlijk zo vrij te kunnen zijn. Maar kleine stapjes nemen dan kom ik er wel...

Liefs,

Kellyanna

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Pamela-
Moderator
Berichten: 1849
Lid geworden op: wo mar 13, 2002 1:00
Locatie: zuid holland

Bericht door Pamela- »

Hoi hoim

Ik heb maar 1 woord al kan ik er heel veel neer zetten :

Gefeliciteerd :lol: :lol: :lol:

Zalig kerstfeest meid !

Liefs,
<i><b>Change the things you can, accept the things you can't change.</i></b>
transcommunity-girl2
ForumFan
Berichten: 369
Lid geworden op: vr feb 28, 2003 15:47

Re: Ik heb het mijn ouders verteld...

Bericht door transcommunity-girl2 »

[gone]
Laatst gewijzigd door transcommunity-girl2 op ma jul 12, 2004 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
I am proud to be transcommunity girl
Gebruikersavatar
Kathleen
ForumFan
Berichten: 428
Lid geworden op: do feb 13, 2003 19:37
Locatie: Belgie
Contacteer:

Bericht door Kathleen »

Hoi Kellyanna,

Zeg, gefeliciteerd meid dat je het aan je ouders hebt verteld. Als mijn partner er niets op tegen had, had ik dat zelf ook al lang gedaan. :-?

Enne, met kleine stapjes bereik je ook je 'eindbestemming', het duurt alleen wat langer. :D

Liefste groetjes van een zieke Kathleen (en dat op Kerstdag)! :( :D :-?
Liefs, Kathleen
Come una ragazza! Per sempre!
transcommunity-girl2
ForumFan
Berichten: 369
Lid geworden op: vr feb 28, 2003 15:47

Bericht door transcommunity-girl2 »

weg
Laatst gewijzigd door transcommunity-girl2 op zo jul 11, 2004 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.
I am proud to be transcommunity girl
Gebruikersavatar
Miss Laura
dagelijks aanwezig
Berichten: 187
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:37
Locatie: Borne

Bericht door Miss Laura »

Hoi Kellyanna,

Super meid, dat je er voor uitkomt. Ook leuk dat je moeder meegaat shoppen. Maak er een leuke dag van.
Neem lekker de tijd om erachter te komen wie je bent, de tijd zal het leren maar wees vooral jezelf.

Groetjes,
Afbeelding

Op 1-2-2008 is de rups een prachtige (meisjes)vlinder geworden
Gebruikersavatar
Isabelle Raulin dAymeries
dagelijks aanwezig
Berichten: 230
Lid geworden op: za aug 31, 2002 14:33
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Isabelle Raulin dAymeries »

Hee Kellyanna,

Weet je dat je ouders je de twee andere mooiste cadeaus gegeven hebben, die je voor jezelf had kunnen dromen? Zij hebben aangeboden om je opvoeding af te maken, als meisje, en als out-of-the-closet T-girl.

Je moeder wil met je uit winkelen. Weet je wel wat dat betekent? Zij weet ook wel dat je er niet zo een-twee-drie goed uit zal zien. Zonder hulp heb je pakweg vijf jaar maal tweeënvijftig stuks, dat is 260 Viva's in te halen. Als zij echt meehelpt, ben je er een stuk sneller doorheen.

Het cadeau van je vader is nog subtieler: toen je kind was, was het zijn rol om je aan de buitenwereld voor te stellen, en jou de weg te wijzen in het leven. Nu hij je aan je zus wil voorstellen, geeft hij aan dat hij zijn vaderschap wil afmaken, op een manier die heel ver gaat: hij wijst je de weg bij je coming-out. En je hebt op deze site vast al ergens gelezen hoe belangrijk een coming-out is.

Bedank die twee schatten nou maar, en maak duidelijk dat je meedoet. Verder sluit ik me aan bij wat die derde schat, Kendra-Lee, schrijft: rustig aan, dus niet te hard van stapel lopen, en vooral: zoek contact, en vriendinnen. De T&T is een goed begin.

En haal twee flessen champagne: 2004 wordt het jaar van de familie Kellyanna!

Isabelle
Get over it.
Gebruikersavatar
Selena Maria
dagelijks aanwezig
Berichten: 138
Lid geworden op: za aug 09, 2003 4:18

Bericht door Selena Maria »

Hee Kellyanna,gefeliciteerd!Hoe herkenbaar allemaal!Ik woon toevallig ook op kamers en heb uiteindelijk het iedereen daar verteld :D en met goede reacties!Nogmaals gefeliciteerd en een fijn 2004
Selena,eres el camino para mi corazon y alma
Kellyanna
daar ben ik weer
Berichten: 20
Lid geworden op: ma dec 22, 2003 21:18
Locatie: Den Haag

Bericht door Kellyanna »

Meiden,

Bedankt voor de lieve reacties. Ik ben vandaag wezen winkelen met mijn moeder en het was nog steeds wel een beetje eng. Ik was wel al zover dat ik zelf de rekken afging en leuke kleding aanwees. Doordat mijn moeder erbij was kon ik me heerlijk op de kleding concentreren en niet op de gedachte van "ze kijken naar me, ik moet hier snel weg". Wel heeft mijn moeder nog afgerekend. Ik denk dat ik van de week ook met mijn zus nog even ga shoppen. Op termijn zal ik wel genoeg gewend zijn dat ik er zelf op uit durf.

Ik heb vooral wat lingerie gekocht, die ik nu al kan dragen. en een paar mooie rokken. Ik ben er nog niet echt over de look die zou willen hebben. De zomertijd heeft misschien meer mijn soort kleding.

Gisteren heb ik mijn benen kaal geschoren. Ik had nooit gedacht dat ik mijn eigen benen zo mooi zou vinden. Van boven moet er nog wel heel wat gebeuren maar met met benen ben ik super happy. Ik vind het echt heerlijk die rokken langs mijn benen te voelen. Ik wil nooit meer haar op mijn benen.

Doei,

Kellyanna
Gebruikersavatar
Isabelle Raulin dAymeries
dagelijks aanwezig
Berichten: 230
Lid geworden op: za aug 31, 2002 14:33
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Isabelle Raulin dAymeries »

Hee Kellyanna,

Koop nu meteen de "verzachtende lotion voor na het ontharen" van het Kruidvat. Onmisbaar tegen rode pukkeltjes in je liezen en onder je billen!

Veel plezier met zus,

Isabelle
Get over it.
Gebruikersavatar
pinkslipper
ForumFan
Berichten: 326
Lid geworden op: do mei 29, 2003 18:59
Locatie: Amsterdam

Bericht door pinkslipper »

Hoi Kellyanna.

Gefeliciteerd meid :)
Echt geweldig voor je :)
Kellyanna schreef:Gisteren heb ik mijn benen kaal geschoren. Ik had nooit gedacht dat ik mijn eigen benen zo mooi zou vinden. Van boven moet er nog wel heel wat gebeuren maar met met benen ben ik super happy. Ik vind het echt heerlijk die rokken langs mijn benen te voelen. Ik wil nooit meer haar op mijn benen.
Ik ken het gevoel. Het is idd heerlijk om gladde benen te hebben :)
Think Pink en xxx,
pinkslipper

Van het concert des levens, krijgt niemand het programma.
Karinxxx
is nieuw hier
Berichten: 9
Lid geworden op: do apr 14, 2005 21:38

Bericht door Karinxxx »

gefeliciteerd hoor!!
Ben blij voor je dat je het eindelijk hebt verteld en dat ze niet raar ofzo reageerden!
echt heel dapper van je vooral omdat je de hele tij zat te trillen enzo....
Succes met alles! :P
Truus
is nieuw hier
Berichten: 3
Lid geworden op: wo jan 11, 2006 20:49

Ouders..

Bericht door Truus »

Wilde toch even mij ervaring met jullie delen.
Omdat ik al wat langer in de kinkyscene rondspook en dat nooit al te geheim hield was de stap voor mij om mijn T-activiteiten aan ouders en buren bekend te maken wat minder groot.. ze konden van mij toch al alles verwachten. :lol:
Maar de reactie waren nog toffer dan ik verwacht had.. hihi:
Mn Moeder: toen ik foto's liet zien, WOw dus als ik een dochter had gehad zag ze er zo uit!! Je lijkt op mij toen ik jong was!

Buuf: (life demo) Wow .. nou, ZO gaan wij een keer winkelen hoor!
Buurman, stoere Harley rijder,: (zelfde life demo): Hey! Wij gaan fotoos maken op de motor!

Denk wel dat ik wat mazzel heb als ik af en toe de trieste storys hoor... :roll:
stefanietje
daar ben ik weer
Berichten: 13
Lid geworden op: do jan 12, 2006 13:34
Locatie: gent
Contacteer:

Bericht door stefanietje »

Hoi Kellyanne


Mijn ma heeft mij vroeger eens betrapt toen ik haar kleren aan had,maar ik zou nie weten ofdat ze er veel aandacht aan geschonken heeft.Dus volgens mij weet ze dat niet meer.Ik heb bewondering voor jou dat je het gezegd hebt,het moet een hele opluchting voor je zijn

liefs

Stefanietje
Gebruikersavatar
joy-ts
dagelijks aanwezig
Berichten: 100
Lid geworden op: za jan 28, 2006 11:07
Locatie: arnhem
Contacteer:

Bericht door joy-ts »

Vertelen lucht op, ook al is het in mijn geval door en ander gedaan. Helaas. Maar mijn moeder accepteerd het en vader niet, die vind dat ik gek ben(misschien is dat ok wel zo). Nu moet ik er weer heen om ze vertellen dat hun zoon een dochter gaat worden, weet dus niet hoe dit gaat uitpakken dan.
Ik denk er maar het ergste van, kan het altijd meevallen.

Joy-ts in love
Gister durfde ik te strijden, vandaag durf ik te winnen.
Plaats reactie