Dromen

Algemeen

Moderator: Moderators

In mijn dromen komt travestie of het vrouw-zijn voor

Nooit
5
15%
Soms
14
41%
Vaak
12
35%
Altijd
3
9%
 
Totaal aantal stemmen: 34

Gebruikersavatar
Angelique.R
ff weer wat posten
Berichten: 34
Lid geworden op: ma jan 26, 2004 13:40
Locatie: Limburg/Belgie

Bericht door Angelique.R »

Een ander soort droom, de dagdroom...
De zon gaat stilaan onder, een veelkleurige schijn achterlatend op het rustig kabbelende beekje. Het is een rustige avond en ik zit genietend in het zachte lange gras met mijn hand in het water te spelen. Draaikolkjes makend in het glasheldere water. Ik zie kleine visjes die rustig voortdrijven in het langzame stroompje. Een loom gevoel heeft zich over me uitgebreid en mijn gedachten zweven lichtjaren ver weg. Ze vertoeven in de toekomst... mijn toekomst... de toekomst die ik me wens. Zie het oneindig grote grasveld bezaaid met de mooiste wilde bloemen die de natuur te bieden heeft, ik dartel er in het rond en voel de wind in mijn lange haren spelen, mijn gevoelens worden beheerst door een intens geluk en de stralende zon verheldert mijn gemoed.
Jij bent er ook, maar de bloemen ruik je niet. Je ziet niet de stralende zonneschijn. Je proeft niet de spelende frisse wind. Je hoort niet mijn stralende lach. Je voelt niet mijn intense geluk.
Wat je het meest vreest is wat je ziet, die stralende vrouw dat was je man. Je wendt je af en droef is je blik. Plots is het koud en ik kijk om, zie het verdriet. Twijfel omklemt mijn hart, ik voel jouw pijn en weg is mijn geluk. Ik keer terug, uit een prachtige droom en zie in je ogen, vragend... "waarom begrijp je me toch niet?"
Wheresoever you go
Go with all your Heart
Gebruikersavatar
Joanna_
dagelijks aanwezig
Berichten: 219
Lid geworden op: vr jun 06, 2003 20:48
Locatie: Amsterdam

Bericht door Joanna_ »

Joanne schreef:Hmmm heb het gelezen althans tot de grafiekjes en dergelijke maar om nu te zeggen dat ik er wijs uit wordt. Iemand een idee?
Er van uitgaande dat de opmerking van ChantalC
ChantalC schreef:Ik denk dat hormonen niet alleen fysiek hun werk doen, maar dat ze ook (onbewust) door werken op je psyche. Zouden ze dat weleens onderzocht hebben?
de oorsprong is van de vraag is het kortst mogelijke antwoord op basis van dit artikel: JA.
Alleen wordt er een uitvoerige onderbouwing geleverd van dit antwoord. Deze onderbouwing leidt tot een aantal conclusies welke vanaf het onderdeel Discussion beschreven worden. In de hopo dat ik het goed samenvat en vertaal (maar zonder garantie)

Esterogeen lijkt een verband te tonen met de emoties behorende bij geluk en welbevinden, Testosteron met emoties behorende bij agressie en sexualiteit.
Dit onderzoek is in lijn met eerdere onderzoeken waarin werd aangetoond dat het toedienen van wat genoemd wordt cross-sex hormonen (dus esterogenen bij MtF en testosteronen bij FtM) een duidelijk effect hebben op het emotioneel functioneren.
Het effect van testosteronen bij FtM is o.a. toename van emoties behorende bij agressie en sexualiteit en een vermindering van de intensiteit van het affect.
Het effect van esterogenen bij MtF lijkt wel aanwezig maar in mindere mate als bij FtM. Er lijkt sprake van een vermindering van de mate van irritatie en sexuele opwinding.
Bij zowel FtM als MtF wordt is de gevoeligheid voor negatieve emoties waargenomen (depressieve gevoelens, vermoeidheid, gespannenheid en stemmingswisselingen) veranderd conform de verwachtingen die de persoon hiervan had maar bij MtF zijn deze veranderde gevoeligheden als mede die voor krachteloosheid, teleurstelling en verdriet sterker in intensiteit dan de persoon had verwacht.
Bij de positieve emoties (zoals sociale aanpassing/ omgang met, ontspanning en activiteit. levendigheid en geluk) is bij MtF de toename in intensiteit hoger dan aanvankelijk verwacht.
Bij MtF werd wordt ook een verbeterde affectieve communicatievaardigheid ( de vaardigheid om op non-verbale wijze uiting te geven aan emoties) waargenomen.
Bij FtM werden geen wijzigingen in postieve emoties waargeomnomen.

Agressie:
Bij FtM wordt een hogere gevoeligheid voor agressieve emoties waargenomen. Een vermindering van de agressieve emoties bij FtM werd niet waargenomen (overigens in andere onderzoeken werd dit kennelijk wel waargenomen)


Overigens wordt aangegeven dat de waargenomen emotionele wijzigingen mogelijk niet enkel het gevolg zijn van de hormoontoediening maar dat er andere factoren zijn die hieraan bij kunnen dragen
Itthi pi hi ekacciya seyya.
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Wow meid dat je dat er zo allemaal even uitgooit op zo'n dinsdag avond hehehe... Maar ik moet zeggen dat het inderdaad wel klopt ten aanzien van de MtF dan. Maar hoe ik mijn droom sexualiteit daarin moet verwerken weet ik niet goed. Anyway bedankt voor je vertaling.

Enneh Angelique mijn complimenten voor je mooie stukje. Ik zie het zo voor me. Je kan behoorlijk beeldend schrijven moet ik zeggen.
Gebruikersavatar
Joanna_
dagelijks aanwezig
Berichten: 219
Lid geworden op: vr jun 06, 2003 20:48
Locatie: Amsterdam

Bericht door Joanna_ »

Tja, die dinsdagavonden, die zijn berucht bij ons in de familie.
maar blij dat ik je van dienst kon zijn.
Itthi pi hi ekacciya seyya.
Plaats reactie