Ik weet niet of ik dit hier kan posten!

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Janiek
ForumFan
Berichten: 459
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 18:06
Locatie: Amsterdam

Bericht door Janiek »

Hoi natasha (en anderen),

tja, ik herken dat ook heel duidelijk, dat twijfelen en die onzekerheid en de verleiding is dan erg groot om naar beelden om je heen te kijken en naar definities te zoeken. Een van de eerste dingen die mijn (gender)therapeute mij probeert te leren is: kijk vooral naar wat je zelf voelt en wat je behoeften zijn. Er is niks mis mee als je 's morgens aan je eigen auto sleutelt of trekker rijdt en 's avonds in een mooie rok op de bank zit of uitgaat. Als je afgaat op de 'hokjes', kom je er vroeg of laat toch achter dat je jezelf tekort doet en dan begint het twijfelen gewoon opnieuw.

Hoop dat je hier ook wat mee kunt,

groetjes, Jeanet
Kellyanna
daar ben ik weer
Berichten: 20
Lid geworden op: ma dec 22, 2003 21:18
Locatie: Den Haag

Bericht door Kellyanna »

Hoi allemaal,

Ik heb afgelopen maand borstvergrotende pillen van de Pabo geprobeerd. Die schijnen helemaal plantaardig te zijn volgens hun. Hoewel het lijkt of mijn borst iets groter geworden zijn, valt het resultaat me toch tegen. Misschien wel een soort placebo effect. Ik denk dat ik het voorbeeld van Isabelle maar ga opvolgen. Dong quai pillen of zo, van de kruidvat, die zijn een stuk goedkoper ook. Op deze manier zal het toch niet zo gevaarlijk zijn toch??? Ik wil bereiken dat ik iets grotere borsten heb, maar dat ik zelf kan bepalen tot hoever ik wil gaan.

Ik heb nog een andere vraag, die vrij intiem is. Ik heb ergens op de site gelezen dat het gebruik van vrouwelijke hormonen, zonder anti-mannelijke hormonen na 6 maanden tot onvruchtbaarheid leidt, klopt dit? Je schijnt dan ook een verminderde erectie te krijgen of helemaal geen erectie meer. Is dat waar?

Als dit waar is dan wordt het krijgen van kinderen en seks met vrouwen op de 'normale' manier natuurlijk onmogelijk. Misschien is dit een stomme vraag, maar is het in die situatie nog wel mogelijk klaar te komen, wanneer je geen erectie meer kan krijgen?

Hoewel ik hier nog niet aan denk te beginnen, ben ik wel informatie aan het zoeken. Ik had een discussie gelezen over het gebruik van vrouwelijke hormonen paar weken geleden en deze vragen bleven maar in mijn kop zitten. Ik hoop dat jullie me wat antwoorden kunnen geven.

Liefs,

Kellyanna
Lisa Hart
dagelijks aanwezig
Berichten: 84
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 1:25
Contacteer:

Bericht door Lisa Hart »

Hoi Kellyanna,
Eerlijk gezegd sta ik niet zo vreemd te kijken dat het middel wat je gebruikt heb erg tegen is gevallen qua resultaat.
Mijn vraag is wel of je het wel de tijd heb gegeven???Zeker als het op basis van natuurlijk kruiden dan wil de werking nog weleens op zich laten wachten.
Zelfs met normale vrouwelijke hormonen moet je je lichaam de tijd geven de veranderingen door te kunnen voeren.
Minimaal een jaar staat er voor om de veranderingen echt goed te kunnen zien.
Daarbij komt ook het feit dat bij het gebruik van hormonen langer dan een half jaar de veranderingen die daarna plaatsvinden niet meer terug te draaien zijn.
(Zeker geen onbelangrijk detail omdat in je achterhoofd te houden lijkt me.)

Maar goed je zou een ander middel kunnen proberen uiteraard,let er wel goed op dat je niet ongemerkt meerdere middelen door elkaar binnen krijgt want dan kan je lichaam weleens kuren gaan vertonen die niet prettig zijn.(Is ook per persoon verschillend hoor trouwens.)
En ondanks dat het op natuurlijke basis is betekend zeker niet dat het daarom minder gevaarlijk is.
De meest giftige stoffen komen toch vanuit de natuur vandaan dus wees altijd voorzichtig.
(Ik lijk wel een moeder onderhand maar beter teveel waarschuwen dan te weinig toch???)

Wat je gelezen hebt over het gebruik van vrouwelijk hormonen is helemaal goed.
Alleen de effecten zijn voor iedereen weer anders helaas.
Sommige krijgen inderdaad na een tijd geen erectie meer,of de sekslust verdwijnt.
Andere kunnen wel gewoon ervan blijven genieten alleen de samenstelling van het zaad veranderd inderdaad en wordt na een tijd voor bevruchting onbruikbaar.
En niet alleen de vruchtbaarheid van het zaad neemt af ook sowieso de structuur en kleur veranderd als een man langere tijd vrouwelijke hormoon tot zich neemt.
Ook het formaat van de penis wordt minder en de vorm ervan veranderd wat bij sommige niet zulke fraaie resultaten oplevert.
Kortom het gebruik van hormonen heeft zeker zijn mooie kanten maar ook de vele mindere kanten,laten we vooral niet buiten wegen laten zijn gevaarlijke kanten.
Wat ik je echt nogmaals op je hart wil drukken is om nooit zonder begeleiding deze middelen te gebruiken mocht je toch aan hormonen gaan beginnen.
En ook zeker met de natuurlijke middelen erg blijven oppassen.
Het mag dan het predicaat hebben:het komt uit de natuur dus het kan weinig kwaad gaat toch niet altijd op.
In het meest simpele geval zit er een stof in verwerkt waarvoor je misschien wel allergisch bent wat de nodige klachten kan veroorzaken.
Kortom ik hoop dat je er wat meer info uit het bovenstaande kan halen en zeker erg goed op jezelf blijft letten.

Heel veel liefs en succes bij het maken van de juiste keuze's:Lisa
Stukje bij beetje vind ik mezelf.
Gelukkig hoeft dat vinden van mijzelf niet meer in eenzaamheid.
Gebruikersavatar
Isabelle Raulin dAymeries
dagelijks aanwezig
Berichten: 230
Lid geworden op: za aug 31, 2002 14:33
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Isabelle Raulin dAymeries »

Hoi Kellyanna,

Van verminderde erecties heb ik (na meer dan twee jaar) geen last. Integendeel. Vruchtbaarheid weet ik niet: ik had al drie kinderen voor ik hieraan begon, en ik vind het wel best zo.

Ik "groei" het snelst met gevriesdroogde hop van Arko, te koop bij Erica. Ook het effect van wat Rony schrijft, appelen, rauwe uien, roggebrood, enzovoorts, is bij mij merkbaar.

Succes,

Isabelle
Get over it.
Lisa Hart
dagelijks aanwezig
Berichten: 84
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 1:25
Contacteer:

Bericht door Lisa Hart »

Hoi Kellyanna en Isabelle,

Mijn stukje tekst was puur over normale hormonen hoor.
Van natuurlijke middelen heb ik alleen wat rikketik storingen gehad maar verder geen last.

Maar eet je altijd uien Isabelle???lijkt me wel lekker warm zo in de nacht hihihihihi of valt dat erg mee????
Als ik lekker hutspot of hasjee heb gegeten ben ik zeker blij dat ik geen vriend(in) heb hoor,die hebben geen leven dan hihihihihi
Liefs:Lisa
Stukje bij beetje vind ik mezelf.
Gelukkig hoeft dat vinden van mijzelf niet meer in eenzaamheid.
Kellyanna
daar ben ik weer
Berichten: 20
Lid geworden op: ma dec 22, 2003 21:18
Locatie: Den Haag

Bericht door Kellyanna »

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties, misschien heb ik die pillen van de Pabo nog niet genoeg tijd gegeven. Een maand is wel erg kort he? Toch heb ik wel het idee dat mijn borstjes iets meer vorm hebben gekregen, maar dat kan ook komen doordat ik bijna elke dag nu een beugel-BH draag. Die Pabo pillen laat ik toch maar even rusten denk ik, die zijn vrij duur.
Ik was op zoek naar Dong quai pillen bij de kruidvat/etos, maar kon die niet vinden. Ik heb in plaats daarvan Prominsil gekocht.

Gevriesdroogde hop van Arko?!? Hier in omgeving Den Haag ken ik geen winkel die onder de naam Erica gaat. Appelen en roggebrood eet ik regelmatig en vindt ook wel lekker. Rauwe uien sla ik maar even over :-).

Een vraagje is nog niet beantwoord. Hoewel ik de fase vrouwelijke hormonen voorlopig nog maar niet in ga (misschien wel nooit), vraag ik me af als je onvruchtbaarheid en uitblijven van erectie en eventueel misvormingen (klinkt allemaal niet best) op de koop toe neemt, is het dan nog mogelijk klaar te komen wanneer je geen erectie meer kan krijgen/hebben?

Dit is misschien meer een vraag, waar je als pre-op TS mee te maken hebt. Ik vraag me echt af of dit nog kan. Is een erectie noodzakelijk om klaar te kunnen komen?

Liefs,

Kellyanna
Gebruikersavatar
Joanna_
dagelijks aanwezig
Berichten: 219
Lid geworden op: vr jun 06, 2003 20:48
Locatie: Amsterdam

Bericht door Joanna_ »

Kellyanna schreef: Ik heb nog een andere vraag, die vrij intiem is. Ik heb ergens op de site gelezen dat het gebruik van vrouwelijke hormonen, zonder anti-mannelijke hormonen na 6 maanden tot onvruchtbaarheid leidt, klopt dit? Je schijnt dan ook een verminderde erectie te krijgen of helemaal geen erectie meer. Is dat waar?
Zie ook de eerder gegeven antwoorden, met mijnzerzijds nog aanvullend dat de KANS op een verminderde erectie wellicht nog niet eens op weegt tegen het AANZIENLIJK VERHOOGDE RISICO OP (onder andere)
* hart en vaatziekten mede afgeleid van het verhoogde risico op
* trombose
* diabetes
* kanker (o.a. borstkanker)
En, je zegt 'zonder anti-mannelijke homonen": Bij mijn weten loop je dat risico ook MET 'anti-mannelijke' hormonen.
Kellyanna schreef: Als dit waar is dan wordt het krijgen van kinderen en seks met vrouwen op de 'normale' manier natuurlijk onmogelijk. Misschien is dit een stomme vraag, maar is het in die situatie nog wel mogelijk klaar te komen, wanneer je geen erectie meer kan krijgen?
't Ligt er maar aan wat je daar onder verstaat. Zaadlozing kan erg problematisch worden, anderzijds wordt wel 'ns gesteld dat 'klaarkomen/ het orgasme' meer 'tussen de oren' zit
Kellyanna schreef:Ik hoop dat jullie me wat antwoorden kunnen geven.
In ieder geval geldt dat je van z'n lang zal ze leven maar beter nooit zonder medische begeleiding aan de hormonen kunt beginnen. Overigens is er (voor zover ik weet) geen wetenschappelijke literatuur aanwezig met betrekking op de risico's bij het gebruik van plantaardige hormoonvervangers. Juist omdat een groot aantal van de plantaardige middelen niet onder de geneesmiddelenwet vallen is (vermoedelijk hierdoor) weinig onafhankelijk onderzoek voorhanden naar risico's en bijwerkingen. Het is slechts een aanname dat natuurlijke preparaten zonder al te veel risco's zijn.

De beste informatie over voordelen, nadelen, risico's van het gebruik van hormonen of hormoonvervangende middelen kun je krijgen bij de endocrinoloog (of bij bijv, het Genderteam bij het VU)
Itthi pi hi ekacciya seyya.
Kellyanna
daar ben ik weer
Berichten: 20
Lid geworden op: ma dec 22, 2003 21:18
Locatie: Den Haag

Bericht door Kellyanna »

Met 'klaar komen' doel ik inderdaad op het orgasme. Misschien zit dit tussen de oren, maar ik momenteel maar 1 manier om tot orgasme te komen, en daar gaat bij mij altijd een erectie aan vooraf.

Waarschijnlijk loop je met het gebruik van anti-mannelijke hormonen net zulke extra risico's, dat begrijp ik, maar als je anti-mannelijke hormonen gebruikt, dan weet je zeker dat dat invloed gaat hebben op het mannelijk geslachts deel. Mijn vragen gaan in eerste instantie over de invloed van vrouwelijke hormonen op het mannelijk geslachtsdeel.

Ik ben al wat wijzer aan het worden, ik moet heel voorzichtig zijn met wat ik doe. Een ding weet ik wel, die hormonen zal ik nooit gaan nemen zonder medische begeleiding.

doei,

Kellyanna
Lisa Hart
dagelijks aanwezig
Berichten: 84
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 1:25
Contacteer:

Bericht door Lisa Hart »

Hoi Kellyanna en Joanna,

Allereerst effe een nieuwe reactie op het bericht van Kelly.
Uiteraard kan ik me voorstellen dat je inderdaad je orgasme beleefd zoals de meeste mannen het doen.
Maar er is wel degelijk een mogelijkheid om een orgasme te hebben zonder een erectie.
Gaat dat niet uitleggen hoor maar goed het is zeker mogelijk.
Als je gewoon die BH blijft dragen waar je het eerder over had en voor het slapen gaan goed een zachte creme op je borsten aanbrengt en goed inmasseert dan krijg je ook een wat diepere borstvorming,en door de creme wordt je huid er heerlijk zacht.
Maar zoals met alles je moet wel elke avond blijven doen anders dan heb het weinig zin.
Ok je krijgt geen Pamela Anderson borsten maar goed de vorm komt erin.
(Ik persoonlijk zou die grootte niet eens willen maar dat even terzijde.)

Aan Joanna wilde ik zeker even zeggen ik het heel goed vind je even wat dieper op de mogelijke risico's attendeerde van het gebruik van hormonen.
Ik ben dat inderdaad wel vergeten te vermelden maar goed ik wilde ook op de andere latere uiterlijke kenmerken van het mannelijke geslachtsdeel wijzen die door vrouwelijk hormonen kunnen ontstaan.
Dat hormonen zeker heel veel angst kunnen inboezemen heb ik aan den lijve kunnen ondervinden.
Uiteraard vreselijk dom maar gelukkig snel naar me lichaam geluisterd en ik kon dat mens wel zoenen toen bleek dat me lichaam gezond bleek.
Dus Kellyanna heel goed dat je verstandiger bent dan ik ben geweest in het verleden echt waar.

Kortom ik kan je alleen maar succes wensen en misschien vind je voor jou een goede en toch veilige oplossing.

Heel veel liefs:Moedertje Lisa:-))
Stukje bij beetje vind ik mezelf.
Gelukkig hoeft dat vinden van mijzelf niet meer in eenzaamheid.
Gebruikersavatar
Isabelle Raulin dAymeries
dagelijks aanwezig
Berichten: 230
Lid geworden op: za aug 31, 2002 14:33
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Isabelle Raulin dAymeries »

Hoi Joanna_,

Lees jij ooit wat? Er is heel veel literatuur over de veiligheid van fyto-estrogenen, en in het 1-miljoen-vrouwen-onderzoek worden ze aanbevolen als alternatief voor HRT, vanwege het bewezen verhoogde borstkankerrisico van HRT bij post-menopausale vrouwen.

Het kan nog even duren, maar de VU komt ook wel zover. Andere genderteams zijn al om.

Isabelle
Get over it.
Gebruikersavatar
Joanna_
dagelijks aanwezig
Berichten: 219
Lid geworden op: vr jun 06, 2003 20:48
Locatie: Amsterdam

Bericht door Joanna_ »

Isabelle Raulin dAymeries schreef:Hoi Joanna_,

Lees jij ooit wat? Er is heel veel literatuur over de veiligheid van fyto-estrogenen, en in het 1-miljoen-vrouwen-onderzoek worden ze aanbevolen als alternatief voor HRT, vanwege het bewezen verhoogde borstkankerrisico van HRT bij post-menopausale vrouwen.

Het kan nog even duren, maar de VU komt ook wel zover. Andere genderteams zijn al om.

Isabelle
Er is wel de nodige literatuur beschikbaar over de werking van fyto-estrogenen (F-E) maar bij deze literatuur kun je nog wel wat aantekeningen plaatsen;

- veel onderzoek lijkt (op voorhand) gericht op het bevestigen van de aanname dat F-E veilig is.
- veel literatuur is gericht op de werking van F-E op celniveau en slechts beperkt of niet op de werking op het organisme-niveau
- veel literatuur is gericht op een vergelijking tussen F-E en 'normale' hormonen, waarbij er aanwijzingen lijken te zijn dat F-E minder risico's heeft, echter de onderzoeksgroepen zijn over het algemeen dusdanig klein dat er maar heel beperkt tot niet gegeneraliseerd kan/ mag worden
- veel literatuur is gericht op èèn specifieke werking van F-E en gaat niet in op meer generieke werkingen
- er is niet veel onderzoek beschikbaar dat een wat meer generiek karakter heeft
- er zijn nogal wat verschillen in de doseringen, duur van gebruik (vaak relatief -erg- kort, samenstelling etc. van F-E in de diverse onderzoeken.


Het gegeven dat f-E veiliger lijkt dat HRT (bij post-menopausale vrouwen, wat iets anders is dan TG/TS) op het aspect kankerrisico wil op zich niet zeggen dat er geen risico's zijn

Bijgaand wat links naar abstracts die naar mijn mening een wat genuanceerder beeld geven:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/quer ... t=Abstract

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/quer ... t=Abstract

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/quer ... t=Abstract

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/quer ... t=Abstract

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/quer ... t=Abstract

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/quer ... t=Abstract

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/quer ... t=Abstract

en nog een artikel uit health news
Runowicz CD 2003 Feb, Alternative cancer therapies can be dangerous. "Natural" and "herbal" are not synonymous with "safe". Health News. no 9(2):1-2,

Voor de duidelijkheid:
Ik wil niet ontkennen dat F-E effectief kan zijn bij het behalen van resultaten in een transformatie-proces, waarbij dan wel opgemerkt moet worden dat over het algemeen de gewenste te behalen resultaten naar mijn aangemerkt zouden moeten als bijwerkingen van de te gebruiken middelen, immers het is niet het beoogde doel van het middel. Ook zal ik niet ontkennen dat er literatuur beschikbaar is die aanwijzingen geeft dat F-E veiliger is dat het 'medicinaal' equivalent, echter er bestaat een verschil tussen het begrip 'veiliger' en het begrip 'veilig'.
Itthi pi hi ekacciya seyya.
Gebruikersavatar
Isabelle Raulin dAymeries
dagelijks aanwezig
Berichten: 230
Lid geworden op: za aug 31, 2002 14:33
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Isabelle Raulin dAymeries »

Ja Joanna_,

Kijk, hiermee ben ik het dus eens. Het is nog een oerwoud, en er zijn publicaties die na intensief onderzoek bijvoorbeeld concluderen dat klaver niet helpt tegen opvliegers maar zilverkaars wel tegen haaruitval. Toch worden twee aspecten van het algemene beeld steeds duidelijker:

1) Het helpt.
2) Het lijkt op kleine schaal veiliger dan HRT.

Verder is het nog afwachten of er ooit een 1 miljoen mannen onderzoek komt natuurlijk. En iemand die het materiaal systematiseert en een behandeling voorstelt, zou ook wel fijn zijn. Als je ergens zoiets leest, hou ik me aanbevolen.

En dank voor de abstracts,

Isabelle
Get over it.
Gebruikersavatar
Joanna_
dagelijks aanwezig
Berichten: 219
Lid geworden op: vr jun 06, 2003 20:48
Locatie: Amsterdam

Bericht door Joanna_ »

Joanna_ schreef: en nog een artikel uit health news
Runowicz CD 2003 Feb, Alternative cancer therapies can be dangerous. "Natural" and "herbal" are not synonymous with "safe". Health News. no 9(2):1-2,
Kwam vandaag nog een mooie tegen van Carl Sagan die ook hier betrekking op ZOU kunnen hebben:

"The absence of evidence doesn't equal the evidence of absence"
Itthi pi hi ekacciya seyya.
Plaats reactie