Kalo
Moderator: Moderators
Kalo
Op de homepage wordt aandacht geschonken aan een nieuw middel 'Kalo" dat wonderbaarlijke effecten zou hebben en de haargroei zou stoppen.
Naar mijn mening riskant om dit middel 'zo maar' te gaan gebruiken. Ik heb de pagina van Kalo bezocht en de informatie doorgelezen.
Mijn kritiek:
- Er wordt nergens beschreven wat het exacte middel is dat je op (in) je huid aanbrengt.
- Het onderzoek dat gedaan is is nogal betrekkelijk (en dan druk ik me zeer voorzichtig uit) slechts 17 onderzoekspersonen.
- De claim dat het haargroei stopt wordt op de website zelf ook nogal genuanceerd, er lijkt vooral sprake van vermindering van haargroei.
- Er wordt geschermd met slechts 1 onderzoek door een instituut in Moskou waar ik in ieder geval nog nooit van gehoord heb (maar dat hoeft ook niet alles te zeggen, dat ben ik wel bereid om toe te geven)
- Er is sprake van een relatief korte onderzoeksperiode ( 6 behandelingen)
- Het hele onderzoek is (kennelijk) gesponsord door de fabrikant
Ik zal niet zeggen dat het middel niet effectief is. Dat kan ik namelijk niet beoordelen. Wel dat het middel naar mijn mening niet goedkoop is en dat risico's niet te beoordelen zijn.
Overigens (naar mijn bescheiden mening) beetje vreemd dat op de website op deze manier reclame wordt gemaakt voor een dergelijk middel.
Naar mijn mening riskant om dit middel 'zo maar' te gaan gebruiken. Ik heb de pagina van Kalo bezocht en de informatie doorgelezen.
Mijn kritiek:
- Er wordt nergens beschreven wat het exacte middel is dat je op (in) je huid aanbrengt.
- Het onderzoek dat gedaan is is nogal betrekkelijk (en dan druk ik me zeer voorzichtig uit) slechts 17 onderzoekspersonen.
- De claim dat het haargroei stopt wordt op de website zelf ook nogal genuanceerd, er lijkt vooral sprake van vermindering van haargroei.
- Er wordt geschermd met slechts 1 onderzoek door een instituut in Moskou waar ik in ieder geval nog nooit van gehoord heb (maar dat hoeft ook niet alles te zeggen, dat ben ik wel bereid om toe te geven)
- Er is sprake van een relatief korte onderzoeksperiode ( 6 behandelingen)
- Het hele onderzoek is (kennelijk) gesponsord door de fabrikant
Ik zal niet zeggen dat het middel niet effectief is. Dat kan ik namelijk niet beoordelen. Wel dat het middel naar mijn mening niet goedkoop is en dat risico's niet te beoordelen zijn.
Overigens (naar mijn bescheiden mening) beetje vreemd dat op de website op deze manier reclame wordt gemaakt voor een dergelijk middel.
Itthi pi hi ekacciya seyya.
- Nathalie
- Forumdiva
- Contacteer:
Ik ben blij dat je het naar voren brengt, Joanna. Ik had dezelfde gedachtes bij het lezen van het item.
Je hebt mijns inziens helemaal gelijk. Medicijnen die niet in Nederland zijn geregistreerd promoten vind ik nogal gewaagd. Zeker als
Bovendien wordt er door in deze promotie-actie m.i. te weinig rekening gehouden met de mentale kwetsbaarheid en daardoor beïnvloedbaarheid van een aanzienlijk deel van de T* wereld...Dit nog even los van het feit of het werkt, of niet. Hetgeen niet eens zeker blijkt te zijn.
Je hebt mijns inziens helemaal gelijk. Medicijnen die niet in Nederland zijn geregistreerd promoten vind ik nogal gewaagd. Zeker als
- de complicaties op korte en lange termijn
- interacties met andere medicijnen (hormonen, e.d.)
- gevaren van gebruik bij reeds bestaande ziektebeelden als diabetes, hypertensie, etc etc.
Bovendien wordt er door in deze promotie-actie m.i. te weinig rekening gehouden met de mentale kwetsbaarheid en daardoor beïnvloedbaarheid van een aanzienlijk deel van de T* wereld...Dit nog even los van het feit of het werkt, of niet. Hetgeen niet eens zeker blijkt te zijn.
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
- Nathalie
- Forumdiva
- Contacteer:
En dan ben ik nu wel benieuwd naar de visie van het bestuur van travestie.org hierover:
Is het ontbreken van enige nederlandse veiligheidsgarantie cq. registratie een overweging om iets meer te doen met de verwijzing naar de website en de advertentie ? Bijvoorbeeld het bijvoegen van een waarschuwing ?
Is het ontbreken van enige nederlandse veiligheidsgarantie cq. registratie een overweging om iets meer te doen met de verwijzing naar de website en de advertentie ? Bijvoorbeeld het bijvoegen van een waarschuwing ?
Hoi Dames
In de tijd dat ik met mijn ontharingsbehandelingen bezig was kreeg ik van mijn therapeute ook haargroieremmers en die naam is ook de juiste ervoor. Het werkt echt want mijn haargroei werd er beduidend minder van. Het groeide langzamer en kwam verzwakt weer terug. Blonder en minder dik. Volgens haar zou het uiteindelijk helemaal kunnen stoppen maar pas na behandeling van een aantal jaren. Toen ik stopte met het goedje begon de groei weer op zijn normale tempo en werden de haren ook weer dikker. Dus het werkt inderdaad als remmer maar het stopt de groei geenzins. Het middel Kalo voldoet voor mij precies aan de beschrijving van die haargroei remmers en ik heb er dus een hard hoofd in dat het de groei stopt. Als het werkt zou het mijns inziens al in geuren en kleuren besproken zijn in de verschillende TS discussie groepen. Of het schadelijk is voor je weet ik niet. Denk zelf dat het wel zal meevallen omdat je het niet inneemt. Maar daar kan ik als leek niet veel over zeggen dunkt me.
In de tijd dat ik met mijn ontharingsbehandelingen bezig was kreeg ik van mijn therapeute ook haargroieremmers en die naam is ook de juiste ervoor. Het werkt echt want mijn haargroei werd er beduidend minder van. Het groeide langzamer en kwam verzwakt weer terug. Blonder en minder dik. Volgens haar zou het uiteindelijk helemaal kunnen stoppen maar pas na behandeling van een aantal jaren. Toen ik stopte met het goedje begon de groei weer op zijn normale tempo en werden de haren ook weer dikker. Dus het werkt inderdaad als remmer maar het stopt de groei geenzins. Het middel Kalo voldoet voor mij precies aan de beschrijving van die haargroei remmers en ik heb er dus een hard hoofd in dat het de groei stopt. Als het werkt zou het mijns inziens al in geuren en kleuren besproken zijn in de verschillende TS discussie groepen. Of het schadelijk is voor je weet ik niet. Denk zelf dat het wel zal meevallen omdat je het niet inneemt. Maar daar kan ik als leek niet veel over zeggen dunkt me.
Nathalie, bijna eng, maar ik ben het weer eens met je eens.Nathalie schreef:En dan ben ik nu wel benieuwd naar de visie van het bestuur van travestie.org hierover:
Zo nu en dan een waarschuwing bij het gewauwel over zogenaamd ongevaarlijke plantaardige hormoonmiddelen zou volgens mij overigens ook geen kwaad kunnen.
Groetjes,
Esther
- Nathalie
- Forumdiva
- Contacteer:
Tja, dit moet niet gekker gaan worden EstherEsther schreef:Nathalie, bijna eng, maar ik ben het weer eens met je eens.
Maar idd: een ietwat bewustere houding jegens starters op het gebied van chemische
en/of natuurlijke orale danwel uitwendig te gebruiken hulpmiddelen is m.i. niet verkeerd.
- Forumwatch
- de baas van de dag
Enerzijds vatten wij het als een compliment op hoe jullie reageren op de advertentie van Kalo. Wij filteren hier uit dat bezoekers 'blind vertrouwen' in ons aanbod van adverteerders heeft en er dus zondermeer vanuit gaat dat de adverteerder een betrouwbaar product levert. Getuige jullie reacties kunnen wij hier lering uit trekken.
Hier staat echter tegenover dat we hier nog steeds over een 'adverteerder' praten. Natuurlijk filteren wij wie bij ons adverteert. Wij richten ons hierbij vooral op de T-vriendelijkheid en het soort product.
Travestie.org is een niet-commerciële organisatie welke zich draaiende houdt d.m.v. inkomsten verkregen uit de adverteerders, de verkoop van zelfhechtende borsten en m.i.v. 1 maart de verkoop van webruimte. In dit verlengde moet je ook de advertentie van Kalo zien. Men richt zich op de T* met een product wat voor de T* interessant kan zijn.
Uitspraken als dat hiermee te weinig rekening gehouden wordt met de mentale kwetsbaarheid van een aanzienlijk deel van de T* accepteren wij niet. Adverteren is een gebruikelijk fenomeen.
Verder nemen wij afstand van de opmerking dat wij hiermee een niet geregistreerd medicijn promoten. Kalo is géén medicijn. Wij zullen nimmer niet geregistreerde medicijnen promoten.
Zover wij het kunnen zien bestaan er haargroeiremmers. Kalo scharen wij onder deze groep. Net zo als Joanna reeds concludeerde kunnen ook wij niets over de effectiviteit van het product zeggen.
Wij hopen hiermee ons stanspunt verduidelijkt te hebben.
Travestie.org
Hier staat echter tegenover dat we hier nog steeds over een 'adverteerder' praten. Natuurlijk filteren wij wie bij ons adverteert. Wij richten ons hierbij vooral op de T-vriendelijkheid en het soort product.
Travestie.org is een niet-commerciële organisatie welke zich draaiende houdt d.m.v. inkomsten verkregen uit de adverteerders, de verkoop van zelfhechtende borsten en m.i.v. 1 maart de verkoop van webruimte. In dit verlengde moet je ook de advertentie van Kalo zien. Men richt zich op de T* met een product wat voor de T* interessant kan zijn.
Uitspraken als dat hiermee te weinig rekening gehouden wordt met de mentale kwetsbaarheid van een aanzienlijk deel van de T* accepteren wij niet. Adverteren is een gebruikelijk fenomeen.
Verder nemen wij afstand van de opmerking dat wij hiermee een niet geregistreerd medicijn promoten. Kalo is géén medicijn. Wij zullen nimmer niet geregistreerde medicijnen promoten.
Zover wij het kunnen zien bestaan er haargroeiremmers. Kalo scharen wij onder deze groep. Net zo als Joanna reeds concludeerde kunnen ook wij niets over de effectiviteit van het product zeggen.
Wij hopen hiermee ons stanspunt verduidelijkt te hebben.
Travestie.org
Dat de site (mede) draaiend wordt gehouden door adverteerders: PrimaForumwatch schreef:Hier staat echter tegenover dat we hier nog steeds over een 'adverteerder' praten. Natuurlijk filteren wij wie bij ons adverteert. Wij richten ons hierbij vooral op de T-vriendelijkheid en het soort product.
EN
Travestie.org
Dat er gefilterd wordt wie er adverteert: Prima
T-vriendelijkheid: Prima (hoewel ik niet inzie op welke manier Kalo T-vriendelijk is)
Haargoeiremmers: OK, kunnen zeer belangrijk zijn voor de T-gemeenschap.
Echter, en ik zal voor het gemak de tekst uit de aankondiging even aanhalen:
Kalo stopt haargroei. Voorgoed ! Nieuw
Permanent ontharen is een grote wens van menig T*. Sinds enige tijd is er een product, genaamd Kalo. Dit product moet je aanbrengen na een ontharingsbehandeling d.m.v. epileren, harsen of waxen. Hierdoor krijgen de natuurlijke bestanddelen van Kalo de kans om diep in het haarzakje door te dringen en de aangroei van nieuwe haartjes in te dammen en uiteindelijk zelfs te beeindigen.
Na het ontharen voelt uw huid droog en ruw aan. Na behandeling met Kalo zal uw huid weer zijdezacht aanvoelen. Voor meer informatie of bestellen van dit product kunt u kijken op deze website. U vindt Kalo natuurlijk ook op onze 'adverteerderspagina'
Er wordt (hetzij door de beheerders hetzij door de adverteerder) beweerd dat Kalo haargroei stopt, en wel voorgoed. Deze claim is naar mijn mening misleidend en wordt verder nergens hard gemaakt. Hierbij wordt gezinspeeld op de wens tot permanente ontharing.
Dat is naar mijn bescheiden mening onzorgvuldig. Wellicht verdient het de aanbeveling om dan deze tekst aan te passen. Dat moeten de beheerders en/ of adverteerders maar beslissen., echter voorzover de beheerders verantwoordelijk zijn voor de tekst: Jullie geven zelf in je reactie al aan dat je niets kunt zeggen over de effectiviteit, kijk dan s.v.p. uit met wat je beweert. En mocht de adverteerder verantwoordelijk zijn voor deze tekst: Door deze tekst op deze wijze op de site te plaatsen verbindt je jezelf (dan wel travestie.org) aan een naar mijn mening gevaarlijke claim. Temeer daar er nergens door de fabrikant van Kalo wordt ingegaan op risico's. Ze beweren dat die er niet zijn, maar ik heb niet de indruk dat daar door de fabrikant gericht onderzoek naar is gedaan. Als potentiële gebruiker kan ik het ook niet onderzoeken (behalve proefondervindelijk en tegen betaling) omdat de samenstelling/ ingrediënten nergens bekend worden gemaakt.
Itthi pi hi ekacciya seyya.
- Chantal C.
- Forumdiva
Stop!Er waren 17 vrouwen onder observatie in deze studie...
Vrouwen? Volgens mij hebben vrouwen aanmerkelijk minder beharing dan mannen. Bovendien is de haargroei bij een man veel hardnekkiger. Gaat dit wel werken bij een man die zich als vrouw gedraagd?
Vooralsnog denk ik dat dit in de categorie "verkooppraatjes" valt... "Mike, this is an amazing discovery!"
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Kalo is, naar mijn mening, zeer "T" (bah!) onvriendelijk. Als je kijkt naar het plaatje met als bijschrift "Zeg maar dag tegen je scheermesje" bekruipt mij het gevoel dat ze zich sterk richten op de "T" (dubbelbah!) doelgroep. Tenminste, ik vind dat die vrouw een beetje mannelijke gelaatstrekken heeft. Daar is op zich niets mis mee, maar ze verkopen een product dat de beloftes niet waar maakt en dat ook nog eens onzettend duur is. Dat trav.org de misleidende reclame als zijnde nieuws op de voorpagina plaatst (en daar nu nog steeds laat staan) vind ik dan ook erg vreemd.joanna schreef:T-vriendelijkheid: Prima (hoewel ik niet inzie op welke manier Kalo T-vriendelijk is)
-
- is nieuw hier
aiaiai...
Ik heb het gekocht en als ik dit zo lees, moet ik weer hevig spijt krijgen. Inderdaad als je nergens vanuit gaat kan het alleen maar meevallen, ik ben transexueel en heb niet veel beharing, maar mn wens is om toch zo goedkoop mogelijk van mn beenharen af te komen... 50 euro tegen 375 euro leek me dus een redelijke prijs om te proberen... aangezien onze lieve regering mij deze keuze nu mogelijk maakt... afwachten wat het resultaat is dus... En die advertentie? Ik probeer het dubbeltje zo vaak mogelijk te keren maar...tja lukt niet elke keer.. ik was nu verblind door de belofte "stopt haargroei voorgoed".. groetjes Laura