voor T* van wie de partner op de hoogte is ..

Op dit forum kunnen de partners van t*'s hun hart luchten

Moderator: Moderators

Elsa
Forumdiva

voor T* van wie de partner op de hoogte is ..

Bericht door Elsa »

Laat ik eerst mij even voorstellen ..ik ben Elsa partner van Denise2 .Bij het lezen van de ingestuurde profielen valt mij op dat er meestal heel enthousiast gereageerd wordt op de stap die gedaan is om uit de kast te komen . Wat natuurlijk heel fijn en ondersteunend is voor die persoon maar er is ook de ander (partner ) die er mee geconfronteerd wordt .Wat ik hiermee zeggen wil is , raad ook aan op je partner te letten of die deze coming-out bijbenen kan. Zodat je niet alleen gefixeerd bent op en met jezelf maar ook je partner .Denk eraan dat jezelf je kunt ontwikkelen maar wanneer je je partner buitensluit er zeker een verwijdering zal komen .Ben benieuwd hoe jullie dit zien .
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Hoi Elsa

Ik ben het helemaal met je eens maar soms is het een stortvloed die na jaren naar buiten komt en dan kan het moeilijk onder controle te houden zijn. Trouwens even een tip lees het partnerforum eens door. Staan hele interessante ervaringen van andere partners. En verder welkom hier.
Pamela-
Moderator

Bericht door Pamela- »

Hoi Elsa,

Ik geef je gelijk. Je partner is in deze ook erg belangrijk. Ik geef zelf altijd het advies om de snelheid aan te nemen van de langzaamste. In de meeste gevallen is dit idd de partner.

Voor de rest heb ik weinig toevoegingen op je berichtje omdat ik vind dat je gewoon gelijk hebt. 1 Ding is wel belangrijk dat je ook aan je eigen geluk denkt en niet alleen aan die van je partner. DAt gebeurt ook regelmatig, en is een keuze, maar mijninziens de verkeerde. Als je niet gelukkig bent en niet van jezelf houdt kun je dat denk ik ook niet van een ander.

Kortom vind jing en jang in je leven maar ook in deze beslissingen.

Liefs,
<i><b>Change the things you can, accept the things you can't change.</i></b>
Martiene
dagelijks aanwezig

Bericht door Martiene »

Helaas :D ik moet je gelijk geven. Ik heb het zelf ondervonden. Mijn vrouw is op de hoogte van mijn T zijn maar wil er verder nog niets mee te maken hebben.
Ik heb haar mijn naam onthuld....Martiene dus, dit was een voor haar grote stap, voor mij de gewoonste zaak van de wereld.
Ik haar gevraagd of ze mij wilde zien of eerst op een foto, de reactie hierop was zodanig heftig dat ik daarvan geschrokken ben.

Ze was en is daar dus nog niet aan toe. Ik heb lang moeten nadenken en ook wel het een en ander gelezen hierover, nu snap ik dat het proces waar ik jaren over heb gedaan zij natuurlijk niet in een jaar kan doen.

IK heb nu zoiets, als ze dat wil komt ze wel. Je kan het voorzichtig laten doorschemeren dat de mogelijkheid wat jou aangaat er is, maar laat je partner daar vrij in, en vooral dring het niet op.

Alles op zien tiet, zegt de boer...
Omdat ik wel een vrouw wil zijn, maar het niet wil worden. (©martiene)
liefs.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Elsa,

Als je wilt weten hoe wij erover denken, dan is het idd een sterk aanrader van Joanne om onze partner forum te lezen. De meeste van ons begrijpen hoe ingrijpend zoiets is. Of wij zijn al hierdoor onze partner kwijt geraakt, of het is een moeizame proces van gewenning en acceptatie -- van beide kanten.

Het is heel belangrijk te blijven praten met elkaar, eerlijk zijn tegenover elkaar over je gevoelens, wat je wel kan en niet kan. Het zal niet altijd makkelijk zijn. Het zal niet altijd lukken om eruit te komen.

Succes.
Lisa

PS -- ik verplaats dit ook naar het Partner Forum, waar het thuishoort.
If all else fails, buy new shoes
Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

Hallo Lisa , de reden dat ik mijn vraag bij Algemeen heb geplaatst is heel bewust gedaan .Om de aandacht te vestigen op de partner , juist omdat het mij opviel dat bij de profielen er haast een jubelende stemming heerst waar mijn inziens voorbij wordt gegaan aan de persoon waar je een relatie mee hebt .Wanneer ik dit op het partner- forum zou plaatsen heb ik de indruk dat dit teweinig gelezen wordt . groeten Elsa
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Hallo, Elsa,

Ik begrijp je achterliggende motivatie, maar bedenk wel dat, in het "Algemeen" forum, met de snelheid waarmee nieuwe onderwerpen daar worden geplaatst, dat jouw zeer waardevolle bijdrage heel snel op een achterliggende pagina zou komen te staan, waardoor het bijna uit zicht zou vallen. In het Partner forum blijft het veel langer vooraan staan, dus op den duur bereik je veel meer mensen ermee. En dan zijn het juist de mensen die er raad zoeken om hoe je met je partner om moet gaan.

Overigens ben ik benieuwd, of je het probleem waarover je schrijft, zelf hebt ervaren, en hoe jullie dat hebben opgelost, want het is een veel voorkomende verschijnsel -- de TV wil, of moet, uiting kunnen geven aan haar gevoelens, en dat terwijl de partner het niet geheel aankan. Beide partijen hebben tegenovergestelde belangen, en er moet een middenweg worden gevonden. Het proces waarmee dat middenweg wordt bereikt is moeizaam en zelden vlekkeloos gelopen. Hoe is dat bij jullie gegaan?

Groetjes,
Lisa
Kim van der Maas

Makkelijk en jubelende Tv's en hun partners

Bericht door Kim van der Maas »

Ik las het berichtje en ik vind inderdaad dat er een jubelende stemming is, maar bekijk dat eens vanuit de TV/CD zelf. Na al die jaren durven ze er voor uit te komen en daarmee accepteren ze het zelf ook meer en daardoor hebben zij (en ik ook) het gevoel dat er een flatgebouw van onze schouders afvalt.
Dus de jubelstemming is te begrijpen en daarin willen wij nog wel eens onze partner (tijdelijk) uit het ook verliezen

Dat is ook niet goed. dus wij moeten ons ook terug houdend opstellen en rekening houden met onze partner.
Wij hebben al langere tijd aan het idee kunnen wennen. dus.

Iedereen veel succes
Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

Dag Kim, ja dat begrijp ik ook wel hoor nadat je partner op de hoogte is je een vrijheid voelt . Waar ik op doel is dat bij het lezen van de profielen het mij opviel dat er heel enthousiast gereageerd wordt op de comin-out en mijn gedachte is ...let ook op je partner zodat het geen verwijdering geeft . Je kunt ruimte nemen of krijgen en die grens is soms moeilijk . De kans is dan groot dat je uit elkaar groeit en dat hoeft niet .groeten elsa
Kim van der Maas

Bericht door Kim van der Maas »

Ik doe mijn uiterste best om het belangen van mijn partner in het oog te houden en haar te helpen bij het begrijpen en dat houd soms in dat je het er niet over hebt of niets aan trekt en die ruimte heeft je partner ook nodig.
ik denk dat het het beste is om over te praten en je grenzen aan te geven. maar dat moet ik evenveel doen als zij.

Tot nu toe zal ik eerder geneigd zijn ruimte te geven dan te nemen. en dat doe ik uit respect voor mijn partner. Ik wil hier namelijk niet door uit elkaar groeien.
Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

Nou Kim .. dat vind ik echt goed van je . Mijn eerste jaren waren heel eenzaam toen ik er onverwachts mee geconfronteerd werd . Gelukkig is dat nu anders .Juist omdat je in het begin zo in de war kunt zijn is er de kans dat je niet praat omdat het pijn doet .De een is bezig zich verder teontwikkelen en de ander heeft een lange weg tegaan in het accepteren /begrijpen . Daarom vind ik het ook fijn via deze weg er over tepraten . groeten Elsa
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Elsa,

Dat jubel stemming waarover je zorg maakt -- vergeet ook niet, dat voor een heleboel mensen, het feit dat jij je partner hierin kon accepteren erg bijzonder is. Zoveel T's blijven in de kast, uit angst dat hun partner hen afwijst; zoveel worden inderdaad afgewezen. Wanneer wij hier lezen, dat een T zich heeft openbaard aan haar partner, en haar partner bereid is om dat te accepteren -- helaas, maar het is een reden om te juichen. Het is een reden om te aanmoedigen. Maar als je tussen de regels leest, zal je zien, dat wij juichen om jullie twee, de T en haar partner. En onze aanmoediging geldt voor beide.

Een waarschuwing om de gevoelens van je partner nooit uit het oog te verliezen, om altijd rekening mee te houden, geldt niet alleen voor relaties waar een van de partners T is, maar voor iedere relatie.

Het is altijd belangrijk om met elkaar te praten, en zeker in zo een relatie. En juist als je het gevoel hebt, dat je met niemand anders hierover kunt praten, dat je alleen op elkaar zijn aangewezen, trekt dat een zwaar wissel op een relatie. Ik hoop dat je hier en in de partner groep genoeg aansluiting vindt. En wie weet, misschien vind je binnen je kenniskring ook mensen met wie je dit kan delen.

Groetjes,
Lisa
Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

Dag Lisa ( met S) begrijp je punt over de jubbel-stemming .Voor beide is het een hele stap wanneer je ondekt dat je partner t* is .Datgene wat zijn geheim was is nu iets waar de ander het moeilijk mee heeft , en zelfs conficten in de relatie kan geven . Het doet goed erover tekunnen praten en hier telezen .Uiteindlijk leer je ervan door dit tedelen .groet Elsa
smelanie
daar ben ik weer

Bericht door smelanie »

Ik denk dat mijn partner mij genoeg ruimte geeft, ik laat het aan hem over als hij iets nieuws wil of als hij iets kwijt wil.Ik geef hem daar hoop ik de ruimte voor,als hij iets voor stelt dan laat hij het aan mij over om te zeggen ja of nee.En soms wil ik het er eerst over hebben voordat ik ja zeg,want dan kan ik het beter snappen.

het is iets waarbij beide partijen zich moeten aanpassen aan elkaar, en soms moet hij gewoon zeggen wat hij vind, of ik dat nou leuk vind of niet.
Ik heb er voor gekozen om bij hem te blijven, en dat kan in goede en slechte tijden.
Want hij 1 van de 2 niet aangeeft wat hij of zij wil dan gaat het fout.

Liefs melanie
ik hou van mijn vent zoals hij is!!!
Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

Dag Melanie , denk dat dit een belangrijk punt is je hèbt gekozen om bij hem teblijven in goede en slechte tijden .Moet je zeggen dat ik niet zo dacht toen ik er achter kwam .Door mezelf eerst een jaar tegeven nam ik tijd om tezien wat dit nu was ...travestie .Denk dat ik anders een te overhaaste beslissing had genomen en later met spijt zou terug kijken .Ik kwam er wel snel achter dat het niet iets tijdelijks was je raad het al, toch gekozen om samen teblijven .Denk dat het iedereen is aan teraden , neem tijd en praat samen dan komt ruimte vanzelf . groetjes Elsa
Plaats reactie