Vrouw kijkt vijf keer per dag in de spiegel

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

RIJSWIJK - De vrouw kijkt volgens haarzelf gemiddeld slechts vijf keer per dag in de spiegel. Ze constateert dan gemiddeld drie keer dat ze tevreden is met wat ze ziet.

Dat blijkt uit een Nipo-onderzoek van Biodermal onder vijfhonderd vrouwen. Als ze voor de spiegel staan kijken ze vooral naar d'r haar (90 procent). In 54 procent van de gevallen werpen ze een blik op de gezichtshuid. Toch is ontwijkingsgedrag de vrouw ook niet vreemd in haar spiegelbeeld. Het liefst zien ze niet de neus. Die wordt maar door 8 procent bekeken. Daarna ontwijken ze vooral het figuur. Dat wordt maar door 17 procent van de vrouwen opgenomen.

Ondanks dat de vrouw veelvuldig crèmes gebruikt krijgt bijna de helft (42 procent) nooit complimentjes over haar huid. Vooral hoger opgeleide vrouwen blijven verstoken van complimentjes (49 procent). "Opvallend is dat oudere vrouwen significant vaker complimentjes krijgen over hun huid. Die komen dan voor 50 procent van familieleden, voor 45 procent van de partner en voor 45 procent van vriendinnen", stellen de onderzoekers.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
esther1
ForumFan

Re: Vrouw kijkt vijf keer per dag in de spiegel

Bericht door esther1 »

ChantalC schreef:Vrouw kijkt vijf keer per dag in de spiegel

"Opvallend is dat oudere vrouwen significant vaker complimentjes krijgen over hun huid. Die komen dan voor 50 procent van familieleden, voor 45 procent van de partner en voor 45 procent van vriendinnen", stellen de onderzoekers.

Zo, zo, niet slecht 140%. Blij dat ik inmiddels tot de oudere vrouwen behoor. :lol:

Esther
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Esther,

Wat heb je een mooi huid.

Liefs,
Lisa :wink:
If all else fails, buy new shoes
Chantal C.
Forumdiva

Re: Vrouw kijkt vijf keer per dag in de spiegel

Esther schreef:
ChantalC schreef:Vrouw kijkt vijf keer per dag in de spiegel

"Opvallend is dat oudere vrouwen significant vaker complimentjes krijgen over hun huid. Die komen dan voor 50 procent van familieleden, voor 45 procent van de partner en voor 45 procent van vriendinnen", stellen de onderzoekers.
Zo, zo, niet slecht 140%. Blij dat ik inmiddels tot de oudere vrouwen behoor. :lol:
Ik heb het niet geschreven hoor... :wink:
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Amanda
dagelijks aanwezig

Bericht door Amanda »

Vijf keer maar!!!!

Ik denk dat ik eerder tussen de 10 en 20 keer in de spiegel kijk, maar ik ben dan ook bijzonder knap natuurlijk, dat scheelt :D

Amanda
Chantal C.
Forumdiva

Amanda schreef:Vijf keer maar!!!!

Ik denk dat ik eerder tussen de 10 en 20 keer in de spiegel kijk, maar ik ben dan ook bijzonder knap natuurlijk, dat scheelt :D
Heb je zoveel tijd over? :P :P :P
Nicole-vt
dagelijks aanwezig

Bericht door Nicole-vt »

Dames, jullie maken me aan het lachen, krijg ik kraaiepoten van! :wink:

Liefs, Nicole
Let it be..
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Amanda schreef:Ik denk dat ik eerder tussen de 10 en 20 keer in de spiegel kijk, maar ik ben dan ook bijzonder knap natuurlijk, dat scheelt :D
IJdeltuit, je bent gewoon superijdel :oops: :D :D

Er is er maar één de knapste op dit forum (niet ikzelf, noch Joost, noch Josette) :oops: , maar jij mag er ook beslist zijn :P :P . Amanda lieverd, waar heb jij een grotere foto van jezelf?

Nog één keer zo vrijpostig en ik wil wel weten of je IRL echt zo knap bent :P :P
liefs, Josette
esther1
ForumFan

Bericht door esther1 »

Lisa met een S schreef:Esther,

Liefs,
Dank je wel Lisa, en dat is dan alleen de buitenkant nog maar,
The real beauty is inside :D :lol:

Liefs,
Esther
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Esther schreef:
Lisa met een S schreef:Esther,

Liefs,
Dank je wel Lisa, en dat is dan alleen de buitenkant nog maar,
The real beauty is inside :D :lol:

Liefs,
Esther
Ja, maar daar stond er niets over in het Nipo-onderzoek.

Liefs,
If all else fails, buy new shoes
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Lisa met een S schreef: Ja, maar daar stond er niets over in het Nipo-onderzoek.
Dat komt omdat het Nipo inwendig gebruik van spiegels ten sterkste afraad.
langemeid
is nieuw hier
Contacteer:

Bericht door langemeid »

mmmm misschien goed idee spiegel tegenover mijn buro
kan ik mezelf beter in de gaten houden
misschien wordt ik er knapper van
:wink:
Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

nou de spiegel is je beste therapeut zegt men en daar geloof ik wel in.Het is nu eenmaal zo wanneer de spiegel laat zien hoe mooi je kunt zijn je er dus voordeel uit kunt halen ....toch ? Dus kijk eens wat vaker in de spiegel van de ??? Elsa
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Mijn ervaring is dat mensen je heel anders zien dan jij jezelf in de spiegel. Een spiegel is voor mij niet meer dan een werktuig om te voorkomen dat ik mascara in mijn oog smeer hehehe...
Chantal C.
Forumdiva

Joanne schreef:Mijn ervaring is dat mensen je heel anders zien dan jij jezelf in de spiegel. Een spiegel is voor mij niet meer dan een werktuig om te voorkomen dat ik mascara in mijn oog smeer hehehe...
Daar heb je gelijk in! Ik heb een vriendin die een oogverlamming heeft gehad (of zoiets). Als je die normaal ziet zie je niks, als je die in de spiegel ziet lijkt het net alsof haar oog 2cm hangt.

Daarom vragen vrouwen ook altijd aan hun partner: "Schat hoe zie ik eruit?" Slim he? :wink: :wink:
Plaats reactie