Niet passabel zijn naar buiten: lef,stom, of jezelf zijn

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie

Zou jij naar buiten gaan als je niet voldoende passabel bent

Ja hoor ik ben niet passabel maar durf het wel
12
21%
Nee hoor ik vind het stom en onverantwoordelijk begin er niet aan.
4
7%
Ik vind dat je jezelf moet kunnen zijn en dus tegen een stootje kunnen het is mij het waard
28
48%
Is voor mij geen punt want ik zal mij niet buiten laten zien
7
12%
Vind dit een onzinnige poll raakt me niet
7
12%

Totaal aantal stemmen: 58

esther1
ForumFan

Bericht door esther1 »

~*anouk*~ schreef:Maar als srs en transitie geen wondermiddelen zijn, dan.....
moet je er heel goed over nadenken of je qua levenskwaliteit er wel zo op vooruit gaat.
Ja, maar dat is natuurlijk de kernvraag Anouk, of je er qua levenskwaliteit op vooruitgaat. SRS, hormonen en de verdere rataplan zijn geen wondermiddelen. In feite zijn het dingen om je uiterlijk aan te passen aan je innerlijk. Je innerlijk is dus bepalend, niet aan te passen met pilletjes en een scalpel, dit in tegenstelling tot je uiterlijk.
Daarom ook de sessies bij de VU, de RLE enz.
Hoe bepaal je zoiets als je nog pre-op bent...
Is dit natte vinger werk??

Niet helemaal, goed nadenken waar je mee bezig bent, eerlijk zijn tegenover jezelf, goed naar jezelf en de toekomst kijken zonder rose bril (soms best moeilijk) kunnen een beetje helpen. En zeker ook kijken naar evt. problemen die NIET met genderdysforie te maken hebben.
En jezelf misschien eens de vraag stellen: In hoeverre zou ik eigenlijk ook best nog wel (enigszins) kunnen functioneren als man?
Een redelijk leven als man (in welke vorm dan ook) is m.i. nog altijd beter dan een ongelukkig leven als (trans)vrouw.

Groetjes,
Esther
esther1
ForumFan

Bericht door esther1 »

~*anouk*~ schreef:Schoot me net even te binnen.......een vraagje.
Hoe lang duurde het bij jullie eigenlijk dat je redelijk passabel was?
En met redelijk bedoel ik dus geen gegluur meer, wenkbrauwen fronsen, en dat je mevrouw word genoemd.

anouk
x
Ach, jaartje hormonen deel al heel veel hoor. Maar verder is het vooral toch ook een kwestie van innerlijke rust en zelfvertrouwen. Ik ken transen zat met 3 of meer FFS'en. Voor de buitenwereld zo passabel als de hel, maar ze voelen zich onzeker. :cry:
Dus wat heet passabiliteit?

Groetjes,
Esther
adriana
Eredivisie

Bericht door adriana »

Hi

Niet helemaal, goed nadenken waar je mee bezig bent, eerlijk zijn tegenover jezelf, goed naar jezelf en de toekomst kijken zonder rose bril (soms best moeilijk) kunnen een beetje helpen. En zeker ook kijken naar evt. problemen die NIET met genderdysforie te maken hebben.
En jezelf misschien eens de vraag stellen: In hoeverre zou ik eigenlijk ook best nog wel (enigszins) kunnen functioneren als man?
Een redelijk leven als man (in welke vorm dan ook) is m.i. nog altijd beter dan een ongelukkig leven als (trans)vrouw.

Groetjes,
Esther
Juist als ik je stelling even mag stelen??, we vragen ons meestal af als eerste hoe kan/zal ik funktioneren als vrouw, is logisch gezien de genderdysforie, maar als we vergeten ons eerst eens af te vragen zoals je steld "in hoeverre zou ik eigenlijk best nog wel (enigzins) kunnen funktioneren als man?" - en dit op regelmatige basis gedurende het "verwerkings proces" kom je waarschijnlijk minder voor eventuele verrassingen te staan, achteraf.

Ik vind je mag en moet jezelf dit afvragen des te sterker zal je later in het leven staan als het uiteindelijke een definitief "vrouwelijk" leven zou betekenen.

Wat je schrijft over passabel zijn, dat zelfs na diverse operaties ondanks dat men passabel is, het een tijd kan duren voordat men een bepaalde onzekerheid verliest, geeft al aan dat het dieper zit dan een overtuigend "plaatje" neerzetten.

groetjes, Adriana
capt haok
Eredivisie

Bericht door capt haok »

Esther schreef:
[ In hoeverre zou ik eigenlijk ook best nog wel (enigszins) kunnen functioneren als man?
Groetjes,
Esther
Esther, dit is een essentiele vraag, die ik me ook regelmatig stel, helemaal als ik een moeilijke dag heb.
Weegt wat ik nu ervaar op tegen wat ik vroeger ervaarde...
En zou ik het aankunnen wat de toekomst me nog brengt, wil ik eigenlijk nog dit....
Het leven als trans, want zo ziet de omgeving mij, valt me regelmatig zwaar...
Priemende ogen van anderen, verliezen van mensen waar ik van houd, het verdriet dat ik nog niet ben die ik eigenlijk ben, en de teleurstelling van de morgen want mijn mannelijke trekken zijn nog niet vervaagd.
En zo zijn er nog wel meer dingen waar ik mee worstel.
Is dit het wel waard?
Maar tot hoever is er ooit nog een weg terug, kan ik uberhaupt als man leven?
Dan zou ik naar mijn gevoel terug moeten keren.....
En die weg is afgesloten, ik heb me er erg lang tegen verweerd, maar de geest is uit de fles, en het kan niet terug geduwd worden.
Al zou ik het op bepaalde momenten graag willen, momenten dat ik het zwaar heb.
Maar deze momenten wegen niet op tegen wat ik moet doorstaan als ik mezelf niet kan zijn.
Ik ben een gevoels, en een religieus mens.....beide geven mij de bevestiging dat het goed is wat ik doe.
Typerend nog, ik las het verhaal van kate in de viva, en ik werd warm van binnen, en ik verlangde er naar wat zij al was.
Al weet ik, het leven heeft ons nooit iets belooft, i never promise your a rosengarden........toch gok ik op een bosje rozen.
En ik denk dat ik het ook wel krijg, misschien wel 2, of 3 of 4 of toch een tuin vol.
En waarom twijfel ik nog, er zijn dagen dat ik al een voorschotje krijg, het is maar 1 roosje, ben dan gelukkig zoals ik leef en zoals ik ben.

anouk
x
Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

Wil even een reaktie geven op de term " bio-vrouw" vind dat een merkwaardige term .Doet mij denken aan de bio -bak . Met alle respect bij genetische vrouw heb ik geen vervelende associaties . groetjes Elsa
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

hey joanna, wanneer was je begonnen met laseren?heeft vroeg of later beginnen meer of minder effect ivm hormonen?

baard is volgens mij in beginfase zo ongeveer irritatie nr 1 onder transen, zo ook bij mij, omdat ik echt geen zin heb steeds dat gezicht vol te moeten plakken/verbergen (en ik een baard ervaar als iets echt mannelijks en das nu net waar ik een grote afkeer van heb)de rest is wel wat van te maken, camoufleren, maar je gezicht, daar kijken mensen nu eenmaal naar als je communiceerd
enfin, nog ff nog harder werken en nog meer sparen

eigen tempo jawel, maar das me nooit snel genoeg:)

Joy
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Mmm bio is korter typen dan genetische vrouw, maar kan me voorstellen dat je het een vreemde term vind. Ze noemen mij ook omgebouwd vind ik ook een vreemde uitdrukking maar maak er me niet druk over. Heb zoiets van als het beestje maar een naam heeft.

Enneh Joy ik heb in het totaal twee laserbehandelingen gehad. Wist niet van het bestaan af ten tijde van mijn epilatie en wist ook niet dat het vergoed zou worden toen ik er eindelijk wel wat over las. Dus mijn hele budget is aan epileren opgegaan. Maar wat ik vernomen heb maakt het niet veel uit of je voor je HRT begint of pas als je daar al mee bezig bent. Ik kan er zelf niet zoveel over zeggen omdat ik pas na drie maanden hormonen ben begonnen met ontharen dus ik weet niet wat het doet zonder die hormonen.
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Ik kan er zelf niet zoveel over zeggen omdat ik pas na drie maanden hormonen ben begonnen met ontharen dus ik weet niet wat het doet zonder die hormonen.
Wat het doet? Ik heb jaren geleden een deel laten epileren (wangen, bovenlip, kin) en dat is nog steeds behoorlijk haarloos (wat lichte nagroei, maar ik was ook nog niet klaar he).
En nu benik al vast aan het laseren (nadat ik heb geprobeerd te flitsen) en moet zeggen dat het best wel hard weggaat.
Terwijl ik nog niet aan de hormonen zit.
Cyn.
Janiek
ForumFan

Bericht door Janiek »

Hoi Cynthia,

we raken wel off topic, zoals dat heet, maar ik ben even heel nieuwsgierig: die lichtflitsmethode, was dat wat of niet? Is laseren beter?

Groetjes van Jeanet
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

De enige methode voor permanente haarverwijdering die klinisch bewezen is, is elektrisch epileren. Laser en andere flitslampen zijn dat nog steeds niet.
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Wat je bedoelt te zeggen is dat ze de haren wel weghalen en ook voor langere tijd maar permanent is nog niet zeker. Of de haargroei na tien jaar nog steeds niet terugkomt is inderdaad nog niet bewezen. Daarvoor bestaat de techniek nog niet lang genoeg. Het schijnt ook zo te zijn dat je na je hele behandeling jaarlijks een keer terug moet komen om de evt teruggegroeide haren weer weg te zappen. Dus als je het op die manier bekijkt is inderdaad electrisch epileren de enige bewezen manier maar de tijd zal leren of laseren er ook aan toegevoegd mag worden.
Gewoon even voor de duidelijkheid :D 8)
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Joanne schreef:Wat je bedoelt te zeggen is dat ze de haren wel weghalen en ook voor langere tijd maar permanent is nog niet zeker. Of de haargroei na tien jaar nog steeds niet terugkomt is inderdaad nog niet bewezen. Daarvoor bestaat de techniek nog niet lang genoeg. Het schijnt ook zo te zijn dat je na je hele behandeling jaarlijks een keer terug moet komen om de evt teruggegroeide haren weer weg te zappen. Dus als je het op die manier bekijkt is inderdaad electrisch epileren de enige bewezen manier maar de tijd zal leren of laseren er ook aan toegevoegd mag worden.
Gewoon even voor de duidelijkheid :D 8)
Elektrisch epileren is eind 19e eeuw uitgevonden als ik het me goed herinner. Hairfacts.com timed steeds out. Da's dubbel jammer, want daarop staan ook onderzoeks cijfers over elctrolyse uit 1979.
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Hoi Jeanet.

Je vroeg
we raken wel off topic, zoals dat heet, maar ik ben even heel nieuwsgierig: die lichtflitsmethode, was dat wat of niet? Is laseren beter?
Ik vind laseren dus veel beter. Ben met flitsen gestopt omdat dat bij mij weinig tot niets deed. Het laseren gaat wel snel, maar komt vermoedelijk mede doordar het flitsen de haarwortels verzwakt hebben. Toch zou ik voor laseren kiezen.
Cyn.
Joanna_
dagelijks aanwezig

Bericht door Joanna_ »

Violet Skye schreef:
Elektrisch epileren is eind 19e eeuw uitgevonden als ik het me goed herinner.
:evil: En de eerste die electrisch geëpileerd werd was een Amerikaanse fruithandelaar; William Kemmler, de eerste behandeling vond plaats op 6 augustus 1890 (uiteraard in New York, waar anders?). Na twee behandelingen reeds was er een spectaculair effect merkbaar. De rest van zijn leven is het haar dat werd wegbehandeld nooit meer teruggekomen!
Laatst gewijzigd door Joanna_ op vr mar 26, 2004 2:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Itthi pi hi ekacciya seyya.
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

History

Although several researchers were apparently experimenting with electrical epilation after the Civil War, it's generally accepted that St. Louis ophthalmologist Charles Michel was the first to discover and publish permanent hair removal results with an electrified needle. [7]

In 1875, Dr. Michel reported he had been successfully using a battery-powered needle epilator to treat ingrown eyelashes (trichiasis) since 1869. [8] This DC powered method was called electrolysis because a chemical reaction in the hair follicle causes sodium hydroxide to form, which damages the follicle. It's also sometimes called galvanic electrolysis.

http://www.hairfacts.com/methods/electr ... lysis.html

Een tabel met onderszoeksreslutaten:

http://www.hairfacts.com/permanent.html

Gelukkig worden er ook nog steeds nieuwe methodes ontwikkeld:

http://www.trygve.com/laserhairremoval.html
Plaats reactie