Travestie.org feest

Algemene discussie over feesten -- ook archief voor feesten voor 2005

Moderator: Moderators

Hoe heb je het Travestie.org feest ervaren.

Peiling eindigde op vr apr 09, 2004 14:25

Volgende keer liever weer zoals vroeger,alleen mensen van Travestie.org.
7
25%
Volgende keer mag het wel weer op deze manier.
16
57%
Maakt mij niet uit.
5
18%
 
Totaal aantal stemmen: 28

Gebruikersavatar
Natashja
ForumFan
Berichten: 309
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:51
Locatie: Drenthe

Bericht door Natashja »

Als ik als vrouw over straat zou gaan: Dan toch zo passabel mogelijk, proberen een vrouw te zijn. Of zo goed mogelijk te imiteren. Ik kom nooit als vrouw op straat maar dat terzijde ( doe alles in huis soms dat ik even omgekleed in de tuin ben :) )

Groetjes, Nataschja
Niets is blijvend, alleen de verandering
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

joanna>Allemaal ontstaan uit het idee dat men moet liegen over zhaar T zijn en moet zwijgen over zhaar verleden nu hij/zij in zhaar gewenste gender leeft. Eigenlijk kots ik daarvan, laat mensen maar zien hoe je werkelijk in elkaar steekt en laat ze dat accepteren in plaats van een opgeplakt plaatje

----------niks moet, en ik heb het elders ook al eens aangekaart,dat het volslgen debiel is dat men er alles aan doet om maar vooral niet door de mand te vallen

een eenvoudiger situatie is imo: simpelweg er voor uitkomen dat je een trans bent , pre of post-op, welke fase dan ook(ik houd het voor het gemak ff bij mv transen)

daarmee zou je acceptatie van genderdysforische mensen wat makkelijker kunnen bewerkstelligen, en zal men ook sneller en makkelijker accepteren wie of wat je bent, het getuigd van weinig zelfrespect om jezelf te presenteren als iets/iemand die je niet bent

dat verklaard imo ook de moeizame acceptatie van maatschappij

zoals de meeste m/v transen nu leven ,gewoon als vrouw en er alles aan doen om wederom niet door diezelfde mand te vallen, staat haaks op acceptatie van wie je werkelijk bent,een mens, een trans,en geen vrouw

ben eerlijk naar jezelf en ook naar anderen, bereik je meer mee


Joy
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Ik geloof dat wij elkaar snappen Joy. Kan er niets meer aan toevoegen.
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

... dames, mogen wij hier on-topic blijven? Er bestaat elders al een thread over deze, overigens zeer boeiend, onderwerp, met als titel Niet passabel zijn naar buiten: lef,stom, of jezelf zijn; hier willen wij graag de discussie over het Travestie.org feest houden.

Bedankt voor jullie medewerking,
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Lisa verander je naam even naar "Lisa met een Z(weep)" :D :wink: :P

Maar Lisa heeft wel gelijk...
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

excuus liet me even gaan :wink:
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

lisa ,lisa ...

adem ff diep in en uit, neem daarna een glaasje lekker koud water, ga in de zon zitten en geniet van dat ene moment, speciaal voor jou, zonder ook maar 1 moment te denken aan jouw taak hier om de etiquette een beetje op peil te houden ,waar ik op mijn beurt dan weer graag tegenaan trap

je zult me dankbaar zijn:)

Joy
Jeanine2
is nieuw hier
Berichten: 5
Lid geworden op: di mar 30, 2004 18:43
Contacteer:

Feest Fun4two

Bericht door Jeanine2 »

Ik ben het met Racine eens m.b.t. haar opmerkingen over het feest.
Hoewel ik me zelf niet gauw zal storen aan het publiek dat er rondloopt of de wijze waarop ze rondlopen, kan ik me voorstellen dat het veel, met name nieuwe t-bezoeksters, toch wat vreemd kan overkomen.
Voor velen is Fun4Two de eerste coming-out. Dan is een goede sfeer van t-vriendinnen onderling erg belangrijk. De bierbuiken in onderkleding en de activiteiten boven doen afbreuk aan de sfeer en de bedoeling van het feest. Van nogal wat mensen hoorde ik dat ze nu zeker hun partner niet zouden meenemen, terwijl ze dit aanvankelijk wel van plan waren en de normale ambiance in Fun4Two zich daar ook uitstekend voor leent. Nu heb je grote kans dat travestie toch weer erg met seks geassocieerd wordt en dat lijkt me toch niet wenselijk. Ik begrijp echter, dat er meer publiek moet komen om het voor de exploitanten interessant te houden. Ik zou er dan toch voor kiezen om een betere PR te organiseren om meer t's te bereiken. En verder zijn er ook prachtige disco-gelegenheden met vergelijkbare ambiance te vinden als alternatief.
Gebruikersavatar
Monica Dreamgirl
ForumFan
Berichten: 447
Lid geworden op: wo apr 30, 2003 20:12
Locatie: Rotterdam

travestie.org feest

Bericht door Monica Dreamgirl »

Hoi,

Wat mij betreft mag het de volgende keer weer zo. Het was een stuk drukker dan de vorige keer, en daardoor gezelliger. Dat er ook mannen liepen heb ik persoonlijk niet als een probleem ervaren, maar ik kan me voorstellen dat het daardoor moeilijker wordt om je partner mee te nemen. Aan de andere kant , laten we eerlijk zijn, hoeveel van ons hebben eigenlijk een partner? Laat staan één die weet van ons T-zijn?

Verder valt het me op dat vooral degenen die niet geweest zijn wat te zeuren hebben over het feit dat er ook mannen waren. Als je wel komt dan zul je ervaren dat het heel eenvoudig is om ze je van het lijf te houden. Gewoon laten merken dat je niet geinteresseerd bent is wel voldoende. Je hebt je mond toch niet alleen gekregen om je lippen te stiften? Nou dan!

En, zoals iemand anders al zei, op het strand zie je blotere kerels. Of komen jullie daar ook niet?

Graag over een half jaar weer zo'n feest,

groetjes,

Monica
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

adios
Laatst gewijzigd door Joy op za sep 18, 2004 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

ChantalC schreef:Lisa verander je naam even naar "Lisa met een Z(weep)" :
Mrs LiSa :D :D :D En gehoorzaam haar :lol:
liefs, Josette
Finesse
is nieuw hier
Berichten: 2
Lid geworden op: di mar 30, 2004 23:34

Bericht door Finesse »

ik was er voor de eerste keer op dat feest en vond het wel aardig maar niet top. Er waren de nodige meiden die ik ook op andere wijze heb leren kennen en dat maakte het gezellig. Verder vond ik het meer een veredelde T&T avond. ik vind het goed dat die avonden er zijn maar persoonlijk geef ik de voorkeur van een avondje uit onder 'allerlei' soorten mensen, dus trav's, mannen en vrouwen.

Ik vond het leuk dat er meer mannen en vrouwen waren dan normaal het geval schijnt te zijn. En wat de opmerkingen over 'boven' betreft: fun4two is gewoon een mooie tent en als je de erotiek niet uit de weg gaat (waarbij ik aandacht van mannen en vrouwen een mooie bevestiging vindt van het vrouw-zijn) kun je boven een leuke tijd hebben. Dit uiteraard met uitzondering van de dikke buiken in onderbroeken die een onsmakelijke sfeer geven.

Verder heb ik me ook aan Tgirls lopen ergeren, met name hoe sommigen stonden te dringen en opscheppen bij het eten en met ellebogen aan tafel hun bordje naar binnen zaten te werken. Dat getuigt niet van vrouwelijkheid. maar ach, zo stoort iedereen zich wel ergens aan. ook de bediening in fun4two vond ik nors en onvriendelijk.

En verder sluit ik me aan bij de mening van Monica: wie er niet geweest is hoeft er niet over te oordelen.

Liefs en enjoy your femininity

Finesse
finesse_lemaire@xs4all.nl
life is simple, enjoy it

Finesse
Jeanine2
is nieuw hier
Berichten: 5
Lid geworden op: di mar 30, 2004 18:43
Contacteer:

Re: travestie.org feest

Bericht door Jeanine2 »

Monica Dreamgirl schreef:Hoi,

Wat mij betreft mag het de volgende keer weer zo. Het was een stuk drukker dan de vorige keer, en daardoor gezelliger. Dat er ook mannen liepen heb ik persoonlijk niet als een probleem ervaren, maar ik kan me voorstellen dat het daardoor moeilijker wordt om je partner mee te nemen. Aan de andere kant , laten we eerlijk zijn, hoeveel van ons hebben eigenlijk een partner? Laat staan één die weet van ons T-zijn?

Verder valt het me op dat vooral degenen die niet geweest zijn wat te zeuren hebben over het feit dat er ook mannen waren. Als je wel komt dan zul je ervaren dat het heel eenvoudig is om ze je van het lijf te houden. Gewoon laten merken dat je niet geinteresseerd bent is wel voldoende. Je hebt je mond toch niet alleen gekregen om je lippen te stiften? Nou dan!

En, zoals iemand anders al zei, op het strand zie je blotere kerels. Of komen jullie daar ook niet?

Graag over een half jaar weer zo'n feest,

groetjes,

Monica
Monica,
Jij zou toch moeten weten, dat er wel degelijk heel veel t's met een partner zijn. Ik vind het gewoon jammer, dat het blijkbaar noodzakelijk is om ook de gebruikelijke bezoekers toe te laten op dit feest. Het gaat mij om de beeldvorming. Ik kan er persoonlijk wel mee omgaan, maar zou ook niet tot een minderheid willen behoren als de gebruikelijke bezoekers in de meerderheid zijn. We worden al geassocieerd met de homofilie en hiermee ook met seks en dat was toch niet de bedoeling van onze emancipatie. Maar ik kom heus wel terug. Ik blijf het leuk vinden.
Jeanine
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Ik snap best dat men bang is geaccosieerd te worden met sex maar hebben we niet allemaal behoefte aan sex? Of dat nu enfemme is of enhomme en of je nu travo, trans of bio bent. Heeft de afkeur niet meer te maken met de algemene sexuele voorkeur op de site hier?
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Bij het beantwoorden van de vragen hier (en ook in andere polls over het feest), zijn een aantal mensen met welgemeende suggesties gekomen. Omdat hun beeldvorming over de haalbaarheid van hun suggesties hun mening over onze feest kunnen beïnvloeden, wil ik graag een tipje van de sluier liften met betrekking tot het feest, zodat jullie ONZE motivatie begrijpen, om het op deze manier te doen.
  • De locatie zelf. Fun4Two in Moordrecht biedt een aantal mogelijkheden aan, dat andere locaties die wij hebben gezien, niet hebben. Te beginnen: een ruime kleedkamer, met afsluitbare lockers, en ruime gelegenheid om zich om te kleden en op te maken, zodat, indien men pas op de feestlocatie om willen kleden, het mogelijk is. Ten tweede is er ruim parkeergelegenheid op het terrein zelf, zodat men niet over straat hoeft te lopen, als men dat (nog) niet durft. Ten derde, is het een gesloten terrein, zodat iedereen die, voor welke reden dan ook, hun privacy niet prijs willen geven, is verzekerd van maximaal handhaving daarvan. En ten vierde, is de locatie redelijk centraal, en midden in de randstad, zodat het voor een grote meerderheid van bezoekers makkelijk te bereiken is. Een minpunt is, natuurlijk, dat het niet echt met openbaar vervoer bereikbaar is. Ten vijfde, is er, vrij dichtbij, redelijk geprijsde hotels, indien men willen overnachten.
  • Financiële facetten. Zo een feest organiseren is duur. Als je een discotheek of andere locatie zou kunnen vinden, dat net zo veel voordelen biedt als Fun4Two, bedenk wat het zou kosten om het af te huren voor een avond, en ook nog een DJ (en vergeet niet de “live act” die altijd aanwezig is). Doe ‘ns een gooi naar de prijs daarvan, en dan vraag jezelf, wat het minimale bedrag is, dat je gegarandeerd moet binnenhalen op zo een avond. Dan kijk, of de tent die je hebt gevonden, toch bereid is, om het risico te dragen, dat het aantal bezoekers onder je verwachtingen uitkomt, en met minder dan het gegarandeerde bedrag genoegen zouden nemen. Bovendien, zo een locatie vinden is al moeilijk genoeg, en zeker omdat wij als kleine team niet erg veel tijd tot onze beschikking hebben om overal te gaan kijken en praten. Indien men weet van plaatsen die hiervoor in aanmerking zouden komen, zouden wij dat graag van jullie horen.
  • Nou heb je zo een tent gevonden, en vraag je aan hen, om het feest te houden op een vrijdag of zaterdag avond, waarmee ze hun deuren dicht moeten houden voor hen normale klantenkring (dit zou het misschien mogelijk maken, dat een aantal, dat er nu niet kunnen komen, wel kunnen, maar misschien dat een aantal die er nu wel kunnen komen – omdat ze toch tegenover hun achterban iets anders vertelt over waar ze naar toe zijn gegaan – niet meer kunnen komen).
Wij hebben gemerkt, dat, hoewel de aantallen bezoekers op onze feesten redelijk stabiel bleven, er dreiging was, van een lichte afname. Na een paar jaar, hebben de mensen het feest al gezien, en willen iets nieuws. Ook hadden wij gemerkt, dat er onder onze leden, behoefte was om niet altijd in een beschutte omgeving uit te kunnen gaan. Denkend over hoe wij toch een gezellig feest kunnen aanbieden – en daar heb je een bepaalde kritische massa in aantallen bezoekers voor nodig, hebben wij lang gepeinsd over hoe wij onze bezoekersaantallen zou kunnen vergroten. Er is een paar keer geofferd, dat wij meer zouden kunnen doen om dat voor elkaar te krijgen (bijvoorbeeld "meer in de PR sfeer"), en ik zou heel graag concrete voorstellen horen, want, voor mijn gevoel, hebben wij heel veel gedaan. Zodoende kwamen wij uit op het voorstel om het feest open te zetten voor bezoekers uit de vaste kring van Fun4Two. Dat het niet helemaal vlekkeloos is gelopen, heeft te maken met de verschillende verwachtingspatronen van de vaste klanten van Fun en van onze gasten. En ook, omdat het ook voor ons nieuw was, dat wij een paar facetten niet hadden voorzien. Als laatste, dat de bezetting van de Travestie.org team op het feest, door omstandigheden, niet volledig was. Maar wij hebben ervan geleerd, en wij zullen onze conclusies ervan trekken. Bij het laatste feest, was de verhouding van Fun-gasten 1 op de 4 bezoekers, en ik denk zelf, dat dit op zich een goede verhouding is. Als wij kunnen zorgen, dat de verwachtingen van beide groepen meer op elkaar aansluiten, denk ik dat bij een volgend feest (mochten wij besluiten om het opnieuw op deze manier te doen), er geen redenen van klagen zullen zijn.

Ik zou willen afsluiten, met een oproep aan alle mensen die er graag naar onze feest komen, of zou willen komen, om erover na te denken hoe wij onze feesten kunnen blijven verbeteren en vernieuwen, het liefst met concrete voorstellen en suggesties. Want alle hulp is hier welkom.

Groetjes,
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Plaats reactie