Niet passabel zijn naar buiten: lef,stom, of jezelf zijn

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie

Zou jij naar buiten gaan als je niet voldoende passabel bent

Ja hoor ik ben niet passabel maar durf het wel
12
21%
Nee hoor ik vind het stom en onverantwoordelijk begin er niet aan.
4
7%
Ik vind dat je jezelf moet kunnen zijn en dus tegen een stootje kunnen het is mij het waard
28
48%
Is voor mij geen punt want ik zal mij niet buiten laten zien
7
12%
Vind dit een onzinnige poll raakt me niet
7
12%

Totaal aantal stemmen: 58

Janiek
ForumFan

Bericht door Janiek »

~*anouk*~ schreef:Soms kan je passabiliteit om zeep geholpen worden door dochtertjelief.
Pap, als ik pap tegen je zeg dan kijken mensen zo gek....
Mam zeggen dat kan niet want ze heeft al een mam, dus nu wordt het anouk:-)
x
Hoi Anouk,

dan ben je behoorlijk passabel! Bij mij kijken de mensen al gek vóórdat ze pap zeggen :wink: .

Groetjes van Jeanet
Janiek
ForumFan

Bericht door Janiek »

Hoi allemaal,

toevallig kwam ik deze week een mooi citaat tegen over passabel zijn. Het komt uit de mond van gendertherapeute Tony Zandvliet en staat in het boek "Man of Vrouw, min of meer" door Tim de Jong:

"Transseksuelen die al hun energie op het passen richten, laten zich te veel door angst leiden. Hoe hard je ook je best doet, je hebt nooit de garantie dat jeniet als transseksueel zult worden herkend. Beter is het om je zelfvertrouwen en weerbaarheid te vergroten en je thuis te voelen in wie je bent, ongeacht wat anderen ervan denken.
Gelukkig is er tegenwoordig een duidelijker referentiekader voor mensen die transseksueel of transgender zijn. De zichtbaarheid van mensen die op een andere manier hun identiteit zelf vorm geven, is aan het toenemen."

Groetjes van Jeanet
Nicole-vt
dagelijks aanwezig

Bericht door Nicole-vt »

Hoi ladies,

Vanmiddag voor het eerst in Hilversum, na de make-over bij de ABC make up school, OVERDAG, even een blokje om gelopen in het centrum en een C&A binne gelopen en een rokje gepast.
Ik vond het vreselijk spannend en had het gevoel dat heel Hilversum zag dat ik het was...

Ik denk inderdaad ook dat passabiliteit heel veel te maken heeft met je eigen zekerheid en dus ook je uitstraling op dat moment.

Ik vind het ook belangrijk om er passabel uit te zien. 2 keer ben ik aangeschoten, dressed like a girl maar zonder make-up op stap geweest, maar daar heb ik achteraf wel spijt van (voor mezelf).

Een tijdje terug had ik dit echt niet gedurfd, dus voor mij was het weer een grote stap vooruit.

Greetz

Nicole
Let it be..
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Nicole-vt schreef:Ik vind het ook belangrijk om er passabel uit te zien. 2 keer ben ik aangeschoten, dressed like a girl maar zonder make-up op stap geweest, maar daar heb ik achteraf wel spijt van (voor mezelf).
Dat snap ik niet helemaal: waarom heb je daar achteraf spijt van?

Ik koop altijd als man mijn vrouwenkleren, ik hoop dat ik het binnenkort aandurf om in een rok en met borsten, maar zonder make-up, vrouwenkleren te kopen. Ik ben mede daarom erg benieuwd naar je reactie.

Groetjes,

Annegreet
capt haok
Eredivisie

Bericht door capt haok »

[quote=Jeanet Hoi Anouk,

dan ben je behoorlijk passabel! Bij mij kijken de mensen al gek vóórdat ze pap zeggen :wink: .

Groetjes van Jeanet[/quote]

Behoorlijk is overdreven hoor!!
Mijn logopediste gaf me enkele opmaaktips en toen ik dit opvolgde was het gegluur ineens voorbij.
Kan nu lekker door de stad lopen zonder oeverloze gegluur en die stomme lachjes...
Wat een beetje make-up niet kan doen.
Een beetje, want te veel valt ook weer op.
En wat je uitstraalt is ook zo belangrijk, ben je zeker van jezelf dan straal je dit uit.
En zelfs als je dit niet zo voelt dan kan het nog goed komen.
Vanmiddag kreeg ik bv de glazenwasser aan de deur, beetje gebabbelt, mijn stem klonk in mijn oren afgrijselijk, uiterlijk was om te huilen, maar hij reageerder heel gewoon..
Soms zie je spoken....en die moet je wegzuigen zoals the gostbusters :D

anouk
x
Nicole-vt
dagelijks aanwezig

Bericht door Nicole-vt »

Annegreet schreef:
Dat snap ik niet helemaal: waarom heb je daar achteraf spijt van?

Hoi Annegreet,

Eenieder moet zelf weten hoe hij of zij er uiting aangeeft, zoveel mensen zoveel smaken, maar achteraf realiseerde ik me dat dat niet de manier was zoals ik het wilde.
Het was een onbezonnen actie omdat ik al het één en ander op had en dat is ook niet de manier om serieus uit de kast te komen.

Ik vind het passabel zijn erg belangrijk. Ik wil niet opvallen, maar als gewoner vrouw naar buiten kunnen, alhoewel ik niet weet of dat echt haalbaar is, want ik ben geen gewone vrouw.... :cry: helaas...

groetjes,

Nicole
Let it be..
mireille
Eredivisie

Bericht door mireille »

Zitten wikken en wegen of het nu 1 of 3 werd, toch maar voor een gekozen ook al was het in de holst van de nacht even een blokje om. Kan zeggen dat ik toen een stuk minder passabel was hihihi :D maar gelukkig is het vrij rustig bij mij in de buurt. Maar goed wat is passabel, dat zit ook voor een stuk tussen je oren en is bij de meesten beter bekend als zelfvertrouwen.
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Nicole-vt schreef:Eenieder moet zelf weten hoe hij of zij er uiting aangeeft, zoveel mensen zoveel smaken, maar achteraf realiseerde ik me dat dat niet de manier was zoals ik het wilde.
Het was een onbezonnen actie omdat ik al het één en ander op had en dat is ook niet de manier om serieus uit de kast te komen.

Ik vind het passabel zijn erg belangrijk. Ik wil niet opvallen, maar als gewoner vrouw naar buiten kunnen, alhoewel ik niet weet of dat echt haalbaar is, want ik ben geen gewone vrouw.... :cry: helaas...
Bedankt voor je antwoord. Ik zit daar (als kersverse nieuwe beginner) misschien iets anders in dan jij: ik wil mezelf graag zien (en dus ook: laten zien) zoals ik ben. En omdat ik me niet 100% man en niet 100% vrouw voel overweeg ik om ook half/half (wel borsten + rok, geen make-up) naar buiten te gaan. Vandaar dus mijn nieuwschierigheid naar evt. reacties of problemen.

Wil je vertellen hoe je benaderd werd? Accepteerden mensen je "anders zijn", bleef het bij nieuwsgierigheid of werden ze vervelend? [Als je hier niet op wilt doorgaan snap ik dat trouwens].

Groetjes,

Annegreet
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Mijn Account schreef:ik wil mezelf graag zien (en dus ook: laten zien) zoals ik ben. En omdat ik me niet 100% man en niet 100% vrouw voel overweeg ik om ook half/half (wel borsten + rok, geen make-up) naar buiten te gaan. Vandaar dus mijn nieuwschierigheid naar evt. reacties of problemen.
Je word vaak als beginner eerder als vrouw gezien zonder make up dan met. Maarreh, is een vrouw in een rok, zonder make up, dan ook maar half vrouw volgens jou?
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Violet Skye schreef:Je word vaak als beginner eerder als vrouw gezien zonder make up dan met. Maarreh, is een vrouw in een rok, zonder make up, dan ook maar half vrouw volgens jou?
Nee, dat niet, maar als mijn grijze onderkin naar voren komt en mijn typisch mannelijke gezicht, met mijn typisch mannelijke haar...

Ik vraag me af of dit nu negatieve of neutrale/positieve reacties losmaakt. Ik merk dat als ik (als man) kleding koop, dat ik dan in het algemeen neutraal behandeld wordt (met 1 of 2 negatieve reacties die blijken uit pogingen van een winkeldame om me te negeren of het besmuikt lachen van vrouwelijk winkelend publiek om het feit dat ik als man vrouwenkleren koop). In het algemeen word ik echter net zo vriendelijk (of ongeinteresseerd, of bitcherig, komt allemaal voor) behandeld zoals iedere vrouw die voor- of achter mij in de rij staat. En van vrouwelijke kopers merk ik meestal geen enkele positieve/negatieve reactie: men richt zich alleen op het zelf kopen van spullen.

Ik vroeg me af of die tolerantie die ik dan ervaar ook aanwezig zal zijn als ik, voor de buitenwereld toch duidelijk als man, vrouwenborsten + rok draag.

Groetjes,

Annegreet
capt haok
Eredivisie

Bericht door capt haok »

[quote="Mijn AccountIk vroeg me af of die tolerantie die ik dan ervaar ook aanwezig zal zijn als ik, voor de buitenwereld toch duidelijk als man, vrouwenborsten + rok draag.

Groetjes,

Annegreet[/quote]

Annegreet, ik denk dat we ook veel te veel denken dat de wereld om ons draait.
Veel mensen zitten in hun eigen wereldje, gaan even snel winkelen, hebben een lange lijst in de hoofd wat ze nog niet allemaal moeten.
En hebben echt niet de tijd om zich druk te maken over een mannelijk lijkende vrouw.
Want wie gaat er nu vanuit dat een man zich als vrouw verkleed en dan ook nog gaat winkelen...zo open en bloot.
Dit doe je toch stikum...
tolerantie is groot hoor, want vaak wordt er gedacht boeie, als het maar niet schokkend wordt.....voor de kinderen ofzo...
Ik heb me wel eens afgevraagd waarom mensen me aankijken, niet zo omdat ik er mannelijk uit zie....er zijn vrouwen die er erger uit zien....nee mijn eigen oogkontakt naar anderen maakt dit los.
Kijk je iemand aan dan trekt dit ook de ander, en dan gaan ze je nieuwsgierig bekijken.....en val je misschien door de mand.
En als je door de mand valt...so what...
Duss, uit proberen meid....misschien val je nog wel minder op dan als man die vrouwenkleren koopt.

anouk
x
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Mijn Account schreef: Nee, dat niet, maar als mijn grijze onderkin naar voren komt en mijn typisch mannelijke gezicht, met mijn typisch mannelijke haar...
Verkoopsters heten niet voor niets verkoopsters en in een winkel valt winkelend publiek ook wel mee. Buiten, in het voorbij lopen van mensen ligt dat anders. De reakties zullen niet allemaal overweldigend zijn. Maar zolang jij doet alsof het de normaalste zaak van de wereld is valt het mee.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Anouk en Violet,

Hartelijk bedankt voor jullie antwoorden. Ik ga het zeker proberen (als het buiten iets warmer is -ehm- -stotter- en ook als ik wat beter durf).

Groetjes,

Annegreet
Adeline_
dagelijks aanwezig

Passabel zijn

Bericht door Adeline_ »

Ik denk dat passabel zijn van jezelf afhangt,van hoe je er zelf wil uitzien en kleden dat er kritiek komt is normaal.Wat ik mooi en passabel vind is niet het idee van iemand anders en omgedraait.De pot verwijt de ketel altijd dat ie zwart ziet.En naar buiten gaan als T doe je als je voelt dat je het psych. aan kan.Dus ik ban van mening naar buiten gaan zoals ke wilt

:wink: :wink: :wink: Groetjes Adeline
Lach ni met een ander als jezelf niet in de spiegel van het leven durft kijken
Lisa Hart
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Lisa Hart »

Hallo lieve meiden,

Tsja ik heb veel antwoorden zitten lezen en ja ik stoei ook weleens met die gedachte van zal ik wel of zal ik niet een keer als vrouw uitgaan???
Het antwoord is heel duidelijk voor mij nee.
En niet omdat ik me schaam voor me gevoelens maar ik ben bang dat ik bij veel mensen en vooral bekende een geheel verkeerd beeld van mijn vrouw voelen en vrouw zijn neer zou zetten.
Stel een bekende zou me zo tegen het lijf lopen en die herkent me zal deze altijd dat beeld op zijn netvlies blijven houden.
Ondanks of ik er jaren later wel als een leuke dame rond mag lopen.
Me gevoelens zijn vrouwelijk en ik probeer toch met kleine dingen me prettig te voelen maar om helemaal als vrouw zijnde me op straat te gaan vertonen nee daar is het de tijd nog niet voor.
Zowel lichamelijk als geestelijk nog niet.
Liefs:Lisa
Stukje bij beetje vind ik mezelf.
Gelukkig hoeft dat vinden van mijzelf niet meer in eenzaamheid.
Plaats reactie