Transformatie-shops

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Eva deckers
is nieuw hier
Berichten: 2
Lid geworden op: di dec 30, 2003 2:00

Transformatie-shops

Bericht door Eva deckers »

In Engeland bestaan transformatie-shops waar je alle toebehoren voor travestie kan vinden?

Bestaan deze ook in België?


Alle reacties welkom

Liefs

Eva

Email: EvaDekers1@hotmail.com
Gebruikersavatar
Anja_G
is nieuw hier
Berichten: 6
Lid geworden op: za apr 26, 2003 13:47
Locatie: Eindhoven

Bericht door Anja_G »

Geen idee.

In nederland hebben we er twee: Travisage en Mariposa.
Marceline
is nieuw hier
Berichten: 3
Lid geworden op: do sep 04, 2003 12:42
Locatie: Rotterdam

travestie shops

Bericht door Marceline »

Het wordt hoog tijd dat er meer van deze travestie shops komen in nederland,net als in engeland en de usa zijn ze veelvuldig aanwezig waarom kan dat hier dan niet. groetjes Marceline
Marceline zoekt spontane vriendinnen die haar willen helpen met tips,leren opmaken kleding kopen en naar een t avond willen gaan
carolientje
dagelijks aanwezig
Berichten: 80
Lid geworden op: ma apr 05, 2004 20:33
Locatie: Antwerpen

Bericht door carolientje »

Ik ben zeker geen expert Eva, maar voor zover ik al heb kunnen ontdekken, niet. Je kunt wel een aantal zaken links en rechts krijgen, maar een winkel waar ze alles ineens hebben... ik denk het niet.

Voor pruiken en maquillage: prijs/kwaliteit zeer goed bij Creative Studio, Hoogstraat 50, 2000 Antwerpen

Voor kleding, lingerie en bijouterie: gewoon gaan winkelen bij elke winkel (bv.Hunkemöller, JBC, Mode5, Inno, ...) !

Voor siliconenborsten: in België zeer duur, ongeveer 450 euro! Je kunt ze beter per post bestellen bij Travisage, Nederland waar ze 225 euro kosten, weliswaar geen zelfklevende (cups A tot D)

Voor schoenen grote maten: Brantano, joodse winkel aan het rondpunt Belgiëlei te Antwerpen, Van Loock in Zandhoven

Voor kousebroeken grote maten: Inno

Voor damesbroeken lange vrouwen: ZIJ (kijken op prijsetiket naar "long")

Voor drag queen - en showkledij: MSTUDIO3000, Schoolstraat, Lokeren
Laatst gewijzigd door carolientje op wo mei 05, 2004 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

carolientje schreef:Voor siliconenborsten: in België zeer duur, ongeveer 450 euro! Je kunt ze beter per post bestellen bij Travisage, Nederland waar ze 225 euro kosten, weliswaar geen zelfklevende (cups A tot D)
Zelfklevende borsten kan je via Travestie.org kopen: http://www.travestie.org/html/index.php ... how&id=178
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Marceline schreef:Het wordt hoog tijd dat er meer van deze travestie shops komen in nederland,net als in engeland en de usa zijn ze veelvuldig aanwezig waarom kan dat hier dan niet. groetjes Marceline
Hi Marceline,

De reden daarvoor is dat er eenvoudigweg niet voldoende vraag is om dat rendabel te maken. Ik weet dat Mariposa er op diverse vlakken wat bij doet (sieraden, dameskleding, groothandel) en Travisage hoeft er, wat ik ervan begrijp, niet echt van te leven. Zoals je wellicht wel zult herkennen zijn de T*'s (als ze al een winkel in durven) niet de meest kapitaalkrachtige types. Ik zie tenminste weinig Porsche's, Ferrari's en Jaguars op de parkeerplaatsen nabij de TenT bijeenkomsten. :roll: In ieder geval: ik ben ze nog niet tegen gekomen.

Dus, om kort te gaan... weinig vraag = weinig aanbod. C'est ca.
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Re: travestie shops

Bericht door Lisa met een S »

Marceline schreef:Het wordt hoog tijd dat er meer van deze travestie shops komen in nederland,net als in engeland en de usa zijn ze veelvuldig aanwezig waarom kan dat hier dan niet. groetjes Marceline
Dat "volop aanwezig" valt wel mee, Marceline. Uit paraat kennis, kan ik drie noemen in Engeland, de 2 van Transformation (Londen en Manchester), en eentje ergens in Kent vlakbij Dover (overigens, ik geloof dat Transformation ook een winkel heeft in Duitsland). Daarnaast zijn er een paar "makeover diensten", met uiteenlopende prijzen, die uit de huizen van de eigenaressen worden gerund.

Echte winkels, zoals Transformation of Mariposa, zijn er ook niet zo veel in de VS. Vroeger had je Lee's Mardi-Gras in New York, die ergens in een industriewijk op de tweede verdieping in een oude loos zat (maar sinds het overlijden van Lee -- AIDS -- niet meer bestaat). In Florida heb je "Drag-Queen", dat gewoon een seks-shop is zoals Christina LeDuc, met daarnaast een voorraad voor travestieten, en nog een winkel op de westkust van Florida. In Michigan is er een, en in California, geloof ik twee. Daarnaast heb je een aantal makeover diensten, die ook uit prive huizen worden gerund. De makeover diensten zijn vaak in handen van transseksuelen, of visagisten. Ik weet van 2 makeover diensten in New York, eentje in Philadelphia, eentje in Texas, in Michigan (gelijk aan de genoemde winkel), eentje in Vancouver en eentje in Boston of omstreken.

De rest van de winkels waarover je het waarschijnlijk hebt, zijn alleen webwinkels of zijn gewoon Christina LeDuc-achtige seksshops die ook een kleine voorraadje hebben voor de travestiet klant.

Gelet op zowel de geografische grote van de twee landen en het aantal inwoners, zou je kunnen stellen dat Nederland en Belgie samen rijk zijn met Mariposa, Travisage, Transdreams transformatie dienst en -- in Belgie Mstudio. Plus daarnaast de winkels die hier zich bekend hebben gemaakt als T-vriendelijk, zoals Silhouette en Chrandal's. Daarnaast zijn er nog diensten zoals UptownGirl en Man2Womand dat richten zich op de T-markt. En het is zo ver weg van Belgie toch niet?

Lisa
If all else fails, buy new shoes
adriana
Eredivisie
Berichten: 502
Lid geworden op: zo nov 18, 2001 1:00
Locatie: zuidholland

Bericht door adriana »

Hi Lisa,

ook in het toch wel katholieke Ierland is een mooie zaak van Transformation en wel in het centrum van Dublin.

In het prille begin, waar ik de eerste "T" stapjes naar buiten heb gezet, heb alle snelheids records heb gebroken toen ik moest afrekenen en "em femme - of zoiets" heen en weer naar de ATM machine ging 20 meter om de hoek van Transformation, voor de volledige beeldvorming er stond niemand.

groetjes, Adriana

Transformation is wel duur, maar een enorm assortiment.
Gebruikersavatar
Adeline_
dagelijks aanwezig
Berichten: 136
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 15:12
Locatie: Antwerpen

T*shops

Bericht door Adeline_ »

Voor zulke shops zijn we van elkaar afhankelijk,meestal uit persoonljike ervaring of door toevallige ontdekking.Maar als je een theaterwinkeltje weet ofzo kan je daar ook spullen vinden die je als t-girl kan gebruiken,is ni goekoop mss maarja,als je t-girl bent is het leven zowiezo duurder.Make-up enzo koop ik bij creative studio (antwerpen) XL-Paris kruidvat enzo.Keding maak ik voor 80%zelf en wat ik koop koop ik gewoon bij M&S en C&A,schoenen in gewone schoenwinkels heb gelukkig schoenmaat 40.En vermits ik losse kleding draag hoef ik ni dierkt iets weg te plakken.Voor borsten is hier zon 1.5km verder een winkel als 't eraf kan koop ik me zelfklevende borsten daar kan ik ze gelijk passen

Groetjes Adeline :D :D :D :D :D :D
Lach ni met een ander als jezelf niet in de spiegel van het leven durft kijken
carolientje
dagelijks aanwezig
Berichten: 80
Lid geworden op: ma apr 05, 2004 20:33
Locatie: Antwerpen

Re: T*shops

Bericht door carolientje »

Adeline_ schreef:Voor borsten is hier zon 1.5km verder een winkel als 't eraf kan koop ik me zelfklevende borsten daar kan ik ze gelijk passen
Enig idee van de prijs die ze daar vragen, Adeline?
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Re: T*shops

Bericht door Lisa met een S »

Adeline_ schreef:Voor borsten is hier zon 1.5km verder een winkel als 't eraf kan koop ik me zelfklevende borsten daar kan ik ze gelijk passen
Als je via Travestie.org borsten wilt kopen, kan je ze ook gelijk passen; wij hebben een contactpersoon net over de grens in Nederland. Onze prijzen kan je hier, samen met alle informatie, vinden.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
hotjoke
ff weer wat posten
Berichten: 29
Lid geworden op: do mei 27, 2004 17:31
Locatie: antwerpen

Bericht door hotjoke »

carolientje schreef:Ik ben zeker geen expert Eva, maar voor zover ik al heb kunnen ontdekken, niet. Je kunt wel een aantal zaken links en rechts krijgen, maar een winkel waar ze alles ineens hebben... ik denk het niet.

Voor pruiken en maquillage: prijs/kwaliteit zeer goed bij Creative Studio, Hoogstraat 50, 2000 Antwerpen

Voor kleding, lingerie en bijouterie: gewoon gaan winkelen bij elke winkel (bv.Hunkemöller, JBC, Mode5, Inno, ...) !

Voor siliconenborsten: in België zeer duur, ongeveer 450 euro! Je kunt ze beter per post bestellen bij Travisage, Nederland waar ze 225 euro kosten, weliswaar geen zelfklevende (cups A tot D)

Voor schoenen grote maten: Brantano, joodse winkel aan het rondpunt Belgiëlei te Antwerpen, Van Loock in Zandhoven

Voor kousebroeken grote maten: Inno

Voor damesbroeken lange vrouwen: ZIJ (kijken op prijsetiket naar "long")

Voor drag queen - en showkledij: MSTUDIO3000, Schoolstraat, Lokeren
Hoi carolientje,
Ik heb tot nu toe geen ervaring met zelf kleren te kopen. Voor kleding en lingerie kan je bepaalde winkels aanraden waar je rustig kan passen en de verkoopsters niet lastig zijn ?Ik bedoel is het vb beter in het shoppingcenter van Wijnegem of in stad ? 's morgens bij de opening lijkt mij ook beter.
Van Loock in Zonhoven heeft prachtige italiaanse collectie van pumps en laarzen maar het is altijd zo druk. Bovendien kan je daar wel ongestoord en zonder vreemde blikken passen. Ik denk niet dat je daar zomaar knielaarzen aan kan passen en door de winkel paraderen ?
Kan je trendy winkels die wat meer uitgaanskledij verkopen en T * girl vriendelijk zijn ?
liefs en kusjes
joke
hotjoke
ff weer wat posten
Berichten: 29
Lid geworden op: do mei 27, 2004 17:31
Locatie: antwerpen

Bericht door hotjoke »

adriana schreef:Hi Lisa,

ook in het toch wel katholieke Ierland is een mooie zaak van Transformation en wel in het centrum van Dublin.

In het prille begin, waar ik de eerste "T" stapjes naar buiten heb gezet, heb alle snelheids records heb gebroken toen ik moest afrekenen en "em femme - of zoiets" heen en weer naar de ATM machine ging 20 meter om de hoek van Transformation, voor de volledige beeldvorming er stond niemand.

groetjes, Adriana

Transformation is wel duur, maar een enorm assortiment.
Hi adriana,
Heb toen ik in Dublin de transformatie shop gezien toen ik naar de luchthaven terugreed. Je kon er niet naast kijken met de hoge 10 m posters die voor de deur hangen van de transformatie.
Anderzijds lijkt mij dat het travo gebeuren in dublin wel geaccepteerd wordt. In de buurt van Temple bar zag ik toch enkele travo's ongestoord door de straat lopen. In het algemeen vind ik de Ieren vrij opên voor mode en trends. Toch in Dublin.
liefs en kusjes
joke
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Je kunt zowieso heerlijk winkelen in Dublin; mooie winkels met een leuk assortiment, en de prijzen zijn heel redelijk (zeker vergeleken met de buurland Engeland). Ik heb een heel mooi nepleren rok op de kop kunnen tikken in de uitverkoop voor 10 Euro.

O, en de Guiness smaakt daar een stuk beter dan in Engeland. En bij de Jameson distillerij krijg je na de rondleiding gratis whiskey ;-) .

Lisa
If all else fails, buy new shoes
hotjoke
ff weer wat posten
Berichten: 29
Lid geworden op: do mei 27, 2004 17:31
Locatie: antwerpen

Bericht door hotjoke »

Lisa met een S schreef:Je kunt zowieso heerlijk winkelen in Dublin; mooie winkels met een leuk assortiment, en de prijzen zijn heel redelijk (zeker vergeleken met de buurland Engeland). Ik heb een heel mooi nepleren rok op de kop kunnen tikken in de uitverkoop voor 10 Euro.

O, en de Guiness smaakt daar een stuk beter dan in Engeland. En bij de Jameson distillerij krijg je na de rondleiding gratis whiskey ;-) .

Lisa
Lisa, ben een maand geleden nog in Dublin geweest en ook Middletown bezocht, de oorspronkelijke plaats . Was echt gezellig.Alleen jammer dat er nu een splinternieuwe fabriek naast staat zonder veel uitstraling.
Ben vroeger ook n og naar bushmills geweest in N-Ierland.
deze keer heb ik wel kunnen genieten van de Guinness. Ik weet niet waarom maar vroeger lukte dat niet;
Ik vind Ierse whiskey heel zacht en vrouwelijk. De glazen zijn rond en hebben ook van die leuke inkepingen waarrond je je vingers kan leggen.
Als ik aan Ierland denk smelt ik weg.
Er zijn kwa kleiding inderdaad veel zaakjes te doen. Dus go shopping Girls.
liefs en kusjes
joke
Plaats reactie