Waspies en cinchers

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Leonie
ForumFan
Berichten: 327
Lid geworden op: vr okt 11, 2002 14:52

Bericht door Leonie »

hoi,

ik vraag me eigenlijk af wat de gangbare taille maat is bij dames. ik ben daar niet zo heel goed van op de hoogte! weet iemand dat? wat zou het gemiddelde op het forum zijn?

groetjes,
Gebruikersavatar
petra_
Forumdiva
Berichten: 1212
Lid geworden op: di feb 24, 2004 19:38
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Er schijnt zelfs een ideale middel-heupen verhouding te zijn...
Leonie
ForumFan
Berichten: 327
Lid geworden op: vr okt 11, 2002 14:52

Bericht door Leonie »

Violet Skye schreef:Er schijnt zelfs een ideale middel-heupen verhouding te zijn...
dat klopt ja.... zo uit mijn hoofd wat dat een verhouding van 1 staat tot 2/3
Gebruikersavatar
Dorothy
ForumFan
Berichten: 396
Lid geworden op: za feb 02, 2002 1:00
Locatie: Het Oldambt

Bericht door Dorothy »

De begeleidingsband van Cliff Richard, The Shadows, hadden in de 60-er jaren van de vorige eeuw een instrumentaal nummer met de titel 36-24-36.
Dat sloeg op de ideale maten van de vrouw in inches, dus ongeveer 90-60-90 cm.
Voor Teddybear wordt dat dan nog even sjorren. Maar volgens deskundigen ( www.axfords.com ) is het niet gezond om de taille met meer dan 10 cm in te snoeren.

Voor corset liefhebbers nog een tip: www.staylace.com
A candle loses nothing by lighting another candle.
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Dorothy
ForumFan
Berichten: 396
Lid geworden op: za feb 02, 2002 1:00
Locatie: Het Oldambt

Bericht door Dorothy »

De "perfecte maten" of "perfect woman" is natuurlijk ook een kwestie van definitie. De maten van het Shadows-nummer waren, geloof ik, gebaseerd op Marilyn Monroe.
A candle loses nothing by lighting another candle.
Amanda
dagelijks aanwezig
Berichten: 185
Lid geworden op: di jul 30, 2002 23:57

Bericht door Amanda »

Even wat over de maximaal in te snoeren taile;
Ik heb een corset wat 10cm kleiner is dan mijn taile en draag dat nu al een aantal dagen de gehele dag achter mekaar, de eerste dag was het even wennen maar nu kan ik er zelfs gewoon normaal mee eten, geen enkel probleem.
Voor mijn gevoel kan ik eigenlijk al naar een kleinere taile.....

Waarom zou het niet goed zijn om je strakker in te snoeren dan 10cm?
Ik denk zelf wanneer je het langzaam opbouwt, dus niet gelijk een corset van -20cm aantrekken, er geen gezondheidsproblemen zullen voorkomen.

En luister naar je lichaam, heb je last doe hem dan wat losser!

Nog een linkje naar heel veel links van corset fabrikanten: http://www.victoriancorsets.de/links/links.htm

En nog een naar een site van iemand met een kleine taile....
http://www.waspcreations.com/
http://www.cathiejung.com/


Groetjes, Amanda
Gebruikersavatar
Joanna_
dagelijks aanwezig
Berichten: 219
Lid geworden op: vr jun 06, 2003 20:48
Locatie: Amsterdam

Bericht door Joanna_ »

Amanda schreef:Even wat over de maximaal in te snoeren taile;
...............
Waarom zou het niet goed zijn om je strakker in te snoeren dan 10cm?
Ik denk zelf wanneer je het langzaam opbouwt, dus niet gelijk een corset van -20cm aantrekken, er geen gezondheidsproblemen zullen voorkomen.
..........................
En nog een naar een site van iemand met een kleine taile....
..........................
http://www.cathiejung.com/

Groetjes, Amanda
Vooral die Cathie Jung dan: Nie gezond nie, as je 't mij vraagt (maar dat doe je niet, maar evengoed toch mijn mening) dunne darm zit vermoedelijk ergens achter d'r strottehoofd geperst, dunne darm kronkelt bij d'r longen, en de dikke darm wordt klem geperst tegen de ruggegraat, de lever hangt vermoedelijk in de bilnaad en de maag zit tegen 't hartzakje.
Itthi pi hi ekacciya seyya.
Gebruikersavatar
mara_tv
ff weer wat posten
Berichten: 45
Lid geworden op: vr apr 11, 2003 14:51
Locatie: Den Haag

waspies en cinchers

Bericht door mara_tv »

hallo allemaal,
mag ik een kleine waarschuwing hier plaatsen. :roll:
Het dragen van een te strak geregen corset is namelijk niet vrij van gevaar. En voor een mooie taille is flink insnoeren soms wel wenselijk.
Bij het bukken en bij ondoordachte bewegingen loop je het risico dat je onderste zwevende rib van plaats verschiet.
Dat levert voor plus minus 3 weken een zeer pijnlijk gevoel op. :evil:
Overigens wel errug mooi spul van de genoemde sites
groetjes :D
Mara
Leonie
ForumFan
Berichten: 327
Lid geworden op: vr okt 11, 2002 14:52

Re: waspies en cinchers

Bericht door Leonie »

mara_tv schreef:hallo allemaal,
mag ik een kleine waarschuwing hier plaatsen. :roll:
Het dragen van een te strak geregen corset is namelijk niet vrij van gevaar. En voor een mooie taille is flink insnoeren soms wel wenselijk.
Bij het bukken en bij ondoordachte bewegingen loop je het risico dat je onderste zwevende rib van plaats verschiet.
Dat levert voor plus minus 3 weken een zeer pijnlijk gevoel op. :evil:
Overigens wel errug mooi spul van de genoemde sites
groetjes :D
het lijkt me zowiezo niet zo heel erg gezond als je te ver insnoert. als je echt radicaal bezig bent dan zitten je organen gewoon in de verdrukking lijkt me!
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Toch vind ik dit wel een uitkomst. ik heb ook een nogal euhhh rechte lijn wat taille betreft en zo'n corset lijkt me wel wat. Ik heb begrepen dat na twee jaar al je cellen in je lichaam vernieuwd zijn zoook je botcellen en dat na twee jaar dragen van je corset dus ook je ribben in de aangepaste vorm blijven staan. Inderdaad dus net zoiets als een beugel voor je tanden.
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Ik geloof dat ik je maar niet uit de droom ga helpen, Joanne... :wink:
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Zo kreeg ik het van iemand te horen die toch echt een wespentaille heeft gekregen door het dragen van een corset. Althans dat vertelde ze me. Dat van die cellen in je lijf is echt waar. Alleen je hersencellen vernieuwen niet maar de rest wel dus zou je theoretisch na twee of drie jaar je ribben in een nieuwe stand kunnen laten groeien door het dragen van dat corset. Maar goed ik kan me vergissen natuurlijk.
Amanda
dagelijks aanwezig
Berichten: 185
Lid geworden op: di jul 30, 2002 23:57

Bericht door Amanda »

Hoi Joanne,

Het is inderdaad waar dat je ribben anders gaan groeien, vanaf 1 jaar corsetten dragen begint het zo'n beetje definitief te worden. Het kan ook wel fout gaan als je alles te snel wilt doen (te strak aantrekken) want dan kunnen je onderste ribben over mekaar heen gaan groeien.

Groetjes, Amanda
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Dan toch maar uit de droom helpen ? ;-)

Een van de meest belangrijke functies van de ribbenboog is bescherming voor de daaronder liggende kwetsbare (!)organen. Wat denk je dat er gebeurt als je onderste (zwevende) ribben langdurig een gedeelte gaan innemen van de plek waar je lever, maag, alvleesklier en milt zitten ? Ik denk niet dat dat wonderen gaat doen voor de bloedtoevoer van die organen. Om nog maar te zwijgen van de afvoer van afvalstoffen. :D

Tijdelijke compressie lijkt me niet zo'n probleem, dat kan het lichaam vast wel hebben. Je valt hooguit een keer flauw door een te hoge druk op de onderste holle ader (vena cava inferior) Maar even de boel wat losser aantrekken lost dat probleem wel op. Maar als we het gaan hebben over nagenoeg permanente figuurcorrectie ten nadele van de daaronder liggende organen die eigenlijk beschermd dienen te worden tegen druk van buitenaf door de ribbenboog ?

De buik (lees: taille) kan veel meer hebben .. die meters darmen die daar liggen kun je werkelijk alle kanten op laten wieberen. Maar voor de niet holle organen ligt het toch echt anders. Voor zover ik weet is er nog geen onderzoek naar gedaan, maar logica zegt me dat ik zou het er niet op zou gokken. Ik kom gekkere redenen tegen van leverfunctiestoornissen, onbegrepen middenrif-rupturen en maaglijden. 8)
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Plaats reactie