Niet passabel zijn naar buiten: lef,stom, of jezelf zijn

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie

Zou jij naar buiten gaan als je niet voldoende passabel bent

Ja hoor ik ben niet passabel maar durf het wel
12
21%
Nee hoor ik vind het stom en onverantwoordelijk begin er niet aan.
4
7%
Ik vind dat je jezelf moet kunnen zijn en dus tegen een stootje kunnen het is mij het waard
28
48%
Is voor mij geen punt want ik zal mij niet buiten laten zien
7
12%
Vind dit een onzinnige poll raakt me niet
7
12%

Totaal aantal stemmen: 58

Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Mbt bovengenoemde onderwerp, wil ik jullie graag attent maken op een boekenrecensie geschreven door Monica Dreamgirl op onze voorpagina -- of anders direkt doorklikken hiernaartoe.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Evelien
ff weer wat posten
Contacteer:

Bericht door Evelien »

Ja, rok of niet?
Dat is een heel belangrijk verschil.
Als je een broek draagt, hoe ongewoon je er verder ook uitziet, dan kun je doorgaan voor een 'rare man'. Als je een rok aantrekt, dan maak je een duidelijk 'statement': "Ik wil als vrouw gezien worden."
Als je die keuze maakt, zoals ik, dan word je met meer moeilijkheden geconfronteerd. En voor mij is het zo belangrijk, dat ik het op de koop toe neem.
Maar als je voorzichtig wilt beginnen, overweeg dan de mogelijkheid van een broek. Vrouwen mogen ze dragen, dus waarom niet?
Vrouwen hebben trouwens decennia lang gestreden voor het recht om dat te doen, maar dat is een andere thread ;-)
capt haok
Eredivisie

Bericht door capt haok »

Vanmiddag heb ik een leuke opsteker gekregen. :)
Ben naar de obticien geweest voor een nieuwe bril.
Hihi, de jufrouw was mijn gegevens aan het zoeken, kon me niet vinden in het bestand.
Tja, ik sta daar nog als man:-)
Ik kon het gewoon niet laten om dit tafereel door te laten gaan, ze haalde haar baas er nog bij.
Mijn lenzen heeft ze ook nog gemeten, en na ongeveer 10 minuten zoeken kwam ze arzelend met een kaartje waarop mijn oude geslacht en naam stond.
Ik had in de tussentijd wel haar de hind gegeven dat ze misschien ook even moet kijken bij het andere geslacht.
Alles even laten veranderen, en kan wachten op mijn nieuwe bril.
Mijn experiment is duidelijk geslaagd, passabiliteit komt er aan.

Ik doe dit wel eens vaker hoor, bv expres iets vergeten bij de kassa en de kassiere roept je dan wel na......

anouk
x
Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

Goeie Anouk! :D

Zoiets had ik op de dag van mijn intake bij het VU:

http://www.chantalcoolsma.nl/index.php?itemid=61

:wink:
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
capt haok
Eredivisie

Bericht door capt haok »

ChantalC schreef:Goeie Anouk! :D

Zoiets had ik op de dag van mijn intake bij het VU:

http://www.chantalcoolsma.nl/index.php?itemid=61

:wink:
Zoo, dan ben jij ook al lekker ver, eigenlijk ook niet vreemd als ik je site bekijk.
Heb je stem ook al aan gepast?
Dit is ook heel belangrijk om passabiliteit te bereiken.
Ik denk dat dit nog belangrijker is dan er heel vrouwelijk uit zien.
Bij een slechte stem valt je hele voorkomen in duigen.

anouk
x
Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

Nee mijn stem is nog net niet bromsnor. Naja dat komt wel. Ik leef op dit moment nog niet 100% als vrouw.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Wat voor mij het belangrijkste aspect is om passabel te zijn is dat je het zelf vergeten moet zijn dat het belangrijk voor je is. Gewoon op straat lopen zonder er bij na te denken. Op zulke momenten staan je de leukste verrassingen te wachten. Wanneer je konstant bewust bent van het feit dat mensen iets aan je zullen ontdekken lijkt het wel of ze het drie keer zo snel aan je zien. Verder heb ik iets geleerd wat ik dagelijks toepas in onzekere situaties. Ik zeg eens wat vaker: Nou en?
Wat kan het nu precies kwaad als iemand ziet dat je geen doorsnee vrouw bent. Niks dus. Je bent gewoon jezelf en wat anderen daar van denken boeit voor geen meter. Sinds ik dit toepas gaat er bij mij geen stoot adrenaline meer door mijn lijf als iemand te lang naar me kijkt voor mijn gevoel. Is echt een stuk relaxter. Ook op momenten dat je gelezen wordt is het dan ineens niet meer zo erg. Ik liep van het weekend om zes uur sochtends lang een groepje jongens toen ik uit de kroeg kwam. Één van die jongens (die me de week daarvoor nog actief probeerde te versieren maar waar ik niet op in ging) vroeg me of ik travestiet was. Ik zei nee ik ben een transsexueel. Wat is het verschil vroeg iemand. Ongeveer 17 cm zei ik. Vervolgens zei die jongen: Oh dus je hebt een kutje. Ik zei kortweg ja in mezelf lachend. Mag ik die zien vroeg ie toen. Als afsluiter zei ik toen dat mijn kutje een kleine nieuwbouwwoning waard was en dat hij niet genoeg geld had om zich die luxe te kunnen veroorloven er naar te mogen kijken. Toen draaide ik om en liep weg. Met de nodige scheldwoorden achter me aan geslingerd natuurlijk. En weet je vroeger zou ik jankend naar huis gerend zijn om zoiets en nu had ik zoiets van hahahaha wat een sukkels. Dus zeg eens wat vaker: Nou en!!!!!!!
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Tsja stemmen daar ligt nogal eens een probleem. Toch is hij met logopedie en veeeeeeeeeeeeeeeeel oefenen behoorlijk passabel te krijgen. Wel raar hoor in het begin. Om met die andere stem te praten. Net alsof je de boel in de maling zit te nemen. Maar uiteindelijk raak je er aan gewend. En het is bij mij nu zo dat ik niet eens meer kan praten als vroeger. Dan heb ik binnen no time geen stem meer over.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Joanne schreef:Toch is hij met logopedie en veeeeeeeeeeeeeeeeel oefenen behoorlijk passabel te krijgen.
Aan hoeveel oefenen moeten we dan ongeveer denken?
Joanne schreef:Wel raar hoor in het begin. Om met die andere stem te praten. Net alsof je de boel in de maling zit te nemen. Maar uiteindelijk raak je er aan gewend.
Haal je die stemmen dan niet door elkaar? Door als man gekleed je vrouwenstem te gebruiken en omgekeerd?

Geinteresseerde groetjes,

Annegreet
esther1
ForumFan

Bericht door esther1 »

Annegreet schreef: Haal je die stemmen dan niet door elkaar? Door als man gekleed je vrouwenstem te gebruiken en omgekeerd?

Annegreet
Volgens mij ben je niet helemaal bij de les Annegreet.
Joanne als man gekleed? Met een vrouwenstem?
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Annegreet schreef:
Joanne schreef:Toch is hij met logopedie en veeeeeeeeeeeeeeeeel oefenen behoorlijk passabel te krijgen.
Joanne schreef:Wel raar hoor in het begin. Om met die andere stem te praten. Net alsof je de boel in de maling zit te nemen. Maar uiteindelijk raak je er aan gewend.
Haal je die stemmen dan niet door elkaar? Door als man gekleed je vrouwenstem te gebruiken en omgekeerd?

Annegreet
Met veeeeeeeeeeeeeeeeeel oefenen bedoel ik ook echt een paar uur per dag en wat dat doorelkaar halen tsja daar doe ik niet aan. Ik leef 24/7 als vrouw dus dan is het al een stuk makkelijker :wink:
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Annegreet schreef:
Heeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeel. Maar naast oefenen is het vooral een kwestie van durven. Ik was in het begin erg bang voor opmerkingen in de trant van we weten wel dat je een vrouw wilt zijn, hou nu maar weer op met dat rare stemmetje. Da's gelukkig nooit gebeurd.
Annegreet schreef:
De bedoeling van logopedie is dat je je mannenstem afleert. Ik kan hem nog wel gebruiken, maar dan moet ik er moeite voor doen. Soms is dat wel handig. Kelly heeft gisteren in de herhaling van Jensen gedemonstreerd dat ze het ook nog kan, ik heb me rot gelachen.
capt haok
Eredivisie

Bericht door capt haok »

Qua stem heb ik helemaal niet te klagen.
Mijn mannenstem was al vrij hoog, en hoefde er maar iets bij op te gooien.
En ik heb veel aan theater gedaan, en daar werkte ik ook met een vrij hoge stem.
Dit had ik allemaal al mee zodat ik maar 3 lessen logopedie nodig had en in anderhalve maand een passabele stem kreeg.
Ben hier heel blij mee en daarom kon ik ook even obticien plagen.
Oefenen doe ik degehele dag want ik leef als vrouw 24/7.
Grappig iemand vroeg me of ik mijn oude stem even weer wilde laten horen en de omschakeling kon ik helemaal niet maken.
Wat mij het meeste moeite gaf was mijn zelfvertrouwen.
Ben geen zeker tiepje, en dit werkt in alles door, ook mijn stem.

anouk
x
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Joanne schreef:
[...]
Met veeeeeeeeeeeeeeeeeel oefenen bedoel ik ook echt een paar uur per dag en wat dat doorelkaar halen tsja daar doe ik niet aan. Ik leef 24/7 als vrouw dus dan is het al een stuk makkelijker :wink:
Oke, ik dacht dat je eerst geleerd had om als vrouw te praten en pas dan de stap had gemaakt om naar buiten te treden. Denkfoutje mijnerzijds, sorrie ;-)

Om het voor mij toch nog even heel concreet te maken: dat heeeeeeeeel veeeeel: is dat weken, maanden, jaren?

Met bewonderende groetjes,

Annegreet
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Nou ik heb ongeveer een half jaar logopedie gehad en in dat half jaar heb ik elke dag een uurtje of twee geoefend. Nu oefen ik nog wel eens maar een paar keer in de maand en zeker niet meer dagelijks. Het duurde tot een maand of vier vijf na die logopedie fdat het echt helemaal vanzelf ging en natuurlijk aanvoelde. Nu denk ik er niet meer bij na en soms kunnen mensen horen dat ik TS ben maar meestal horen ze niets. Als ik moe ben of inelkaar gezakt zit dan kun je het altijd beter horen dan anders.
Plaats reactie