Bruidsjurk

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Evelieneke
dagelijks aanwezig
Berichten: 198
Lid geworden op: za mei 01, 2004 12:40
Locatie: Enschede

Bruidsjurk

Bericht door Evelieneke »

Afbeelding

Door de leuke reacties op de foto van mijn bruidsjurk (bedankt allemaal) kwam ik op het idee hierover een vraag op het forum te zetten.

Wie heeft er een trouwjurk, hoe ben je eraan gekomen, en ben je ooit een bruidje geweest.

Evelien.
Laatst gewijzigd door Evelieneke op za mei 22, 2004 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Evelieneke
dagelijks aanwezig
Berichten: 198
Lid geworden op: za mei 01, 2004 12:40
Locatie: Enschede

Bericht door Evelieneke »

En al eerste reactie natuurlijk mijn eigen verhaal:

In mijn vroegste herinnering wilde ik al ooit eens een trouwjurk dragen, dus toen ik een redelijke garderobe had werd het tijd om eens naar een jurk op zoek te gaan.
Ik kwam al geregeld in een zaak met tweedehandskleding, daar hadden ze ook trouwjurken, dus ik ging geregeld kijken, en als ze een leuk model hadden ook passen.
Na een paar maanden, bij de derde jurk die ik paste, had ik een geschikte jurk gevonden en gekocht voor 50 gulden. Ondertussen had een verkoopster in een andere zaak haar trouwjurk aangeboden nadat ik verteld had over mijn zoektocht, ook deze jurk heb ik gepast, maar die was net iets te krap. En nog een andere reactie: mijn bruidsjurk is nu het hemeltje van de wieg, anders had je hem best mogen passen.

Met een jurk alleen ben je er natuurlijk nog niet, dus op zoek naar lingerie, eerst bij Livera en Hunkemuller, daarna bij een paar luxere zaken, en uiteindelijk ben ik bij een bruidsmodezaak naar binnen gestapt. Ik heb verteld waar ik naar op zoek was, ze hadden wel een mooie bustier en slip, de verkoopster heeft mijn maten genomen, mij geholpen met passen (in je eentje is dat behoorlijk lastig), en ik heb het setje gekocht, samen met een paar kousen. Ook kreeg ik een kousenband kado. Al met al was de lingerie duurder dan de jurk.

Dat was een witte jurk, tijdens het passen van de bustier hadden we het er al over gehad dat ik bordeauxrood ook wel mooi vond. De eigenaresse van de zaak wist nog wel zo'n jurk voor een redelijke prijs.
Een redelijke prijs voor een trouwjurk is natuurlijk toch nog veel geld, vooral daardoor heb ik nog enige tijd getwijfeld of ik de jurk wel zou kopen, maar ik heb het uiteindelijk toch gedaan, ik heb er nooit spijt van gekregen.
Ik stond naast de eigenaresse toen ze over de jurk naar een andere winkel belde, het was heel leuk dat ze over mij sprak als bruidje.
Het verhaal over deze jurk staat nu nog in mijn profiel, maar omdat ik het daar binnenkort weghaal vertel ik het hier nog even kort.
Tijdens de eerste keer passen hadden we het er al over dat de laatste keer zo echt mogelijk moest zijn, en ik ben inderdaad als vrouw naar de winkel gefietst en ik heb de jurk gepast. De verkoopster en de eigenaresse lieten de pasbeurt langer duren dan normaal omdat ik er zo stralend en gelukkig uitzag, daarna hebben we nog koffie gedronken, als afsluiting van een hele fijne avond.

Beide jurken pas ik nog af en toe, het zijn natuurlijk geen jurken die je makkelijk ergens kunt dragen.

Nu nog een keer de bruid zijn, maar dat blijft voorlopig nog een droom.

Evelien.
Gebruikersavatar
Elsa
Forumdiva
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:33
Locatie: Drenthe

Bericht door Elsa »

Misschien is de bruidsjurk voor jou een symboliek van transformatie. Die gedachte kwam bij mij op tijdens het lezen van jouw story. Best mooi eigelijk en heel speciaal ook, groetjes Elsa
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Evelieneke schreef:Na een paar maanden, bij de derde jurk die ik paste, had ik een geschikte jurk gevonden en gekocht voor 50 gulden.
Da's niet duur ....... :D

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Evelieneke
dagelijks aanwezig
Berichten: 198
Lid geworden op: za mei 01, 2004 12:40
Locatie: Enschede

Bericht door Evelieneke »

Lisa met een S schreef:Da's niet duur ....... :D

Lisa
Dat klopt, als ik meer was kwijt geweest had ik de bordeaux rode waarschijnlijk niet gekocht.

Evelien.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Evelieneke schreef:Beide jurken pas ik nog af en toe, het zijn natuurlijk geen jurken die je makkelijk ergens kunt dragen.
Een mooi verhaal, bedankt daarvoor! Ik ben zelf helemaal weg van de jurk die op de openingspagina van http://www.chrandels.com staat. Nog afgezien van de prijs van de jurk is de belangrijkste reden dat ik hem niet koop de vraag wanneer ik zo'n mooi kledingstuk ooit zal dragen...

Groetjes,

Annegreet
Gebruikersavatar
petra_
Forumdiva
Berichten: 1212
Lid geworden op: di feb 24, 2004 19:38
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Het is misschien maar een beetje on topic, maar ik ben vandaag door mijn zusje gevraagd of ik met haar mee wil om een bruidsjurk uit te zoeken. 8)
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Annegreet,

Misschien dan de moeitie waard om te kijken op http://www.loralie.com.

En Violet, heel veel plezier mee -- maak er een leuke dag van. Wordt je dan ook bruidsmeisje?

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
petra_
Forumdiva
Berichten: 1212
Lid geworden op: di feb 24, 2004 19:38
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Lisa met een S schreef:
En Violet, heel veel plezier mee -- maak er een leuke dag van. Wordt je dan ook bruidsmeisje?
Ik heb het niet durven vragen. Allebei mijn zusjes hebben het er heel moeilijk mee gehad en alleen het mee mogen is voor mij meer als goed genoeg.
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Violet Skye schreef:Het is misschien maar een beetje on topic, maar ik ben vandaag door mijn zusje gevraagd of ik met haar mee wil om een bruidsjurk uit te zoeken. 8)
Je zusjeuhhh is lief :D
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Lisa met een S schreef:Misschien dan de moeitie waard om te kijken op http://www.loralie.com.
Kwijllllllllll!

Nu mijn zus nog even informeren dat ik vrouwtje geworden ben, daarna mijn zus aan de man helpen, daarna nog even mijzelf aanprijzen als bruidsmeisje, natuurlijk een mooie jurk kopen... En dan haar bruiloft afwachten en daarna de rest van mijn familie uitleggen dat zus haar broer wel degelijk aanwezig was.

Ehm... misschien slaat er bij mij iets op hol? ;-).

Lisa, bedankt voor de link!

Annegreet
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Vermoedelijk is de bruidsjurk bij de mensen die hier komen kijken het meest favoriete kledingstuk :D

There's nothing like a wedding dress. Dames, kom vertel verder over draag- en comfortervaringen.

En Annegreet, is je zusje vrijgezel? (hint) 8)
liefs, Josette
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Elsa schreef:Misschien is de bruidsjurk voor jou een symboliek van transformatie. Die gedachte kwam bij mij op tijdens het lezen van jouw story. Best mooi eigelijk en heel speciaal ook, groetjes Elsa
Voor meerdere een overeenkomstig symbool. Zie http://home.planet.nl/~jon01573/interest.htm#Rups2 , 2e alinea
liefs, Josette
Gebruikersavatar
Evelieneke
dagelijks aanwezig
Berichten: 198
Lid geworden op: za mei 01, 2004 12:40
Locatie: Enschede

Bericht door Evelieneke »

Josette schreef:Voor meerdere een overeenkomstig symbool. Zie http://home.planet.nl/~jon01573/interest.htm#Rups2 , 2e alinea
Best herkenbaar, het hele artikel trouwens.

American Football? Ik heb wel rugby gespeeld, hooker...
Laatst gewijzigd door Evelieneke op ma mei 24, 2004 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Nee lieverd, ik ga dan toch jatten van die site. Dit is het citaat:
Patricia de Jong schreef:Maar de scene betekende zo ontzettend veel meer voor mij. Een bruidspaar, waarbij hij haar rok geheel omhoog hield. Voor mij geen enkel sexueel gevoel, maar een bevrediging van nieuwsgierigheid. Alle details van haar kleding zichtbaar. En als een prinses zo mooi op de dag van haar leven. Ik droomde sindsdien zo vaak van de prins op het witte paard die mij zou ontvoeren naar de wereld waarin ik thuis hoorde, die ik wel zou snappen.
liefs, Josette
Plaats reactie