Dubbele garderobe

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Evelieneke
dagelijks aanwezig

Dubbele garderobe

Bericht door Evelieneke »

Woensdag was ik aan het winkelen, en toen veronderstelde een verkoopster dat ik wel een dubbele garderobe zou hebben.
Bij mij valt dat wel mee, mijn "mannenkleren" zijn voornamelijk spijkerbroeken en T-shirts, en mijn schoenen staan meestal bij de dames-en bij de herenschoenen in de rekken.

Verder was de verkoopster heel verrast toen ik vertelde dat ik in 1968 voor het laatst een stropdas had gedragen (op de trouwdag van mijn zus), ze schatte me een stuk jonger dan 48.
Dank je voor het compliment Sylvia.

Hoe dubbel zijn jullie garderobes?
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Hoi Evelieneke

Leuk onderwerp.
Ik heb nog wel een dubbele garderobe, maar stropdassen draag ik ook allang niet meer. Wat ik aan herenkleding heb zijn schoenen, sokken, shirts, truien, wat broeken (spijker en andere vrije-tijds kleding) en een paar jacks.

Ik denk dat de verhouding momenteel ongeveer fifty/fifty zal zijn. Iets meer herentruien, maar weer meer dames shirts bijvoorbeeld.
Overigens ben ik wel aan het afdragen, en heb al bijna twee jaar geen herenkleding meer gekocht (op wat sokken na).
Dus die verhouding zal wel steeds meer naar de damesgarderobe verschuiven. Na mijn verhuizing heb ik in ieder geval weer ruimte voor uitbreiding daarvan gemaakt :P :P :P
Cyn.
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Niet dat ik stropdassen heb, maar wat is er mis aan een vrouw met een stropdas?
Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

Alleen al de naam: "STROP"das! Als je dit symbolisch bekijkt: waarom zou iemand met een strop om zijn nek willen lopen?

Ik hou er niet van, heb me er nog nooit prettig meegevoeld. Geeft me ook een afgeknepen gevoel. Bleh!
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
fenna69
ForumFan

Bericht door fenna69 »

Een paar jaar geleden ben ik gestopt met mannenkleren en als ik 'als man' de straat op ga, heb ik daarvoor ook kleding van de dames afdeling :wink:
dus voor mij is er geen dubbele garderobe nodig :D
greetz fenna
Pamela-
Moderator

Bericht door Pamela- »

hoi hoi,

Mijn garderobe is voor 85 % mannelijk en de rest vrouwelijk. Als je kijkt naar de schoenen dan heb ik 75% vrouwelijk schoenen en 25% mannelijke.

Stropdassen draag ik elke dag voor me werk. Ben bedrijfsleider van een AH store en moet eke dag in pak.

Liefs,
<i><b>Change the things you can, accept the things you can't change.</i></b>
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Hoi Pamela,

Nog interesse in tweedehands stropdassen? :P :P :P :P :P
Cyn.
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Bah, stropdassen. :evil: Dan zijn kniekousjes, broekrokken, e.d. verre te prefereren.

Mss kan ik mijn politieke vrienden wel verrassen met een stropdas. Of mijn vader. Mij doe je er geen plezier mee, en ook niet met een pak. Ik heb niet eens een stropdas, pak, colbert, bijpassende pantalon. Mijn geld zit ipv in laarzen of studie.

Terzijde een anecdote: Overigens had wijlen Fortuyn een stropdassen-passie die geen wezenlijk verschil heeft met mijn laarzenpassie. In een, uiteraard chique, Rotterdamse winkel waar zijden dassen voor 200 (of meer :-? :roll: )gulden per stuk werden verkocht zei een verkoper: "Afblijven! die zijn voor Pim". Fortuyn was daar kind aan huis.
liefs, Josette
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Cynthia schreef:
Nog interesse in tweedehands stropdassen? :P :P :P :P :P
Heb je misschien een zilverkleurige? Het liefst zo glimmend mogelijk?
Adeline_
dagelijks aanwezig

Dubbele garderobe

Bericht door Adeline_ »

Ik heb heel weinig echte mannenkleding,wat ik als "man" draag is unisex zowel broeken shirts jassen als schoenen.In typische mannenkleding is te weinig kleur en fantasie

:D :D :D :D :D :D :D :D :D

Groetjes Adeline
Lach ni met een ander als jezelf niet in de spiegel van het leven durft kijken
Hallowa
is nieuw hier

Bericht door Hallowa »

Ik ben net 2,5 maand geleden met het kopen van vrouwen kleding maar ik was niet verplan om nog mannen kleding te kopen. Voor mij in de toekomst geen dubbele kasten meer nodig :d
Valeriecrane
is nieuw hier
Contacteer:

Bericht door Valeriecrane »

In mijn 1ste kleerkast hangen mijn mannenkleren
Ik heb als man veelal spijkerbroeken en t-shirts aan, in de winter een unisex-fleece.Verder hangt er ook nog een kostuum (met das) en mijn werk-uniform in.

In mijn 2de kleerkast heb ik mijn kleren hangen.
Ik heb veel rokjes en topjes.
Ik heb ook een hele collectie sjaaltjes (ben ik gek op)

Om een gedacht te geven heb ik 40% "mannenkleding" , 35% "vrouwenkleding en 25% unisexkleding
Vivian Michelle
dagelijks aanwezig

Bericht door Vivian Michelle »

Hai meiden,

Zo goed als bijna iedereen hier (uiteraard, uitzonderingen daar gelaten (is NIET negatief bedoeld :o )) heeft wel een dubbele garderobe. Bij mij past de damesuitrusting in 2 koffers (daar zit het ook in als ik niet thuis ben), moet wel de deksels dicht"persen". Het gewicht van elke koffer is meer dan de Arbowet toestaat, en als ik met beide koffers privé op reis ga zal ik +/- 40 kilo overgewicht op de bagage moeten betalen. Genoeg om uit te kiezen, maar er komt elke keer als ik weer eens in Nederland ben meer bij :lol: .
Ook de mannelijke zijde heeft genoeg om uit te kiezen; een hoeveelheid kleding die 60cm bij 2,8 m bij 2m beslaat, is inclusief hanggedeelten voor overhemden (2 op een knaapje), broeken (ook minimaal 2 op een knaapje, hangt in hetzelfde deel als de overhemden) en een hanggedeelte voor de pakken inclusief stropdassen (pakken hangen bijna op de vloer). Er is ook nog een kast voor werkkleding van 60cm bij 1,2m bij 1,8m, geheel gevuld.

Ik denk dat bij mij de dubbele garderobe nog wel even blijft bestaan, daar ik mij niet als vrouw gekleed kan vertonen in de regio waar ik mijn brood verdien (Midden Oosten). Gelukkig zijn de koffers met dameskleding alleen voor mij toegankelijk, elke keer als ik weer het land uit vlucht, verander ik de codes die ik gelukkig wel opschrijf, anders zou ik na een maand of 4 zonder Vivian zitten, is ZEKER niks!

Groetjes,

Vivian Michelle :wink:
Live your life, be FREE!!!
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

dubbele spullen

Bericht door Mara »

Nou, bij mij is bijna alles unisex tot vrouwenkleren en dat al zooooo lang, ik ben niet of nooit in bezit geweest van een pak, wel van een jurk, maar die gaaf ik aan iemand kado, want die stond me niet! Stropdassen zijn ook nooit in mijn bezit geweest, ik moest wel een pak met zoiets aan op de bruiloft van mijn broer na een flinke discussie dan maar, vond ik vreeslijk trouwens! Die pak was van mijn broer! Nee hoor, ook als kind gaaf het vaak ruzie over mijn kleedgedrag en dat bleef maar zo tot nu! Netpantys en dergelijke, net zo als un gothicmeisje, bepaalden lang mijn verscheining, ben nu echt rustig geworden............

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Natashja
ForumFan

Bericht door Natashja »

Veel makkelijke kleding hoofdzakelijk broeken die jongens en meiden kunnen dragen... spijkerbroeken damestruien en voor meneer een paar commandotruien en uniformen en 2 donkerblauwe pakken met blouses en bijna vergeten STROPDASSEN om die te dragen word ik niet blij van.

Ik kom tot de conclussie als ik als meneer over straat moet, ik wel nieuwe kleding aan moet schaffen... beetje netter en meisjesachtiger :D en minder boers, hoe ik er nu vaak bij loop... wel netjes maar....

die kleding dat is wat :wink: :wink: :wink:

greetzzz, Natas
Niets is blijvend, alleen de verandering
Plaats reactie