Het stoppen van de subsidie van ontharing

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Marry
ff weer wat posten
Berichten: 68
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 16:38
Locatie: Gouda
Contacteer:

Het stoppen van de subsidie van ontharing

Bericht door Marry »

Hallo dames,

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie meningen over het stoppen van de Subsidie voor ontharing door minister Hoogervorst.
Ik zelf heb nog een behandeling gehad in Januari 2004 en mijn ziekenfonds heeft verzuimd om het op tijd te laten weten.
Ik ben dan via het Genderteam gekomen bij een advocaat in A. dam.
Ze heeft bezwaar heeft aangetekend bij het ziekenfonds.
Helaas is het afgewezen maar, ze willen van het ziekenfonds wel 75% gaan vergoeden van uit ‘t AWBZ pakket.
Daarin tegen ga ik dus in hoger beroep want, het moet gewoon helemaal vergoed worden vind ik.
Nou weet ik dat er op zich zelf staande zaken zijn bij de advocaat en via het Genderteam wordt ook het een en ander gedaan.
Nou ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe jullie hier over denken want, dan weet ik ook waarvoor ik in hoger beroep gaat.
Het is wel zo dat de zaken die nu dienen en goed aflopen, resultaat bieden voor de gene die nog een ontharingsbehandeling moeten ondergaan.

Marry :)
Marry
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Ik heb destijds een e-mailactie gehouden. Helaas liet onze "volksvertegenwoordiging" het finaal afweten. Geen enkele (!!!) politieke partij heeft de moeite genomen hier op terug te komen. Voor mij persoonlijk betekent dit dat ik totaal GEEN vertrouwen meer heb ik de politiek. Het is een wassenneus.

Ik hoorde vandaag van een vriendinnetje van me dat ze 500nogwat euri vergoed krijgt tot een maximum van 75%. Gelukkig ben ik niet ziekenfondsverzekerd en krijg ik alles vergoed.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Gebruikersavatar
Marry
ff weer wat posten
Berichten: 68
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 16:38
Locatie: Gouda
Contacteer:

Bericht door Marry »

ChantalC schreef:Ik heb destijds een e-mailactie gehouden. Helaas liet onze "volksvertegenwoordiging" het finaal afweten. Geen enkele (!!!) politieke partij heeft de moeite genomen hier op terug te komen. Voor mij persoonlijk betekent dit dat ik totaal GEEN vertrouwen meer heb ik de politiek. Het is een wassenneus.

Ik hoorde vandaag van een vriendinnetje van me dat ze 500nogwat euri vergoed krijgt tot een maximum van 75%. Gelukkig ben ik niet ziekenfondsverzekerd en krijg ik alles vergoed.
Mijn vergoeding is 75% van 612 euro dus dat zou betekenen dat ik nog maar 2 keer kan .
Dat doe ik dus niet en ga er via m'n advocaat er voor zorgen dat het wel helemaal vergoed wordt .
De politiek is ook niet te vetrouwen maar ik moet in hoger beroep en kan waarschijnlijk wel een hele vergoeding krijgen als het goed afloopt en dan wil mijn advocaat die uit spraak gebruiken voor andere soort gelijke zaken.

Minister Hoogervorst moeest maar eens een keer in onze schoenen staan en voelen hoe wij ons voelen.

Marry
Marry
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Marina

Ik kan je helaas niet helpen in deze.
Ik be pariculier verzekerd, en mijn maatschappij kent een eenmalige vergoeding van een kleine duizend euro. Alleen zit die niet in het basispakket, maar in een uitbreiding waar ik destijds niet voor had gekozen.
Dus betaal ik alles toch al uit eigen zak.

Maar ik wens je veel succes. Overigens denk ik dat je blij mag zijn met alles wat je los kunt peuteren.
Laatst gewijzigd door Cynthia op wo mei 26, 2004 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Cyn.
Leonie
ForumFan
Berichten: 327
Lid geworden op: vr okt 11, 2002 14:52

Bericht door Leonie »

iedereen moet wat inleveren toch? en als dat we dan willen dat ontharing wel vergoed word moeten we iets anders inleveren.......misschien moeten we daan maar gaan pleiten voor een vergoeding van 50%? is toch iets?
Gebruikersavatar
Marry
ff weer wat posten
Berichten: 68
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 16:38
Locatie: Gouda
Contacteer:

Bericht door Marry »

Cynthia schreef:Marina

Ik kan je helaas niet helpen in deze.
Ik be pariculier verzekerd, en mijn maatschappij kent een eenmalige vergoeding van een kleine duizend euro. Alleen zit die niet in het pasispakket, maar in een uitbreiding waar ik destijds niet voor had gekozen.
Dus betaal ik alles toch al uit eigen zak.

Maar ik wens je veel succes. Overigens denk ik dat je blij mag zijn met alles wat je los kunt peuteren.

dat denk ik ook Cynthia maar , ik ga het gewoon proberen.
Ben pas halve weg met de ontharing en ik wil gewoon het helemaal af maken.
Marry
Marry
Gebruikersavatar
Marry
ff weer wat posten
Berichten: 68
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 16:38
Locatie: Gouda
Contacteer:

Bericht door Marry »

Leonie schreef:iedereen moet wat inleveren toch? en als dat we dan willen dat ontharing wel vergoed word moeten we iets anders inleveren.......misschien moeten we daan maar gaan pleiten voor een vergoeding van 50%? is toch iets?
tuurlijk moeten we allemaal wat inleveren maar, de ontharing lijk me wel 1 van de belangrijke dingen.
ik wil niet m'n levenlang voor de spiegel staan om de haren weg te halen.
marry.
Marry
capt haok
Eredivisie
Berichten: 694
Lid geworden op: do mei 29, 2003 10:59

Bericht door capt haok »

Je kunt de schade iets beperken, het is namelijk aftetrekken van je inkomstenbelasting.
Bijzondere ziektekosten valt het onder.
Verzacht een beetje de pijn :)

anouk
x
Gebruikersavatar
Marry
ff weer wat posten
Berichten: 68
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 16:38
Locatie: Gouda
Contacteer:

Bericht door Marry »

dankje voor het advies .
zal het onthouden mocht het tegen die tijd nodig zijn.
Marry
Leonie
ForumFan
Berichten: 327
Lid geworden op: vr okt 11, 2002 14:52

Bericht door Leonie »

marina33 schreef:
Leonie schreef:iedereen moet wat inleveren toch? en als dat we dan willen dat ontharing wel vergoed word moeten we iets anders inleveren.......misschien moeten we daan maar gaan pleiten voor een vergoeding van 50%? is toch iets?
tuurlijk moeten we allemaal wat inleveren maar, de ontharing lijk me wel 1 van de belangrijke dingen.
ik wil niet m'n levenlang voor de spiegel staan om de haren weg te halen.
marry.
ik zeg ook niet dat dat moet.......maar er moet toch bezuinigd worden? misschien moet er dan van ons uit maar een voorstel komen dat acceptabel is voor de minister....en wat wij als minder erg beschouwen......
Gebruikersavatar
Marry
ff weer wat posten
Berichten: 68
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 16:38
Locatie: Gouda
Contacteer:

Bericht door Marry »

we wachten maar af
Gebruikersavatar
esther-marye
dagelijks aanwezig
Berichten: 194
Lid geworden op: wo mar 17, 2004 9:14
Locatie: Ergens in Friesland
Contacteer:

Bericht door esther-marye »

Ik wens je veel succes met je actie en hoop dus dat het gaat lukken, Maar met die lui in DenHaag is het praten tegen dovemans oren
Groetjes

Afbeelding
Gebruikersavatar
petra_
Forumdiva
Berichten: 1212
Lid geworden op: di feb 24, 2004 19:38
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Tsja, nu er nog meer bezuinigd moet worden en er een dikke kostenpost voor de veiligheid van het spoor is bijgekomen, zie ik niet het niet zitten dat de regering een reeds genomen besluit terug gaat draaien. Misscien dat het stabiliteitspact onder druk van Frankrijk en Duitsland alsnog op de helling gaat, maar tot die tijd heeft Hoogervorst zo'n beetje 100 mensen per jaar kaal geplukt. Een besparing van maar liefst €700.000,-. Dat zal helpen.
Gebruikersavatar
petra_
Forumdiva
Berichten: 1212
Lid geworden op: di feb 24, 2004 19:38
Contacteer:

Bericht door petra_ »

ChantalC schreef: Geen enkele (!!!) politieke partij heeft de moeite genomen hier op terug te komen.
Ik heb toch echt een reactie van Groen Links gelezen, het stelde niet veel voor maar toch, Femke rules!
Leonie
ForumFan
Berichten: 327
Lid geworden op: vr okt 11, 2002 14:52

Bericht door Leonie »

Violet Skye schreef:Tsja, nu er nog meer bezuinigd moet worden en er een dikke kostenpost voor de veiligheid van het spoor is bijgekomen, zie ik niet het niet zitten dat de regering een reeds genomen besluit terug gaat draaien. Misscien dat het stabiliteitspact onder druk van Frankrijk en Duitsland alsnog op de helling gaat, maar tot die tijd heeft Hoogervorst zo'n beetje 100 mensen per jaar kaal geplukt. Een besparing van maar liefst €700.000,-. Dat zal helpen.
lijkt me een beeje een eenzijdig verhaal. daarnaast vind ik 700.000 euro een hoop geld. zolang er van uit deze gemeenschap geen alternatief word geboden....stop dan met zeuren. er moet nu eenmaal geld bespaard worden punt uit en dat geld moet overal een beetje vandaan komen.

verder zal ik mijn mening over groenlinks maar voor me houden.....
Plaats reactie