T*girls rubriek in glossys

Algemeen

Moderator: Moderators

hotjoke
ff weer wat posten

T*girls rubriek in glossys

Bericht door hotjoke »

Zou het niet enig zijn als er vaste rubriek zou komen in damesbladen voor T girls met aangepaste tips, nieuwsjes,reisverhalen... Zou tevens kunnen bijdragen tot algemene aanvaarding. Al was het maar in de kapsalons.
liefs en kusjes
joke
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Joke,

dat ligt helemaal aan jezelf hoor.
Ik heb een paar maanden geleden een afspraak gemaakt bij een (wat ik dacht) dameskapper.
Toen ik binnenkwam, kon ik gaan zitten, de kapper (een man dus) vroeg hoe ik het wilde hebben, en ik vertelde daty ik bezig was mijn haar te laten groeien, en een vrouwelijke coupe wilde.

Zijn reactie? Dan zal ik even een collega roepen, ik kan alleen maar herenkapsels.

Dus zo gezegd zo gedaan, ik ben heel goed geknipt, we hebben ook nog gezellig zitten praten (hij was heel belangstellend) en de kapster kwam nog met de suggestie om wat blonde streepjes in mijn haar te doen, wat heel eluk staat.
Vorige week ben ik weer teruggeweest voor een nieuwe knipbeurt, en hijj wist nog preceis wie ik was.

Dus in kaspalons hoeft aanvaarding geen probleem te zijn hoor.
Cyn.
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Re: T*girls rubriek in glossys

Bericht door petra_ »

hotjoke schreef:Zou het niet enig zijn als er vaste rubriek zou komen in damesbladen voor T girls met aangepaste tips, nieuwsjes,reisverhalen... Zou tevens kunnen bijdragen tot algemene aanvaarding. Al was het maar in de kapsalons.
Nee, het zijn namelijk damesbladen.
Iemand trouwens enig idee wat er van Travagance geworden is?
Evelieneke
dagelijks aanwezig

Travagance

Bericht door Evelieneke »

Ik was eigenlijk van plan bij het item over Travagance te reageren, maar omdat Violet het blad noemde doe ik het hier:
Violet Skye schreef:Iemand trouwens enig idee wat er van Travagance geworden is?
Laatst heb ik er weer eens naar gevraagd bij de tijdschriftenwinkel op het station in Enschede, maar de verkoopster had er nog steeds niets erover gehoord. Ik was nog van plan in Amsterdam ernaar te kijken, maar dat ben ik totaal vergeten.

Op de vraag die Pinkslipper stelde op 5 maart stelde is niet gereageerd, en Vida Escura heeft 9 december vorig jaar voor het laatst gereageerd met de belofte dat ze ons op de hoogte zou houden, dus ik verwacht eigenlijk niet dat het blad er komt, maar ik zou graag horen dat ik ongelijk heb,

Evelien.
Laatst gewijzigd door Evelieneke op do jun 03, 2004 10:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Natashja
ForumFan

Bericht door Natashja »

Violet Skye schreef:Nee, het zijn namelijk damesbladen.

Waar moet een artikel anders in geplaatst worden???
Aktueel Passie of Penthouse???
Ja ja ik lees deze bladen wel eens 8)
Misschien is het helemaal geen gek idee om een T gerelateerde rubriek in de Penthouse te beginnen :D :D :D

Nee ik word nu vervelend.
:wink:

Nataschja
Niets is blijvend, alleen de verandering
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Ik weet ook niet precies wat er met Travagance is geworden. Wat ik wel weet, is dat een schrijfster, in opdracht van Travagance, een aantal interviews heeft gemaakt met mensen uit het T*-wereldje, en dat wij hopen om binnenkort de interviews op onze site te plaatsen, want volgens de schrijfster, Travagance zou niet snel verschijnen.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Nataschja schreef: Waar moet een artikel anders in geplaatst worden???
Misschien is het helemaal geen gek idee om een T gerelateerde rubriek in de Penthouse te beginnen :D :D :D

Nee ik word nu vervelend.
:wink:
Valt mee, ik ben het met je eens dat een tv rubriek beter op z'n plek is in de penthouse dan in een damesblad. Of de penthouse doelgroep ermee akkoord kan gaan, waag ik te betwijfelen.
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Re: Travagance

Bericht door petra_ »

Evelieneke schreef: Op de vraag die Pinkslipper stelde op 5 maart stelde is niet gereageerd, en Vida Escura heeft 9 december vorig jaar voor het laatst gereageerd met de belofte dat ze ons op de hoogte zou houden, dus ik verwacht eigenlijk niet dat het blad er komt, maar ik zou graag horen dat ik ongelijk heb,
Ik zit niet om de Travagance te springen, maar ben wel nieuwsgierig naar wat er zou staan, vandaar mijn vraag. Toch wel jammer dat het niet doorgegaan is omdat er zo te zien best behoefte aan is. Ik hou het in ieder geval op de Starstyle. :)
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Nataschja schreef:Waar moet een artikel anders in geplaatst worden???
Ik denk, dat als je dat nader bekijkt, je zult zien, dat er een scala van mogelijkheden zijn. Misschien zou een aantal travestieten liever Playgirl lezen dan Penthouse -- of zelfs een tijdschrift die gericht is op de homo-markt.

Maar eigenlijk, vraag ik mij af, wat men graag in zo een rubriek zou willen lezen? Want dat bepaalt waar het thuishoort. Gaat het over mode, relatieproblemen, of de meer serieuse kant, van wat het betekent om travestiet te zijn, dan is de damesblad een meer voor de hand liggende plaats. Is het gerelateerd aan de seksuele kant van travestie, dan is inderdaad de Penthouse of dergelijke tijdschriften meer voor de hand liggend. Overigens is het al een aantal jaren zo, dat de engelstalige Penthouse Variations en Forum tijdschrift regelmatig aandacht besteden aan travestiet fantasie verhalen.

Lisa
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Lisa met een S schreef: Ik denk, dat als je dat nader bekijkt, je zult zien, dat er een scala van mogelijkheden zijn. Misschien zou een aantal travestieten liever Playgirl lezen dan Penthouse -- of zelfs een tijdschrift die gericht is op de homo-markt.
Die zullen er zeker zijn, maar de overgrote meerderheid is hetero toch?
Lisa met een S schreef: Maar eigenlijk, vraag ik mij af, wat men graag in zo een rubriek zou willen lezen? Want dat bepaalt waar het thuishoort. Gaat het over mode, relatieproblemen, of de meer serieuse kant, van wat het betekent om travestiet te zijn, dan is de damesblad een meer voor de hand liggende plaats.
Omdat travestie niks met vrouwen te maken heeft, is het niet op z'n plaats in een damesblad. Transseksualiteit ook niet. Mode reportages hebben ze al lang overigens. Ik snap niet echt waarom die meer toegsneden moeten worden op tv's.
Lisa met een S schreef: Is het gerelateerd aan de seksuele kant van travestie, dan is inderdaad de Penthouse of dergelijke tijdschriften meer voor de hand liggend. Overigens is het al een aantal jaren zo, dat de engelstalige Penthouse Variations en Forum tijdschrift regelmatig aandacht besteden aan travestiet fantasie verhalen.
Ik denk dat Hotjoke daar ook vooral op doelde toen ze dit draadje begon. Allerlei bladen besteden wel eens aandacht aan travestie of transseksualiteit, maar vaste T rubrieken lijken mij geen succes. Die horen in een T blad.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Violet Skye schreef:
Lisa met een S schreef: Ik denk, dat als je dat nader bekijkt, je zult zien, dat er een scala van mogelijkheden zijn. Misschien zou een aantal travestieten liever Playgirl lezen dan Penthouse -- of zelfs een tijdschrift die gericht is op de homo-markt.
Die zullen er zeker zijn, maar de overgrote meerderheid is hetero toch?
Dat denk ik, ja.
Violet Skye schreef:Omdat travestie niks met vrouwen te maken heeft, is het niet op z'n plaats in een damesblad. Transseksualiteit ook niet. Mode reportages hebben ze al lang overigens. Ik snap niet echt waarom die meer toegsneden moeten worden op tv's.
Dat je vindt dat een travestiet geen vrouw is, kan ik begrijpen. Maar dat travestie niks met vrouwen te maken heeft, lijkt mij op z'n minste een verkeerde woordenkeus. Ik ben wel met je eens, dat een vaste rubriek over travestie in de Libelle of Margriet m.i., niet op z'n plaats zou zijn. Maar ik kan mij wel iets bij voorstellen, dat er een rubriek kwam in Elle, Cosmo of Marie Claire bijvoorbeeld, dat toegespitst was op mode en makeup specifiek voor T's. Daar houdt het wel, in ieder geval, ermee op, wat betreft een T* rubriek in een damesblad.
Violet Skye schreef:Ik denk dat Hotjoke daar ook vooral op doelde toen ze dit draadje begon. Allerlei bladen besteden wel eens aandacht aan travestie of transseksualiteit, maar vaste T rubrieken lijken mij geen succes. Die horen in een T blad.
Het lijkt mij niet voor de hand liggend, om artikelen, zoals in Forum of Variations verschijnen, te treffen in welke damesblad dan ook, maar wellicht kan Joke dat zelf uitleggen, wat ze bedoelde. Wel ben ik met je eens, dat een vaste T rubriek nooit succes zou hebben, behalve in een T tijdschrift (behalve misschien moderubrieken in de Marie Claire, maar dat is meer "wishful thinking" dan onderbouwd).

Lisa
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Lisa met een S schreef: Dat je vindt dat een travestiet geen vrouw is, kan ik begrijpen. Maar dat travestie niks met vrouwen te maken heeft, lijkt mij op z'n minste een verkeerde woordenkeus. Ik ben wel met je eens, dat een vaste rubriek over travestie in de Libelle of Margriet m.i., niet op z'n plaats zou zijn. Maar ik kan mij wel iets bij voorstellen, dat er een rubriek kwam in Elle, Cosmo of Marie Claire bijvoorbeeld, dat toegespitst was op mode en makeup specifiek voor T's. Daar houdt het wel, in ieder geval, ermee op, wat betreft een T* rubriek in een damesblad.
Travestie heeft met vrouwenkleding te maken. Wat ik me steeds af zit te vragen is waarom de gewone niet T modereportages niet voldoende zijn. Nou passen de mouwen etc vaak slecht, maar dan moet je bij de kledingindustrie zijn. Wat make up betreft, na 1x uitleggen hoe je een baardschaduw camoufleert heb je dat ook wel weer gehad. De make up trucjes in looking good zijn ook algemene technieken, of niet soms?
Lisa met een S schreef: Het lijkt mij niet voor de hand liggend, om artikelen, zoals in Forum of Variations verschijnen, te treffen in welke damesblad dan ook, maar wellicht kan Joke dat zelf uitleggen, wat ze bedoelde. Wel ben ik met je eens, dat een vaste T rubriek nooit succes zou hebben, behalve in een T tijdschrift (behalve misschien moderubrieken in de Marie Claire, maar dat is meer "wishful thinking" dan onderbouwd).
Ik begin altijd te gapen van de Marie Claire... Een naam als Hotjoke wekt bij mij de indruk dat ze liever seks gerelateerde verhaaltjes leest, dan make over reportages.
hotjoke
ff weer wat posten

Bericht door hotjoke »

Violet Skye schreef:
Lisa met een S schreef: Dat je vindt dat een travestiet geen vrouw is, kan ik begrijpen. Maar dat travestie niks met vrouwen te maken heeft, lijkt mij op z'n minste een verkeerde woordenkeus. Ik ben wel met je eens, dat een vaste rubriek over travestie in de Libelle of Margriet m.i., niet op z'n plaats zou zijn. Maar ik kan mij wel iets bij voorstellen, dat er een rubriek kwam in Elle, Cosmo of Marie Claire bijvoorbeeld, dat toegespitst was op mode en makeup specifiek voor T's. Daar houdt het wel, in ieder geval, ermee op, wat betreft een T* rubriek in een damesblad.
Travestie heeft met vrouwenkleding te maken. Wat ik me steeds af zit te vragen is waarom de gewone niet T modereportages niet voldoende zijn. Nou passen de mouwen etc vaak slecht, maar dan moet je bij de kledingindustrie zijn. Wat make up betreft, na 1x uitleggen hoe je een baardschaduw camoufleert heb je dat ook wel weer gehad. De make up trucjes in looking good zijn ook algemene technieken, of niet soms?
Lisa met een S schreef: Het lijkt mij niet voor de hand liggend, om artikelen, zoals in Forum of Variations verschijnen, te treffen in welke damesblad dan ook, maar wellicht kan Joke dat zelf uitleggen, wat ze bedoelde. Wel ben ik met je eens, dat een vaste T rubriek nooit succes zou hebben, behalve in een T tijdschrift (behalve misschien moderubrieken in de Marie Claire, maar dat is meer "wishful thinking" dan onderbouwd).
Ik begin altijd te gapen van de Marie Claire... Een naam als Hotjoke wekt bij mij de indruk dat ze liever seks gerelateerde verhaaltjes leest, dan make over reportages.
De naam van hotjoke is afgeleid van hotmail en >Joke. Joke is een goede vriendin waarmee ik over alles kan praten en wie ik graag zou zijn moest ik en echte vrouw zijn.
Ik bedoel met glossy : elle, marie claire..dus meer serieuze kant en verhalen en of reportages. Ik kwam op het idee omdat ik terugdacht aan een vakantie in een vakantiehuisje in frankrijk waar ik iedere dag franstalige damesbladen kocht en de ganse tijd bezig was met het invullen van enquetes over vrouwenkwesties. Dit was voor mij toen de enige manier om mijn travestie zijn even te kunen beleven aan de rand van het zwembad.
liefs en kusjes
joke
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Violet Skye schreef:Travestie heeft met vrouwenkleding te maken. Wat ik me steeds af zit te vragen is waarom de gewone niet T modereportages niet voldoende zijn. Nou passen de mouwen etc vaak slecht, maar dan moet je bij de kledingindustrie zijn. Wat make up betreft, na 1x uitleggen hoe je een baardschaduw camoufleert heb je dat ook wel weer gehad. De make up trucjes in looking good zijn ook algemene technieken, of niet soms?
Wat moet het mooi zijn, voor jou, om alles zo duidelijk en simpel te kunnen zien. Zo een ongenuanceerde, zwart-wit uitspraak doet geen recht aan mijn gevoelens, evenmin als jouw stelling, hierboven, dat een persoon die zich vrouw voelt, maar, voor bepaalde redenen besluit om het proces dat tot een SRS leidt niet te volgen, geen trans is, recht doet aan wat zulke personen denken en voelen. In mijn ogen, zijn zulke generaliseringen en veronderstellingen net zo waardevol als "alle marokkanen zijn criminelen" -- en kunnen ze soms net zo kwetsend zijn, en net zo ver naast de werkelijkheid.

Maar ter zake. Ik zit niet echt te wachten op een aparte rubriek voor travestieten. Gelukkig ben ik klein genoeg, dat ik in een doodgewone damesmaat past (hoewel met schoenen is dat net aan). Ik kan winkelen waar ik wil. Maar niet iedereen is dezelfde. En als wij even veronderstellen, dat jij gelijk hebt, dat travestie alleen met dameskleding en damesmakeup te maken heeft, dan is een modeblad voor dames de enige juiste plaats voor een rubriek over kleding voor travestieten. Of het nodig is, of wenselijk, of niet, is niet echt belangrijk. Als de uitgevers van zulke tijdschriften dachten, dat ze hun oplage met een paar duizend lezers (of lezeressen, hoe je het bekijkt -- en iedereen weet inmiddels, hoe jij het bekijkt :-D ), zou kunnen verhogen, door zo een rubriek in te zetten, zouden ze het wel doen.
Violet Skye schreef:Ik begin altijd te gapen van de Marie Claire...
Toch is het echt een damesblad. En door heel veel vrouwen, over de hele wereld, gelezen.... ;-)

Even wat eenvoudig zwart-wit logica toepassen. Marie Claire richt zich op vrouwen van jouw leeftijd. Wereldwijd is het een van de meest populaire tijdschriften voor vrouwen in jouw leeftijdscategorie. Het wordt dus, door heel veel vrouwen van jouw leeftijdscategorie gelezen. Conclusie:...? Neeuh, dingen zijn iets meer ingewikkeld dan dat. :wink:

Maar, mijn vermoeden is dat, helaas, behalve de enkele artikel over transseksuelen en travestieten die af en toe verschijnen in een Margriet of Libelle, of in een meer serieus tijdschrift of weekblad, zijn de enige tijdschriften die aandacht aan zowel de trans als de travo zullen schenken, de seksbladen.

Lisa
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

hotjoke schreef: De naam van hotjoke is afgeleid van hotmail en >Joke. Joke is een goede vriendin waarmee ik over alles kan praten en wie ik graag zou zijn moest ik en echte vrouw zijn.
Shit...sorry, dan was ik een beetje te vroeg met mijn conclusie. Weet Joke ervan dat je jezelf naar haar vernoemd hebt? Als iemand zich naar mij ging vernoemen omdat zhij mij zo leuk vindt dan zou ik toch wel even denken hmmm, komt dit wel goed? Maar het kan natuurlijk ook zijn at ze het een compliment vindt. Nou ben ik erg slecht in vlaams, maar geef je met moest zijn aan dat je het een straf zou vinden om een vrouw te zijn, of juist niet?

hotjoke schreef: Ik bedoel met glossy : elle, marie claire..dus meer serieuze kant en verhalen en of reportages. Ik kwam op het idee omdat ik terugdacht aan een vakantie in een vakantiehuisje in frankrijk waar ik iedere dag franstalige damesbladen kocht en de ganse tijd bezig was met het invullen van enquetes over vrouwenkwesties. Dit was voor mij toen de enige manier om mijn travestie zijn even te kunen beleven aan de rand van het zwembad.
Denk je dat de normale doelgroep van die bladen daarop zit te wachten? Testen doen in bladen vind ik vaak ook leuk, het is alleen jammer dat ze er bijna altijd vanuit gaan dat je als vrouw altijd op mannen valt.
Plaats reactie