tranny vote

Algemeen

Moderator: Moderators

Gesloten
Leonie
ForumFan

Bericht door Leonie »

Violet Skye schreef:
Leonie schreef: ik snap niet zo goed wat er mis is met eigen verantwoordelijkheid? er word in nederland nog steeds gezorgt voor een minimum hoeveelheid welvaard. en ik geef toe dat er mensen zijn die door het vang net heenvallen. aan de andere kant denk ik dat als je zelf je armen en benen uitsteekt dat je als nog opgevangen word. dus leg mij is uit wat er zo slecht is aan eigenverantwoordelijkheid?
Er is niets mis met eigen verantwoordelijkheid, maar je moet die verantwoordelijkheid wel kunnen dragen. Kun je dat niet dan moet je daar zo goed mogelijk bij geholpen worden. Het afbreken van de verzorgingsstaat en het feit dat er in NL duizenden gezinnen onder de armoede grens lleven vind ik geen teken van welvaart. Het is leuk bedacht dat als je vraag en aanbod hun werk maar laat doen, dat alles dan vanzelf goedkomt en er een economisch evenwicht onstaat. Maar als dat evenwicht betekent dat er mensen op eten gaan bezuinigen omdat de kinderen nieuwe kleren moeten, moet er ingegrepen worden. Dat een terugtredende staat een slecht idee is blijkt wel uit de NS. Toen ik een op vakantie in Tsjechië was heb ik me verbaasd hoe goed het openbaar vervoer daar geregeld was. Ik ben dan ook erg benieuwd wat er vanaf volgende maand gaat gebeuren als de energie markt vrijgegeven wordt.
wat ik nu ga zeggen klinkt misschien heel recths maar dat valt allemaal best mee. je zegt dat mensen op eten gaan besparen omdat de kids nieuwe kleren nodig hebben. misschien moeten de kinderen geen "nieuwe" kleren? en als mensen hun kinderen niet zulf kunnen ondersteunen? misschien hadden deze mensen geen kinderen moeten krijgen? iedere paar kan een kind bijelkaar vrijen. en ik vind niet dat iedereen die meer geld heeft daar automatisch voor moet opdraaien.
om een ander voorbeeld te noemen. stel je hebt mensen die zijn heel eerg obees en die hebben een rolstoel en een operatie nodig. uit onderzoek blijkt dat het alleen met het eetpatroon van deze persoon te maken heeft. vind je dan dat de belasting betaler automatisch alles moet betalen? je mag daar best kritisch in zijn.
en over de ns? tja ik heb er ook genoeg last van. maar het is niet de schuld van de overheid maar de schuld van het bedrijf zelf.
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Leonie schreef: wat ik nu ga zeggen klinkt misschien heel recths maar dat valt allemaal best mee. je zegt dat mensen op eten gaan besparen omdat de kids nieuwe kleren nodig hebben. misschien moeten de kinderen geen "nieuwe" kleren? en als mensen hun kinderen niet zulf kunnen ondersteunen? misschien hadden deze mensen geen kinderen moeten krijgen? iedere paar kan een kind bijelkaar vrijen. en ik vind niet dat iedereen die meer geld heeft daar automatisch voor moet opdraaien.
Dus maar een regel dat je minimaal een modaal inkomen moet hebben als je kinderen wilt? Beetje belachelijk. En wat dan als je kinderen krijgt en daarna arbeidsongeschikt wordt, afnemen? Kinderen waren maar een voorbeeld trouwens, het had net zo goed een kapotte wasmachine of televisie of wat dan ook kunnen zijn, of moeten arme mensen de was maar op de hand doen en net zoals vroeger televisie kijken bij de buren voor een kwartje? Mensen die in een maand meer verdienen dan anderen in een jaar mogen daar best wat van afdragen. Loonsverhogingen mogen niet als je een arbeider bent, ben je echt commisaris of zoiets, dan mag het wel. De kloof tussen arm en rijk zou moeten afnemen in een welvarend land, niet toenemen.
Leonie schreef: om een ander voorbeeld te noemen. stel je hebt mensen die zijn heel eerg obees en die hebben een rolstoel en een operatie nodig. uit onderzoek blijkt dat het alleen met het eetpatroon van deze persoon te maken heeft. vind je dan dat de belasting betaler automatisch alles moet betalen? je mag daar best kritisch in zijn.
Moeten aidspatiënten dan ook maar geen medicijnen meer vergoed krijgen omdat ze maar een condoom hadden moeten gebruiken? Hormonen ook maar niet meer vrgoeden omdat je er ook een eind aan had kunnen maken?
Leonie schreef: en over de ns? tja ik heb er ook genoeg last van. maar het is niet de schuld van de overheid maar de schuld van het bedrijf zelf.
Toen de ns nog in handen van de staat was, ging het een stuk beter, het is dus wel de schuld van de overheid.
klazien-sark
dagelijks aanwezig

Bericht door klazien-sark »

Gefeliciteerd Violet met de geboorte van je 400e. :lol:
I say to you: Live your life in a loving but courageous way, combining the feminine and the masculine virtues.
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Tige tank. :)
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Leonie
ForumFan

Bericht door Leonie »

Violet Skye schreef:
Dus maar een regel dat je minimaal een modaal inkomen moet hebben als je kinderen wilt? Beetje belachelijk. En wat dan als je kinderen krijgt en daarna arbeidsongeschikt wordt, afnemen? Kinderen waren maar een voorbeeld trouwens, het had net zo goed een kapotte wasmachine of televisie of wat dan ook kunnen zijn, of moeten arme mensen de was maar op de hand doen en net zoals vroeger televisie kijken bij de buren voor een kwartje? Mensen die in een maand meer verdienen dan anderen in een jaar mogen daar best wat van afdragen. Loonsverhogingen mogen niet als je een arbeider bent, ben je echt commisaris of zoiets, dan mag het wel. De kloof tussen arm en rijk zou moeten afnemen in een welvarend land, niet toenemen.
ik zeg helemaal niet dat je een modaal inkomen moet hebben. wat ik zeg is dat mensen er maar is over na moeten denken. kinderen kosten geld. heel veel geld. als je dat niet kan betalen. dan vind ik niet dat je er van uit kan/mag gaan dat iemand anders dat voor jou gaat betalen. het gaat tenslotte om geld dat andere mensen verdient hebben dus daar mag je best kritisch mee zijn. de overheid moet vooral niet proberen om de kloof tussen arm en rijk te dichten. je moet zorgen voor een acceptabel minimum. en als je op het minimum zit je je neemt kinderen en daardoor kan je geen nieuwe tv meer kopen? geef mij 1 reden waarom iemand anders die zou moeten betalen?
Violet Skye schreef:
Moeten aidspatiënten dan ook maar geen medicijnen meer vergoed krijgen omdat ze maar een condoom hadden moeten gebruiken? Hormonen ook maar niet meer vrgoeden omdat je er ook een eind aan had kunnen maken?

over aids patienten, dat is een dubieus onderwerp. daar kun je zelf lang niet altijd wat aan doen. condoom kan ook stuk gaan. maar als je als volwassene beslist om het zonder condoom te doen dan is dat in eerste instantie je eigen verantwoordelijkheid. en ik bedoel niet dat je dan maar moet creperen en dood gaan. ik vind wel dat je op je verantwoordelijkheid mag worden aangesproken. en je krijgt die medicijnen best vergoed maar een eigen bijdrage is niet verkeerd. dan dit jaar maar geen nieuwe tv of wasmachine. en de eigenbijdrage mag je best inkomens afhankelijk maken.

als ik een ander voorbeeld mag noemen. neem nu iemand die zijn/haar hele leven als staat te paffen als een schoorsteen. deze persoon moet een zware hart/long transplantie ondergaan. mensen gaan er maar van uit dat de zorg voor je klaar staat en dat alles wel even betaald word. en dat sigaretje van jou de dood kan zijn van iemand anders die achter jou op de wachtlijst stond voor een hart long transplantatie. we moeten ons allemaal is bedenken dat het helemaal niet zo vanzelf sprekend is dat alles maar kan in nederland. de zorg is niet een recht dat je hebt maar een voorrecht.

Violet Skye schreef: Toen de ns nog in handen van de staat was, ging het een stuk beter, het is dus wel de schuld van de overheid.
dat zeg ik, de top van de ns maakte er gewoon een potjes van. al wil ik niet uitsluiten dat het al een rommeltje was. de treinen reden weliswaar op tijd maar dat wil niet zeggen dat de ns goed zijn werk deed.

en daarnaast valt mij op dat je echt instaat bent om hele kromme vergelijkingen te maken. het verschil tussen Ts zijn en aids hebben is nogal groot. je kan dat dus ook totaal niet met elkaar vergelijk zoals je dat doet. ik merk in het algemeen wel op dat de linkse partijen daar erg goed in zijn. jij probeert mij worden in de mond te leggen die nogal heftig zijn die ik niet gezegt heb.
Monica Dreamgirl
ForumFan

Tranny vote

Bericht door Monica Dreamgirl »

Hoi Violet en Leonie,

Goed lezen, dames. Ik heb niet gezegd dat ik niet heb gestemd, ik heb blanco gestemd. Dat wil zeggen dat je wel een stem uitbrengt, maar niet op een kandidaat. Mijn stem is dus, net als die van jullie, meegeteld. Als je duidelijk wilt maken dat je het niet eens bent met de gevestigde orde kan je op een protestpartij stemmen (SP, Europa Transparent, Partij voor de dieren, Respect.nu en wat er verder allemaal meedeed.) of een blanco stem uitbrengen. Helaas wordt die niet vermeld in de kranten. Tenminste, niet als het er niet veel zijn. Als de ruim 7 % die nu op Van Buitenen heeft gestemd blanco had gestemd, dan was de boodschap daarvan richting de gevestigde politiek net zo duidelijk geweest.

Verder, Leonie, is wat je stelt inderdaad heel rechts. Gelukkig heeft de partij die dat gedachtengoed aanhangt gisteren flink verloren.

groeten,

Monica
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Eigenlijk vind ik de discussie over de verkiezingen die het hoofdthema is van deze thread interessanter, dan het zijpadje, waarop het hele vraagstuk over “hij” of “zij” is belandt. Het is helaas op dit moment gericht op het persoontje van Josette, terwijl voor mij de sleutel hier, is dat, hier in het forum, men [zelf] uitmaakt, als ze als “hij” of “zij” wordt aangesproken, en andere deelne(e)m(st)ers dienen hun keus te respecteren.

Als allereerste, wil ik mijn verontschuldigingen uitspreken, want Adriana heeft gelijk, het is niet netjes van mij om Ilona aan te vallen, gezien dat ze zichzelf hier niet mag verdedigen. Ik had mij laten provoceren, doordat Klazien haar afschilderden als “iemand die hier meer dan 1000 veelal zeer opbouwende en positieve postings heeft neergezet” en totaal voorbij is gegaan aan haar optreden destijds. Hoewel ik vind, dat dit een vertekening van de werkelijkheid is, was het onprofessioneel en onjuist om zo te reageren. De Ilona die in een eerdere periode zoveel waardevolle postings in het forum heeft gedaan, is helaas dezelfde persoon die later door een andere serie postings een ban heeft gekregen. Ik ben blij om te horen, dat het tegenwoordig goed met haar gaat, en hoop oprecht dat ze nu wel gelukkig is.
adriana schreef: vind deze discussie een beetje een storm in een glas water, het gaat er in feite in deze situatie om ofdat je als travestiet (man) met een vrouwelijke naam je je hier kan presenteren, schrijven enz. en dan ter ondersteuning al of niet plaats je daar een foto bij. Sommigen doen dit niet blijven volledig anoniem en anderen plaatsen zo goed als mogelijk een vrouwelijke verschijning.
Ik ben blij om te weten, dat jij het niet belangrijk vindt of ik, als travestiet, als ‘zij’ wordt aangesproken in het forum. Zou je ook niet gepiqueerd zijn, als wij over Adriana als een ‘hij’ spraken? Stel, dat iemand lid werd van het forum, en je als man aansprak en jou weigerde als vrouw te zien of aan te spreken. Die persoon zou het zeker zeer zwaar te verduren krijgen. En er ook zou worden verwacht, dat Travestie.org zou optreden hiertegen. Stel, dan, dat iemand vind, dat ik niet voldoe aan hun definitie van travestie, en mij dan als man behandelt? Heb ik niet het recht op dezelfde bescherming? Waarom niet Josette? Omdat zij niet voldoet aan jouw definitie?
adriana schreef:Maar travestie hier.....(als man je zichtbaar tijdelijk als vrouw presenteren, als het niet zichtbaar is dan is het geen travestie - alleen leuk voor jezelf) staat ervoor dat je wat aan je (vrouwelijke presentatie) doet en daaruit volgt eventueel een vrouwlijke naam, in geval van Joost/Josette mag hij/zij zich noemen zoals dat hij/zij wil maar een man die niet aan travestie doet kan ook ik geen vrouwelijk naampje geven, verwarrend misschien niets nieuws want is travestie uiteindelijk ook..
Nee, Adriana, je beschrijft jouw definitie van travestie, en zegt dat Josette daar niet aan doet. Maar misschien heeft zij een andere definitie daarvoor, en doet ze daar wel aan. Want – en ik herhaal waar ik ermee begonnen was:
Travestie.org is een onafhankelijke website, welke tot doel heeft de verschillende facetten van travestie, transgenderisme en transseksualiteit te belichten. Een ieder kan het T* zijn op een andere wijze beleven. Daarom is het belangrijk om elkaar hierin te accepteren en respecteren. Wij streven dan ook naar respect onderling en van buitenaf.
Kijk naar de sleutelwoorden. En dan betrek het op Josette. Toen ze eerst hier in het forum kwam, presenteerde ze zichzelf als “Joost”. Ze had iets met dameslaarzen, maar was beslist geen travestiet, en liet zich als man aanspreken. Nu, echter, voelt zij in haarzelf een verschuiving. Ze heeft wat dameskleding gekocht, en wilt proberen erachter te komen wat haar gevoelens zijn, hoe diep ze zitten. Net zoals ze nu dameskleding koopt, wil ze hier in het forum een damesgedaante passen, kijken of het bij haar past. Als het hier niet mag, waar dan wel? Als je niet in het forum van Travestie.org op zoek mag gaan, naar de grenzen van je genderidentiteit, waar mag je dat wel doen? Sheibbie was hier in het begin een transgender, niet echt een “zij”, meer een “hij/zij”. Toch heeft niemand zich gestoord, toen Sheibbie zichzelf herdoopte in “Joy”, en als vrouw wenste verder te gaan. Er zijn talloze voorbeelden, van mensen die zich travestiet noemen, maar geen dameskleding bezitten, en op zoek zijn naar mogelijkheden om daar aan te komen. Moeten wij wachten, totdat ze een garderobe hebben verzameld, voordat wij hun als vrouw aanspreken?

Een aantal mensen schijnen te geloven dat jezelf “vrouw” noemen een verdienste is, en dat je het niet zomaar mag doen, tenzij je het geluk heb om als vrouw te zijn geboren. Je kunt ook het recht daartoe verspelen, door oneerbiedig of ongenuanceerd te uiten over bepaalde onderwerpen of personen, of om een niet mooi genoeg foto te plaatsen, of omdat je je niet scheert als je een jurk aantrekt. Er zijn ook lieden die vinden dat je het recht kunt verspelen door superoverdreven vrouwelijk te zijn, en als een (in hun ogen) karikatuur van een vrouw te verschijnen. In het echte wereld, kan ik mij daar iets bij voorstellen, en ben ik grotendeels ermee eens. Ik vind ook, dat als je op straat als een vrouw wilt worden behandeld, dan moet je je uiterste best doen, om als vrouw eruit te zien. Maar hier in het forum, niet.

Ik maak geen illusies hierover. In het echte leven, ben ik een man. Niet alleen, zoals een paar mensen die zich transseksueel noemen, werk ik als man, en leef ik de meeste tijd als man. Ik beschouw mijzelf óók als man. Dat zelfbeeld is een essentiele onderscheid tussen mij en een transseksueel. Maar soms wens ik te worden aangezien, aangesproken en behandeld als vrouw. En het forum van Travestie.org, is één van de plaatsen waar ik dat wenst. Ook al zit ik hier achter mijn computer in mijn mannenkleding, ik spreek hier als Lisa. En in een serieuse discussie over belevingen, wil ik altijd toegeven, dat ik een man ben. Maar degene die mij hier als ‘hij’ behandelt en over mij als een ‘hij’ heeft, degene die in het sociale omgang met mij hier in het forum of in het chat toewerpt dat ik een man ben, beledigt mij, want ze respecteren mij wens niet. Want het forum is niet The Real World, het is een virtuele gemeenschap.

Degene die Josette ontzegt het recht om voor haarzelf te bepalen, hoe ze wordt aangesproken, ontzegt het ook voor mij. Degene die zegt, “ik maak wel uit, wie ik als vrouw behandelt” zegt tegen mij “jij mag zelf niet beslissen, of je hier als vrouw mag verschijnen, dat doe ik voor je”.

Dus vind ik dit discussie alles behalve een storm in een glas water. Het raakt aan een van de fundamenten van mijn beleving van travestie: het recht om mijzelf als vrouw te presenteren en als zodanig te worden geaccepteerd. Ook al wil ik dat maar af en toe.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
esther1
ForumFan

Bericht door esther1 »

Lisa met een S schreef:

. Want het forum is niet The Real World, het is een virtuele gemeenschap.

Degene die Josette ontzegt het recht om voor haarzelf te bepalen, hoe ze wordt aangesproken, ontzegt het ook voor mij. Degene die zegt, “ik maak wel uit, wie ik als vrouw behandelt” zegt tegen mij “jij mag zelf niet beslissen, of je hier als vrouw mag verschijnen, dat doe ik voor je”.

Dus vind ik dit discussie alles behalve een storm in een glas water. Het raakt aan een van de fundamenten van mijn beleving van travestie: het recht om mijzelf als vrouw te presenteren en als zodanig te worden geaccepteerd. Ook al wil ik dat maar af en toe.

Lisa
???Lisa???,
Het recht om je als vrouw te presenteren zal ik jou, Joost/Josette of wie dan ook nooit ontzeggen. Helemaal jullie zaak! Maar dat betekent toch niet automatisch dat ik je (jullie) ook als vrouw moet accepteren?

Tenzij, tenzij je dit forum, niet The Real World, zoals jezelf schrijft, beschouwt als een theatergezelschap. Een verzameling goedwillende amateus die een ROL spelen . Binnen dat theater wil ik best mijn rol meespelen hoor, geen probleem. Noem ik Joost voortaan Josette, noem ik jouw schoonheid, kortom het kan niet op. Alleen, ik meen het niet, ik speel een rolletje mee in het toneelstuk. Als ik je er gelukkig mee maak, wat mij betreft prima hoor.

Maar of dit bijdraagt aan acceptatie van en respect voor travestie? Ik vraag het me af.
Het valt me op dat er hier vaak gevraagd wordt om respect. Respect krijg je niet cadeau, dat moet je verdienen, bevechten. En vooral dat laatste mis ik hier nog wel eens.

Esther, die eigenlijk niet echt zit te wachten op een rol in dit toneelstuk.
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Lisa met een S schreef:Dus vind ik dit discussie alles behalve een storm in een glas water. Het raakt aan een van de fundamenten van mijn beleving van travestie: het recht om mijzelf als vrouw te presenteren en als zodanig te worden geaccepteerd. Ook al wil ik dat maar af en toe.
Lisa
Dat recht hebben we misschien wel hier op travestie.org, maar niet in de buitenwereld, hoe graag jij (en ik) dat ook zouden willen. Want tenslotte heeft iemand anders evenveel recht om jou als man te blijven zien, ondanks de laag make-up. Dat bij sommigen het uitoefenen van dat recht middels treiteren gebeurd is niet netjes, maar hey: het is een vrij land.

Zelfs Esther heeft het recht travestieten absoluut niet als vrouwen te beschouwen. Zoals een 'echte' vrouw het recht heeft Esther niet als een vrouw te beschouwen.

En nou niet moeilijk gaan doen over mijn woordkeuze m.b.t. 'echte' vrouw, je bedoelt wat ik begrijp.

De meeste mensen doen het trouwens niet eens expres. Esther in dit geval misschien wel maar ook ik zie Joost nog steeds als Joost. Niet omdat ik het niet anders wil, maar vanwege het feit dat ik hem zo heb leren 'kennen'. Mijn beste vriendin noemt me tijdens het uitgaan ook meestal bij mijn echte naam. Niet altijd even leuk, wel begrijpelijk. En omdat ik het ook zie gebeuren bij een zeer mooie, vrouwelijke vriend(in) van me, trek ik het me niet al te erg aan :)

Een andere reden waarom Joost Joost blijft voor mij is die foto. Dit geldt trouwens wel vaker hier: de meesten beschouw ik wel degelijk als vrouwelijk, maar er zijn er een paar wiens foto die illusie nu eenmaal hard verstoren. En dan heb ik het echt niet alleen over travestieten :wink: Wat dat betreft is geen foto (of een heel onduidelijke) dan soms misschien ook beter.
Nathalie
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Lisa, meis..

Laat je niet zo opfokken door die meiden, joh !
Voorlopig kan jij je laten zien en bewonderd en gewaardeerd voelen. De dames in kwestie (wie de schoen past, trekke 'm aan) moeten het kennelijk voornamelijk hebben van een virtueel leven alhier. En proberen dat ten volle uit te buiten.

Laat ze. Gaat ook weer over.
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Violet Skye schreef: Hopelijk heb ik vandaag meegeholpen om een flinke waakhond naar Brussel te sturen. SP dus.
Ik ben het deze keer met je eens: ook ik heb SP gestemd. Het schijnt dat het hondje op de foto van de SP minder vriendelijk is dan ik erin gezien heb (het beest heeft een olijk koppie, ik dacht dat het een schoothondje was). Inmiddels heb ik mij laten uitleggen dat de aard van het beestje fanatieker is dan zijn uitstraling doet vermoeden. Het mooie voor ons beide is dat de SP er inmiddels een zetel bijgekregen heeft.

Groetjes,

Annegreet
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Re: tranny vote

Bericht door Frederique_ »

Violet Skye schreef:
Monica schreef:Vandaar: blanco.
Dan heb je dus vanaf nu geen enkel recht van spreken vwb de Europese politiek. Het wordt hoog tijd voor een stemplicht.
Ik dacht al: hoelang zou ik het met je eens blijven? Inderdaad, enkele minuten :P

Niet mee eens, dus. Stemplicht zorgt er alleen maar voor dat mensen gedwongen worden om iets te doen wat ze niet willen doen. In België (een land met stemplicht) is de opkomst desondanks niet zo heel erg hoog (tussen de 70 en 80% als ik het goed weet). Dat is ongeveer evenveel als bij onze nationale verkiezingen.

Maar toch ook nog een vraag aan Monica: wat is voor jou het verschil tussen een blanco stem en het niet stemmen? Waarom neem je in zo'n geval de moeite om naar de stembus te gaan terwijl je stem bij geen enkele partij terechtkomt (en daarmee ook geen invloed geeft aan jouw ideëen)?

Groetjes,

Annegreet
Leonie
ForumFan

Re: Tranny vote

Bericht door Leonie »

Monica Dreamgirl schreef:Hoi Violet en Leonie,

Goed lezen, dames. Ik heb niet gezegd dat ik niet heb gestemd, ik heb blanco gestemd. Dat wil zeggen dat je wel een stem uitbrengt, maar niet op een kandidaat. Mijn stem is dus, net als die van jullie, meegeteld. Als je duidelijk wilt maken dat je het niet eens bent met de gevestigde orde kan je op een protestpartij stemmen (SP, Europa Transparent, Partij voor de dieren, Respect.nu en wat er verder allemaal meedeed.) of een blanco stem uitbrengen. Helaas wordt die niet vermeld in de kranten. Tenminste, niet als het er niet veel zijn. Als de ruim 7 % die nu op Van Buitenen heeft gestemd blanco had gestemd, dan was de boodschap daarvan richting de gevestigde politiek net zo duidelijk geweest.

Verder, Leonie, is wat je stelt inderdaad heel rechts. Gelukkig heeft de partij die dat gedachtengoed aanhangt gisteren flink verloren.

groeten,

Monica
blanko stemmen?? dan telt je stem dus niet mee! misschien wel bij de opkomst telling maar als je op niemand stem dan heeft er niemand voordeel bij en niemand een nadeel.
Leonie
ForumFan

Bericht door Leonie »

Monica Dreamgirl schreef:Hoi Violet en Leonie,

groeten,

Monica
probeer mij is uit te leggen wat er mis is met dat gedachtengoed?
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Leonie schreef:blanko stemmen?? dan telt je stem dus niet mee! misschien wel bij de opkomst telling maar als je op niemand stem dan heeft er niemand voordeel bij en niemand een nadeel.
Ehm, ik had hier iets op gevonden wat inderdaad klopte met hetgeen mij al eerder was verteld (..) maar even verder zoeken gaf me een link naar een hele discussie hierover:

http://indymedia.nl/nl/2004/02/16746.shtml

Zo, hoef ik er verder niet over na te denken. Handig hoor dat internet, en ik verdien er nog mijn brood mee ook :)
Laatst gewijzigd door Maruscha op za jun 12, 2004 0:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gesloten