Leonie schreef:de melkert banen. het is opzich een heel goed idee. ik denk alleen dat het iets is wat je niet na moet streven. het blijven kunstmatige banen. en uit eindelijk betaald de belasting betaler er voor. en zodra de subsidie stopt dan is er geen baan meer. wat inhoud dat er toch te weinig draagvalk is lijkt me.
Helaas is er inderdaad te weinig draagvlak voor (komt door mensen die VVD, D66 en CDA stemden, denk ik dan met enige wrok). Ik betaal graag iets extra belasting om dat soort banen in stand te houden. Ik vind dat belangrijk voor die mensen zelf en voor de bedrijven/instellingen waar ze voor aan het werk zijn: het mes snijdt aan twee kanten. Waarbij de olympische spelen (parade-paartje van mevrouw Terpstra van de VVD) van mij dan wel volledig aan de marktwerking overgelaten mag worden
Leonie schreef:en over de NS. ik weet niet hoeveel de ns de overheid in eht verleden heeft gekost? ik vind privatiesering een goede zaak. al vind ik wel dat de overheid heel goed moet controleren dat dat goed gaat.
Het probleem ontstaat wanneer het niet goed gaat. Dan worden in de tweede kamer kamervragen gesteld aan de minister van verkeer en waterstaat en die geeft vervolgens als enige antwoord: "leuke vragen, maar niet aan mij want de NS is geprivatiseerd dus ik weet van niets en ga ook niets doen want dan verstoor ik de marktwerking". Is echt gezegd in meerdere vragenuurtjes in de kamer (door minister Netelenbos onder paars)...
Laatst ook bij (was het nu Schiphol of de PTT?): de baas had zichzelf heel veel geld erbij gegeven, Kees Vendrik (Groen-Links) vroeg aan de minister waarom hij daar als aandeelhouder niets over gevraagd had. Antwoord: het bedrijf bepaalt zelf haar beloningsstructuur. Handig, die marktwerking.
Leonie schreef:ik wil nog wel een andere voorbeeld geven. iets wat echt komt uit de hoek van de linkse rakkers. die krulle bol van greenpeace. samson heet hij geloof ik (zit nu dacht ik bij groenlinks).
Ik heb zijn foto er even bijgezocht (zie
http://www.tweedekamer.nl/leden_commiss ... /index.jsp), daar staat ook dat hij van de PVDA is.
Leonie schreef:misschien herinner je de brandspar van shell nog? [...] hij was "schoon". maar omdat greenpaece op zo'n schandalige manier is bezig geweest met actie voeren in de media was dat voor shell niet meer te redden. de linkse partijen kunnen nogal heftig met de beschuldigende vinger wijzen. boe roepen....
De brand spar was inderdaad een pijnlijke fout voor greenpeace (ben lid van die club, men heeft dit openlijk toegegeven en aangegeven dat men de volgende keer zorgvuldiger met dit soort beschuldigingen om zal gaan). Bedenk ook dat ook greenpeace veel schade van deze actie geleden heeft.
Ik ken het voorbeeld, toch denk ik dat het verkeerd is om de kinderen met het badwater weg te spoelen.
Leonie schreef:en toen er een man het met een ezel had gedaan in een schuur.... daar wou groenlinks kamer vragen over stellen? hou alsjeblieft op zeg.
Ik heb ze nooit hierop kunnen betrappen. Lijkt me inderdaad een voorbeeld van grote flauwekul.
Leonie schreef:er klopt trouwens zowiezo iets niet in de politiek. er zitten mensen die belangrijke beslissingen moeten nemen maar ze zijn vaak niet deskundig genoeg om deze beslissingen te nemen. als ik naar zalm kijk dan heb ik echt wel het idee dat hij weet waar hij over praat!
Klopt, Zalm is een politiek zwaargewicht. Overigens: ook Rosenmuller (die Groen-Links helaas verlaten heeft) en mensen als Schutte (ik was 't inhoudelijk zelden met hem eens maar had wel respect/bewondering voor de manier waarop hij politiek bedreef) en Marijnessen en Van Nieuwenhoven verdien(d)en mijns inziens zulk respect.
Groetjes,
Annegreet