Evelien.Wie mooi wil zijn, moet...
Van onze verslaggever
Dinsdag 15 juni 2004 - BREDA – Een gillende peuter heeft zondagavond in de Bredase wijk Biesdonk voor onrust gezorgd.
De politie werd rond 20.30 uur gevraagd om een kijkje te nemen op een adres in Biesdonk. Volgens omwonenden zou daar een gillend kind alleen in huis zijn achtergelaten. Dat bleek niet het geval. Een driejarig ventje had zich mooi gemaakt met de lippenstift van zijn moeder. Hij had echter niet alleen zijn lippen van een kleurtje voorzien, maar zijn hele gezicht. De moeder was haar zoontje met make-upremover aan het schoonpoetsen. Dat bleek echter zeer tegen de zin van het mannetje. Die liet dat luidkeels blijken.
Wie mooi wil zijn, moet...
Moderator: Moderators
- Evelieneke
- dagelijks aanwezig
Wie mooi wil zijn, moet...
Gelezen op de site van BN/De Stem:
- Angelique uit R'dam
- is nieuw hier
Deja vu
Dit komt mij bekend voor. Ik was een jaar of 6 a 7. Een vriendinnetje en haar oudere zus hadden mij met make-up onder handen genomen. Dit vond ik toen al niet zo heel erg. Ze hadden mijn wangen ook een beetje rood gemaakt. Thuis gekomen dacht mijn moeder dat ik koorts had. Toen ik opbiechtte wat er met mij gebeurd was werd mijn gezicht ook schoon geschrobt. Dit was tevens mijn eerstse travestie trauma.
Daar ben ik gelukkig wel overheen gegroeid
Daar ben ik gelukkig wel overheen gegroeid
Op naar de B-cup.
Misschien lees ik je verkeerd, maar wens je hier nou anderen transseksualiteit toe?Meikemeid schreef:Als ik dat zo lees, denk ik echt zo van... dat is straks ook een jong patientje van het VU... ergens toch wel mooi om te lezen !
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
-
- dagelijks aanwezig
Het is niet te hopen want het is doffe ellende. (Dit zou Minx ook letterlijk zo kunnen zeggen.)Violet Skye schreef: Misschien lees ik je verkeerd, maar wens je hier nou anderen transseksualiteit toe?
I say to you: Live your life in a loving but courageous way, combining the feminine and the masculine virtues.
Normaal ben ik erg positief ingesteld maar als het gaat om transsexualiteit dan kan ik alleen maar zeggen dat ik het niemand toewens. Het is zelfs zo erg dat ik besloten heb mijn laatste kans op nageslacht af te wijzen. Ik heb niets in laten vriezen omdat ik nooit zou willen dat ik door het doorgeven van mijn genen evt in een latere generatie iemand hetzelfde laat doormaken als wat ik heb moeten doormaken. Maar ik snap je opmerking wel. Ik heb ooit een interview met een kleine meid (m/v) gehad van tien. Erg indrukwekkend om met haar te praten wetende dat het eigenlijk nog een jongetje was en dat ze alles wat ik heb meegemaakt ook moet gaan meemaken. Mooi vond ik het niet echt. Meer triest en indrukwekkend hoewel we allebei positieve vibes afgaven.
-
- dagelijks aanwezig
- Angelique uit R'dam
- is nieuw hier
Nee hoor meid. Ik beschreef gewoon een jeugdervaring. Allemaal tegenstrijdige gedachten toen. Ik begreep mijn moeder ook niet dat ze zo kwaad reageerde op een beetje make-up. Ik zag daar niets verkeerds in. Maar je bent wel in een keer je onbevangenheid kwijt. Maar transseksualiteit zie ik persoonlijk als iets moois waar in het algemeen veel te moeilijk over wordt gedaan.Violet Skye schreef:Misschien lees ik je verkeerd, maar wens je hier nou anderen transseksualiteit toe?Meikemeid schreef:Als ik dat zo lees, denk ik echt zo van... dat is straks ook een jong patientje van het VU... ergens toch wel mooi om te lezen !
Op naar de B-cup.
Huh? Ik reageerde op Meike. Een keer met make up kliederen is niet zo erg hoor, heel veel jongetjes die later normale mannen worden doen het.Angelique uit R'dam schreef:
Nee hoor meid. Ik beschreef gewoon een jeugdervaring. Allemaal tegenstrijdige gedachten toen. Ik begreep mijn moeder ook niet dat ze zo kwaad reageerde op een beetje make-up. Ik zag daar niets verkeerds in. Maar je bent wel in een keer je onbevangenheid kwijt. Maar transseksualiteit zie ik persoonlijk als iets moois waar in het algemeen veel te moeilijk over wordt gedaan.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
Violet schreef: Huh? Ik reageerde op Meike. Een keer met make up kliederen is niet zo erg hoor, heel veel jongetjes die later normale mannen worden doen het.
Hoe zit het met jongetjes die NIET met make up kliederen??
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit met make up gekliederd heb, wel met nagellak in de zomer liep ik met handschoenen aan
Tja dat was wat naar Opa en met wasbenzine de boel er af halen
Greetzzz Nataschja
Hoe zit het met jongetjes die NIET met make up kliederen??
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit met make up gekliederd heb, wel met nagellak in de zomer liep ik met handschoenen aan
Tja dat was wat naar Opa en met wasbenzine de boel er af halen
Greetzzz Nataschja
Niets is blijvend, alleen de verandering
Ik vind er geen moer aan hehehe. Het heeft me alleen maar rottigheid bezorgt in mijn leven en ik zou er (zelfs nu na mijn SRS) een hoop geld voor over hebben als ik als een mens zonder die problemen door het leven mocht gaan. Helaas niet het geval dus heb ik me er bij neergelegd. Maar mooi? Nee dat vind ik het niet. Misschien inderdaad als men er wat minder moeilijk over zou doen zou het voor de transen zelf ook wat leuker zijn maar tot nu toe vind ik het alleen maar een stuk bagage waar ik niet om gevraagd heb.WilmaB schreef:Volkomen mee eens.Angelique uit R'dam schreef:Maar transseksualiteit zie ik persoonlijk als iets moois waar in het algemeen veel te moeilijk over wordt gedaan.
Wilma.