Wie mooi wil zijn, moet...
Moderator: Moderators
Ik zal m'n reactie uitleggen:
Ik wens niemand transsexualiteit toe, maar uit dit berichtje haalde ik persoonlijk wel een eerste oordeel uit dat dat jongetje mogelijk genderdysfoor is. En daar ben ik weer van mening van dat hoe vroeger je erbij bent, hoe beter het voor diegeen is. De transsexuelen die al kinderen hadden en getrouwd waren (ook anderen natuurlijk)voordat ze hun moelijke beslissing namen, zullen me hopelijk wel begrijpen. Daarom vond ik het mooi om te lezen dat ding jongetje als hij gender dysfoor is, er hopelijk snel bij is !
Ik wens niemand transsexualiteit toe, maar uit dit berichtje haalde ik persoonlijk wel een eerste oordeel uit dat dat jongetje mogelijk genderdysfoor is. En daar ben ik weer van mening van dat hoe vroeger je erbij bent, hoe beter het voor diegeen is. De transsexuelen die al kinderen hadden en getrouwd waren (ook anderen natuurlijk)voordat ze hun moelijke beslissing namen, zullen me hopelijk wel begrijpen. Daarom vond ik het mooi om te lezen dat ding jongetje als hij gender dysfoor is, er hopelijk snel bij is !
I'm my own special creation !! *Shirley Bassey*
- Chantal C.
- Forumdiva
Ja, als ik veel eerder mijn angsten uit de weg had geruimd, had ik al jaren als vrouw geleefd. Zoals het hoort...Meikemeid schreef:De transsexuelen die al kinderen hadden en getrouwd waren (ook anderen natuurlijk)voordat ze hun moelijke beslissing namen, zullen me hopelijk wel begrijpen.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Ik haal er uit dat hij graag kliedert, net als alle andere kleine kinderen. De kans dat hij transseksueel is, is gelukkig minimaal. Ben het natuurlijk wel met je eens dat hoe eerder je erbij bent, hoe beter het is maar het percentage "uitvallers" ligt onder gender dysfore kinderen nog hoger dan onder volwassenen. De media aandacht rondom transseksuele kinderen heeft ook een keerzijde... Ouders kunnen eerder geneigd zijn om te gaan denken dat hun kind misschien wel een transje is. Ik ben een keer behoorlijk geschrokken in nst, toen iemand daar schreef dat zhij vermoedde dat zhaar kind trans was en zich afvroeg of het een goed idee was om maar meisjeskleding voor hun kind te gaan kopen. Verliefd worden op de aandoenelijkheid van een jongetje dat eigenlijk een meisje is (of andersom), gevaarlijk eng gewoon. Als een kind dat graag kliedert daadwerkelijk trans is, dan blijkt dat vanzelf wel, maar het misschien wel transige gedrag gaan stimuleren is een slecht idee.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
-
- dagelijks aanwezig
Over 'genderkinderen' wordt vaak heel idyllisch gedaan. Hoe prachtig het niet is dat mensen op jeugdige leeftijd al psychologische begeleiding krijgen, puberteitsremmende middelen, relatief jong SRS etc.etc. Ik zelf ben daar zeer huiverig voor, en begrijp dus wel de ophef die sommige psychiaters hier over maken. Veel ingrepen zijn namelijk onomkeerbaar en het blijft medicalisering van een gezond lichaam. Transsexualiteit schetsen als iets moois, dat staat al helemaal ver van de, c.q. mijn werkelijkheid.Meikemeid schreef:Ik zal m'n reactie uitleggen:
I say to you: Live your life in a loving but courageous way, combining the feminine and the masculine virtues.
Het is echter wel het beeld dat de media momenteel schetst. Tijd voor een spijt optanten documentaire? Of een serie over de geranium club?klazien-sark schreef: Transsexualiteit schetsen als iets moois, dat staat al helemaal ver van de, c.q. mijn werkelijkheid.
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
-
- dagelijks aanwezig
De geraniumtrans en de internettrans, of is dat tweede wel iets moois???Violet Skye schreef:Het is echter wel het beeld dat de media momenteel schetst. Tijd voor een spijt optanten documentaire? Of een serie over de geranium club?klazien-sark schreef: Transsexualiteit schetsen als iets moois, dat staat al helemaal ver van de, c.q. mijn werkelijkheid.
I say to you: Live your life in a loving but courageous way, combining the feminine and the masculine virtues.
Ik weet niet goed wat ik me bij een internet trans moet voorstellen, is dat overdag een meneer en alleen virtueel een mevrouw?klazien-sark schreef: De geraniumtrans en de internettrans, of is dat tweede wel iets moois???
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
En alles wat oerbliuwt
Net genôch.
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
hoi lisa kan jij als moderator dan soms zien wat er aan de andere kantLisa met een S schreef:Daar zijn er genoeg van te vinden in erotische chatrooms:Violet Skye schreef:Ik weet niet goed wat ik me bij een internet trans moet voorstellen, is dat overdag een meneer en alleen virtueel een mevrouw?
Gelukkig vind je ze niet hier.
Lisa
achter de computer zit
Laatst gewijzigd door cindy-tv op ma jul 19, 2004 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
...
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
En natuurlijk het feit dat alle sexueel georienteerde postings worden verwijderd.cindy-tv schreef:
hoi lisa kan jij als moderator dan soms zien wat er aan de andere kant achter de computer zit
Nee, het is mijn vrouwelijke intuitie, natuurlijk
En we ons best doen om de chat te vrijwaren van dat soort gehijg.
En de moderatoren alert zijn op de reacties bij de profielen.
Cyn.
blijft toch het feit dat je alleen ziet wat er gepost isCynthia schreef:En natuurlijk het feit dat alle sexueel georienteerde postings worden verwijderd.cindy-tv schreef:
hoi lisa kan jij als moderator dan soms zien wat er aan de andere kant achter de computer zit
Nee, het is mijn vrouwelijke intuitie, natuurlijk
En we ons best doen om de chat te vrijwaren van dat soort gehijg.
En de moderatoren alert zijn op de reacties bij de profielen.
en niet door wie of wat
Laatst gewijzigd door cindy-tv op ma jul 19, 2004 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
...
Dat plaatje ken ik. Laat op een grappige en effectieve manier het verschijnsel fakers op het internet zienLisa met een S schreef:Daar zijn er genoeg van te vinden in erotische chatrooms:
(tekst bij plaatje:)
brede harige vent: I got long blonde hair, poutry red lips, and a body lake an hourglass
broodmagere vent: Oh Rita! My muscular body is shaking with desire
Laten we dat zo houdenLisa met een S schreef:Gelukkig vind je ze niet hier.
liefs, Josette