cindy-tv schreef:blijft toch het feit dat je alleen ziet wat er gepost is en niet door wie of wat
Chips.... En ik maar denken dan ik helderziende was .
Nu ben ik een illusie armer .
Bedankt dat je mij daarvan hebt afgeholpen, Cindy .
Lisa
Moderator: Moderators
Sarcasme.........................???!?Maruscha70 schreef:Ik heb het dan ook niet over het plaatje, maar over Lisa's reactie.Josette schreef:Hoe bedoel je? Ik ben dol op dat soort plaatjesMaruscha70 schreef:Sarcasme is duidelijk niet aan iedereen besteed.
Zulke tekenen kunnen natuurlijk wel signalen zijn al vind ik dit wel erg ver gezocht.Violet Skye schreef: Als een kind dat graag kliedert daadwerkelijk trans is, dan blijkt dat vanzelf wel, maar het misschien wel transige gedrag gaan stimuleren is een slecht idee.
Sisters vind ik weer te veel een band aangeven, een bio vrouw vindt ook niet iedere andere vrouw haar sister. Tussen 2 willekeurige transen vind je vast meer verschillen dan overeenkomsten.~*anouk*~ schreef: Misschien kunnen een aantal transsisters( lotgenotes vindt ook zo zwaar)
Ik hoefde helemaal geen tekeningen te maken.~*anouk*~ schreef: het nog herinnneren, een test in de diagnotische fase van het vu waar je ook tekeningen over een huis mens enzo moet tekenen.
Misschien wel omdat ze denken dat het van ze verwacht wordt?~*anouk*~ schreef: Ik heb de psychologe gevraagd wat ze daar uithaalt.
Ze noemde wat feiten waar ik niet echt van onder de indruk was, maar wel over haar verhaal over kinderen die mogelijk transseksueel zijn.
Deze kinderen moesten net als ik 2 mensen tekenen.
Maakt niet uit hoe en wat.
Heel vaak tekenden deze kinderen( even vanuit gaan dat het een meisje is) een hele mooie prinsesje, lange gouden haren, en een prachtige jurk had ze aan.
Het zegt inderdaad meer iets over je gemoedstoestand, dan over of je wel of niet trans bent. En waarom niet gewoon transje ipv transzusje?~*anouk*~ schreef: Het treffende is dat ze ook een jongen tekende maar die was heeeeeel klein, heel sober en somber.
Nou is het niet zo dat een kind die zo iets tekend per definitie een transzusje is, maar het zegt heel veel over de beleving.
Net zoals kinderen die zeer zwaarmoedig zijn een donker tekening tekenen met sombere voorwerpen en mensen er op.
Therapeutisch kan het helpen om gevoelens naar boven te halen, en mogelijk een aanwijzing waar degene mee worsteld.
Maar nooit is het de diagnose opzich zelf.
Anders krijg je dezelfde nachtmerrie als een tijd geleden op een kinderdagverblijf.
Daar werden ouders beticht van incest, terwijl het niet waar was.
Tussen twee willekeurige zussen zou je vast meer verschillen dan overeenkomsten vinden, als je ernaar zoekt. Het ligt aan wat je wilt benadrukken, de verschillen of de overeenkomsten, en of je toenadering zoekt of afzondering.Violet Skye schreef:Sisters vind ik weer te veel een band aangeven, een bio vrouw vindt ook niet iedere andere vrouw haar sister. Tussen 2 willekeurige transen vind je vast meer verschillen dan overeenkomsten.
Hai Violet,Violet Skye schreef: En waarom niet gewoon transje ipv transzusje?
~*anouk*~ schreef: Mij goed, wat ik wel heb is dat ik me wel verbonden voel met zulke kinderen en pubers.
In mijn omgeving woont ook een puber die trans is. Ik zie haar wel eens en heb dan "iets" met haar.
Verbondenheid kun je het wel noemen.
Wordt er warm van hoe ze zich ontwikkelt.
Dus naar mijn idee is er wel iets, maar het familaire is denk te veel van het goede.
Al ken ik transen waar ik heel veel mee heb, zie ze eigenlijk wel als een zus.
Maar dit heeft ook met de persoon te maken, en niet zo zeer dat ze met hetzelfde zitten als ik.
En omdat ik meer ben dan alleen trans, is niet iedere andere trans automatisch mijn zus. Trans dekt trouwens de lading en is makkelijker typen dan transseksuele medemens. Op school hadden we het over mensen met een verstandelijke beperking. Je kunt ook te eufemistisch worden denk ik dan.~*anouk*~ schreef: Trouwens, trans, of transje kun je ook vraagtekens bij zetten.
Het is dan een zelfstandig naamwoord en je bent meer dan een transseksueel.
Dit was een tijd geleden ook een discussie over de benaming van verstandelijk gehandicapten.
Men vond dit hun tekort doen, vandaar dat we nu spreken over de verstandelijkgehandicapte mens.
Dus wat dacht je van de transseksuele mens
Ik schreef misschien, niet ieder kind zal zo berekend zijn, maar ze zitten er vast tussen. Bij volwassenen tref je dat waarschijnlijk eerder inderdaad. In de tijd dat ik nog lid was van TS-NL had je ook mensen die vroegen wat de "goede" antwoorden waren tijdens de intake. Het is helaas mogelijk om je naar het groene licht te liegen. Er zijn geen goede of foute antwoorden maar met het standaard ik speelde zo graag met poppen en had een hekel aan lego verhaal, kom je er wel. Weet alleen niet of het wel zo verstandig is om een verleden met mogelijke indicaties voor ts-teit te gaan zitten fabriceren.~*anouk*~ schreef: Tenslotte nog even over de tekeningen.
Je schreef dat kinderen ook wel weten wat ze moeten tekenen, en het dus niet spontaan en puur is.
Ik heb mijn vraagtekens hier bij, dit kun je meer verwachten van volwassenen.
Maar kinderen zijn niet zo berekend, die schrijven en tekenen echt wat ze denken en voelen.
Daarom is het voor onderzoekers ook het meest interesant om met kinderen te werken.
Die zijn nog onbevangen.
Het heeft niets met afzondering of toenadering zoeken te maken. Vooral in het begin kun je veel aan andere transen hebben, helemaal als ze al wat verder in het proces zitten dan jij omdat je nu eenmaal met veel vragen zit. Maar dan moet het wel klikken, alleen transigheid als overeenkomst is niet genoeg.Lisa met een S schreef: Tussen twee willekeurige zussen zou je vast meer verschillen dan overeenkomsten vinden, als je ernaar zoekt. Het ligt aan wat je wilt benadrukken, de verschillen of de overeenkomsten, en of je toenadering zoekt of afzondering.
Ehm, trans gebruik ik als afkorting voor transseksueel. Ben nu wel heel erg benieuwd wat er anders is aan een trans dan aan een transeksueel...Meikemeid schreef:Het is toch ook hoe je je zelf ziet ? Als een trans of als een transseksueel,.
Bris? Dat had ik mooi niet gepikt. Familie en vrienden mogen wennen aan de omshakeling, maar het is wel de bedoeling dat ze die maken.Meikemeid schreef: Mijn zusje noemt me Bris (Brother en sister in de blender gegooid) en ik heb mezelf wel geaccepteerd dat ik transseksueel ben. Het is wel een woord met wat lading, maar een ander duidelijker woord heb ik er niet voor.
Zo is het niet bedoelt. Integendeel.Meikemeid schreef: Transje vind ik wel oke, alleen klinkt dat al gauw neerbuigend over je zelf, net of dat je je zelf al een tik geeft, voor iemand anders dat bij jou gaat / kan doen.
Meikemeid schreef:Mijn zusje noemt me Bris (Brother en sister in de blender gegooid).
hmmmm.Bris is the Yiddish word for Jewish circumcision ceremony, also known in Hebrew as Brit Milah. (Bron: zie
hier).
En wat dacht je dan van "gender-challenged"?Violet Skye schreef:Trans dekt trouwens de lading en is makkelijker typen dan transseksuele medemens. Op school hadden we het over mensen met een verstandelijke beperking. Je kunt ook te eufemistisch worden denk ik dan.