gedicht
Moderator: Moderators
- Marcella
- ff weer wat posten
- Contacteer:
gedicht
Afgelopen maandag ben ik gediplomeerd. Tijdens de ceremonie was er uiteraard een toespraaak en een aantal voorgelezen gedichten.
Hiervan sprak mij 1 zeer aan. Vroeg later aan mijn lerares die het voorlas of het op mij sloeg. Zij antwoorde mij met een glimlach en zei: ja ook jij
wil dit gedicht jullie niet onthouden vandaar dat ik het hier plaats:
Ik ben anders
ik ben anders
anders dan jullie
anders dan jij
ik ben anders
ik leef, doe en denk anders
anders dan jullie
anders dan jij
ik steek, zoals het spreekwoord luidt
boven het grote maaiveld uit
anders dan jullie
anders dan jij
probeer, ja dat denk ik wel eens
me te nemen, gewoon zoals ik ben
zoals ik leef, zoals ik denk
zoals ik doe, zoals jij me kent
ik ben anders
anders dan jullie
anders dan jij
maar dat maakt niet uit
want dat hoort erbij.
Hiervan sprak mij 1 zeer aan. Vroeg later aan mijn lerares die het voorlas of het op mij sloeg. Zij antwoorde mij met een glimlach en zei: ja ook jij
wil dit gedicht jullie niet onthouden vandaar dat ik het hier plaats:
Ik ben anders
ik ben anders
anders dan jullie
anders dan jij
ik ben anders
ik leef, doe en denk anders
anders dan jullie
anders dan jij
ik steek, zoals het spreekwoord luidt
boven het grote maaiveld uit
anders dan jullie
anders dan jij
probeer, ja dat denk ik wel eens
me te nemen, gewoon zoals ik ben
zoals ik leef, zoals ik denk
zoals ik doe, zoals jij me kent
ik ben anders
anders dan jullie
anders dan jij
maar dat maakt niet uit
want dat hoort erbij.
Groetjes,
Begrip kan je krijgen...respekt moet je verdienen.
Marcella, mooi gedicht.
Ik herken het, tijdens een teambuildingsdag werd ons gevraagd om iets kenmerkens over jezelf te vertellen.
Deze dag was in een periode dat ik behoorlijk met mezelf aan het stoeien was.
Ik kon alleen 1 ding bedenken "mezelf zijn".
Terwijl ik het zei was ik 1 brok emotie, als een drinkeling voelde ik me, snakte naar lucht...
Een kollega die het van me wist keek me veelzeggend en warm aan.
Toen ze ander werk kreeg heeft ze me een zelfgebakken mok gegeven met als opschrift "mezelf zijn".
Zo veelzeggend, zo waardevol...
Anouk
x
Ik herken het, tijdens een teambuildingsdag werd ons gevraagd om iets kenmerkens over jezelf te vertellen.
Deze dag was in een periode dat ik behoorlijk met mezelf aan het stoeien was.
Ik kon alleen 1 ding bedenken "mezelf zijn".
Terwijl ik het zei was ik 1 brok emotie, als een drinkeling voelde ik me, snakte naar lucht...
Een kollega die het van me wist keek me veelzeggend en warm aan.
Toen ze ander werk kreeg heeft ze me een zelfgebakken mok gegeven met als opschrift "mezelf zijn".
Zo veelzeggend, zo waardevol...
Anouk
x
- Marcella
- ff weer wat posten
- Contacteer:
hoi Josette,
d.w.z dat ik bekwaam ben in het geven van basiszorg aan ouderen, dementerenden, gezinnen, kinderen, gehandicapten etc.. ook in de thuiszorg mag ik werken als B hulp!
ben geslaagd voor het diploma helpende verzorging (niveau2)Josette schreef:proficiat Marcella. Voor waar heb je een diploma gehaald?
d.w.z dat ik bekwaam ben in het geven van basiszorg aan ouderen, dementerenden, gezinnen, kinderen, gehandicapten etc.. ook in de thuiszorg mag ik werken als B hulp!
Groetjes,
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
- Renate den Heijer
- dagelijks aanwezig
Hoi Marcella,
'n Mooi toepasselijk gedicht, hoor!
Maar nu het belangrijkst..... van harte gefeliciteerd met het behalen van je diploma..... een topprestatie!!
Groet - ook aan Johnn - van Renate
'n Mooi toepasselijk gedicht, hoor!
Maar nu het belangrijkst..... van harte gefeliciteerd met het behalen van je diploma..... een topprestatie!!
Inderdaad een reden voor een feestje....gezellie. Komt Haagsuh Aadje dan ook?Pamela- schreef:Misschien tijd voor nog zo'n leuk feestje ?????????
Groet - ook aan Johnn - van Renate
"Als je je altijd aan regels houdt, mis je alle lol..."
-
- dagelijks aanwezig
Van harte gefeliciteerd. Mijn moeder zei altijd 'Zonder diploma's begin je niks in het leven'. Ik heb helaas niet goed naar haar geluisterd, het is fijn om te merken dat anderen dat wel doen.
I say to you: Live your life in a loving but courageous way, combining the feminine and the masculine virtues.
Klazien
Dat is niet helemaal waar, maar het zorgt ervoor dat je veel gemakkelijker ergens binnenkomt. Maar eenmaal ergens binnen moet je het toch waarmaken, anders heb je niks aan een diploma. Heb je eenmaal ervaring dan wordt er niet zoveel meer naar diploma's gevraagdMijn moeder zei altijd 'Zonder diploma's begin je niks in het leven'.
Klazien, je maakt mij niet wijs dat je niks bereikt hebt. Misschien had het gemakkelijker gekund, maar evengoed. En het kan best dat je dingen die je op de moeilijke manier bereikt achteraf meer waardeert.Ik heb helaas niet goed naar haar geluisterd, het is fijn om te merken dat anderen dat wel doen.
Cyn.