Is het een cadeautje?

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Evelieneke
dagelijks aanwezig

Is het een cadeautje?

Bericht door Evelieneke »

Tegenwoordig word er niet meer vreemd opgekeken als ik als man vrouwenspulletjes koop, maar vroeger als ik lingerie, make-up of sieraden kocht werd mij vrij vaak gevraagd of het een cadeautje was, en het kwam ook wel voor dat het zonder te vragen als cadeautje werd ingepakt.
Eerst zei ik ja, later liet ik het in het midden en zei dat het niet ingepakt hoefde te worden, en daarna dat het voor mezelf was.

Tegenwoordig kennen de meeste verkoopsters mij wel en ze vragen het niet meer, maar vandaag kwam ik in een nieuwe sieradenzaak in Hengelo, en toen ik oorbellen wilde afrekenen keek ik toch wel even op toen de verkoopster vroeg: "is het een cadeautje, of is het voor jezelf?", terwijl ik er behoorlijk mannelijk uitzag. Ik heb geantwoord dat het voor mezelf was, en dat ze er dan wat meer haar en make-up bij moest denken, en dat vond ze wel leuk.

Wie van jullie zegt nog dat het een cadeautje is als je iets voor jezelf koopt?

Evelien.
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Evelieneke

Ik ben misschien niet representatief, maar dat zeg ik echt niet meer.
En er wordt meestal ook niet naar gevraagd.
Maar ik zal er ook niet meer omheendraaien als ze het vragen.

Een leuk verhaal trouwens, van je.
Cyn.
capt haok
Eredivisie

Bericht door capt haok »

Ha die stadsgenote,

Nee, mij vragen ze niets, ze wensen me alleen heel veel plezier met mijn nieuwe aanwinst toe.
Aardig he :)

Anouk
x
Evelieneke
dagelijks aanwezig

Bericht door Evelieneke »

Bij Livera Hengelo vroegen ze jaren geleden ook of de BH een cadeautje was, maar toen ik zei dat het voor mezelf was werd verteld dat ik niet mocht ruilen, daar kom ik dus niet meer.

Andere filialen van Livera doen er niet moeilijk over, sterker nog:
Voor jezelf? Ik geloof niet dat jij 85B hebt, kom maar even mee, dan neem ik even jouw maat.
En de 85B klopte toch wel.

Evelien.
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Heb je het als winkelende trava niet veel makkelijker als je het gewoon en femme doet?
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Denise
dagelijks aanwezig

Bericht door Denise »

Violet Skye schreef:Heb je het als winkelende trava niet veel makkelijker als je het gewoon en femme doet?
Ik heb nooit als trava gewinkeld, als man winkelen is voor mij geen enkel probleem, ik heb nog nooit een opmerking of vreemde blik gehad van de vrouwen om me heen in de winkel, zelfs niet als we dezelfde uitverkoopspullen uit het rek sleurden ... wel een keer van een macho kerel die tegen zijn vrouw zei: zijn deze spullen ook voor mannen? Zijn vrouw zei toen dat hij zijn mond maar moest houden.

Denise.
Er is altijd wel een goed moment
Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

" sleurden"....... had je zoveel haast dan? :lol:

elsa
Natashja
ForumFan

Bericht door Natashja »

Hoi Denise,

Die vrouw van die macho kerel had beter kunnen antwoorden: jazeker zijn deze spullen ook voor mannen kom mee krijg je een nieuwe outfit van me :D :D

Nataschja
Niets is blijvend, alleen de verandering
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Erg goed gezegd Nataschja :P :P
liefs, Josette
Natashja
ForumFan

Bericht door Natashja »

Dankje Josette :oops:

Misschien wilde hij zelf ook wel die kleren :D :D Ik weet niet op welke toon hij het vroeg en de reactie van zijn vrouw Mond houden????

Een Tv in de kast waar alleen vrouwlief het van weet???

Nee, zal wel niet zo zijn!

Maar..........................................................................................

Nataschja 8)
Niets is blijvend, alleen de verandering
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

je weet maar nooit 8) :P

Veel machogedrag komt voort uit gebrek aan zelfacceptatie en gebrek aan acceptatie van je eigen T-zijn
liefs, Josette
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Evelieneke schreef:En de 85B klopte toch wel.
Wat voor EAN-code stond erbij? :lol:
liefs, Josette
Denise
dagelijks aanwezig

Bericht door Denise »

Nataschja schreef:Dankje Josette :oops:

Misschien wilde hij zelf ook wel die kleren :D :D Ik weet niet op welke toon hij het vroeg en de reactie van zijn vrouw Mond houden????

Een Tv in de kast waar alleen vrouwlief het van weet???

Nataschja 8)
Zijn toon en zijn blik was provocerend, iets van een primaire drift, en de reaktie van zijn vrouw kwam als een sissend geluid, er zat in die relatie duidelijk iets ondergronds .....

Denise.
Er is altijd wel een goed moment
Martiene
dagelijks aanwezig

Bericht door Martiene »

Ik winkel dus ook niet als vrouw. In elk geval niet in mijn eigen woonplaats.
Als man koop ik ook gewoon de spullen die ik nodig ben. Op vragen of het een kado is meestal nog antwoord van ja , maar je hoeft het niet in te pakken.

Bij een kringloop winkel vroeg een verkoper (man dus) of het ook al gepast was, ik was niet zo adrem en heb maar nee gezegt, wat ook waar was trouwens.
Later dacht ik dat ik beter had kunnen antwoorden, nee, maar is dat een probleem dan als ik het wel doe?

TJa, komt allemaal nog wel denk ik. Het wordt in elk geval steeds gemakkelijker. :lol:
Omdat ik wel een vrouw wil zijn, maar het niet wil worden. (©martiene)
liefs.
petra_
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Josette schreef:je weet maar nooit 8) :P

Veel machogedrag komt voort uit gebrek aan zelfacceptatie en gebrek aan acceptatie van je eigen T-zijn
Er bestaan gelukkig ook nog steeds gewoon doodnormale macho's hoor. Ik heb een paar macho vrienden en dat is soms erg handig want er bestaan ook mannen die de betekenis van het woord nee niet helemaal snappen als ze je een drankje willen aanbieden en daarna meer verwachten. "Als je verstandig bent, bestel je nu een taxi, zo niet dan bestel ik straks een ambulance voor je." :D
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Plaats reactie