Je zal het maar hebben

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
petra_
Forumdiva
Berichten: 1212
Lid geworden op: di feb 24, 2004 19:38
Contacteer:

Je zal het maar hebben

Bericht door petra_ »

[url=http://www.omroep.nl/bnn/jezalhetmaarhebben/]Je zal het maar hebben schreef:[/url]

Na zoveel overweldigende reacties kon ‘n nieuwe serie ‘Je Zal Het Maar Hebben’ niet uitblijven.
Vandaar dat Patrick Lodiers verder gaat met alweer de vierde reeks afleveringen.

En daarvoor hebben we jouw hulp nodig! We zoeken mensen die leiden aan één van de hieronder genoemde ziekten en/of aandoeningen. Mocht je een andere (passend binnen één van de genoemde hoofdonderwerpen) aandoening hebben dan kun je ook reageren!

Erfelijkheid
- hemofilie
- osteogenesis Imperfecta
- epidermolysis Bullosa

Psychische ziekten
- depressie
- borderline
- meervoudig persoonlijkheid stoornis
- dissociatieve stoornis

Fobieën / Dwangstoornissen

Chronische ziekten
- migraine
- reuma
- MS
- nierziekten

Niet-aangeboren hersenletsel

Afweersysteem
- infecties
- allergieën
- virussen

Dus heb jij één van deze aandoeningen en/of een andere ziekte èn wil je daarover graag je verhaal kwijt?
Meld je dan nu aan bij onze redactie of bel 035-677 37 96.
Ben benieuwd waar genderdysforie en travestie onder gaan vallen.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Zie link: http://www.travestie.org/html/index.php ... how&id=308 . Mss wat voor jou? (alhoewel je niet representatief bent voor travestie.org laat staan voor andere T*'s) :-?

...taarten en andere geweldsmiddelen... (minister Remkes)
Waarom heb je dat als citaat. Praat je die daad in kwestie soms goed :evil: of heb je een tegenovergestelde mening?
liefs, Josette
Meikemeid
dagelijks aanwezig
Berichten: 181
Lid geworden op: di jun 10, 2003 23:21
Locatie: Ht gooi

Bericht door Meikemeid »

Of ze het wisten van BNN !!

Een paar dagen geleden zei ik tegen een goeie vriendin, als er ooit een programma is wat vraagt of ze mij in hun programma willen hebben over transsexualiteit, weet ik niet snel nee te zeggen. Nu is "Je Zal het maar hebben" voor mijn idee een leuk en informatief programma wat met humor hier en daar de situatie uitlegt waar een bepaald persoon in/mee zit.

Hier heb ik dus zojuist op gereageerd met zoiezo mijn verhaal en misschien ook wel een televisieoptreden ?? :-? Wieweet... :D
I'm my own special creation !! *Shirley Bassey*
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Josette schreef:
...taarten en andere geweldsmiddelen... (minister Remkes)
Waarom heb je dat als citaat. Praat je die daad in kwestie soms goed :evil: of heb je een tegenovergestelde mening?
Ook ik heb even na moeten denken wat ik hier nu van vindt. Natuurlijk is het niet goed om ministers met taarten te bestoken als je het niet met ze eens bent, daar hebben we het parlement en de democratie voor, dit soort acties horen dus niet.

Aan de andere kant: de minister stuurt mensen terug naar gebieden die volgens internationale waarnemers (bijv. Amnesty International) of zelfs de eigen ministeries (bijv. buitenlandse zaken) als niet-veilig gelden.

Dus aan de ene kant dwingen wij groepen mensen naar onveilige gebieden terug te keren, aan de andere kant maken wij ons ernstig ongerust over... 1 mens die een taart in haar gezicht krijgt?

Ik snap dus wel dat mensen die onrust over zo'n taart enigszins relativeren en een taart zeker niet als geweldsmiddel zien.

Groetjes,

Annegreet
Gebruikersavatar
petra_
Forumdiva
Berichten: 1212
Lid geworden op: di feb 24, 2004 19:38
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Josette schreef:Zie link:
Ehm, hoe denk je dat ik weet dat ze genderdysforen en travestieten zoeken? Via de voorpagina ben ik op de bnn site terechtgekomen en zo te zien zijn "we" niet bepaald eerste keus.
Josette schreef: Mss wat voor jou?
Nee, je hebt dan wel je eigen stukje helemaal in de hand, maar je hebt er niks over te zeggen met wie je in dat programma komt. En met een paraplu term als genderdysforie is de kans groot dat er mensen in komen waarmee ik niet graag mee vergeleken wil worden. Ik vind nog weer een programma over T's ook niet nodig. Bovendien heb ik geen zin om mijn gevoelsleven met heel Nederland te delen. De stelling help mee het taboe doorbreken... vind ik ook nogal overdreven Dat bereik je niet door eventjes 10 minuten op televisie te verschijnen, maar door gewoon iedere dag jezelf te zijn. En mijn portie publiciteit heb ik al wel gehad, ik heb in een krant gestaan, ben huis aan huis verspreid in Groningen, ben een week lang te bewonderen geweest in de kunstacademie aldaar, heb geloof ik ook op een aantal andere expostities gehangen en heb naakt (jawel 8)) in een landelijk tijdschrift gestaan.
Josette schreef: (alhoewel je niet representatief bent voor travestie.org laat staan voor andere T*'s) :-?
Gelukkig niet zeg, ik denk dat ik redelijk representatief ben voor transseksueel Nederland en volgens Bas ben ik zelfs een modelpatiënt, maar representatief voor T*'s? Echt niet! Als ik representatief zou zijn voor een man die graag op damesschoenen loopt, zou er toch ergens iets verkeerd gegaan zijn. Is het je trouwens opgevallen dat travestie niet onder genderdyforie valt bij bnn? Ben ook wel benieuwd wie de titel van het artikel heeft bedacht, tv's en ts'en gezocht. In het stukje wordt nergens over transen gepraat.
Josette schreef: Waarom heb je dat als citaat. Praat je die daad in kwestie soms goed :evil: of heb je een tegenovergestelde mening?
Om aan te geven hoe erg het overdreven wordt. Minister Verdonk voert een keihard beleid en dan kun je protestactie's verwachten. Als je dan taarten met geweldsmiddelen gaat associëren, ben je wel een beetje van het padje af. Ik heb ook het overtrokken artikel van de Elsevier hierover gelezen, waarin ze stellen dat de SP en GroenLinks hiertegen in actie zou moeten komen. Onzin. Met taarten of ketchup gooien is wat anders dan het beramen van een moordaanslag. Mat Herben zag de bui ook alweer hangen, zo is het bij Pim ook begonnen, bla bla bla. Als het aan mij ligt, wordt er nog veel meer met ketchup, taarten, tomaten en rotte eieren gegooid. Gisteravond zei Johan Cruyff wat leuks, dat gaat nu mijn sig worden voor een tijdje.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Gebruikersavatar
petra_
Forumdiva
Berichten: 1212
Lid geworden op: di feb 24, 2004 19:38
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Annegreet schreef:
Ook ik heb even na moeten denken wat ik hier nu van vindt. Natuurlijk is het niet goed om ministers met taarten te bestoken als je het niet met ze eens bent, daar hebben we het parlement en de democratie voor, dit soort acties horen dus niet.
Als een regering eenmaal zit, heb je 4 jaar lang (als alles goet gaat) niks in te brengen. Petitie's gaan zo bij het oud papier, een beetje ketchup maakt tenminste indruk.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Meikemeid
dagelijks aanwezig
Berichten: 181
Lid geworden op: di jun 10, 2003 23:21
Locatie: Ht gooi

Bericht door Meikemeid »

@Violet Skye, je heb in iedergeval een uitgesproken mening ;) :)

Wat ik er nog wel even bij wil zeggen, je krijgt (als je aan dat tv-programma meedoet) voor de officiele uitzenddatum de hele uitzending te zien en dan kan je er altijd zeggen.... nee ik pas... doe het maar zonder mij. Dat ga ik dus ook doen denk ik. En daarbij zal ik meer trots hebben voor dat ik dit heb ondernomen dan dat ik misschien wel met mijn giegeltje op de beelbuis kom. :)
I'm my own special creation !! *Shirley Bassey*
Gebruikersavatar
petra_
Forumdiva
Berichten: 1212
Lid geworden op: di feb 24, 2004 19:38
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Besef je wel dat hoe passabel je ook wordt, je als gevolg van die uitzending altijd de bnn trans zult blijven?
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Violet Skye schreef:Als een regering eenmaal zit, heb je 4 jaar lang (als alles goet gaat) niks in te brengen. Petitie's gaan zo bij het oud papier, een beetje ketchup maakt tenminste indruk.
Ik vind wel dat het een afweging moet zijn: dagelijks politici onder de ketchup gaat ook vervelen ;-)

Serieus: dit mag natuurlijk niet normaal worden. En er moet echt wel iets aan de hand zijn voordat ik het goed vind dat mensen taarten/ketchup gooien. In het geval van minister Verdonk denk ik dat er echt iets aan de hand is. Desondanks zit ik er een beetje dubbel in: we hebben als Nederlanders met elkaar toch maar zo'n CDA/VVD-kabinet gekozen. Dat zo'n kabinet haar ideeen vervolgens uitwerkt mag je ze niet kwalijk nemen, dat moeten ze ook zonder ketchup/taartengooiers kunnen doen.

Moraal van dit verhaal: de vorige taart vergeef ik ze, maar 1 taart vind ik dus wel genoeg ;-)

Groetjes,

Annegreet
Gebruikersavatar
petra_
Forumdiva
Berichten: 1212
Lid geworden op: di feb 24, 2004 19:38
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Je zou ook kunnen zeggen dat we ondanks de vele stemmen op andere partijen, we toch een CDA/VVD/D66 regering hebben.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Meikemeid
dagelijks aanwezig
Berichten: 181
Lid geworden op: di jun 10, 2003 23:21
Locatie: Ht gooi

Bericht door Meikemeid »

Zit wel wat in Violet, maar als het niet op BNN is, is het wel ergens anders op tv dat ik een keer kan verschijnen. Ik ben iemand die niet stil kan zitten en ja, als je maar 1 keer ergens opvalt, ben je al snel op tv.
I'm my own special creation !! *Shirley Bassey*
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Violet Skye schreef:Is het je trouwens opgevallen dat travestie niet onder genderdyforie valt bij bnn? Ben ook wel benieuwd wie de titel van het artikel heeft bedacht, tv's en ts'en gezocht. In het stukje wordt nergens over transen gepraat.
Ik heb de titel verzonnen. De titel die ik van BNN heb gehad was m.i., niet duidelijk genoeg. En er wordt ook niet over travestieten gepraat in het stukje. Er staat alleen maar:
In deze nieuwe serie willen wij onder andere graag aandacht besteden aan genderdysforie en travestie bij jongeren tussen de 15 en 35 jaar.

Ten behoeve van mijn research over dit onderwerp zou ik graag in contact komen met mensen binnen deze leeftijdsgroep
.
Als, volgens jou, men bij BNN vindt dat travestie niet onder genderdysforie hoort, wie denk je dat ze wel bedoelen bij genderdysforie?

Je moet niet overal proberen iets achter te zoeken -- soms is er gewoon niets.
Iedereen heeft zo z'n eigen gedachtes en ik ben blij dat ik de mijne heb. (Johan Cruyff)
Leuk spreukje. Heeft JC dat gisteravond in het nabeschouwing van Nederland-Zweden niet gezegd?
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
petra_
Forumdiva
Berichten: 1212
Lid geworden op: di feb 24, 2004 19:38
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Lisa met een S schreef: Ik heb de titel verzonnen. De titel die ik van BNN heb gehad was m.i., niet duidelijk genoeg. En er wordt ook niet over travestieten gepraat in het stukje. Er staat alleen maar:
In deze nieuwe serie willen wij onder andere graag aandacht besteden aan genderdysforie en travestie bij jongeren tussen de 15 en 35 jaar.
Ten behoeve van mijn research over dit onderwerp zou ik graag in contact komen met mensen binnen deze leeftijdsgroep
.
Als, volgens jou, men bij BNN vindt dat travestie niet onder genderdysforie hoort, wie denk je dat ze wel bedoelen bij genderdysforie?
Met genderdyforie bedoelen ze waarschijnlijk transjes. Maar ja, er valt meer onder die paraplu. Dat maakt het er niet duidelijker op. Offeh, sluit jij tg's uit van deelname? :P

Lisa met een S schreef: Je moet niet overal proberen iets achter te zoeken -- soms is er gewoon niets.
Omdat travestie apart genoemd wordt, trek ik daaruit de conclusie dat het niet onder genderdysforie valt.
Lisa met een S schreef: Leuk spreukje. Heeft JC dat gisteravond in het nabeschouwing van Nederland-Zweden niet gezegd?
Yup.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Violet Skye schreef:Omdat travestie apart genoemd wordt, trek ik daaruit de conclusie dat het niet onder genderdysforie valt.
Dus, bij Nederland en de Nederlanders vind je dat de Nederlanders niet bij Nederland horen?
Lisa met een S schreef: Je moet niet overal proberen iets achter te zoeken -- soms is er gewoon niets.
En daarmee bedoel ik ook, dat je niet moet gaan denken, bij het lezen van het artikeltje die ik net heb geplaatst, dat, omdat transen niet explicient zijn genoemd daarin, dat de maatregel ook niet voor hen geldt.

Lisa :wink:
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
petra_
Forumdiva
Berichten: 1212
Lid geworden op: di feb 24, 2004 19:38
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Lisa met een S schreef: Dus, bij Nederland en de Nederlanders vind je dat de Nederlanders niet bij Nederland horen?
Pffff, Nederlanders horen per definitie bij Nederland, maar of travestieten ook genderdysfoor zijn, kun je over twisten.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Plaats reactie