Half werk (hormonen / ontharing)

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

Jessie
dagelijks aanwezig
Berichten: 249
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00

Bericht door Jessie »

Hoi Allen,

Ik heb anderhalf jaar geleden ook 8 laser behandelingen gehad en zou je denken dat je dan verlost zou zijn van die baard haartjes niets is minder waar ook bij mij komen ze nog steeds terug daarom ben ik er ook maar mee gestopt omdat het handen vol geld kost en het eigenlijk niet permanent weg blijft wat ik eigenlijk heel erg vind.
Ik denk dat het beste resultaat zal zijn met een hormoon kuur en een srs maar zelfs dan hoor ik sommigen nog zeggen dat ze zich nog wel eens moeten scheren of epileren omdat er nog wel eens een haartje naar buiten komt zetten.
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Jessie schreef:Ik denk dat het beste resultaat zal zijn met een hormoon kuur en een srs


Is een SRS niet een vrij drastische maatregel om haarvrij te blijven ? :wink: 8)
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
fenna69
ForumFan
Berichten: 337
Lid geworden op: di okt 14, 2003 23:08

Bericht door fenna69 »

hoi jeanet,
idd een behandeling ....
maar zolang er geen hormonale ondersteuning is, zal het rendement me niet genoeg zijn om ermee door te gaan ..
greetz Fenna
Jessie
dagelijks aanwezig
Berichten: 249
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00

Bericht door Jessie »

Hoi nathalie,

Wel drastisch maar voor sommigen onders ons echt noodzakelijk om ook in het dagelijks leven passabel te blijven.

Als travestiet zou ik er zeker niet aan beginnen ik denk dat die goed af zijn met een goede scheerbeurt en een goede foundation als ze een keertje uit willen gaan lijkt mij.
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

Wel drastisch maar voor sommigen onders ons echt noodzakelijk om ook in het dagelijks leven passabel te blijven

----kweenie hoor maar als je primair je 'zakie' weg wil laten halen om van je beharing af te komen zou ik de bovenkamer maar eens na laten kijken

shalomm
capt haok
Eredivisie
Berichten: 694
Lid geworden op: do mei 29, 2003 10:59

Bericht door capt haok »

Joy schreef:Wel drastisch maar voor sommigen onders ons echt noodzakelijk om ook in het dagelijks leven passabel te blijven

----kweenie hoor maar als je primair je 'zakie' weg wil laten halen om van je beharing af te komen zou ik de bovenkamer maar eens na laten kijken

shalomm
Lijkt mij wel een strak idee :D

Anouk
x
Jessie
dagelijks aanwezig
Berichten: 249
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00

Bericht door Jessie »

Hoi Joy,

Tjonge Joy jij kunt een discussie aardig insnijden om zo te antwoorden zoals jij doet.
Ik weet dat jij geen bovenkamer hebt dus zal jij dit niet kunnen begrijpen.
Nu ben ik niet netjes.

Even serieus het zou toch vreselijk zijn als je niet van je baard groei af kunt komen je moet heel erg ver gaan om dit te bereiken.
En daar bedoel ik mee het is fijn als transeksueel om te weten dat na een srs de ergste baard groei verdwenen zal zijn en wellicht niet meer terug zal komen.
Niet iedereen zal zover kunnen gaan als een transeksueel die heeft het al moeilijk genoeg maar zou wel graag willen streven om er zo passabel mogelijk uit te zien.
Alleen een lazer behandeling is echt niet genoeg daarvan ben ik overtuigt omdat het alleen maar tijdelijk is. ik heb er nu 8 gehad ik zeg niet dat het niet geholpen heeft maar ik krijg terug groei waardoor ik het lazeren ben gestaakt omdat ik anders alleen maar geld aan het verspillen ben.
Mijn tijd komt straks wel als ik het hele traject hebt gevolgt dan pas zal het lazeren ook een duidelijk en zinvol iets zijn om te doen.

groetjes..
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

adios
Laatst gewijzigd door Joy op za sep 18, 2004 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Amanda
dagelijks aanwezig
Berichten: 185
Lid geworden op: di jul 30, 2002 23:57

Bericht door Amanda »

Jessie schreef:En daar bedoel ik mee het is fijn als transeksueel om te weten dat na een srs de ergste baard groei verdwenen zal zijn en wellicht niet meer terug zal komen.
Niet iedereen zal zover kunnen gaan als een transeksueel die heeft het al moeilijk genoeg maar zou wel graag willen streven om er zo passabel mogelijk uit te zien.
Alleen een lazer behandeling is echt niet genoeg daarvan ben ik overtuigt omdat het alleen maar tijdelijk is. ik heb er nu 8 gehad ik zeg niet dat het niet geholpen heeft maar ik krijg terug groei waardoor ik het lazeren ben gestaakt omdat ik anders alleen maar geld aan het verspillen ben.
Mijn tijd komt straks wel als ik het hele traject hebt gevolgt dan pas zal het lazeren ook een duidelijk en zinvol iets zijn om te doen.
Met wat voor laser ben je dan behandeld? daar kan heel veel verschil in zitten, IPL werkt btw beter dan een laser en misschien moet je dat eens proberen.... verder zijn er een aantal lasers die na een bepaalde tijd volledige teruggroei geven, met de name de oudere type's.
Wat zijn bij jou de tussenposen geweest tussen de behandelingen, zeer belangrijk. Hoe langer de tussenposen hoe effectiever.
Na 8 keer laseren ben je trouwens ook niet vrij van beharing hoor, ook niet met moontjes erbij....

Ik heb nu 11 keer een beurt gehad en het meeste is nu weg, gelukkig.

Hormonen zorgen trouwens niet dat baardharen weggaan en een srs ook niet, ierdergeval niet zodat je geen haren meer overhoud.
Ik ben nu bijna twee jaar aan de moontjes en mijn lichaamshaar groeit nog steeds als kool...... De baardharen zijn simpelweg na de srs verdwenen omdat voor de srs ontelbare behandelkingen zijn gedaan om van die haren af te komen, de meeste zijn trouwens na de srs ook nog steeds aan het elektrisch epileren of laseren.
Jessie
dagelijks aanwezig
Berichten: 249
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00

Bericht door Jessie »

Hoi Joy,


Jij Schreef er zijn legio mogelijkheden, al kost dat een berg geld die de meesten niet hebben.

Helemaal gelijk geld is ook een belangrijke factor.

Jij schreef per persoon verschillend,afhankelijk van zwaarte van baargroei , erfelijkheid, etc.

Ook hier weer gelijk verschild per persoon ik zelf heb het geluk dat ik niet gek veel baardgroei heb maar wat er zit graag zie verdwijnen.


Jij schreef vanuit mijn optiek is je baardgroei weg laten halen als je geen trans bent een luxeprobleem

Ik weet niet of het een luxe probleem is wil daar niet over oordelen een transgenderist wil ook mooi zijn ondanks dat ze niet het gehele traject willen volgen.


Jij schreef als je zakie wel weg is gehaald heb je iig meer kans dat het minder snel terug komt, maar dat vind ik nogmaals een absurde reden, als je geen trans bent
magoed, als je geen trans bent dan laat je je zakie ook niet weghalen lijkt me, cirkeltje rond

Dat het minder opkomt die baardgroei klopt omdat het lichaam dan ook minder testosteron aanmaakt na een srs en tegelijk met onderdrukking van de hormonen dat is mij verteld.
Daar zat Fenna al aardig goed mee in haar verhaal zoals ik het las.

Als je geen trans bent zal je zekers niet je zakie weghalen lijkt mij niet meer als normaal dan wil je daar nog optimaal van willen genieten.


groetjes jessie
Loesje
dagelijks aanwezig
Berichten: 100
Lid geworden op: za apr 05, 2003 0:42

Bericht door Loesje »

Dus als ik het goed begrijp is Laserepilatie ook niet 'het' (!!). Dat is wel rampzalig.. wat is dan wel dé manier om van je baard af te komen, zonder aan de hormonen te gaan?

Ik heb hier op de fora ook wel eens gelezen dat haarzakjes een beperkt aantal haartjes kunnen laten groeien, en dat na een 20tal keer epilatie er geen haartje meer uit het haarzakje komt. Zou dat misschien dan een (pijnlijke) oplossing zijn?
Daarentegen heb ik ook wel eens gehoord dat je je baard juist niet moet epileren omdat je dan je huid op je gezicht te veel beschadigd en dat het lelijk wordt.

Ik weet in ieder geval inmiddels wel 1 ding zeker: Die baard, die met weg!
En ik voel er weinig voor om de rest van mijn leven bakken met geld te betalen aan laserepilatie omdat het steeds terug komt. En ik wil ook zo snel mogelijk af van die plamuurlaag die ik er elke keer op moet smeren, die ook nog eens zo 'fragiel' is dat je het overal aan smeert zodra je iemand al omhelst ofzo.
Gebruikersavatar
Janiek
ForumFan
Berichten: 459
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 18:06
Locatie: Amsterdam

Bericht door Janiek »

Hoi Marloes,

voor zover ik weet heeft een hormoonkuur, zoals die bij de VU wordt gegeven wel een remmende invloed op de gewone lichaamsbeharing, maar niet op de baardgroei. dus aan de hormonen met als doel van je baard af te komen, is overbodig.
Als je een blonde, of roodbruine baard hebt, moet je van laseren niets verwachten, want dat werkt alleen bij een lichte huid met een donkere baard. IPL schijnt sowieso minder effectief te zijn dan laseren.
Blijft over electrische epilatie, duur maar gegarandeerd afdoende.

UIt eigen ervaring heb ik -in weerwil van de sceptische geluiden op dit forum- toch goede verwachtingen van de lasermethode. Afgaand op wat mijn huidtherapeute zegt, moeten 4 a 5 behandelingen met een tussenpoze van telkens 6 weken je definitief van je baard af helpen. Eventuele blonde haartjes moeten alsnog met electrische epilatie aangepakt worden.

Als je geduld hebt, spreken we elkaar oven een jaar weer :wink: . Dan kan ik je uit ervaring meer vertellen.
Als je geen geduld hebt kan ik je het adres van mijn huidtherapeute geven.

Groetjes van Jeanet
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

Ik heb hier op de fora ook wel eens gelezen dat haarzakjes een beperkt aantal haartjes kunnen laten groeien, en dat na een 20tal keer epilatie er geen haartje meer uit het haarzakje komt. Zou dat misschien dan een (pijnlijke) oplossing zijn?
Daarentegen heb ik ook wel eens gehoord dat je je baard juist niet moet epileren omdat je dan je huid op je gezicht te veel beschadigd en dat het lelijk wordt

----------- ik epileer snorharen nu zon 2 jaar, iedere dag, huidje is nog best gaaf hoor maar zal wel sporen achterlaten, op naar de echte epilatie

Joy
Gebruikersavatar
Natashja
ForumFan
Berichten: 309
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:51
Locatie: Drenthe

Bericht door Natashja »

Hoi,

Ik las ergens op het www dat castratie helpt, na de pubertijd word de stem niet hoger maar baardgroei verdwijnt nagenoeg helemaal. Al komt castratie in de westerse samenleving alleen nog voor als er zeer dringende medische redenen zijn, verspreiding van kanker voorkomen bijvoorbeeld.

aan de ene kant een oplossing, maar aan de andere kant.... goed scheren en als je echt zeker bent dat je een vrouw wilt zijn, de operatie.

groetjes, Nataschja
Niets is blijvend, alleen de verandering
Gebruikersavatar
petra_
Forumdiva
Berichten: 1212
Lid geworden op: di feb 24, 2004 19:38
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Nataschja schreef: Ik las ergens op het www dat castratie helpt, na de pubertijd word de stem niet hoger maar baardgroei verdwijnt nagenoeg helemaal. Al komt castratie in de westerse samenleving alleen nog voor als er zeer dringende medische redenen zijn, verspreiding van kanker voorkomen bijvoorbeeld.
Hmmm, dat castratie de baardgroei doet verdwijnen, is nieuw voor me. Ik geloof het ook niet want ik ken een paar post ops die, net als ik, niet genoeg hadden aan de epilatie machting en door de srs is hun haargroei in het gelaat niks afgenomen. Mijn testosteron niveau is al ongeveer 2 jaar onmeetbaar laag, lager als na een fysieke castratie of srs omdat ook de aanmaak van testo door de bijnierschors tegengewerkt wordt door cyproteron acetaat. Ook hierdoor is de haargroei in het gelaat niks afgenomen, hooguit een heel klein beetje geremd. Ik heb ook nog een nieuwtje voor jou. Castratie komt onder Amerikaanse transen vrij veel voor als, op termijn, goedkoper alternatief voor anti androgenen. Het is na castratie ook mogelijk om een juridische geslachtswijziging aan te vragen, al schijnt dat wel steeds minder vaak ingewilligd te worden.
Nataschja schreef: aan de ene kant een oplossing, maar aan de andere kant.... goed scheren en als je echt zeker bent dat je een vrouw wilt zijn, de operatie.
Lijkt me absoluut geen oplossing, zoals elders in dit draadje geschreven werd, wil je, als je geen srs wilt, je penis blijven gebruiken. En integenstelling tot chemiche castratie waarbij het alleen maar lijkt alsof de boel krimpt, krimpt het van fysieke castratie echt. Castratie maakt een erectie niet onmogelijk maar wel moeilijk. Als je een castratie als tussenstation voor de srs overweegt, zorg dan dat de arts daarvan op de hoogte is en dat hij dus het scrotum verder intact laat, dat heeft de srs chirurg namelijk nodig voor het construeren van de labia. Goed scheren is altijd een goed idee. :) Ik heb me trouwens ook laten vertellen dat permanente ontharing minder goed aanslaat als je geen hormonen gebruikt.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Plaats reactie