Ok, ik heb gewoon een paar vraagjes

Algemeen

Moderator: Moderators

Meikemeid
dagelijks aanwezig
Berichten: 181
Lid geworden op: di jun 10, 2003 23:21
Locatie: Ht gooi

Bericht door Meikemeid »

Wat een discussie... nouja, de storm is gelukkig al gaan liggen.

Lieke, ik begrijp het heel goed en die gevoelens die jij nu heb, die zijn volgerns mij verre van vreemd voor diegeen die zich in jou vraag kunnen vinden. Ga er niet te geforceerd mee om, maar onderdruk het ook niet, zoals Josette al zei. En als je een keer buiten het forum wil telekleppen mag je me wel toevoegen op msn... :)
I'm my own special creation !! *Shirley Bassey*
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

adios
Laatst gewijzigd door Joy op za sep 18, 2004 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Je hoeft geen 15 te zijn om te praten als een kip zonder kop.
Nietwaar, Joy ? ;-)

*Kusje*
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Hehehe Nathje is back:)
Pamela-
Moderator
Berichten: 1849
Lid geworden op: wo mar 13, 2002 1:00
Locatie: zuid holland

Bericht door Pamela- »

Hoi hoi,

Joanne schreef :
Hehehe Nathje is back:)
Ik hoop het, ik hoop het !

Liefs,
<i><b>Change the things you can, accept the things you can't change.</i></b>
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Nathalie schreef:Je hoeft geen 15 te zijn om te praten als een kip zonder kop.
Die uitspraak is heeeeel goed Nathalie. En Lieke, nogmaals, welkom hier van de oldskool T's :D :D
liefs, Josette
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Joanne schreef:Hehehe Nathje is back:)
Nooit weggeweest, Joanne. :wink:
(en Pam, jij weet wel beter)
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Ok maar wel back met je altijd humoristische comments dan. :D
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Re: Ok, ik heb gewoon een paar vraagjes

Bericht door Frederique_ »

Lieke schreef:ik ben een jongentjuh van 15 jaar, maar ik heb me al een paar keer opgemaakt enzo. Dan deed ik dus ook vrouwenkleding (zover het me paste) aan enzo... Ik weet niet waarom, maar het winde me op. Soms heb ik er hele tijden geen behoefte aan, maar zo nu heb ik weer behoefte aan om me op te maken enzo... Het rare vind ik dat ik dat ik me niet echt vrouwelijk ga gedragen ofzo, het enige wat het me deed is opwinden. Vaak vind ik een plaatje van een tv ook wel opwindend, gewoon om te weten dat het eigelijk een man is (sorry als het jullie beledigt ofzo :oops: ). Duss. Enige reactie hierop? Is dit weer een raar iets van mij ofzo of ben ik travestiet?
Een paar tips:
* niets "moet", neem de tijd om dingen uit te zoeken
* vertel, zeker in het begin, niemand in je omgeving over je zoektocht
* laat ze hier in het forum allemaal de klere krijgen, het gaat om jou en jouw gevoelens en jij bent de enige die weet wat jouw waarheid is. Durf ook te blijven schrijven, zolang je zelf serieus blijft zullen er altijd wel mensen blijven die je willen antwoorden.
* het kan zijn dat je gevoelens in de loop van de tijd veranderen, dat is niet erg (ik herinner me dat ik in de pubertijd af-en-toe erotische gevoelens kreeg als ik in school naast een jongen zat, die gevoelens zijn bij mij afgenomen en ik weet inmiddels zeker dat ik op meisjes/vrouwen val).

Groetjes,

Annegreet
klazien-sark
dagelijks aanwezig
Berichten: 82
Lid geworden op: di nov 18, 2003 20:23

Re: Ok, ik heb gewoon een paar vraagjes

Bericht door klazien-sark »

Annegreet schreef:
Een paar tips:
* niets "moet", neem de tijd om dingen uit te zoeken
* vertel, zeker in het begin, niemand in je omgeving over je zoektocht
* laat ze hier in het forum allemaal de klere krijgen, het gaat om jou en jouw gevoelens en jij bent de enige die weet wat jouw waarheid is. Durf ook te blijven schrijven, zolang je zelf serieus blijft zullen er altijd wel mensen blijven die je willen antwoorden.
* het kan zijn dat je gevoelens in de loop van de tijd veranderen, dat is niet erg (ik herinner me dat ik in de pubertijd af-en-toe erotische gevoelens kreeg als ik in school naast een jongen zat, die gevoelens zijn bij mij afgenomen en ik weet inmiddels zeker dat ik op meisjes/vrouwen val).

Groetjes,

Annegreet
Een forum is een plek waar mensen kunnen laten weten (vanuit hun eigen ervaringen en kennis) wat ze vinden. Jouw opmerking dat ze in het forum allemaal de klere kunnen krijgen en dat je alleen zelf weet hoe de vork in de steel zit en je eigen waarheid kent: dat slaat (ook objectief gezien) nergens op. Het gaat er nou net om dat iemand die met een of andere vorm van genderdysforie wordt geconfronteerd zijn of haar waarheid LEERT ONTDEKKEN. Als je het al zeker weet, wat kom je dan hier doen. Waar jij voor pleit is een eenheidsworst-mentalilteit: als iemand hier komt toejuichen en zeggen 'wat dapper van je, ga ongebreideld experimenteren etc.ect.'
Dat advies van 'vertel niemand in je omgeving over je zoektocht' vind ik daarbij uiterst dubieus. Dat zal wel meer met je eigen situatie dan met een algemene waarheid te maken hebben vrees ik.
I say to you: Live your life in a loving but courageous way, combining the feminine and the masculine virtues.
Gebruikersavatar
petra_
Forumdiva
Berichten: 1212
Lid geworden op: di feb 24, 2004 19:38
Contacteer:

Bericht door petra_ »

Ach, een gemiddelde T vind het vast niet erg om kleren toegewenst te krijgen. :P
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Re: Ok, ik heb gewoon een paar vraagjes

Bericht door Frederique_ »

klazien-sark schreef:Een forum is een plek waar mensen kunnen laten weten (vanuit hun eigen ervaringen en kennis) wat ze vinden. Jouw opmerking dat ze in het forum allemaal de klere kunnen krijgen en dat je alleen zelf weet hoe de vork in de steel zit en je eigen waarheid kent: dat slaat (ook objectief gezien) nergens op.
Objectief gesproken: ik heb naast T*-gevoelens ook diabetes. Een van de eerste keren dat ik bij mijn internist kwam zei die dat ze in het ziekenhuis allemaal de klere konden krijgen en dat ik vooral mijn eigen gevoel moest volgen bij elk advies dat ik kreeg.

Dat gold voor diabetes, een ziekte waar veel van bekend is en die (met toevoegen van insuline etc) heel absoluut is: wetenschappers weten redelijk precies hoe hoge bloedglucosewaardes veroorzaakt worden en wat daaraan te doen is.

Hoezoveelmeer is het dan bij T*-gevoelens, waarbij dit allemaal lang niet zo zwart/wit ligt? Waarbij die gevoelens regelmatig veranderen? Oh ja, heb je mijn eerste sterretje ook gelezen?

Jij, Violet, ik, we kunnen met de beste bedoelingen adviezen geven, maar Leonie (en ieder ander in dit forum) zal uiteindelijk zelf uit moeten zoeken hoe haar (zijn?) gevoelens in elkaar zitten.

Voorbeeldje: ik gaf in het vorige bericht al aan dat ik als puber sexuele gevoelens kreeg toen ik naast een mannelijk klasgenootje zat. Ik ben blij dat ik toen de tijd genomen heb om dit uit te zoeken en dat ik niet direkt aan wie-dan-ook iets gezegd/gevraagd heb. Uiteindelijk heb ik (en niemand anders) geconcludeerd dat dat op mannen vallen tijdelijk was en het weer over ging. Dit soort dingen gebeuren. Ook objectief gesproken.

Ik gun Leonie alle rust om dat uit te zoeken, als ik haar (en misschien wel: hem) daarbij kan helpen dan doe ik dat.

Dat jij en enkele anderen daarop heel heftig reageerden vind ik buitengewoon jammer. Dat Leonie daar ook weer heel heftig op reageerde vind ik volstrekt begrijpelijk: als je zelfs hier niet serieus genomen wordt met dit soort gevoelens - waar wordt je dan wel serieus genomen? En dan als 15-jarige waarbij je toch al moeite hebt om iemand te vinden die je accepteert zoals je bent - ik vind het gewoon beschamend zoals dit forum daarop reageert.

Groetjes,

Annegreet
Joanne(ke)
daar ben ik weer
Berichten: 23
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 13:29
Locatie: Veluwe

Bericht door Joanne(ke) »

Wie is Leonie? En wat heeft ze met deze thread te maken? Of heb ik nou niet goed gelezen?
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Rachel schreef:Wie is Leonie? En wat heeft ze met deze thread te maken? Of heb ik nou niet goed gelezen?
Rachel,

Mijn nederige excuses, ik bedoelde Lieke. Altijd al een probleem gehad om namen uit elkaar te houden...

Groetjes,

Annegreet
klazien-sark
dagelijks aanwezig
Berichten: 82
Lid geworden op: di nov 18, 2003 20:23

Re: Ok, ik heb gewoon een paar vraagjes

Bericht door klazien-sark »

Annegreet schreef:Ik gun Lieke alle rust om dat uit te zoeken, als ik haar (en misschien wel: hem) daarbij kan helpen dan doe ik dat.

Dat jij en enkele anderen daarop heel heftig reageerden vind ik buitengewoon jammer. Dat Lieke daar ook weer heel heftig op reageerde vind ik volstrekt begrijpelijk: als je zelfs hier niet serieus genomen wordt met dit soort gevoelens - waar wordt je dan wel serieus genomen? En dan als 15-jarige waarbij je toch al moeite hebt om iemand te vinden die je accepteert zoals je bent - ik vind het gewoon beschamend zoals dit forum daarop reageert.

Groetjes,

Annegreet
Dit forum is geen genderteam met alle disciplines die noodzakelijk zijn om dergelijke gevoelens goed te kunnen plaatsen. Dit forum wordt bewoond door goedwillende amateurs zoals jij, die vanuit hun eigen ervaring iemand proberen te steunen. Dat is heel mooi en lovenswaardig.
Maar wat jij 'beschamend' noemt is een andere zijde van de medaille. Dat zijn reacties van mensen die zich realiseren hoe voorzichtig je moet zijn om iemand op een spoor te zetten dat alleen maar ellende in het leven oplevert. Mensen die misschien van mening zijn dat je iemand beter een trap onder de kont kunt geven met een suggestie van 'doe even normaal jij, je bent nog jong en ga hier niet hoog van de toren blazen'.
Er zijn zat 15 jarigen in Nederland die anderen en zich zelf naar de mallemoer helpen. Ik benader mensen liever als volwassenen als ze hier met een volwassen praatje komen. En daar hoort een virtuele trap tegen de kont bij.
Accepteren zoals je bent??? Ik heb dat al eerder hier in een berichtje gezegd tegen een onnozelaar die voortdurend hoog van de toren blaast op dit forum en zich graag onder de vleugels van een moedertje forumdiva koestert: accepteren en respect is ook iets dat je moet verdienen. En dat je jong bent is geen excuus om je daaraan te mogen onttrekken.
I say to you: Live your life in a loving but courageous way, combining the feminine and the masculine virtues.
Plaats reactie